• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.950 actors
  • 9.370.968 votes
Profile

Spannende films voor kinderen

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Naomi Watts wrote:

(quote)

My point exactly.

...pardon?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Dat jij nu ook moet zoeken naar een thrill en toch vooral in de smeerpijperij hoek zit. Niet wetenschappelijk aan te tonen natuurlijk maar kan komen door te vroeg dingen te kijken die je eigenlijk niet hoort te kijken.

Vooropgesteld dat er niets mis mee is, zolang het je eigen keuze is al moet je het risico niet willen nemen om daar aandeel in te hebben, lijkt me dan vooral een gevalletje eigen keuze en niet een derde partij dat te laten bepalen.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Oei. Geen speld tussen te krijgen.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

Dan zou ik ze ook zeker geen Harry Potter laten kijken. Voor je het weet zijn ze 30, verkleden ze zich als magier en trekken ze tijdens het weekend het bos in om rollenspellen te spelen. Je zal daar maar de schuldige van zijn.

Verder net een goeie opvoeding om je kinderen zo snel mogelijk het verschil tussen film en werkelijkheid aan te leren, anders krijg je toch maar van die giechelnichten die als ze 16 zijn zich nog steeds aanstellen als er ergens een blote tiet of afgehakte hand door het scherm vliegt.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik vind dat wel van een andere orde maar goed.

Tuurlijk is de opvoeding voor nuancering ook belangrijk, al is het lastig daar een goed beeld van te hebben als je kinderen dat niet zijn. Al is dat ook makkelijker gezegd dan werkelijk aangeleerd. Aan de andere kant als je 'nicht' in zo'n negatieve context plaatst sta ik niet zo hoog met het feit of die 'goede' opvoeding enige kans van slagen heeft.

Al is dit dan ook wel wat meer off-topic ging hier dan om aanraders voor een film voor meerdere 12 jarigen, lijkt me dan gewoon wenselijk om de filmwijzer aan te houden aangezien het erg moeilijk is om voor een groep een grens te bepalen.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

Ik vind het ook van een andere orde. Liever een kind dat horrorfilms kijkt dan iemand die zich als mythisch wezen verkleed en in een bos gaat rondlopen.

Aan de andere kant als je 'nicht' in zo'n negatieve context plaatst sta ik niet zo hoog met het feit of die 'goede' opvoeding enige kans van slagen heeft

Ik heb het inderdaad niet met overdramatische mensen die van het minste compleet overactief worden. Denk alleen dat jij er iets anders van probeert te maken dan dat er staat.

Verder heb ik er vroeger altijd een hekel aan gehad dat er steeds gekozen werd naar de laagst gemene deler, onder het mom van "iedereen moet het leuk vinden".

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Ginger Snaps dan maar? Ik geloof dat ik die ook vrij jong zag. Niet echt eng verder, wel sfeervol.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

LOL, Ginger Snaps! Die meisjes zijn dan doodsbang als ze hun menstruatie nog moeten krijgen!

RuudC

• 4636 messages
  • 2529 votes

Onderhond wrote:

Verder heb ik er vroeger altijd een hekel aan gehad dat er steeds gekozen werd naar de laagst gemene deler, onder het mom van "iedereen moet het leuk vinden".

Klinkt heel bekend. Wil je Rambo kijken, krijg je Black Beauty voorgeschoteld.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Ja eh Eline, zo is er bij elke film wel wat. Na het zien van Hard Candy droomde ik dat ik geen ballen meer had *checkt nog ff* , get over it

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Wel een aardig experiment. Misschien eerst Harry Potter dan Ginger Snaps en eindigen met The Descent. Vervolgens kijken wanneer het gespuis afhaakt.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Waarom toch altijd weer dat Harry Potter, vind de films nog wel redelijk, maar geen goeie instap voor horror. Beetje oude zooi, maar ach:

Arachnophobia (1990)

Critters (1986)

The Dark Crystal (1982)

Ghostbusters (1984)

Ginger Snaps (2000)

Gremlins (1984)

The Monster Squad (1987)

Sleepy Hollow (1999)

Tremors (1990)

The Witches (1990)

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Zitten enkele films die prima te kijken zijn voor 12-jarigen.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Inland Rabbit wrote:

Arachnophobia (1990)

Die film is ondraaglijk!

Lennert

• 2412 messages
  • 1400 votes

Inland Rabbit wrote:

Waarom toch altijd weer dat Harry Potter, vind de films nog wel redelijk, maar geen goeie instap voor horror. Beetje oude zooi, maar ach:

Arachnophobia (1990)

Critters (1986)

The Dark Crystal (1982)

Ghostbusters (1984)

Ginger Snaps (2000)

Gremlins (1984)

The Monster Squad (1987)

Sleepy Hollow (1999)

Tremors (1990)

The Witches (1990)

Heel erg eens met Arachnophobia en Tremors!

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

mikey wrote:

Die film is ondraaglijk!

Positief bedoeld, neem ik aan? Het lijkt me duidelijk dat vele mensen na het kijken van die film last van kriebels hadden en de hoeken van hun kamer controleerden voor het slapen gaan (dat had ik wel + de douchecabine en w.c. altijd nagekeken) De kans dat je dan een tarantula van een vuistdikte aantrof was zeer klein, maar het gaat om het akelige gevoel waar de film me mee achterliet.

nakada

• 2203 messages
  • 1666 votes

Prachtige vergelijking weer :

Onderhond wrote:

Liever een kind dat horrorfilms kijkt dan iemand die zich als mythisch wezen verkleed en in een bos gaat rondlopen.

Je zou ook kunnen zeggen : liever een kind dat fantasy kijkt dan iemand die zijn medemens gaat afslachten.

Waar volgens mij hier de schoen echt wringt, is het feit dat de keuze voor het 'voortijdig blootstellen' van kinderen aan dergelijke films bij de ouders hoort te liggen. Dus of je vraagt ze allemaal, of je kiest een film waarbij de leeftijd klopt.

Zo is mijn zoontje op een verjaardagsfeestje geweest waar men het nodig vond om Midnight Meat Train te kijken. Hij was toen 9. Daar is ie inmiddels wel overheen gekomen en hij heeft er zover ik kan zien niets aan overgehouden, behalve een afkeer van horrorfilms. Maar dat zal tezijnertijd ook wel bijtrekken. Ik was er in ieder geval helemaal niet over te spreken dat zij gingen bepalen wat mijn kinderen allemaal wel aan zouden kunnen.

Dat hoeft inderdaad ook niet, maar ook niet de hoogst gemene deler. Dus geen films voor 16+ op een feestje voor 12-(?) jarige. ( Ik ga er van uit dat er niet al te veel verschil in leeftijd zit. ) Er zijn inmiddels genoeg films genoemd voor 12+ die ook spannend zijn.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Eventueel Orcs en Eight Legged Freaks geschikt voor kinders.

Stu-Pot

• 3491 messages
  • 1189 votes

[Rec]?

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

zou ik niet doen, ik ben 26 en schrik me nog steeds de pleuris bij die film.

Roeckie

• 8 messages
  • 2 votes

Allen,

Bedankt voor jullie massale reacties hierop. Ik snap dat het voor sommigen moeilijk ligt om films te suggereren die eigenlijk niet bij die leeftijd kunnen. Ik zal even verder toelichten wat er precies gaat gebeuren:

Het is ten eerste een voetbalteam. Het gaat hier om een uitje. We gaan in een zaal met eigen beamer en scherm een film draaien, zoals al eerder gedaan. De vorige keer was het dus Scream 1, vonden ze allemaal prima. Zowel vooraf, tijdens als achteraf. Ouders weten hiervan, maar ik weet ook hoever ik kan gaan. Ik ken de jongens stuk voor stuk en ze kunnen het zeker wel hebben. Maar zoals eerder gezegd houd ik het bij films die lekker spannend zijn, het liefst van het begin tot het eind. Maar dus geen gore bedoeling.

Ik zie hier en daar al prima suggesties, maar ik hoop op nog wat. Is misschien de laatste versie van "Nightmare on Elm Street" iets ? ..

Nogmaals al mijn dank voor jullie hulp!

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Als ze tegen wat kunnen, dan zou ik voor de spanningsfilms gaan zoals Insidious, Poltergeist en/of Paranormal Activity.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Machete? Actie en tieten! Vinden ze vast een leuke film. Mijn broertje vond dat ook. En Hostel ook goed.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Lol een 12 jarig jongens voetbalteam... Mikey heeft de perfecte tip

Dat jij nu ook moet zoeken naar een thrill en toch vooral in de smeerpijperij hoek zit
Jammer dat je het zo ziet, is namelijk vrijwel niets van waar. Sterker nog, de hoeveelheid echte 'smeerpijperij' valt al in het niets met het aantal romcoms dat ik kijk, of animatiefilms... etc. Heb al sinds jongs af aan een gezonde mix van alles meegekregen. Ben het daarom ook zeker eens met Onderhond, hoe sneller je dat besef kent (realiteitszin), hoe beter je er later mee om zult gaan. Uitzondering daar gelaten, uiteraard.

Ik zoek zelden naar een echte nieuwe thrill, niet voor niets zijn diverse befaamde reeksen nog ongezien gebleven. Maar vermijd het ook absoluut niet en zie niet wat er mis mee is (en jij bent niet echt in de positie om met zo'n opmerking op te proppen te komen, aangezien je minstens zoveel binnen die hoek mee hebt gepikt )

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Touche. Al was die post ook iets te veel gespeculeer, toegegeven.

Prima lijstje van Inland overigens.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

nakada wrote:

Prachtige vergelijking weer :Je zou ook kunnen zeggen : liever een kind dat fantasy kijkt dan iemand die zijn medemens gaat afslachten.

Op die uitspraak reageerde ik inderdaad

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Cirque du Freak: The Vampire's Assistant (2009)

Twilight films

Haunting Hour: Don't Think about It, The (2007)

Lennert

• 2412 messages
  • 1400 votes

Nee, je gaat een groep jongens geen Twilight laten kijken, dat is je reinste kindermishandeling.

nakada

• 2203 messages
  • 1666 votes

Tonypulp wrote:

Ben het daarom ook zeker eens met Onderhond, hoe sneller je dat besef kent (realiteitszin), hoe beter je er later mee om zult gaan. Uitzondering daar gelaten, uiteraard.

Sneller is niet altijd beter. Volgens mij is het beter grenzen langzaam te verleggen en ze er niet met een grote boog overheen te flikkeren.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.