• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.234 votes
Profile

Levensveranderende films

DonPeliculón

• 775 messages
  • 980 votes

Hallo mede-Moviemeteraars!

Ik vroeg me af of er mensen zijn van wie het leven veranderd is door het zien van een bepaalde film? Ik doel niet alleen op enorme veranderingen, maar bijvoorbeeld ook dat je kijk op bepaalde zaken opeens veranderde, dat een film je hoop of inspiratie gaf of dat je besloot bepaalde dingen anders te doen na het zien van een film. Zo ja, welke films waren dat en wat veranderde er?

Zelf heb ik bijvoorbeeld na het zien van Amélie van Jeunet een veel grotere waardering gekregen voor de kleine, mooie dingen in het leven, om maar een voorbeeld te geven.

Ik ben benieuwd!

Cinemaatje

• 54 messages
  • 698 votes

C’est la vie. Prachtige ingetogen film over hoe belangrijk vriendschap, warmte en genegenheid is in je leven.

ZAP!

• 5448 messages
  • 3621 votes

Flesh+Blood (1985) - ik was een jaar of elf, veel te jong natuurlijk, maar de seksscène tussen Jennifer Jason Leigh en Rutger Hauer was onvergetelijk opwindend. Verder ook best een ruige film en indrukwekkend.

The Elephant Man (1980) - een in- en intriest relaas over een mismaakte man en zijn 'belevenissen'. Mijn leven veranderde er niet door, per se, maar het maakte diepe indruk. Rond dezelfde (leef)tijd gezien als 'F+B'.

ZAP!

• 5448 messages
  • 3621 votes

ZAP! wrote:

Flesh+Blood (1985) - ik was een jaar of elf, veel te jong natuurlijk, maar de seksscène tussen Jennifer Jason Leigh en Rutger Hauer was onvergetelijk opwindend. Verder ook best een ruige film en indrukwekkend.

En om eventuele verwarring te voorkomen: dat lag helemaal aan Jennifer.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.