Anime
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Kimi to, Nami ni Noretara (2019) (Ride Your Wave) - vanaf 16 april 2020 in de bioscoop
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Tenki no Ko (2019) (Weathering with You) - vanaf 30 januari 2020 in de bioscoop
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ni no Kuni (2019) - vanaf 16 januari te zien op Netflix
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ashita Sekai ga Owaru to Shitemo (2019) (The Relative Worlds)
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Vanaf 19 maart op Netflix:
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Nakitai Watashi wa Neko wo Kaburu (2020) - vanaf 18 juni op Netflix
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Boku no Hîrô Akademia The Movie ~ 2-ri no Eiyû ~ (2018) - vanaf 11 juni in de bioscoop
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Promare (2019) - vanaf 27 augustus in de bioscoop
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1126000/1126839.300.jpg?cb=1571561870
Dankzij Netflix hebben de bekroonde films van Studio Ghibli een groot podium. Ook in de bioscoop verschijnt meer Japanse animatie, zoals deze week Ride Your Wave ★★★★☆.
De stuwende kracht achter de anime-opleving is filmaankoper Wiepko Oosterhuis van de jonge distributeur Periscoop Film (opgericht in 2015 door de Nederlandse filmproducenten Bruno Felix en San Fu Maltha).
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Leuk artikel!
Al is deze quote wel apart. Blijkbaar hebben sommigen toch een redelijk kort geheugen. Niet minder dan 20 jaar geleden was de situatie toch een heel stuk rooskleuriger op dat vlak.
Maar dat Netflix een belangrijke rol speelt in het verbreden van de internationale cinema, daar ben ik het volledig mee eens. Ik kijk er ondertussen niet meer van op wanneer m'n ouders weer met één of andere obscure Israëlische of Argentijnse reeks aan komen zetten, terwijl ze in de 20 jaar dat ik thuis heb gewoond niks anders dan Amerikaanse series en films gekeken hebben.
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Hij bedoelt de situatie van nu tegenover de afgelopen jaren te plaatsen, niet tegenover 20 jaar geleden. (Chris zat achter Bright Angel destijds, dat is ie niet vergeten. Hij had het ook nog even over de horrorwave van toen, maar dat heeft het stuk niet gehaald want ik hou van focus op het onderwerp
) En dank!
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Het woordje "weer" zou alles opgelost hebben!
Vind persoonlijk dat het huidige aanbod het qua kwaliteit en variatie nog steeds niet haalt bij de hoogdagen, volgens mij heeft het er ook meer mee te maken dat de "animejeugd" van de 90s/00s ondertussen groot is geworden en in een positie zit waar ze meer invloed kunnen uitoefenen op het culturele landschap.
Als late 30iger/vroege 40iger kan je al eens serieus genomen worden en wat voor een krant schrijven, als tiener is dat vaak wat moeilijker 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Anime op Netflix: de definitieve doorbraak? - Stax&Toine - NPO Radio 1
Volgens de Volkskrant gaat het nu echt gebeuren: de definitieve doorbraak van de Japanse anime films. Alle films van het gerenommeerde Studio Ghibli staan op Netflix, de nieuwste film 'Ride Your Wave' draait in tientallen Nederlandse bioscopen. Maar hoe mainstream is anime nou echt? Dat bespreken we met Roderick Leeuwenhart, hij is schrijver van de reeks 'Pindakaas en sushi' en redacteur bij het anime-tijdschrift AniWay.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Bakema NL
-
- 858 messages
- 118 votes
Ik moest er weinig tot niks van hebben, manga en anime. Zodra die invloed in Amerikaanse strips echt groot werd was ik er klaar mee. Toch zag ik vroeger uiteraard Strijd der planeten (Gatchaman) en zo was er menig serie in Japan gemaakt. Games....onmiskenbaar Japanse invloeden in een hoop games, stoorde me daar allerminst.......jaja ik ben apart, ik weet het
.
Ook de Aziatische films waren eerst niet mijn ding, ik weet dat ik Crouching tiger, hidden dragon destijds keek en het helemaal niks vond. Later wist Hero me wel te pakken en zo rolde ik toch meer en meer de Aziatische films in. In de strips wilde dat nog steeds niet lukken, ook niet toen ik me er weer meer mee bezig ging houden. Perikelen in de prive deed me weer even stoppen met de comics en al jaren hoef ik er niks meer van te zien vanwege onleesbaar/vervelend door pc/sjw geneuzel en vaak verdraaid slecht artwork. In 2005 begon de reeks Vampire hunter D vertaald in het Engels te lopen, waardoor ik me toch aan de anime waagde en ook interesse kreeg in de manga reeks. Zo'n 10 jaar geleden kwam op de Ps3 Ni No Kuni uit, een samenwerking tussen Level 5 en studio Ghibli....zo rolde ik richting Ghibli. Daarna waagde ik me aan de Claymore anime, later ook de hele manga reeks gehaald en nu ben ik alweer wat jaartjes echt flink in de manga en anime. Het duurde een jaar of 20 maar jawel
.
Van de week kwam er weer een 14-tal titels binnen aan anime en er is nog meer onderweg. Eigenlijk vermaak ik me er in het algemeen meer mee dan wat er tegenwoordig uit Hollywood komt.....waar ook dat pc/sjw gezeik hoogtij viert.
Ook koop ik voornamelijk manga met hier en daar een verdwaald Amerikaans dingetje. Maar als ik goede Amerikaanse comics wil lezen loop ik wel naar mijn stripkamer waar er duizenden staan die ook duizenden malen beter zijn dan die troep van nu.
De Marvel films idem....leuk, haha wat is die Thor Ragnarok toch grappig
, maar had en moet veel beter gekund...typische producten van deze huidige tijd der snelbeledigden. Ik vermaak me vele malen beter met Attack on Titan, Deathnote en iets als Gargantua on the verdurous planet.
Niw....zal als ik zin heb de laatste aankopen delen. 
Bakema NL
-
- 858 messages
- 118 votes
Dit was mijn laatste filmbuit qua anime....paar 'gewone' films nog op de kleine pic.
Overlord 3 seizoenen.
Gridman serie.
Blade&Soul serie.
Star blazers 2 seizoenen.
Goblinslayer serie.
Astra lost in space serie.
Noragami 2 seizoenen.
Kabaneri of the iron fortress serie.
Heroic age serie.
Akira.
Darling in the franxx serie.
Triage X serie.
Saga of Tanya the evil serie.
Okko's inn
Seoul station (anime prequel voor Train to Busan)
Weathering with you
Maquia
Your name
Over the garden wall
Metropolis
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Bakema NL
-
- 858 messages
- 118 votes
Nog wat anime er bij....ok Top cat is natuurlijk oude WB animatie
....en Mortal kombat anime vanuit de studio maar door WB geproduceerd...met action figure trouwens. Was zeer vermakelijk ook die Mortal kombat, lekker bruut ook. Het stijltje deed me heel erg, op momenten leek het ook bewust benadrukt, denken aan de Shank games, side-scrollers die ook erg leuk waren. Toch eens opzoeken of dezelfde animators daar achter zitten.
Seraph of the end voor aardig prijsje en eindelijk Nausicaa eens aangeschaft, van de hand van de meester.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Shizuno Kobun’s The Journey is the first feature produced by the pioneering collaboration between Saudi Arabia’s Manga Productions and Japanese major Toei Animation.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Josee to Tora to Sakana-tachi (2020) - (Josee, the Tiger and the Fish)
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Trailer van nieuwe Mamoru Hosoda (Mirai, The Girl Who Leapt through Time, Wolf Children):
Belle: Ryu to Sobakasu no Hime (2021) - (Belle)
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Shika No Ou (2021) - (The Deer King)
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Prime Video release: