• 177.981 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.070 votes
Profile

Animatie

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Het zijn niet mijn meest geweldige films nee, al heb ik toen met Ice Age en Ferdinand best vermaakt. En een studio kan ook het roer omgooien, ook onder leiding van Disney, toch?

Ik vind het wel jammer dat het dichtgaat, toch een verschraling van de markt, het zal niet zijn dat Disney en Pixar meer uit gaan brengen; al zal jij daar geen seconde van wakker liggen gok ik

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

John Milton wrote:

En een studio kan ook het roer omgooien, ook onder leiding van Disney, toch?

Alles kan natuurlijk, maar ik denk niet dat jij er geld op zou verwedden dat zoiets zou gebeuren.

Verder kan je het moeilijk een verschraling van de markt noemen wanneer een studio enkel generische films maakt. Ofwel wordt het gat ingevuld en dan is het hopelijk door iets meer vernieuwends, ofwel wordt het gat niet opgevuld en dat is dan vooral een teken van oververzadiging. Ik kan met beide opties leven.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Not an unfair point

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Buiten beeld #5: Computeranimatie - Filmkrant

Filmkrant wrote:

Wie werken er achter de schermen naast regisseurs en acteurs? Wie schrijft het script, wie zorgt voor aankleding, het geluid, de dieren, cast en de inwendige mens op de set? De Filmkrant belicht in deze ‘achter de schermen’-serie steeds een ander vakgebied. Deze maand: computeranimatie, voor de Europese coproductie Nayola bij productiehuis il Luster.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Je bent me net voor

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Voor de animatie liefhebbers onder ons: Program 2021 - Kaboom Festival staat online (31 maart-4 april), en voor slechts 15 euro kun je een all you can eat pas kopen (als Nederlander of VPN benutter), geen slechte deal voor de flinke selectie.

Zie ook MM topic: Kaboom Animation Festival (voorheen KLIK-HAFF)

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Vanaf a.s. vrijdag op Netflix:

Black Is Beltza (2018)

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Félix et le Trésor de Morgäa (2021) - vanaf 4 augustus in de bioscoop

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Xin Shen Bang: Ne Zha Chongsheng (2021) - vanaf 12 april op Netflix

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Spirit Untamed (2021) - vanaf 21 juli in de bioscoop

Pepino

• 473 messages
  • 826 votes

Noem mij een oude zeur, maar ze hadden bij 2D moeten gebleven zijn

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Le Voyage du Prince (2019) - vanaf 7 juli in de bioscoop

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Wow. Tegen die tijd is het bijna 2 jaar geleden dat ik hem zag... Dat er alsnog een release komt.

Vond het niet slecht, maar lijkt me ook zeker geen crowdpleaser

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Mercury Filmworks Unveils Debut Original Feature 'Once Our Land' - cartoonbrew.com

Mercury Filmworks, the Ottawa, Canada-based service studio behind Netflix’s Hilda, has unveiled its first original animated feature. Once Our Land is a fantasy-meets-sci-fi family film based on Peter Ricq’s eponymous graphic novel. The 2d-animated film, is set in 1830s Europe and follows 11-year-old Ingrid and grizzled warrior Fritz as they journey through an apocalyptic world ravaged by beasts.
https://cdn.shopify.com/s/files/1/0265/2585/9919/collections/ONCE_OUR_LAND_LOGO_-_JAMES_940x.png?v=1579713167

Tof niet? Ik ga die graphic novel maar eens opzoeken!

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Vivo (2021) - vanaf 18 augustus te zien op Netflix

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Hotel Transylvania: Transformania (2021) - vanaf 4 augustus in de bioscoop

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Vanaf 30 juni op Netflix:

America: The Motion Picture (2021)

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Paw Patrol: The Movie (2021) - vanaf 18 augustus in de bioscoop

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ron's Gone Wrong (2021) - vanaf 20 oktober in de bioscoop

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Cryptozoo (2021) - vanaf 18 november in de bioscoop

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Oeh.

Dat ziet er uit als een toffe companion piece voor Les Hirondelles de Kaboul (2018), The Breadwinner en (uiteraard) Persepolis.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Redden streamingdiensten de ambachtelijke animatiefilm? | Radio 1 - radio1.be

Radio 1 wrote:

Je kan deze week (in België) in de bioscoop gaan kijken naar Wolfwalkers, een met de hand getekende animatiefilm. En die kwam er dankzij streamingdienst Apple TV+. Redden streamingdiensten de ambachtelijke animatiefilm? Wij vragen het aan filmjournalist Lieven Trio in ‘Nieuwe Feiten’.

Beluister radio-fragment

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Annecy animatiefestival 2021 - Filmkrant

Filmkrant wrote:

Afrika barst van het animatietalent en het animatiefestival van Annecy (14-19 juni) zet het dit jaar in de schijnwerpers. Ook online. Aan een animatie-industrie die op eigen benen kan staan moet nog hard worden gewerkt, maar er is veel talent en optimisme.

Het filmfestival van Annecy Festival (dit jaar van 14-19 juni), dat wel eens het Cannes van de animatie wordt genoemd, is dit jaar de place to be om te ontdekken dat de Afrikaanse animatie de laatste jaren echt in opkomst is. Ook de thuiskijker kan meegenieten, want hoewel daar aan rand van de Franse Alpen de zalen weer open gaan, is het grootste deel van het aanbod ook online beschikbaar. Met dit jaar animatie uit Afrika als belangrijk focusprogramma, zoals al blijkt uit het posterbeeld van het festival.

Wie die Afrikaanse animatie (en meer natuurlijk) op het animatiefestival van Annecy wil verkennen hoeft alleen maar voor pakweg 20 euro de Moviegoers Online accreditatie aan te schaffen. Vanaf de eerste vertoning op locatie zijn films de rest van de week online te zien. Lange animaties, tv-films en VR-producties worden alleen op locatie vertoond.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

20 euro is goed te doen.

Helaas precies tegelijk met Short Waves Festival waar ik via This is short ook toegang toe heb, en het is gewoon een werkweek. Meh, even op broeden.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Geproduceerd door Guillermo del Toro:

Trollhunters: Rise of the Titans (2021) - IMDb - vanaf 21 juli te zien op Netflix

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.