• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.453 votes
Profile

Dracula

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Klasse acteur.

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Ik ben van plan om de Dracula films met Christopher Lee aan te gaan schaffen.

Is er iemand die de volledige lijst aan titels kan geven, waarin Lee als de graaf te zien is? Hoeveel zijn er uberhaupt?

Ik heb al op blu ray de originele Dracula aka Horror of Dracula

en op dvd Scars of Dracula.

Verder ga ik binnenkort op blu ray bestellen Dracula, Prince of Darkness.

Dit zijn de titels die ik verder nog kon vinden:

Taste the blood of Dracula

Dracula has risen from the grave

Satanic rides of Dracula

Dracula A.D.

Dracula Père et Fils

Jess Franco's Count Dracula

Die laatste drie lijken mij minder.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Draculaserie van Sherlock-team gaat naar Netflix en BBC | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

De afleveringen zullen in première gaan op BBC1 en buiten het Verenigd Koninkrijk op Netflix te zien zijn, meldt Variety. Het verhaal draait om de beroemde bloedzuiger uit Transsylvanië, die zijn oog op victoriaans Londen heeft laten vallen.

Met drie afleveringen van 1,5 uur, heeft de nieuwe serie hetzelfde format als Sherlock. Of schrijvers Mark Gatiss en Steven Moffat ook in dit geval meerdere seizoenen zouden kunnen gaan maken, is nog niet bekend.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Dracula (2020) - nu te zien op Netflix

Hoi Thunderball, hier de lijst van Dracula films met Lee:

thunderball wrote:

Ik ben van plan om de Dracula films met Christopher Lee aan te gaan schaffen. Is er iemand die de volledige lijst aan titels kan geven, waarin Lee als de graaf te zien is? Hoeveel zijn er uberhaupt?.

Horror of Dracula (1958)

Dracula: Prince of Darkness (1966)

Dracula Has Risen from the Grave (1968)

Taste the Blood of Dracula (1970)

Scars of Dracula (1970)

Dracula A.D. 1972 (1972)

The Satanic Rites of Dracula (1973)

Als ik de blu-rays niet kan vinden bij Bol dan kijk ik vaak ook op de site van Zavvi of Amazon.de.

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Dank je voor je lijstje, maar inmiddels zeven jaar later heb ik ze allemaal al gekocht en gezien.

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

Horrorstef

Het lijstje is overigens niet volledig.

Een belangrijke ontbrekende Dracula film met Christopher Lee is "El Conde Dracula ((1970)

Verder speelde Lee de rol ook nog in :

One More Time (1970) (cameo rolletje))

Dracula Père et Fils (1976- comedy)

Verder ook nog vampier-rollen onder andere karakter-namen in:

Tempo Duri per i Vampiri (1959) (comedy)

Ercole al Centro Della Terra (1961)

The Magic Christian (1969)

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

El Conde Dracula is neem ik aan dezelfde als Jess Franco's Count Dracula, dan heb ik die ook gezien, begint heel goed, maar tweede helft is stukken minder en gehaast.

Dracula Père et Fils heb ik ooit in de jaren '80 op de Duitse tv gezien, was een relatief kleine rol als vader van een jonge ietwat klungelige Franse nerd.

One more time ken ik niet.

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

thunderball

In "El Conde Dracula" ziet Lee er precies zo uit als beschreven door Bram Stoker in het originele boek, dus met grijs haar en lange snor (aan het begin van de film)

Lee had gehoopt dat dit de ultieme verfilming zou worden, maar werd helaas toch teleurgesteld door regisseur Franco, die over een te klein budget bleek te beschikken.

Ik houd het zelf liefst bij de originele titel "El conde Dracula", om verwarring te voorkomen met de schitterende BBC miniserie uit 1977 "Count Dracula", waarin Louis Jourdan de rol van de bloeddorstige graaf speelde.

Dat is voor mij, ondanks wat mankementen, tot op de dag van vandaag nog steeds de meest getrouwe verfilming van het boek.

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Die heb ik hier ook nog ergens op dvd liggen. Vond eerlijk gezegd zelf Jourdan, meer als zich zelf, dan dat hij nou een enge vampier speelde.

Ook die scene dat hij -in mijn herinnering minuten lang- langzaam tegen een muur stijl om hoog klimt, deed mij sterk denken aan gelijksoortige -melig bedoelde- scene's uit de Batman serie uit de jaren '60.

Op zich was het wel een aardige serie, hoor!

Ik zat tijdens het kijken ook heel de tijd te denken bij één van de vampirella's:

"Dat lijkt de ex van Rob de Nijs wel, maar dát kan natuurlijk niet!"

Wat denk je? Bij de aftiteling stond toch écht Belinda Meuldijk vermeld

en de andere vampirella kwam mij ook al vaag bekend voor, maar die kon ik helemaal niet plaatsen, bleek dat Sue Vanner, de dame uit de openingsscène van de Bondfilm The Spy Who Loved Me te zijn. Grappig!

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Wat El Conde Dracula" betreft, die begint inderdaad heel sterk, vooral de scene's met Lee, die letterlijk citeert uit het boek van Bram Stoker zijn erg goed.

Helaas was inderdaad het geld halverwege op en heeft regisseur Franco aanvankelijk zijn eigen geld er in moeten stoppen om de film af te krijgen, wat vooral een teleurstellende tweede helft van de film op levert. Vooral die scene met die opgezette beesten is gênant slecht en vooral onbegrijpelijk wat de regisseur daar nou mee wilde.

Het was ook aanvankelijk zijn bedoeling om Vincent Price als Van Helsing te casten, dát had écht geweldig geweest, helaas was die verhinderd, nu met Herbert Lom vind ik het toch stukken minder geslaagd.

Toch is de regio 1 blu ray een aanrader, zo goed heb je 'm nog nooit gezien!

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

thunderball wrote:

Ik zat tijdens het kijken ook heel de tijd te denken bij één van de vampirella's:

"Dat lijkt de ex van Rob de Nijs wel, maar dát kan natuurlijk niet!"

Wat denk je? Bij de aftiteling stond toch écht Belinda Meuldijk vermeld

Ja hoor, dat wist ik al lang, haha.

Hoe die daar nu terecht is gekomen?

Zou ik wel eens willen weten.

N.B.

Die zag er toen best wel uit om in te bijten

https://imgbb.com/

https://imgbb.com/

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Heee, die foto's heb ik daarnet niet gezien... beetje creepy dat ze er nu wel op staan? En zag ik daar een schaduw in mijn tuin bewegen? Eh... ik denk dat ik maar veilig naar Pieter Konijn of zoiets ga kijken vanavond!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.