• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.271 votes
Profile

Spaghetti horror

megaman

• 1484 messages
  • 229 votes

Ik maakte kennis met de Spaghetti Horror toen ik bij een kameraad in 2006 vier zombiefilms kreeg voorgeschoteld: Zombie (1979), City of the Living Dead (1980), Nightmare City (1980) en Burial Ground (1981). Hoewel het toen (nog) niet echt mijn ding was had dit type film wel z'n charmes en jaren later begon ik me dan ook te verdiepen in de Italiaanse Horror. Sommige films waardeer je misschien meer naarmate je ouder word en kun je wat beter door de fouten heen kijken. En soms lukt dat zelfs niet eens maar is de film nog steeds geniaal op z'n eigen foute manier (Burial Ground en Zombie Holocaust). Veel verder dan een flink aantal zombiefilms en een paar Giallo's van Argento ben ik nog niet gekomen. Wellicht kunnen jullie naast het babbelen over Spaghetti Horror mij nog meer films aanraden. Zo vraag ik me af of The New York Ripper (1982) de moeite waard is. The Bird With The Crystal Plumage (1970) vond ik te langdradig maar Deep Red (1975) en Terror At The Opera (1987) konden me wel bekoren. Vooral die laatste.

Any way, hier is mijn lijst van films die ik in bezit heb....van goed naar slecht: Hopelijk zie ik jullie lijstjes ook binnenkort

The Beyond (1981) Blu-Ray

The House By The Cemetery (1981) Blu-Ray

Zombie (1979) Blu-Ray

Terror At The Opera (1987) DVD

Inferno (1980) DVD

Suspiria (1977) DVD

Deep Red (1975) DVD

City of the Living Dead (1980) DVD

Mother of Tears (2007) DVD

Burial Ground (1981) Blu-Ray

Black Sunday (1960) DVD

Zombie Holocaust (1980) DVD

Zombie Flesh Eaters 3 (1988) DVD

Ghosthouse (1988) DVD

Nightmare City (1980) DVD

Hell of the Living Dead (1980) DVD

Zombie Flesh Eaters 2 (1988) DVD

Island of the Living Dead (2006) DVD

PS: Cannibal Holocaust (1980) en Cannibal Ferox (1981) heb ik wel op DVD gehad maar is niet bepaald mijn ding

megaman

• 1484 messages
  • 229 votes

Niemand op Moviemeter die een zwak heeft voor Italiaanse Horror?

Tall man

• 289 messages
  • 1043 votes

Ik heb sowieso al een beetje een zwak voor horror dus ik heb even voor je gekeken hoeveel Italiaanse horrors ik heb gekeken. Dat was er helaas 1. L'altro Inferno (1981) (3.5*)

Ik wil er zeker nog wel een paar zien van Dario Argento, want die lijken mij heel goed en ik heb er ook al veel goeds over gehoord. Ook films als The New York Ripper (1982) enz. zou ik graag eens willen zien.

Verder wel een paar Spaanse en Franse gezien maar dat valt volgens mij niet onder de Spaghetti horror.

jordandejong

• 4772 messages
  • 1431 votes

Al een paar heerlijke Italiaanse horror films gezien. Sommige daadwerkelijk enorm sterke films (Suspiria, Tenebre, Zombi 2) andere weer heerlijk door hun slecht heid (Zombi Holocaust, Nightmare City, Nights of Terror).

4,5* E Tu Vivrai nel Terrore - L'Aldila (1981) (A.K.A. The Beyond)

4,0* Il Bosco Fuori (2006) (A.K.A. The Last House in the Woods)

4,0* Non Si Deve Profanare il Sonno dei Morti (1974) (A.K.A. The Living Dead at Manchester Morgue)

4,0* Suspiria (1977)

4,0* Tenebre (1982)

4,0* Zombi 2 (1979)

3,5* Cannibal Holocaust (1980)

3,5* I Corpi Presentano Tracce di Violenza Carnale (1973) (A.K.A. Torso)

3,5* Incubo sulla Citta Contaminata (1980) (A.K.A. Nightmare City)

3,5* Le Notti del Terrore (1981) (A.K.A. Burial Ground: The Nights of Terror)

3,5* Rosso Sangue (1981) (A.K.A. Antropophagus 2)

3,5* Lo Squartatore di New York (1982) (A.K.A. The New York Ripper)

3,5* Zombi Holocaust (1980)

3,0* Cannibal Ferox (1980) Dringend Herzien!

3,0* Due Occhi Diabolici (1990) (A.K.A. Two Evil Eyes)

3,0* Inferno in Diretta (1985) (A.K.A. Cut and Run)

3,0* Reazione a Catena (1971) (A.K.A. Twitch of the Death Nerve)

2,5* After Death (Oltre la Morte) (1988)

2,5* Contamination (1980)

2,5* Un Gatto nel Cervello (1990)

2,5* Inferno (1980)

2,5* Paura nella Citta dei Morti Viventi (1980) (A.K.A. City of the Living Dead) Dringend Herzien!

2,5* Ultimo Mondo Cannibale (1977) (A.K.A. Jungle Holocaust)

2,5* Virus (1980)

2,0* Antropophagus (1980)

2,0* La Casa con la Scala nel Buio (1983) (A.K.A. Blade in the Dark)

2,0* Opera (1987)

2,0* Quella Villa Accanto al Cimitero (1981) (A.K.A. The House by the Cemetery)

0,5* Eaters (2010)

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

megaman wrote:

Niemand op Moviemeter die een zwak heeft voor Italiaanse Horror?

Absoluut wel, maar óf ik heb er nog(!) niet zo veel van gezien, óf het hoort beter thuis in Film >> Genres en landen >> Giallo; de topics overlappen een beetje.

Ik geloof dat enkel E Tu Vivrai nel Terrore - L'Aldilà (1981) (4,5* - een juweel!) hier thuishoort, van de spaghetti horrors die ik gezien heb.

megaman

• 1484 messages
  • 229 votes

Tall man wrote:

Ik wil er zeker nog wel een paar zien van Dario Argento, want die lijken mij heel goed en ik heb er ook al veel goeds over gehoord. Ook films als The New York Ripper (1982) enz. zou ik graag eens willen zien.

Me Too. Tot nu toe zijn de films van Fulci zeer goed bevallen. Ik zat eerst ook te denken om Manhattan Baby te kopen maar die schijnt toch weer tegen te vallen. Als je een paar hele goeie van Argento wil zien dan raad ik je de volgende aan: Deep Red, Suspiria, Inferno en Opera (a.k.a. Terror at the Opera). The Bird with the Crystal Plumage krijgt ook een hoge score van de fans maar die vond ik dan weer te langdradig. Ook Deep Red kent helaas erg veel babbel-scenes.

jordandejong wrote:

4,0* Il Bosco Fuori (2006) (A.K.A. The Last House in the Woods

Ah, een vrij recente. Op IMDB krijgt deze film slechts 4,7 maar dat zegt niks. Mother of Tears (de derde in Argento's 'Three Mothers' trilogie) krijgt een 5,1 maar ik vind 'm vrij vermakelijk. Al voelt hij wel meer aan als een Fulci film (als hij nog leefde kon deze film zo van hem af komen) dan een artestieke en stijlvolle Argento flick. De tweede Italiaanse Horrorfilm van deze tijd die ik heb gezien is Island of the Living Dead (Bruno Mattei). Man, wat 'n misbaksel zeg. Hoe is Last House in the Woods eigenlijk? Beetje vergelijkbaar met Evil Dead of Blair Witch?

Meneer Bungel wrote:

Absoluut wel, maar óf ik heb er nog(!) niet zo veel van gezien, óf het hoort beter thuis in Film >> Genres en landen >> Giallo; de topics overlappen een beetje.

Ja klopt, alleen bespreek ik daar niet zo snel films als Cannibal Holocaust, Nightmare City, Black Sunday of Ghosthouse (La Casa 3). Een algemene topic die focust op Italiaanse Horror lijkt me toch leuker

Ik geloof dat enkel E Tu Vivrai nel Terrore - L'Aldilà (1981) (4,5* - een juweel!) hier thuishoort, van de spaghetti horrors die ik gezien heb.

The Beyond is zeker een klassieker

Tall man

• 289 messages
  • 1043 votes

megaman wrote:

(quote)

Me Too. Tot nu toe zijn de films van Fulci zeer goed bevallen. Ik zat eerst ook te denken om Manhattan Baby te kopen maar die schijnt toch weer tegen te vallen. Als je een paar hele goeie van Argento wil zien dan raad ik je de volgende aan: Deep Red, Suspiria, Inferno en Opera (a.k.a. Terror at the Opera). The Bird with the Crystal Plumage krijgt ook een hoge score van de fans maar die vond ik dan weer te langdradig. Ook Deep Red kent helaas erg veel babbel-scenes.

Van die regisseurs ook al redelijk wat goeds gehoord dus zal er zeker eens verder naar kijken.

Toch kan ik je l'altro Inferno ook wel aanrader. Die is vooral erg vermakelijk maar nergens echt hoogstaand. Toch leuk om eens gezien te hebben.

Toch best een interessant subgenre moet ik zeggen.

megaman

• 1484 messages
  • 229 votes

Even in de gaten houden "The Other Hell" Bedankt voor de tip

TOP 5 GIALLO'S:

1. The Bird with the Crystal Plumage

2. The Cat O' Nine Tails

3. Don't Torture A Duckling

4. Deep Red

5. Terror at the Opera

TOP 5 ZOMBIE FLICKS:

1. The Beyond

2. The House by the Cemetery

3. Zombie

4. City of the Living Dead

5. Burial Ground: Nights of Terror

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

Tot nog toe alleen Zombi 2 en City of the Living Dead van Fulci gezien maar heb er al meer hier. Komt gewoon door de posters, een blik op zo'n poster en ik moet de film gewoon zien...

Heb nu hier liggen: The House By The Cemetary (1981), The Beyond (1981), Phenomena (1985), Tenebre (1982), Conquest (1983)

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Op eenzame hoogte: Bava!

-blood/black lace

-rabid dogs

-bay of blood

Onder andere.

Fulcis lizard in a woman skin, dont torture a suckling, ny ripper en zelfs cat in the brain zijn ook fijne giallos.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.