• 177.925 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.338 votes
Profile

Je eigen filmcreaties

Linn

• 3289 messages
  • 3798 votes

Lol Hannibal..stoere sequel

stan

• 4649 messages
  • 1288 votes

Goodfella_90 wrote:

Ik zal het niet zien omdat ik niet bekend ben met Step Up, maar wat heb je hier zelf gedaan dan?

Een bewegend plaatje gemaakt

Elke keer screenshots van de film gemaakt en deze achter elkaar gezet

Was wel een prigel werkje maarja

GerwinF

• 1643 messages
  • 0 votes

Mug wrote:

Ah, je ambieert dus wel naar een carriere als stuntdubbel van (god-hoe-heet-ie-ook-alweer) die gast van Jiskefet.

Henk de stuntman? Dat hij dat peertje gaat vervangen op een keukentrapje met natte handen

Heb zelf wel op een saaie zondagmiddag even wat in elkaar geflanst:

http://youtube.com/watch?v=1k_duh9uhgM

http://youtube.com/watch?v=gW1TXSMT510

six

• 10 messages
  • 111 votes

In Overigen > Algemeen > Pauze!:

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum dus weet eigelijk niet of ik dit onder t juiste onderwerp heb geplaatst... Als dat zo is, sorry... Wij hebben een nieuw filmpje gemaakt en wij doen mee aan een online filmwedstrijd!! We kunnen een eigen premiere winnen op het Internationaal Filmfestival in Rotterdam!!

Dus bekijk ons filmpje, geef ons een hoog cijfer (het liefst een 10, lager mag ook haha)... want hoe meer kijkers, hoe hoger de ratings, hoe groter de kans dat wij gaan winnen!!!!

Dus check: http://www.shoobidoo.nl/index.php?movie_id=5497

PLEASE HELP!! Thanks a bunch!!!

Groetjes,

Niels en Melissa

stan

• 4649 messages
  • 1288 votes

Mn scene doet het niet meer bij me eerste bericht dus hier nog een keer

(afbeelding)

GerwinF

• 1643 messages
  • 0 votes

Ken het origineel niet, maar ziet er wel vrolijk/zomers uit!

(hoop dat het ook de bedoeling is)

anne J

• 1525 messages
  • 976 votes

Ten eerste: Ik heb:

2 broers

1 neefje

2 nichtjes

1 neef

en dan ik.

Dat zijn alle kinderen in onze familie, en 6 jaar geleden deden we een toneelstuk met sinterklaas. Het jaar daarna weer. Het jaar daarna niks.

En het jaar daarna gingen we een film maken! "Sinterklaas verdwenen". Het jaar daarna "Sinterklaas en de Studio". En dan dit jaar (helaas moeten we het nog afmaken, want we waren niet op tijd klaar voor Sinterklaas want de camera ging kapot. Het probleem: de bandjes konden niet op de pc worden gezet).

Sinterklaas verdwenen: Best low-budget. Alles uit de hand gefilmd (ongeveer), makkelijke "sets" en het einde was niet zo top. +punt: een lied xD

Sinterklaas en de Studio: Betere camera, een standaard, goed verhaal en een beter einde, blauw scherm. +punt: Een nóg beter lied, die leerzaam is + een clip.

Dit jaar: HD camera, smooth en goed standaard, blauw scherm weer, bouwlampen, betere "sets", beter versie van adobe premiere en adobe after effects (etc) en een SCRIPT!!!!!

Ze zijn wel voor familie gebruik, dus alleen in onze kring + vrienden en kennissen zien de films xD

Maar het wordt elk jaar beter. Volgend jaar gaan we een echte speelfilm maken. Geen sinterklaas meer

+ Min of meer 2 echte actrices. In ieder geval 2 meiden die allebei al lang toneellessen hebben.

Ten Tweede: Ikzelf ben pas net begonnen met editen. Een maand of 3/4 nou. Ik heb nu 11 filmpjes ofzo gemaakt? Het niveau van deze genre filmpjes ligt in ieder geval al vaak een stuk hoger dan het gros op youtube Ik ben al trots dat ik al best ver ben in zo'n korte tijd. Helaas kan ik nog niet iets gebruiken als Premiere, want deze pc is er niet goed genoeg voor. Die van mijn broer wel, maar die mag ik niet gebruiken, hehe...

Mijn filmpjes op youtube

PS filmpjes hangen echt af van je smaak... Ze zijn van PotC of Depp of LotR, etc. (Linksboven is de nieuwste.. Ik kan je vertellen, rechtsonder is ook echt gewoon het slechtste.. De filmpjes worden steeds beter, lol)

bazillion

• 253 messages
  • 1209 votes

Echt leuk, goede muziek en cameragebruik.

als suggestie dat als het zich in het donker had afgespeeld het misschien enger was geweest.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Hey Salvatore,

Een beetje laat, maar dan hier toch mijn mening :

Wel, het is een amateurfilmpje en dat zie je ook (logisch), maar dat wil absoluut niet zeggen dat ik het niet leuk vond. Behalve de gebruikelijke "foutjes" die je in dit soort filmpjes ziet was er één ding dat definitief beter had gekund: de muziek. Ik begrijp het wel, het is een ode aan, maar wil je ietwat creatief uit de hoek komen, dan zijn dit toch net het soort dingen die je moet vermijden. Bovendien is een deuntje tegenwoordig snel gemaakt op de computer.

Maar goed, behalve dat vond ik het erg amusant. Er zit een zekere flow in het verhaal die je, hoe kort ook, als kijker aan het spreekwoordelijke scherm gekluisterd houdt. Het principe kennen we ondertussen al, maar als horrorfan krijg je er natuurlijk nooit genoeg van . De special effects, verplichte kost, zélfs in amateurfilmpjes (;-)) hebben me best verrast. Sober doch efficiënt. De eyeball-scène kwam totaal onverwacht en bracht me even aan het lachen - in de positieve zin weliswaar. Ook het gevecht tussen de killer en de overblijver op het einde vond ik eerlijk gezegd vrij goed in scène gezet, behalve dat het wat sloom overkwam geloofde ik het wel. Die overtuigingskracht miste ik evenwel bij de killer die in mijn ogen wel wat bruter had gemogen. Heb je trouwens die messteken tijdens het eerste gevecht op de boerderij in reverse gefilmd? Dit had je misschien nog iets beter kunnen afwerken, al begrijp ik natuurlijk dat dit soort scènes erg moeilijk zijn.

Verder vond ik de locaties erg fraai, vooral dan op het einde en ook de constante afwisseling in camerastandpunten hield het geheel boeiend.

Kortom, het waren 13 onderhoudende minuten .

gondwana

• 1212 messages
  • 1464 votes

GerwinF wrote:

Heb zelf wel op een saaie zondagmiddag even wat in elkaar geflanst:

http://youtube.com/watch?v=1k_duh9uhgM

http://youtube.com/watch?v=gW1TXSMT510

o brother, schitterend !!!

survive zal ik eerst eens bekijken voor ik je video bekijk...

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2167 votes

Leuk om een keer te en leuk in elkaar gezet maar het is natuurlijk moeilijk om dit goed te beoordelen.

Arturo

• 192 messages
  • 143 votes

Jij en die jongens krijgen mijn complimenten. Het is best moeilijk om serieus te blijven bij dit soort films en dan vooral als je het als amateur doet. Ik vond het vanaf het begin heel goed gemaakt en ook al is het heel simpel bedacht, het is gewoon heel moeilijk om zoiets te doen.

Ik ben al benieuwd naar je volgende film(als die nog komt:p)

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Heel leuk filmpje, die eerste keer met die rode vent schrok ik echt. Muziek was erg leuk, die locatie was ook goed gevonden.

Alleen de laatste anderhalve minuut ongeveer waren bij mij helemaal zwart. Ik hoorde de muziek wel, maar zag niks meer. Lag dat aan mijn computer of hoort dat?

P8rb

• 10773 messages
  • 1820 votes

de locatie heb je heel goed uitgekozen, en dat je steeds van andere punten filmt, dat maakt het ook beter.

verder is die muziek ook erg leuk.

en zoals al is gezegd, voor amateurs alles behalve slecht.

ga zo door!

salvatore

• 1937 messages
  • 3236 votes

Bedankt voor de vele leuke reacties!

Arturo wrote:

best moeilijk om serieus te blijven bij dit soort films en dan vooral als je het als amateur doet.

Als je de bloobers had gekeken, kon je zien dat het vele malen fout ging!

Arturo wrote:

Ik ben al benieuwd naar je volgende film(als die nog komt:p)

Ja, hij gaat iig dit jaar nog komen. Al hebben we wel de tijd daarvoor nodig. Ik denk dat het in de zomervakantie gaat gebeuren.

serpico wrote:

Alleen de laatste anderhalve minuut ongeveer waren bij mij helemaal zwart. Ik hoorde de muziek wel, maar zag niks meer. Lag dat aan mijn computer of hoort dat?

Dat hoorde zo. Dat was gedaan zodat je een beetje na kon zitten en kon genieten van de muziek

Ché Cliché

• 575 messages
  • 9186 votes

Ik vind het leuk in elkaar gezet. Ik heb nog wel een aantal opmerkingen/tips voor je:

- Er zijn wat continuiteitsfoutjes. In het begin laat je die jongen fietsen (duurt wel lang trouwens), maar soms rijd hij naar rechts, terwijl hij het shot daarna naar links rijdt. Dat kan niet. Hij rijdt ineens de verkeerde kant op.

- Veel verschillende camerastandpunten is erg leuk, máár als je een totaalshot hebt kan je die niet snijden met een totaalshot. dat 'springt'. Het is geen vloeiende overgang. Dat moet je dan afwisselen met bijvoorbeeld een close up, etc. Ik heb veel 'springers' gezien en persoonlijk (mijn mening) vind ik dat wat irritant.

- Wanneer je muziek onder pratende mensen monteert, moeten die mensen natuurlijk nog wel verstaanbaar zijn. volgens mij moest die ene jongen nog iets uit de auto halen, maar door de overheersende muziek heb ik dat niet goed gehoord.

- De jongen is vervolgens lang bezig in de auto en dan komt van achteren de moordenaar weer aanrijden. Maar je had zo'n mooie terugkaatsing van het licht. Ik verwachte de spiegeling van de moordenaar in het voorraam van de auto te zien. Het kwam op mij over dat je voor dat shot ging.

- Het geluid van het mes klonk niet erg overtuigend. Een beetje te hard.

- Met de muziek kunnen jullie heel goed werken. Jullie bouwen er goed de spanning mee op. Ik vind alleen dat jullie van teveel muziekjes gebruik maken. Jullie wilden een typische slasher. Daarin word juist vaak van hetzelfde nummer gebruikt gemaakt om de spanning aan te geven.

- Na de aftiteling goed op de bellen gemonteerd zeg! Ik hou daar wel van.

- en ineens wordt het dan 'zwart' en is het afgelopen? Wat gebeurt er met dat meisje? Van wie was dat graf? Je laat teveel vragen open. Een open einde is leuk, maar dan moet ik wel een idee hebben wie het personage was

Ik hoop dat jullie er wat mee kunnen of willen kunnen. En als je het er niet mee eens bent, dat is oké. Het is alleen mijn mening.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Ché Cliché wrote:

- Met de muziek kunnen jullie heel goed werken. Jullie bouwen er goed de spanning mee op. Ik vind alleen dat jullie van teveel muziekjes gebruik maken. Jullie wilden een typische slasher. Daarin word juist vaak van hetzelfde nummer gebruikt gemaakt om de spanning aan te geven.

Hetzelfde nummer? Hooguit is er een thema, wat in variaties terugkeert. Ik zie het probleem niet zo, en is absoluut niet kenmerkend voor een 'typische slasher'. Je kan zowel met of zonder iets terugkerends met de muziek voor de nodige spanning zorgen. Het maakt niet uit hoeveel verschillende filmmuziek je gebruikt, zolang het wel allemaal in klankleur bij elkaar aansluit. Dat laatste is toch wel het belangrijkste.

Ché Cliché

• 575 messages
  • 9186 votes

Dat is een verschil van mening

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Maar jij lijkt te beweren dat het vaak gebeurt met iets terugkerends, alsof het op de andere manier minder gebeurd en minder geschikt is. Beiden opties open houden... Dit is net zoiets als zeggen dat je spanning enkel mag creëeren door gebruik van violen.

Ben trouwens wel benieuwd wat jij een typische slasher noemt en dat linkt aan 'typische' muziek? De muziek van Scream 1 is niet zo kenmerkend door een continu terugkerend iets van Beltrami, en creeert toch die spanning. Halloween heeft het zowel met een duidelijk terugkerends iets. Vind dit meer om iets feitelijks gaan dan om een mening.

salvatore

• 1937 messages
  • 3236 votes

Ché Cliché wrote:
Ik vind het leuk in elkaar gezet. Ik heb nog wel een aantal opmerkingen/tips voor je:

Als eerste wil ik even melden dat ik je reactie + opmerkingen/tips erg apprecieer.

- Er zijn wat continuiteitsfoutjes. In het begin laat je die jongen fietsen (duurt wel lang trouwens), maar soms rijd hij naar rechts, terwijl hij het shot daarna naar links rijdt. Dat kan niet. Hij rijdt ineens de verkeerde kant op.
Eigenlijk klopt de route die hij fietst wel, maar het kan dat die illusie wordt opgewekt door het gebruik van verschillende camerapunten. Trouwens, voor de lange duur was gekozen omdat we een beetje een inleiding wilde hebben ipv meteen 'hak slash boem' werk.

- Veel verschillende camerastandpunten is erg leuk, máár als je een totaalshot hebt kan je die niet snijden met een totaalshot. dat 'springt'. Het is geen vloeiende overgang. Dat moet je dan afwisselen met bijvoorbeeld een close up, etc. Ik heb veel 'springers' gezien en persoonlijk (mijn mening) vind ik dat wat irritant.
Ja, dat is opzich wel handig ja, al ben ik niet zo'n fan van close ups. Maar voor het volgende project zal ik daar wat meer aan denken.

- Wanneer je muziek onder pratende mensen monteert, moeten die mensen natuurlijk nog wel verstaanbaar zijn. volgens mij moest die ene jongen nog iets uit de auto halen, maar door de overheersende muziek heb ik dat niet goed gehoord.

Groot gelijk. Door de luidruchtige wind was het niet te verstaan waardoor we het moesten inspreken. Wegens nalatigheid is dit een beetje afgeraffeld.

- Het geluid van het mes klonk niet erg overtuigend. Een beetje te hard.
Hier ben ik het ook helemaal met je eens en dat was ook 1 van de punten die ik jammer vond. Liever had ik het eerste mes geluid ook eruit willen hebben. Ook was dit geluid het enige wat een beetje goed was wat we van het internet hadden afgehaald.

- en ineens wordt het dan 'zwart' en is het afgelopen? Wat gebeurt er met dat meisje? Van wie was dat graf? Je laat teveel vragen open. Een open einde is leuk, maar dan moet ik wel een idee hebben wie het personage was
Dit zijn vragen die we een beetje hebben opengelaten voor iemands eigen fantasie/ingeving. De bedoeling was dat het graf van een van de overleden jongens was waar het meisje (vriendin/familielid/kennis) naar toe ging. Wat er voorderest met het meisje gebeurd laten we dan ook totaal over aan iemands eigen gedachten en is tevens een open einde leidend tot een vervolg (wat je in vele horrorfilms natuurlijk tegenkomt).

Ik hoop dat jullie er wat mee kunnen of willen kunnen. En als je het er niet mee eens bent, dat is oké. Het is alleen mijn mening.
Dat kunnen we zeker! Natuurlijk had ik ook vele dingen anders gewild, maar er moet een keer een einde aan komen. We hadden helaas niet de luxe om dingen overnieuw te schieten, dus het bleef veelal met 1 take waar we het mee moesten doen. Maar dit is desalniettemin kennis die we mee kunnen nemen naar misschien een volgend project. Voor een eerste film is het natuurlijk allemaal nog maar even wennen en testen. Nogmaals erg bedankt voor je reactie!!

Thijsy

• 7 messages
  • 6 votes

In Film > Cast en crew > Regisseur:

Ik ben zelf een grote van van M. Night Shyamalan en ben ook zelf net beggonnen met films te maken in genere van M. Night Shyamalan.

Ik heb een gaaf iede over dat er in de "oudheid" in elk huis een geest leefde die de mensen holpen maar mensen haden ze niet meer nodig toen er computers kwamen dus ze praten er niet meer over met hun kinderren en die zijn ze omdat ze ze niet goed kende ze gaan afbeelde als enge wezens.

Dus zijn ze weg gegaan maar soms als het echt niet anders kan komen ze terug endaar gaat dit verhaal dus over.

Maar er zijn ook gevaren voor deze geesten enzo...

Als ik meer inof heb over mijn iede zal ik het op het forem zetten maar wat vinden jullie van dit iede?

En hebben jullie nog een gaaf iedde?

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Regisseur M. Night Shyamalan heeft aardige films gemaakt, maar een echte topper ontbreekt in mijn ogen wel. Hoe wil je overigens een film maken in het genre van M. Night Shyamalan? Hij heeft toch allerlei verschillende films gemaakt waarbij de genres echt niet te combineren zijn.

Ik heb alleen misschien nog wel een gaaf 'iede'. Een taalcursus Nederlands? Het plot klinkt wel grappig trouwens. Succes met het uitwerken.

Sander2

• 2816 messages
  • 0 votes

Ik snap helemaal niks van het plot zoals Thijsy het vertelt. En computers in de oudheid??

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Geen computers in de oudheid. Computers nu. Waardoor die geesten geen nut meer hebben.

Thijsy

• 7 messages
  • 6 votes

Nou M. Night Shyamalan maakt van die griezelfilms zonder horror maar echt nog alleen die angst en dat vind ik zo gaaf.

Mare ik ben pas 13.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Thijsy wrote:

In Film > Cast en crew > Regisseur:

Ik ben zelf een grote van van M. Night Shyamalan en ben ook zelf net beggonnen met films te maken in genere van M. Night Shyamalan.

Ik heb een gaaf iede over dat er in de "oudheid" in elk huis een geest leefde die de mensen holpen maar mensen haden ze niet meer nodig toen er computers kwamen dus ze praten er niet meer over met hun kinderren en die zijn ze omdat ze ze niet goed kende ze gaan afbeelde als enge wezens.

Eh... waar hadden die mensen ze voor nodig toen ze nog geen computers hadden? En hoe lang denk jij dat men computers thuis heeft staan? (Ik geloof dat ik al leefde in de 'oudheid'....)

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Onderhond wrote:

Geen computers in de oudheid. Computers nu. Waardoor die geesten geen nut meer hebben.

Die geesten maakten lastige deelsommen voor de mensen?

Wanneer was die oudheid? In de jaren tachtig?

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Thijsy wrote:

Nou M. Night Shyamalan maakt van die griezelfilms zonder horror maar echt nog alleen die angst en dat vind ik zo gaaf.

Mare ik ben pas 13.

Dan is het waanzinnig goed dat je er mee bezig bent. Ik kan niet wachten om een film van je te zien! Volgens mij moet je nog even iets beter nadenken over je idee, maar er zit wel iets in. Filmen!

Thijsy

• 7 messages
  • 6 votes

meen je dat?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.