• 177.925 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.338 votes
Profile

Sci-reality

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Kan iemand me wat films geven van sci-fi films die echt aanleunen tegen de realiteit, want ik erger me bij 90 procent van de films bij bepaalde keuzes of settings die zelfs bij de wildste fantasie van sci-fi niet mogelijk zijn, en gewoon in fantasie gecatarogiseerd moeten staan, en niet in sci-fi. Ook al weet ik dat er fiction staat. Is er bvb. nergens een ruimtefilm die bvb. enorm realistisch is? 2001 komt al ferm in de buurt? Maar zijn er nog zeer realistische films in dat soort contreien? Waar de nadruk op de wetenschap zit van sci-fi en niet op metaforen enzovoort... .

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Another Earth (2011) komt wel denk ik wat in de richting die je zoekt, zeker met de recente ontdekking van een tweede Aarde

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Dank je voor de tip, kende de film en het nieuwsbericht al, al stond die nog niet op mijn short watchlist (bij deze dus wel gedaan). Nog andere films?

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Nog een andere film dan Another Earth?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.