• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.161 votes
Profile

Halloween/ Michael Myers

sash!

• 113 messages
  • 101 votes

ik ben een grote fan van de halloweenfilms of reeks.Wat vinden jullie van de halloweenreeks?, Michael Meyers? en wat verwachten jullie van halloween 9 hebben jullie tips voor de producers zoals hoe de verhaallijn moet zijn, welke personages willen jullie zien terug keren in de film, enz...

Hobbes

• 2911 messages
  • 1195 votes

Ik heb iedere hoop opgegeven voor nog een fatsoenlijke Halloween film. Zou niet weten wie 't dan zou moeten doen. Zoals je ziet is de eerste film een van m'n grootste favorieten (5 sterren), maar ik walg echt van de latere delen. Zolang halloween nog een onderdeel is van Dimension (zo lang dimension nog bestaat....) heb ik geen sprankje hoop.

Het volgende deel zal zeker proberen de sfeer te benaderen van 'nieuwe' horror films als The Wrong Turn en Texas Chainsaw Massacre. Troep dus.

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Hoewel Nightmare on Elm Street bij mij altijd op nummer 1 blijft staan als beste horrorserie, doet Halloween het ook erg goed.

Deel één is inderdaad geweldig (en nog steeds de beste van de serie), deel twee is ook erg goed, maar daarna wordt het toch duidelijk minder ...

Deel 3, 4, 5 en 6 waren allemaal niet echt geweldig, maar ach ... echt super slecht waren ze nu ook weer niet. H20 vond ik wel weer goed (kwam een beetje in de buurt van deel 2) en Halloween Resurrection vond ik best nog redelijk.

Deel 9 mag van mij best komen, maar laten ze in ieder geval met een goed script komen. En laten ze met goeie acteurs komen en laat Busta Rhymes alsjeblieft wegblijven !

Michael Myers is op zich een leuke moordenaar, een soort Jason Voorhees maar dan menselijker. Hij is beresterk (kan een schedel zo met zijn blote handen fijnknijpen) en vaak ook origineel als het op moorden aankomt ...

sash!

• 113 messages
  • 101 votes

ja dat is ook hun bedoeling om voor een goed script te zorgen, men heeft daarom ook de release van halloween 9 uitgesteld tot 2005 omdat men het een van de beste van de reeks willen van maken.

Een team van schrijvers is al sinds november 2003 aan het script bezig.

Over de verhaallijn doen de wildste geruchten de zoon van dr. Sam Loomis die komt opduiken, terugkeer van de sheriff uit halloween 1 en 2, en zelfs een remake van de allereerste halloween, en michael vs. pinheat maar dat zou toch niet doorgaan na de flop van freddy vs. jason.

Laat ons hopen dat halloween 9 opnieuw een beetje op halloween 1 zal gelijken want ja die was toch echt super.

halloween 4 en 5 vond ik nog redelijk goed hoor maar halloween 6 was echt slecht hoor met die sekte enz.

Diesel

• 9411 messages
  • 0 votes

Michael Myers is een van mijn favoriete psycho killers, altijd al geweest. De originele Halloween is natuurlijk een klassieker, een trendsetter. De vervolgen vind ik persoonlijk allemaal matig tot slecht...

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

sash! wrote:

en michael vs. pinheat maar dat zou toch niet doorgaan na de flop van freddy vs. jason.

Ik weet niet of je het weet, maar in Amerika was Freddy vs Jason echt een gigantisch succes, hoor. Hier in Nederland liep de film misschien niet geweldig, maar in Amerika was de film zeker geen flop !

ThaMovieVoter

• 3637 messages
  • 2242 votes

Vrij logisch, Amerikanen houden alleen van vermaak, sensatie en onnozele actie.

Daar zijn ze niet geinteresseerd in cultuur films en films die iets te vertellen hebben.

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5066 votes

ThaMovieVoter wrote:

Vrij logisch, Amerikanen houden alleen van vermaak, sensatie en onnozele actie.

Daar zijn ze niet geinteresseerd in cultuur films en films die iets te vertellen hebben.

Onzin. Als je de bezoekcijfers vergelijkt hebben wij vrijwel dezelfde smaak als de Amerikanen.

ThaMovieVoter

• 3637 messages
  • 2242 votes

starbright boy schreef:

(quote)

Onzin. Als je de bezoekcijfers vergelijkt hebben wij vrijwel dezelfde smaak als de Amerikanen.

geen onzin dus, wat ik had het ook over de amerikanen en niet over wij nederlanders.

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5066 votes

Mwaoh, je reageerde op een bericht waarin Nederland met de VS vergeleken werd, maar goed. We zijn het eens dus.

ThaMovieVoter

• 3637 messages
  • 2242 votes

Prima. was idd ff vergeten hoe het begonnen was.

Maar zoals ik nu zie lopen die soort films daar toch beter, niet te bedenken dat er 15 keer zoveel amerikanen dan wij.

En als je hier de top 250 bekijkt, zie je niet van die soort films erin zitten, het zal dus wel goed zijn.

Btw, dit gaat off-topic, einde dus.

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

ThaMovieVoter wrote:

Maar zoals ik nu zie lopen die soort films daar toch beter, niet te bedenken dat er 15 keer zoveel amerikanen dan wij.

Komt voornamelijk omdat personages als Michael Myers, Freddy Krueger en Jason Voorhees in de USA ook 100x zo populair zijn als hier in ons kleine landje. Daarom zitten ze in Amerika ook te springen om meer en meer vervolgen en de producenten weten wat dat betekent : Kassa !!

Diesel

• 9411 messages
  • 0 votes

Mijn Halloween toplijst:

1. Halloween (5*)

2. Halloween H20: Twenty Years Later (2,5*)

3. Halloween III: Season of the Witch (2*)

4. Halloween II (2*)

5. Halloween 4: The Return of Michael Myers (2*)

6. Halloween 5: The Revenge of Michael Myers (1,5*)

7. Halloween: Resurrection (1*)

CyCo

• 9 messages
  • 3 votes

In Film > Nieuws > Halloween re-imagining:

De film zal door Rob Zombie geregisseerd worden en dus met veel liefde voor het horror genre gemaakt worden. IK heb er een goed oog in.

>> http://www.halloweenmovies.com/h9_lobby.html

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Mij heeft Zombie nog niet écht overtuigd (ga Devil's Rejects binnenkort wel nog zien), maar ik gun hem voorlopig het voordeel van de twijfel. Sowieso leuk dat er weer een nieuwe, hopelijk creatief iets sterkere, Halloween zit aan te komen!

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Lijkt me niet gek hoor, vooral dit doet me goed;

QUESTION: Your films are known for their gore, but the Halloween films haven't been very gory, they have been more suspensful. Do you plan to focus on gore or suspense in your version of Halloween? (from Paula)

RZ: I plan to focus on character, mood and terror.

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Rob Zombi is een regisseur die mij al heeft overtuigd van zijn kwaliteiten. Ik denk dat hij op z'n minst voor een acceptabel deel in de Halloween reeks kan gaan zorgen. Ik kijk er enorm naar uit.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Ik kijk hier iig erg naar uit. Zombie heeft met zijn twee films en vooral zijn laatste hier een nieuwe fan erbij gekregen. Iemand die horror op zo'n liefdevolle en kundige manier behandelt kan haast niet falen. Ik denk dat dit zijn grote test wordt en heb alle vertrouwen in Zombie.

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 messages
  • 5305 votes

Ik ben een Halloween-fan. Deel 1 is natuurlijk de absolute top, maar deel 4 en 7 waren ook helemaal niet slecht, en Halloween Resurrection was gewoon een hele leuke film. Deel 2 en 5 zijn matig, deel 3 en 6 bagger van de eerste orde.

CyCo

• 9 messages
  • 3 votes

CyCo wrote:

In Film > Nieuws > Halloween re-imagining:

De film zal door Rob Zombie geregisseerd worden en dus met veel liefde voor het horror genre gemaakt worden. IK heb er een goed oog in.

..ik weet nie waarom ze het hier gezet hebben,maar dit is dus geen deel 9 !

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

BlueJudaskiss wrote:

Ik ben een Halloween-fan. Deel 1 is natuurlijk de absolute top, maar deel 4 en 7 waren ook helemaal niet slecht, en Halloween Resurrection was gewoon een hele leuke film. Deel 2 en 5 zijn matig, deel 3 en 6 bagger van de eerste orde.

Ik vond 6 wel mee vallen. 5 vond ik het minste deel (deel 3 niet gezien, en ben ik ook niet ven plan) en 4 was een aangename verassing. Ik vind de Halloween reeks de meest geslaagde reeks. De reeks van friday en nightmare vond ik stukken minder.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

CyCo wrote:

..ik weet nie waarom ze het hier gezet hebben,maar dit is dus geen deel 9 !

Het is wel de werktitel volgens imdb... Zo ook de BrEeZaH-achtige titel Hall9ween...

CyCo

• 9 messages
  • 3 votes

Mug wrote:

(quote)

Het is wel de werktitel volgens imdb... Zo ook de BrEeZaH-achtige titel Hall9ween...

..en gij gaat verder wat er op imdb staat *kuch* .

er staat zoveel werktitels op imdb ( http://www.imdb.com/title/tt0373883/ ) ,als dit uw goedebron is, die BrEeZaH site..succes ermee ...

Lees dit maar eens op uw gemak door,zijn woorden van Zombie zelf,dus een beteke betrouwbaarder dan imdb .

"QUESTION: Can you please clarify what you mean when you say you are "not making a sequel" and that your Halloween will be a "re-imagining" of the series? Isn't that just another word for "remake"? (from Cole in Chicago)

RZ: Well, sort of. I am basically making a prequel and a semi-remake of the first film all in one. So really in theory there will be more original content than remake content. That's why I don't like the word "remake." "

"QUESTION: What is the title of the next movie, and are you finished with the script yet? What can you reveal about the storyline of the new movie? (from Eric in Canada)

RZ: HALLOWEEN, no and not much.

den 1ste film dus en geen 9ste .

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Zelfs jouw link zegt h9_lobby....

Sowieso is het stukken overzichtelijker 1 Halloween topic te hebben...

CyCo

• 9 messages
  • 3 votes

Mug wrote:

Zelfs jouw link zegt h9_lobby....

Sowieso is het stukken overzichtelijker 1 Halloween topic te hebben...

Ja "h9_lobby"..maar de film gaat niet of niks met halloween 9 noemen of te maken hebben.

IK wil alleen maar zeggen dat het geen vervolg is op 8, dus geen halloween 9 .

zo beter dan >> http://www.halloweenmovies.com/index2.html

>> http://en.wikipedia.org/wiki/Halloween_(2007_film)

ok,die 1 Halloween topic kan ik inkomen...

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Het hoeft ook geen direct vervolg te zijn om het de titel Halloween 9 te geven. Kijk alleen al naar Halloween 3. Dus ik zie niet in waarom het geen Halloween 9 zal worden.

Guiny

• 97 messages
  • 38 votes

kan iemand aub enkele zaken omtrent de Halloween films voor me verduidelijken en sorry als je het misschien al 100keer gehoord hebt maar ik weet het niet

spoiler hier selecteer om te zien
In deel 4 die ik pas gezien heb op bbc ; snap ik enkele dingen niet ; ten eerste wie is Jamie,ze is de nicht maar van welke zus is ze dan de dochter,van Laurie kan toch niet ze was te jong en zijn andere zus doodde hij toen hij 6 was...dus? en waarom doodde zij dan haar adoptiemoeder op het einde,is ze ook een psychopaat?En hoe komt het dat in de volgende films we zien dat Laurie zijn zus is waarom zat hij haar dan niet achterna in deze film?

Die Romantic

• 122 messages
  • 647 votes

sash! wrote:

ik ben een grote fan van de halloweenfilms of reeks.Wat vinden jullie van de halloweenreeks?, Michael Meyers?

Halloween is mijn favoriete horror reeks!

Mijn top:

1) Halloween: De beste horror film ooit gemaakt, duidelijk de inspiratiebron van latere slasher films.

2) Halloween 4: Even goed als Halloween 1. Deze film is ondergewaardeerd omdat het een sequel is. Verhaal zit goed in elkaar, goede horror sfeer, donker, goede acteurs,...

3) Halloween 5: Sluit aan bij halloween 4! Dezelfde spannende sfeer wordt behouden en deze film heeft een leuke cast.

4) Halloween 2: Vervolg van Halloween 1. Duidelijk minder dan het eerste deel maar toch een zeer goede horror film in vergelijking met de moderne slasher.

5) Halloween 6: Niet echt goed, past niet echt in de serie, nietszeggende personages,...

6) Halloween h20: Slecht, hier ging het volledig mis. Deze film heeft geen rekening gehouden met halloween 4, 5 en 6. Wss dacht de regisseur dat hij een prachtige film maakte maar helaas is dit te commercieel en te standaard voor Halloween films.

7) Halloween 8:

8 ) Halloween 3: heeft niets met Halloween te maken.

en wat verwachten jullie van halloween 9 hebben jullie tips voor de producers zoals hoe de verhaallijn moet zijn, welke personages willen jullie zien terug keren in de film, enz...

Halloween 9 kan goed zijn, ik zou al tevreden zijn als ze de film uitbrengen onder de naam Halloween 9.

Rob Zombie zou deel 7 en 8 negeren en zou dus een vervolg maken op halloween 6. De personages uit de eerste film komen terug.

Een personage dat van mij mag terug keren is: Tina uit Halloween 5!

Die Romantic

• 122 messages
  • 647 votes

Weet er iemand trouwens waarom Myers in Halloween 6, die blonde vrouw en haar kind wil vermoorden?

Volgens mij hadden ze die twee personages beter weggelaten!

matthijs_013

• 3631 messages
  • 5735 votes

Michael Myers is geweldig, ik heb zo'n enorme plastic pop van hem waar het melodietje van Halloween op staat als je op een knop drukt (En ik heb een handtekening van Brad Loree )
ik vind toch dat als ze ooit de laatste halloween film maken, ze best mogen uitleggen waarom Michael zo psychotisch is. ik heb ze allemaal gezien, maar nergens werd uitgelegd waarom hij zijn familie dood wil

Dat slome en simpele van hem vind ik wel echt top, dat maakt hem echt angstaanjagend

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.