• 177.917 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.277 votes
Profile

Films met senioren

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Mr. Morgan's Last Love (2013) - vanaf 26 september in de bioscoop

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Ebenezer Scrooge

• 2150 messages
  • 3092 votes

Simone Kleinsma in De Toscaanse Bruiloft

(afbeelding)

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik weet niet wat het is, maar heb op één of andere manier echt vreselijk moeite met films met senioren in de hoofdrol. Zelfs als de film best goed is blijft het een onoverkomelijk obstakel. Ik ben benieuwd of Nebraska daar verandering in brengt.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Heb dat ook vaak hoor. Denk dat het met inlevingsvermogen te maken heeft. Vind het toch snel het makkelijkst om me in te leven met leeftijdsgenoten (bij mij dus rond de 25-35).

Alhoewel ik moet zeggen dat ik Redford in All is Lost wel fijn vond (maar is dat al een echte senior?).

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Dankzij Amour heb ik 'seniorenfilms' wel leren waarderen. Maar het zijn meestal de minder vrolijke drama's met diepgang en een rustig tempo, en waarbij je je verstand moet gebruiken, je moet er wel van houden. Levenservaring helpt natuurlijk ook, als je ouders eenmaal wat op leeftijd beginnen te komen dan worden die films heel herkenbaar. Met een beetje inlevingsvermogen kom je ook heel ver.

Maar ook bij Nebraska was ik waarschijnlijk de jongste in de zaal (was ook zo bij Amour). De gemiddelde bezoeker was de 65 al lang gepasseerd. Als je van droge humor houdt is ie trouwens op zich wel goed te doen.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

danuz wrote:

(maar is dat al een echte senior?).

ja. Boven de 50. Met werk is het vaak al eerder. En met sport nog eerder.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8277 votes

Filmkriebel

• 9953 messages
  • 4646 votes

Ha weet er ook nog eentje :

*Batteries not Included (1987)

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Mita Tova (2014) AKA The Farewell Party - vanaf 23 juli in de bioscoop

Biosguru

• 1557 messages
  • 5096 votes

Too Young to Die aka Jukedo Joha 2002 over bejaard Koreaans stel dat gek is op sex. Iffr 2003 gezien.

Too Young to die

En er is nog een heel mooi Engels drama uit die tijd, met een bejaarde die een relatie met zijn jeugdliefde begint. Titel schiet me niet te binnen.

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

Biosguru wrote:

En er is nog een heel mooi Engels drama uit die tijd, met een bejaarde die een relatie met zijn jeugdliefde begint. Titel schiet me niet te binnen.

Geen flauw idee hoe deze heet, maar ook ooit gezien. Zeer de moeite waard ook. Argh!

Biosguru

• 1557 messages
  • 5096 votes

Erg vervelend de trailer van die film was jarenlang hetgeen ik op scherp stelde. Ik kan er niet op komen. Sneu

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.