• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.360 votes
Profile

Het grote "ik wens iedereen prettige dagen toe" / beste wensen topic

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Gelukkig nieuwjaar allemaal. Slaap is voor mietjes.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Echt, ik dacht dat oud & nieuw vieren voor mietjes was? Qua "domme feestdagen" in ieder geval een stevige top 5 notering.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Echt, ik dacht dat oud & nieuw vieren voor mietjes was?

En daarom moet jij eigenlijk niet denken. Wat is er zo dom aan oud en nieuw dan?

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Dunno, maakt het jouw wat dat de Aarde weer eens (ongeveer) een keer rond de zon is gedraaid ? Misschien moet jij eens proberen na te denken, je komt zo nog eens uit op rare gewoontes van mensen.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Ik ben dan wel geen mietje, maar ik heb heerlijk geslapen vannacht

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Onderhond wrote:

Dunno, maakt het jouw wat dat de Aarde weer eens (ongeveer) een keer rond de zon is gedraaid ?

Er wordt geen gebeurtenis gevierd/herdacht waarvan het op z'n minst zeer twijfelachtig is of het echt gebeurd en belangrijk was. Er wordt niet gevierd dat zoveel jaar geleden een paar lijntjes op een landkaart getrokken werden en er een land werd uitgeroepen. Er wordt niet één of ander achterhaalde bestuursvorm in het zonnetje gezet. Het is (met misschien oorlog-gerelateerde dagen) de enige feestdag die wél logisch is. Er gebeurt in een jaar wel meer met de wereld dan een simpel rondje om de zon.

Volgens jouw logica is elke feestdag een domme feestdag, want er wordt altijd gevierd "dat de aarde een x aantal keer een rondje om de zon heeft gedraaid sinds..."

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

En dat "vier" je dan ?

Vier als je wat te vieren hebt (vriendin/werk/promotie/whatever), niet als er een bepaalde periode verstreken is, en je zomaar wat meeviert omdat de rest van de wereld het ook doet.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Onderhond wrote:

vriendin/werk/promotie/whatever

Dat zijn geen feestdagen.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Ja daar sla je de spijker op zijn kop Onderhond, iedereen viert nieuwjaar omdat iedereen het doet . Verachtelijk kuddegedrag is het!

Rujar

• 2871 messages
  • 3816 votes

Onderhond wrote:

En dat "vier" je dan ?

Vier als je wat te vieren hebt (vriendin/werk/promotie/whatever), niet als er een bepaalde periode verstreken is, en je zomaar wat meeviert omdat de rest van de wereld het ook doet.

zal wel gezellig bij jou zijn als je jarig bent

Nog de beste wensen voor het nieuwe jaar alleemaal..!!!

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Jordy schreef:

(quote)

Dat zijn geen feestdagen.

Nee, ironisch hé. Heb je iets te vieren, zijn het geen feestdagen, heb je niets te vieren, zijn het wel feestdagen.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Je hebt het over "een top 5 van domme feestdagen", waarmee je impliceert dat er ook niet-domme feestdagen zijn, of op z'n minst dat de ene feestdag dommer is dan de andere. Aangezien elke feestdag gebaseerd is op het verstrijken van een bepaalde tijdsperiode spreek je jezelf nogal tegen door het vieren van het verstrijken van een jaar "dom" te noemen.

Bovendien lijk je bepaalde menselijke eigenschappen niet te hebben, en ook geen benul te hebben van hoe andere mensen in elkaar zitten. Er wordt niet gevierd dat de aarde een rondje heeft gedraaid, mensen hebben de behoefte om een lange periode in te delen in behapbare stukken, periodes die je kunt afsluiten en waar je op kunt vooruitblikken. Aangezien we tegenwoordig niet meer zo veel aandacht besteden aan het al dan niet geslaagd binnenhalen van de oogst (bijvoorbeeld) vind ik het niet meer dan logisch dat we ergens in een jaar een moment prikken om het één en ander af te bakenen. Als jij die behoefte niet hebt, leuk voor je. Maar om zoiets menselijks als "dom" af te doen vind ik erg kortzichtig.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

En het is natuurlijk weer een goede reden om het op een zuipen te zetten .

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Jordy schreef:

Bovendien lijk je bepaalde menselijke eigenschappen niet te hebben, en ook geen benul te hebben van hoe andere mensen in elkaar zitten. Er wordt niet gevierd dat de aarde een rondje heeft gedraaid, mensen hebben de behoefte om een lange periode in te delen in behapbare stukken, periodes die je kunt afsluiten en waar je op kunt vooruitblikken. Aangezien we tegenwoordig niet meer zo veel aandacht besteden aan het al dan niet geslaagd binnenhalen van de oogst (bijvoorbeeld) vind ik het niet meer dan logisch dat we ergens in een jaar een moment prikken om het één en ander af te bakenen. Als jij die behoefte niet hebt, leuk voor je.

Buiten het feit dat ik het wel besef, volledig eens.

Jordy schreef:

Maar om zoiets menselijks als "dom" af te doen vind ik erg kortzichtig.

Oneens.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

dat ANDEREN het feit vieren dat er aan een bepaalde behoefte van ze is voldaan is "dom", omdat JIJ die behoefte niet deelt? Het zou dom zijn als jij oud en nieuw zou vieren. Het zou dom zijn als ik dat niet deed.

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

Iedereen de beste wensen voor 2005.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Jordy wrote:

dat ANDEREN het feit vieren dat er aan een bepaalde behoefte van ze is voldaan is "dom", omdat JIJ die behoefte niet deelt? Het zou dom zijn als jij oud en nieuw zou vieren. Het zou dom zijn als ik dat niet deed.

Als een gek de behoefte heeft een hele dag op z'n kop te slaan, noem ik dat dom. Als jij zo politiek correct wil zijn dat anderdenkend te noemen, veel plezier.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Onderhond wrote:

Als een gek de behoefte heeft een hele dag op z'n kop te slaan, noem ik dat dom. Als jij zo politiek correct wil zijn dat anderdenkend te noemen, veel plezier.

Of je leest m'n berichten even...

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Enkel als jij de mijne leest.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Ik vier het zelf wel, maar op een bepaalde manier. Dus misschien wat biertjes, oliebollen en vuurwerk kijken. Enthousiast geschreeuw omdat het nieuwjaar en het daarom vrolijk moeten zijn, dat vind ik zelf teveel van het goede en kan ik zelf totaal niet tegen. Ik beschouw het meer als een normale dag, die toch iets speciaals heeft, maar niet om lyrisch van te worden.

T.O.

• 2413 messages
  • 2791 votes

Ben wat laat, maar :

GELUKKIG NIEUWJAAR!

Moviestar

• 821 messages
  • 0 votes

Allemaal nog de beste wensen voor het nieuwe jaar!!!!

jassonn

• 5303 messages
  • 3229 votes

Nog een gelukkig nieuwjaar toegewenst aan iedereen.

lngrid

• 1232 messages
  • 553 votes

Hoi allemaal, geniet van het nieuwe jaar!!

Don Gertus

• 1543 messages
  • 0 votes

Hoi allemaal, geniet van het nieuwe jaar!!

Nog een gelukkig nieuwjaar toegewenst aan iedereen.

Allemaal nog de beste wensen voor het nieuwe jaar!!!!

Ben wat laat, maar :

GELUKKIG NIEUWJAAR!

kos

• 46687 messages
  • 8844 votes

De beste wensen allemaal .

En OH, zit niet zo te zaniken .

MaryCorleone

• 391 messages
  • 282 votes

Allemaal een goed en mooi 2005!

Art

• 13507 messages
  • 3658 votes

Ik wens iedereen een goed 2005 toe

ThaMovieVoter

• 3637 messages
  • 2242 votes

't is en beetje laat, maar gelukkig nieuwjaar allemaal!

eeflien

• 383 messages
  • 261 votes

Op 2 januari kun je nog prima mensen een gelukkig niewjaar wensen hoor De beste wensen voor alle MovieMeter-mensen dus!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.