- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Films over depressie
Films over depressie
Chaya
-
- 1 messages
- 0 votes
Niet een bijster vrolijk onderwerp, maar voor mij wel heel interessant.
Ik heb erg genoten van A Single Man en ben op zoek naar films die gaan over het hebben en/of overwinnen van een depressie. Ik ken Prozac Nation, maar daar heb ik niet echt hoge verwachtingen over.
Heeft iemand goede suggesties? Alvast bedankt. 
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Dangerous Method
Dead Ringers
Leaving Las Vegas
Pink Floyd The Wall
Donkerwoud
-
- 8660 messages
- 3940 votes
Nog niet gezien, maar het schijnt goed te zijn.
CatchingADream
-
- 10 messages
- 0 votes
Prozac nation past denk ik ook wel in het rijtje.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Heel raar dat films als Where The Wild Things Are en Into The Wild hier niet tussen staan. Eenzaamheid gaat gepaard met zware depressies.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Heel raar dat films als Where The Wild Things Are en Into The Wild hier niet tussen staan. Eenzaamheid gaat gepaard met zware depressies.
Interessante opties, maar ze moeten ook nog bij de favoriete 30 van de auteur zitten. Het zijn persoonlijke lijstjes.
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Interessante opties, maar ze moeten ook nog bij de favoriete 30 van de auteur zitten. Het zijn persoonlijke lijstjes.
Ik wist niet dat dit een voorkeur lijst was van de schrijver. Ik dacht gewoon een algemene film site.
Dan nog vind ik het vreemd want ik vind films als Antichrist niet passen bij deprimerende films en zo nog wel wat.
De film Lost River kan er ook wel bij aangezien dit ook over een uitzichtloos leven gaat. De film is behoorlijk somber al zeg ik dat zelf.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Dit topic gaat specifiek over 'films over despressie', niet over deprimerende films.
Als je het breder wil zien is er bijvoorbeeld dit topic: Film >> Genres en landen >> Sombere films
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Into The Wild -> specifieker: existentiële depressie.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ansikte mot Ansikte (1976) - nu te zien op MUBI
ghostman
-
- 5740 messages
- 5 votes
Sunset Blvd. (1950)
films van John Cassavetes zoals : A Woman Under the Influence (1974) , Opening Night (1977) en Love Streams (1984) .