- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Ongecensureerde natuurfilms
Ongecensureerde natuurfilms
handelaar
-
- 269 messages
- 79 votes
Tegenwoordig worden we weer overspoeld met prachtige natuurfilms waarvan het merendeel BBC producties betreffen die ons schitterende HD beelden voor ogen tovert.
Echter laat men de wrede kant van de voedselketen 'eten en gegeten' zelden ongecensureerd zien. Wie herinnerd ons de nachtelijke beelden van BBC Earth waar een kleine olifant baby door talloze leeuwen wordt aangevallen niet, echter de meest gruwelijke beelden laten de makers achterwege. Zo worden er bij elke productie veel beelden achterwege gehouden omdat deze 'horror' beelden nu eenmaal niet passen voor een 'gezins'documentaire, we willen immers niet zo'n leuk klein olifantje geheel in close-up aan flarden opengescheurd zien worden.
De vraag is of er wel ongecensureerde documentaires zijn die ons de wrede kant van de natuur laten zien? Zo heb ik onlangs Predators: The ultimate killing machines van de BBC aangeschaft maar ook hier worden de beelden ge-edit.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3030 votes
Geen idee... Het verschilt meestal per diersoort. Van vissoorten, reptielen, insecten e.d. zie je meestal alles. Bij de wat grotere (zoog)dieren zoals leeuwen ontbreken inderdaad vaak stukken tussen het jagen en rustig eten. (het doden en scheuren dus)
BBC is sowieso erg van de censuur dus denk dat je het buiten het Verenigd Koninkrijk en mogelijk van de Verenigde Staten moet zoeken. Ook Duitsland heeft denk ik vrij veel censuur.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik dacht serieus dat er even een metafoor gebruikt werd voor dit topic
. Wist echt niet dat er natuurfilms waren die daadwerkelijk gecensureerd werden.
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Eigenlijk een goed idee voor één of andere regisseur die de andere kant van de natuur film wil laten zien.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3030 votes
. Wist echt niet dat er natuurfilms waren die daadwerkelijk gecensureerd werden.
Ik ook in de eerste instantie haha
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Glacius
-
- 4297 messages
- 3030 votes
Wat dat betreft genoeg ongecensureerde filmpjes