• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.161 votes
Profile

Ongecensureerde natuurfilms

handelaar

• 269 messages
  • 79 votes

Tegenwoordig worden we weer overspoeld met prachtige natuurfilms waarvan het merendeel BBC producties betreffen die ons schitterende HD beelden voor ogen tovert.

Echter laat men de wrede kant van de voedselketen 'eten en gegeten' zelden ongecensureerd zien. Wie herinnerd ons de nachtelijke beelden van BBC Earth waar een kleine olifant baby door talloze leeuwen wordt aangevallen niet, echter de meest gruwelijke beelden laten de makers achterwege. Zo worden er bij elke productie veel beelden achterwege gehouden omdat deze 'horror' beelden nu eenmaal niet passen voor een 'gezins'documentaire, we willen immers niet zo'n leuk klein olifantje geheel in close-up aan flarden opengescheurd zien worden.

De vraag is of er wel ongecensureerde documentaires zijn die ons de wrede kant van de natuur laten zien? Zo heb ik onlangs Predators: The ultimate killing machines van de BBC aangeschaft maar ook hier worden de beelden ge-edit.

Glacius

• 4297 messages
  • 3030 votes

Geen idee... Het verschilt meestal per diersoort. Van vissoorten, reptielen, insecten e.d. zie je meestal alles. Bij de wat grotere (zoog)dieren zoals leeuwen ontbreken inderdaad vaak stukken tussen het jagen en rustig eten. (het doden en scheuren dus)

BBC is sowieso erg van de censuur dus denk dat je het buiten het Verenigd Koninkrijk en mogelijk van de Verenigde Staten moet zoeken. Ook Duitsland heeft denk ik vrij veel censuur.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik dacht serieus dat er even een metafoor gebruikt werd voor dit topic . Wist echt niet dat er natuurfilms waren die daadwerkelijk gecensureerd werden.

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Eigenlijk een goed idee voor één of andere regisseur die de andere kant van de natuur film wil laten zien.

Glacius

• 4297 messages
  • 3030 votes

Naomi Watts wrote:

Ik dacht serieus dat er even een metafoor gebruikt werd voor dit topic . Wist echt niet dat er natuurfilms waren die daadwerkelijk gecensureerd werden.

Ik ook in de eerste instantie haha

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Naomi Watts wrote:

Haha ja, ik wilde al hele uiteenzettingen neerpennen over mijn favoriete 'natuur'filmpjes, maar helaas...

Glacius

• 4297 messages
  • 3030 votes

Wat dat betreft genoeg ongecensureerde filmpjes

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.