• 177.957 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.994 actors
  • 9.370.976 votes
Profile

Films over/met orgaandonatie

Rmie

• 528 messages
  • 965 votes

IK herinner me een film uit de v.s, jaren tachtig. Het is een s.f. film waarin mensen in een ziekenhuis komen en nooit meer verlaten. De lichamen worden gebruik voor transplantatie.

Weet iemand de titel? (Ik niet.) Zoiets als Narcose..... dacht ik.

damyra

• 2 messages
  • 0 votes

Ik ben op zoek naar een film die ik eind jaren '70, of begin jaren '80 heb gezien op TV.

Het was een Duits gesproken film. Het begon met een jong stel die een reis door Amerika aan het maken was. Tijdens een stop werden ze (of 1 van de 2) ontvoerd. Bij die persoon werd een orgaan weggehaald. Ze gingen achter de daders aan om het op te lossen. De film maakte toen veel indruk. Het verhaal was heel realistisch. Wie weet welke film dat was?

damyra

• 2 messages
  • 0 votes

Rmie wrote:

IK herinner me een film uit de v.s, jaren tachtig. Het is een s.f. film waarin mensen in een ziekenhuis komen en nooit meer verlaten. De lichamen worden gebruik voor transplantatie.

Weet iemand de titel? (Ik niet.) Zoiets als Narcose..... dacht ik.

Misschien de film Coma?

Rmie

• 528 messages
  • 965 votes

damyra wrote:

(quote)

Misschien de film Coma?

Ja dank je.

Het is deze : Coma (1978)

CaroC

• 1 messages
  • 0 votes

Ik ben opzoek naar een film die ik ooit gezien heb.

Gaat over een gezin dat op vakantie is met de auto, ze worden al rijdend beschoten en een van de kogels raakt hun zoon.

Blijkt dat hij hersendood is en ze moeten de keuze maken of ze zijn organen willen doneren want er is een match dringend aan het wachten.

Als ik het goed heb, is de vakantie ergens aanin zee. En worden ze beschoten in een tunnel. En op het einde van de film ontmoeten ze degene die zijn hart heeft gekregen, denk ik.

Iemand een idee ?

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

CaroC wrote:

Ik ben opzoek naar een film die ik ooit gezien heb.

Gaat over een gezin dat op vakantie is met de auto, ze worden al rijdend beschoten en een van de kogels raakt hun zoon.

Blijkt dat hij hersendood is en ze moeten de keuze maken of ze zijn organen willen doneren want er is een match dringend aan het wachten.

Als ik het goed heb, is de vakantie ergens aanin zee. En worden ze beschoten in een tunnel. En op het einde van de film ontmoeten ze degene die zijn hart heeft gekregen, denk ik.

Iemand een idee ?

Nicholas' Gift (1998) - MovieMeter.nl

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.