- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- De western
De western
mr rumson
-
- 2170 messages
- 2995 votes
Hoi Dogie
Weet jij ook of Red River nl subs heeft ?
TJa zo te zien hier ook geliefd de Bad scene ,dus hier zijn er nog een paar .
Je zou haast gaan geloven dat ze toen meer in bad gingen dan nu 
Er is zelfs een heel blog van te vinden . neptsdepths.blogspot.com
Poseidon's Underworld
Burt Lancaster en Lee Remick in "The Hallelujah Trail"

Lee Remick en Burt Lancaster in The Hallelujah Trail"

Charlton Heston in Will Penny

mr rumson
-
- 2170 messages
- 2995 votes
Tijdens het zoeken naar wat bad foto's kwam ik deze blog 's nog tegen .
misschien zijn ze interessant .
Ik heb mezelf er nog niet in verdiept om te kijken of het voor mij wat is .
CowboyLands
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Hoi Dogie Weet jij ook of Red River nl subs heeft ?
Voor mij geen probleem, maar voor sommige gebruikers wel heb ik begrepen.
Ik heb de DVD, maar verhaal en locaties van deze Western lenen zich bij uitstek voor breedbeeld formaat, maar de film is helaas letter-boxed (4:3) opgenomen, erg jammer. Denk daarom,dat ik de Blu-ray aan mij voorbij laat gaat, omdat 2 zwarte balken aan beide zijden extra storend zullen zijn.
mr rumson
-
- 2170 messages
- 2995 votes
Hoi Dogie
Jammer als ik jou verhaal zo lees over de Blu -Ray versie .
Dan doe ik het voorlopig maar met mijn opgenomen versie van Tcm .
Deze is met nl subs
Zoals jij ook al aanhaalde de locaties en dan die grote kudde runderen er nog bij .
Dit had ik graag wel eens willen zien op Blu -Ray .
Maar wie weet komt er ooit nog wel een betere versie .
Dank je voor de info .
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Tijdens het zoeken naar wat bad foto's kwam ik deze blog 's nog tegen .
misschien zijn ze interessant .
CowboyLands
Bedankt voor de links mr rumson, zeker de moeite waard. 
De blogger van cowboyLands is al een tijdje een FB vriend van mij, maar aangezien hij zijn naam niet noemt in de blog, zal ik die ook maar niet prijsgeven.
Hij is schrijver, ook van westerns.
Edit:
let er wel even op dat de prijzen van de westernshop (eerste link:westernhelden) veel te hoog zijn in vergelijking met diverse andere aanbieders. (Soms zelfs bijna het dubbele!
)
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Voor mij geen probleem, maar voor sommige gebruikers wel heb ik begrepen.
Ik heb de DVD, maar verhaal en locaties van deze Western lenen zich bij uitstek voor breedbeeld formaat, maar de film is helaas letter-boxed (4:3) opgenomen, erg jammer. Denk daarom,dat ik de Blu-ray aan mij voorbij laat gaat, omdat 2 zwarte balken aan beide zijden extra storend zullen zijn.
Ik heb mijn DVD exemplaar eens even uit de kast gehaald (MGM regio-vrij. met Engelse ondertitels)
Had ik al lang niet meer gedaan.
Dat was schrikken toen ik die in mijn DVD speler stopte.
Erg tegenvallende beeldkwaliteit.
Daarna in de Blu-ray speler gemikt... on-ge-loof-lijk verschil ! 
Prachtig helder beeld, beeldvullend op wide-ratio stand.
Daar hoef ik geen Blu-ray voor in de plaats, het verschil kan niet groot zijn, en van die zwarte balken aan de zijkanten heb ik nu ook geen last.
Mijn enige wens is dat ik deze film nog eens kan vinden in de ingekleurde versie, zoals die op TCM uitgezonden werd.
Die zou ik er graag bij willen hebben.
Weet iemand waar die uit te halen is ?(afgezien van opnemen van TV dus)
Aprospos, is het iemand wel eens opgevallen dat de titelsong van Red River (Settle Down, gecomponeerd door Dimitri Tiomkin) dezelfde melodie heeft als het lied dat in Rio Bravo gezongen werd door Dean Martin en Ricky Nelson : My Rifle, my pony and me ?
Bij dat laatste lied staan overigens ook de naam van Tiomkin als een van de componisten vermeld.
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
"The Hallelujah Trail"
Heb deze film nog niet gezien maar de soundtrack heb ik al wel geluisterd.
Geweldige muziek van Elmer Bernstien! Vooral de theme-tune "Hallelujah Trail!" heb ik vaak in mijn hoofd. Hallelujah Trail!
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
@ Brix mr rumson Dogie_Hogan
Ook nog eens opgegraven , wel de Blu-ray verzie had ik nog liggen maar nog niet bekeken.
Gelijk met spelen komt MGM in kleur met volbreedbeeld ,dus ik eens goed gaan zitten, maar dan gaat hij terug op kristal helder zwart wit, met aan beide zijdes een zwarte band ,wel super beeld plus geluid met geen ondertitelings.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
The Guns of Will Sonnett was een erg leuke western serie.
Natuurlijk ook weer gezien destijds op de Duitse TV, die kampioen in het grossieren van westerns was (en, hoewel in mindere mate, ook nu nog steeds is)
Kijk vooral even op 5:37 minuten van de clip. Walter Brennan op zijn allerbest. 
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Zoek de overeenkomst...

Westerns vs Overvloedige regenval:
Promo Hell on Wheels (HoW) 03-05: 'Searchers' (31 aug. j.l.):
De ophandenzijnde overstromingen in filmlocatie Calgary-Canada (voorjaar 2013) worden in het script verwerkt; knap staaltje -geslaagd- scenario (her-) schrijven!
In kamp Hell on Wheels inmiddels al meer modder dan kamp Deadwood (tv-Western, 2004).
Ook kamp Kiowa's in de modder (HoW 03-04):

Impressies modder (-gevechten) Kiowa kamp (promo HoW 03-04):
In 2003 werd in Calgary Open Range opgenomen, eveneens veel regen:

(@Thorak. Bedankt voor de tip.)
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Leuk gevonden die gelijkenis Dogie 
Zo te zien spelen de Indianen in die clip van HOW 'Lacrosse' in de modder?

Acteur Jay Silverheels (echte naam Harold J. Smith, en een Canadese Mohawk van afkomst) was daar een prof-topper in
(was ook nog een uitstekende bokser, in de middengewicht klasse) voordat hij zich op acteren toelegde.

Onvergeten en onovertroffen als Tonto, aan de zijde van The Lone Ranger (s) Clayton Moore en John Hart.

Jay Silverheels met George Montgomery in The Pathfinder (1952)
Montgomery was net als Silverheels ook een bokskampioen voor zijn acteursloopbaan begon.

Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Leuk gevonden die gelijkenis Dogie
Zo te zien spelen de Indianen in die clip van HOW 'Lacrosse' in de modder?

mr rumson
-
- 2170 messages
- 2995 votes
Heb deze film nog niet gezien maar de soundtrack heb ik al wel geluisterd.
Geweldige muziek van Elmer Bernstien! Vooral de theme-tune "Hallelujah Trail!" heb ik vaak in mijn hoofd. Hallelujah Trail!
Hoi Baspls
Wel grappig dat je de muziek al kent voor de film .
De film zelf is leuk om een keer gezien te hebben .
Morgen avond komt op RTL 7 Hatfields & mccoys
Dinsdag avond om 20.30 deel 1
Woensdag en Donderdag deel 2 en 3 .
LuukRamaker
-
- 2020 messages
- 925 votes
Morgen avond komt op RTL 7 Hatfields & mccoys
Dinsdag avond om 20.30 deel 1
Woensdag en Donderdag deel 2 en 3 .
Dat is een geweldige goeie zet van RTL. 
Goeie serie over een interessant stukje Amerikaanse geschiedenis. Bedankt voor de tip.
mr rumson
-
- 2170 messages
- 2995 votes
Misschien dat sommige van jullie deze mooie documentaire wel eens gezien hebben .
Warrior women with Lucy Lawless: Lozen, the Apache warrior
Deze werd geloof ik in 2003 uitgezonden op Discovery .Hier een klein stukje over deze toch wel indrukwekkende vrouw.
Lozen (c. 1840-1890) . Lozen was de jongere zus van de machtige Apache oorlog leider Victorio "Lozen is mijn rechterhand ... sterk als een man, dapperder dan de meeste, en sluwheid in de strategie. De legende wil dat Lozen in staat was om haar bovennatuurlijke krachten te gebruiken in de strijd om de bewegingen van de vijand te leren . Zij had ook de mogelijkheid om zang en kruiden te gebruiken om mensen te helpen te genezen en werd beschouwd als een sjamaan
Lozen vocht naast Victorio toen hij en zijn volgelingen tegen de Amerikanen vochten die hun leefgebied New Mexico 's Black Mountain hadden toegeëigend .
Ook inspireerde ze andere vrouwen .
Zo is een verhaal bekend dat ze de leiding nam over een groep vrouwen en kinderen om de stijgende Rio Grande over te steken . "Hoog boven haar hoofd hield ze haar geweer en begon met oversteken Onmiddellijk gevolgd door de andere vrouwen en de kinderen . Toen ze eenmaal de groep veilig aan de overkant had . reed Lozen haar paard terug over de wilde rivier en keerde terug naar haar kameraden .Om het op te nemen tegen de aanstormende cavalerie.
Lozen vocht ook naast Geronimo na zijn afscheiding van de San Carlos reservering in 1885, in de laatste campagne van de Apache oorlogen . Ze gebruikte haar macht om hun vijanden-de Amerikaanse en Mexicaanse te lokaliseren ..Ze stierf in opsluiting aan Tuberculose ergens in 1887.
Er is een dvd van deze documentaire maar deze is vrij prijzig .
Ook zijn er verschillende boeken over haar geschreven .
Op you tube staat volgens mij de documentaire van Discovery .
YouTube - Warrior Women - Lozen 1
YouTube - Warrior Women - Lozen 2
YouTube - Warrior Women - Lozen 3
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Waarom maken ze over haar niet eens een goede film vraag je je dan af ? 
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Western museum (Montana): http://www.nps.gov/grko/index.htm
Verteerbare 'Country'
Charlie Chaplin in een Western: The Gold Rush (1925):

kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Kijktip; vanaf vanavond op RTL 7:
3-delige miniserie met Kevin Costner en Bill Paxton
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Kijktip; vanaf vanavond op RTL 7:
3-delige miniserie met Kevin Costner en Bill Paxton
PS
Recorder is inmiddels al geprogrammeerd.
mr rumson
-
- 2170 messages
- 2995 votes
Actrices in western films de jaren 70 deel 3.
Jennifer O'Neill in rio lobo

Sherry Lansing in Rio Lobo

Raoul Walsh in Hannie Caulder

Candice Bergen in Bite the Bullet

Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Uche...uche...Raquel Welsh is niet Raoul Walsh
(maar wel een mooi plaatje)
mr rumson
-
- 2170 messages
- 2995 votes
Hoi Brix
Scherp opgemerkt .
Ik heb alleen geen idee hoe ik erbij kom 
Ze lijken totaal niet op elkaar
Als goed makkertje nog maar een mooi plaatje van de enige echte Raquel Welch .

Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Misschien heb je recent nog een film van Raoul Walsh bekeken, en zat zijn naam nog even op je "harde schijf" 
Bij het intikken van het bericht heeft de "automatische piloot" wellicht even overgenomen.
Hij is per slot ook een regisseur van westerns, waaronder een héél erg goede: Colorado Territory.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes

Westerns op TV zondag 8 sept.
07:00 uur BBC 2 Desert Passage (1952-Tim Holt)
15:00 uur TCM Conagher (1991)
17:00 uur TCM Tribute to a Bad Man (1956)
17:30 uur MGM Five Guns West (1955)
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Promo van de (middelmatige) Western komedie Cacktus Jack (1979):

Zou ook voor de mensen, die in die tijd (plus/min 1870) geleefd hebben een komedie geweest zijn; alleen al die outfit, typisch Hollywood.
Tja, en dat zich acteurs van naam (Schwarzenegger, Ann-Margret en Douglas) zich voor deze 'hoogvlieger' leenden...

Tja...

Ann-Margret heeft de jurk met theedoek-motief in vele kleuren...

Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
alleen al die outfit, typisch Hollywood.
Tja, en dat zich acteurs van naam (Schwarzenegger, Ann-Margret en Douglas) zich voor deze 'hoogvlieger' leenden...
Ik ga de film hier niet verdedigen, want het was "slappe koffie" (Het heeft veel weg van een komisch stripverhaal) waarin het paard van Douglas misschien nog wel een van de betere acteerprestaties neerzette
maar die outfit hoorde uiteraard helemaal bij deze parodie.
Vergeet ook niet dat Schwarzenegger destijds nog blij was met ieder rolletje dat hij kon bemachtigen, want hij had nog helemaal geen sterrenstatus.
Dit was zelfs een van de grotere rollen voor hem in die tijd.
De outfit die Arnold droeg was duidelijk een hint naar de lichtblauwe kleding van Lone Ranger Clayton Moore, maar net iets té.
Die ietwat dommige gezichtsuitdrukking van Schwarzenegger, en de overdreven vorm van de hoed, zorgen voor een komisch effect.
Ann-Margaret was al een beetje op haar retour, uiterlijk gezien(de laatste foto is wat dat betreft onthullend) en zal ook wel blij geweest zijn met de rol, al was het maar voor de dollars.
Er werden ook filters voor de camera's gebruikt, om haar wat "strakker" in beeld te brengen.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
@Brix. Heb nooit iets opgehad met die Ann-Margret, volgens mij behoort ze in categorie 'lege huls'. Misschien is onderstaande promo dan wel toepasselijk. De Amerikanen lopen nogal met haar weg; vermoedelijk door haar film met Elvis Presley. Ten tijde van 'Cactus Jack' was ze 38.
Zat met John Wayne in Western The Train Robbers' (1973)?

mr rumson
-
- 2170 messages
- 2995 votes
Cactus Jack is een paar maanden terug op tv geweest .
Het is eigenlijk een soort Road Runner en Wile E. Coyote
De film die ze met Elvis speelde was Viva Las Vegas waar ze ook een paar nummers in zong .
Hier onder een mooie foto van Elvis in Stay away Joe , overigens een slechte film .
Enig pluspuntje is dat Katy Jurado erin mee speelde .
Die toch goed is voor 8 westerns al kan ik Stay away Joe niet mee tellen .
Dan nog blijven er mooie westerns over waarin ze te zien is bv .
High Noon ,Pat Garrett and Billy the Kid .

mr rumson
-
- 2170 messages
- 2995 votes
Weet niet precies wat ik hiervan moet verwachten .
YouTube - Day Of The Gun - A New Western Picture 2013 (Official Trailer) Director Wayne Shipley
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes

Deze B-Western met Christopher Walken staat sinds vandaag op MM: Shoot the Sun Down (1978)
Dit is niet Jennifer O'Neill (promo Rio Lobo):

Jennifer O'Neill staat hier links op de foto:

Het is de actrice achter Wayne. Susana Dosamantes?