- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Je eigen filmcreaties
Je eigen filmcreaties
Die Hard,Willis
-
- 4005 messages
- 1360 votes
Komt "Ben je nu weer aan het eten?" jullie ook bekend voor ? 
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes

...!!john!!...
-
- 544 messages
- 0 votes

Ik zelf ontbijt niet maar als ik op school kom begin ik ook met eten en dat zowat de rest van de dag door.
neon66
-
- 30 messages
- 30 votes
Haa, eindelijk de juiste plek gevonden.
Ben zelf amateur filmmaker, tot op heden een klein ensemble korte clips opgebouwd, ze zijn te zien op www.youtube.com/neon66[/url]. Feedback is absoluut welkom. 
Tayama
-
- 1102 messages
- 522 votes
In Film > Overige films > Mijn Audio-Visuals:
Ik ben een 'doodnormale' jongen uit Den Helder, Noord-Holland. 20 jaar, en heb een voorliefde voor audio-visuele vormgeving. (Mag mijzelf sinds kort animatie/audio visueel vormgever noemen) Geheel op mijzelf bezig met wat persoonlijke projectjes. Misschien leuk om hier te laten zien, daar ik toch wel merk dat er hier liefhebbers zijn.
Of mijn creaties interessant genoeg zijn daargelaten, uiteraard. Schuw niet om een kijkje te nemen. Als er interesse is houdt ik dit topic wel in leven.
Allereerst, een eerste kijkje in mijn audiovisuele werk. Dit was als beginnend experiment van eerder geschoten materiaal.
Klik hier om in HD-kwaliteit te bekijken! - 2:30 min.
Screenshots:

Linn
-
- 3289 messages
- 3798 votes
Wow Tayama dat heb je erg goed gedaan! Je hebt talent

Manschot
-
- 152 messages
- 0 votes
Echt mooie filmpjes! 
Ik had die '24 mei 2008' al eens een keer eerder gezien op Vimeo, ik wist alleen niet dat jij het was. Mooie camera trouwens, die HV30. Ben benieuwd naar de volgende!
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Bij mij hapert het steeds. Enig idee wat ik fout doe?
Tayama
-
- 1102 messages
- 522 votes
Chainsaw - Dankje, tof dat je dit kan appreciëren.
Linn - Dankje! Helaas geloof ik niet zo in talent. Ik denk dat talent in het Nederlands een simpel woordje is voor 'veel oefenen'!!
Manschot - Oh dat is grappig. Vimeo is een erg mooie website, hoop te zien. Leuk dat je mijn werk ook voorbij ziet komen. De HV30 is een uitstekende camera die op elk mogelijke manier uit te breiden is naar eigen wensen.
Halcyon - Je kan het HD icoontje rechtsboven het filmpje uitklikken, dan is de kwaliteit minder, maar tegelijkertijd ook minder zwaar voor je browser. Ik kan zelf ook geen HD streamen op deze computer. Dan hapert ie ook. Daar heb ik gelukkig nog een andere computer voor.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Tayama 
Deed me een beetje denken aan het werk van Cunningham (Flex ooit gezien, vast wel), ziet er verder erg cool uit. Wat mij betreft mag je best een keer 90 minuten gaan vullen 
tovenaar
-
- 6723 messages
- 0 votes
Tof Tayama! Méér. Gaaf kleurgebruik in je andere filmpjes ook, complimenten.
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Heel knap, het beste dat ik hier al gezien heb, mijn eigen filmpje uitgezonderd dan natuurlijk
(Uiteraard niet dus, het is duizend keer beter! )
Heel bevreemdend vooral, en door de muziek zelfs beangstigend (ik had mijn boxen toevallig heel luid staan, en het begint vrij bescheiden, maar na een paar seconden kreeg ik er echt rillingen van) Dat de beelden prachtig zijn hoef ik uiteraard niet te zeggen, dat spreekt voor zich.
Tayama
-
- 1102 messages
- 522 votes
Onderhond - Hey, dankje. Erg tof dat ook jij dit kan waarderen. Cunningham is inderdaad een bron van inspiratie. In veel dingen. Flex is heel tof. Anatomische beeldexperimenten zijn echt geweldig.
Tovenaar - Dankje. Had niet verwacht dat zoveel mensen dit konden waarderen. Zal zeker meer delen binnenkort.
Freud - Ja, tof! Die muziek heb ik een paar keer ingespeeld, en uiteindelijk 1 gekozen. Wilde per se niet knippen, dus het moest in een keer goed gaan.
maerk
-
- 4249 messages
- 2702 votes
Sowee Tayama, indrukwekkend! Mooie beelden en echt die kleuren zijn erg mooi. Dat moet dan wel een heel erg mooie camera zijn.
Top! 
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Halcyon - Je kan het HD icoontje rechtsboven het filmpje uitklikken, dan is de kwaliteit minder, maar tegelijkertijd ook minder zwaar voor je browser. Ik kan zelf ook geen HD streamen op deze computer. Dan hapert ie ook. Daar heb ik gelukkig nog een andere computer voor.
Thanks, heb het filmpje in volle glorie kunnen bekijken.
Mocht je ooit een cd uitbrengen, dan heb je aan mij een kandidaat koper
. Beelden zelf zijn ok, maar ik ben geneigd om te denken dat ze zonder de muziek (of met slechte muziek) nogal mak zouden zijn. Maar dat is jouw verdienste natuurlijk dat je er een audiovisuele combo van maakt die goed werkt.
Als kortfilmpje zeker geslaagd, al denk ik dat vanaf het ogenblik dat zoiets langer dan 5 minuten duurt, de intensiteit snel vervaagt. Dat had ik bijvoorbeeld met Zoetrope, eerste minuut is apart en experimenteel, maar het duurt zo lang dat het effect exponentieel afneemt. Hier dus niet het geval omdat het kort en krachtig blijft.
Zit er trouwens een idee achter? Hoeft niet natuurlijk, maar ben wel benieuwd.
Die Hard,Willis
-
- 4005 messages
- 1360 votes
Heel mooi filmpje Tayama! De beelden samen met die muziek maken het heel erg speciaal, je hebt talent! Over een paar jaar staan er films op moviemeter van jou.

Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Puh-rachtig! In alle opzichten, schitterend scherpe en mooi uitgedachte close-ups en fantastische editing. In een (van je eigen veelgebruikt) woord: tof! 
Tayama
-
- 1102 messages
- 522 votes
Halcyon - Haha, zal ik je aan houden als m'n cd (ooit) komt!!
Hoewel ik audiovisuele producties ken die qua beeld zo sterk zijn dat ze ook zonder geluid zouden werken, is het veelal het geval dat vooral bij audiovisuele film(pjes) geluid en beeld onafscheidelijk zijn. En zouden dan ook niet zonder elkaar kunnen werken. Niet onlogisch.
Dit filmpje heeft overigens geen betekenis. Ben momenteel bezig met iets dat wel enige symboliek kent.
Die Hard, Willis - Dankje. Voorlopig nog niet in ieder geval!!
Goto - Dankje, cool dat je dit kan waarderen.
Gizzmann - Haha, klopt, soms heb ik van die woorden. Bedankt!!
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Even wennen, maar zat er zo in. Knap gedaan Tayama. Echt een filmpje die je niet snel vergeet door de muziek die je direct beetpakt en de mooie, sterke beelden. Benieuwd of je nog meer in petto hebt wat we mogen bewonderen!
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Ik heb een korte film gemaakt, voor het eerst een 'grote' productie (making of volgt nog). Helaas was onze camera man wat onoplettend en heeft wat verkeerde instellingen gemaakt. Als regisseur had ik via de viewfinder gechecked en alles zag er prima uit. Achteraf bleek het te donker, maar goed. Oordeel zelf, ik hoor graag wat jullie er van vinden
Ik heb dus regie gedaan.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Hehe, als het filmpje in zwart-wit was geweest had je het Eraserhead 2 kunnen noemen. 
JoeCabot
-
- 2682 messages
- 1785 votes
@ Tayama: visueel erg mooi. En dat geldt zeker ook voor die andere filmpjes van je hoor. Je muzieksmaak is verder zeker niet de mijne, maar ik moet toegeven dat het allemaal best wel bij de beelden past.
@IcU: leuk filmpje dat je gemaakt hebt. Al blijf ik me afvragen waarom jullie Nederlanders echt iedere zin met 'Nou, euhh, ...' moeten beginnen. Leer dat toch gvd eens af
Nee hoor, grapje, mooi gedaan 
Tayama
-
- 1102 messages
- 522 votes
He, dank je. Ach muzieksmaak of niet... Blij dat je ervan kan genieten!
Ik ben bezig geweest met iets nieuws.
Klik hier om in HD-kwaliteit te bekijken - 5:00 min.
In this short audio-visual I wanted to do something with vocals in stead of instruments.
So everything you hear is vocal work except for the Sansula Kalimba or 'thumb piano' (click link).
In this piece I practised a lot with color and light studies. All of this is shot with a
'naked HV30', so without additional accesoires. I wanted to create an audio-visual experience involving this subject. Although some images show a clear message, some do not. They might be intended to symbolize something, I think it's useless to describe every image.
Used: Canon HV30, lights, Rode VideoMic.
Sansula Kalimba (instrument)

danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
De pagina die naar je video verwijst is private, Tayama..
Deze link doet het wel: http://www.vimeo.com/1452736
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Tenzij je een account heb kan je de video helaas niet bekijken. Maar de shots zien er ronduit fantastisch uit. 
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Rowan, dit is opnieuw bríljant! 
Prachtig gemaakt, werkelijk onvoorstelbaar mooie beelden en je montage en keuze voor muziek is ook geweldig! Fantastisch!
JoeCabot
-
- 2682 messages
- 1785 votes
Visueel opnieuw prachtig hoor Tayama 
Die score blijft een beetje klinken als een didgeridoo meets Roland TB-303. Nu ja, best wel leuk eigenlijk