- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Nostalgische films
Nostalgische films
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes

Films met een hang naar vroeger tijden. Vaak over een personage dat terugblikt naar zijn jeugdjaren, al dan niet geromantiseerd.
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
De telefooncelscéne met het blikje met persoonlijke dingen uit de film Amélie toch even apart noemen. Nostalgie ten top. 
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
ghostman
-
- 5740 messages
- 5 votes
Stand by Me (1986) - Rob Reiner
Nuovo Cinema Paradiso (1988) - Giuseppe Tornatore ( zie dat de film al eerder is genoemd door een andere user )
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Almost famous
Dazed&confused
Toen was geluk heel gewoon
Haanstra films
Crooklyn
Summer of sam
The wanderers
Blue velvet?
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1833 votes
Ik ben zelf een groot fan van nostalgie in films met als grootste voorbeeld Amarcord, maar natuurlijk ook van de iets toegankelijkere nostalgie, zoals in Cinema Paradiso. Beide titels zijn al eens genoemd hier, maar heeft iemand nog meer aanraders? Het hoeft niet per se heel overdreven te zijn en mag net zo graag heel subtiel in de film verweven zijn.
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13470 messages
- 1305 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik denk dat dat meer persoonlijke 'jeugdsentiment' titels zijn, maar dat is wat anders dan nostalgische films.
Films met een hang naar vroeger tijden. Vaak over een personage dat terugblikt naar zijn jeugdjaren, al dan niet geromantiseerd.
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1833 votes
Wat kappeuter zegt is inderdaad wat ik bedoelde. Wel bedankt voor de tips overigens, want Willow ziet er bijvoorbeeld best geinig uit.