• 177.976 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.057 votes
Profile

Het school en studie topic

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

niethie wrote:

(quote)

Ook dit klopt weer, maar ook dit keer weer, dit geld niet voor iedereen, ik weet in ieder geval wel hoe goed ik het heb vergeleken met andere landen enzo, misschien vergeet ik het af en toe om dat je er een beetje aan gewend raakt, maar diep in je hart weet ik het wel.

Ik geef je volkomen gelijk. Ik weet dat je school hard nodig hebt. Daarom doe ik het ook. Het kan alleen wel dood saai zijn. Ik snap niet dat je verloren uuren moet gaan opvullen met niks. Als je vooruit werkt zit je aan het eind van het schooljaar met hetzelfde probleem. Ik weet dat ik het nu nog heel goed heb, maar ik vind het toch wel best vervelend om nog 5 jaar naar school te moeten. Ik ben wel van plan om naar de universiteit te gaan. Zodat ik later wel verzekerd ben van een goede baan.

Dat sommige jongere niet goed kunnen spellen is nou ook weer niet zo gek. Op sommige scholen doen ze er natuurlijk ook minder aan dan op andere. Ik wil wel geggen dat het ook aan iemads iq kan liggen of aan een ziekte als dyslexie. Bovendien kun je met word een spellingscontrole doen. Dan zit je al niet met brieven. De enige plek waar je er dan nog problemen mee kan krijgen is school. Dus dat onderdeel kunnen ze toch echt wel wat verminden. Zeker op onze school. Als wij bij Nederlands gramatica krijgen krijg ik bij wijze van spreken teken/slaap les. Ik weet wel hoe het moet, maar heb er niet zoveel zin in om er extra goed op te letten als je het later eigenlijk maar heel wijnig nodig hebt. De enige taal waar ik echt moeite mee heb is Frans. En ik ben dus ook vanplan NOOIT iets van Frankrijk te maken te hebben of een ander land waar ze Frans praten. Spelling maakt opzig ook niet zoveel uit. Het is belangerlijker dat je leert praten en weet welk woord wat betekend. Dat valt me wel op, dat veel jongere van mijn leeftijd veel allerdaagse Nederlandse woorden niet eens kennen. Daar kunnen ze beter wat aan doen.

Er zijn trouwens ook nog jongeren die hun hersens helemaal verkloten met Alchol en durgs. Daar mogen ze ook wel wat strenger tegenop treden, al vind ik het wel lachen als iemand in de klas de hele tijd door zit te lachen omdat hij dronken is. Dan valt er nog eens iets te lachen op een gewone saaie schooldag. Zelf zou ik zoiets nooit doen.

Effe ontopic:

Welkom Linda.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Offtopic / slowchat discussie verwijderd.

matthijs_013

• 3631 messages
  • 5739 votes

Ik zit zelf in de vierde klas van het VWO (is dat nou met of zonder hoofdletters?) op een havo/VWO school. Dit jaar is ook mijn eerste jaar op een nieuwe school, wat wel even wennen was. Natuurlijk ook met de afwisseling naar de bovenbouw is dit erg lastig.

Omdat ik elk vak wat op -kunde eindigt haat en niet kan, heb ik het C&M-profiel (C&M=Cultuur & Maatschappij). Ik maak dit mee als een talenpakket met veel creatieve vakken (zo heb ik 4 uur per week "kunstzinnige en beeldende vorming" en ook nog 2 uur CKV). Even al de vakken die ik heb op een rijtje:

- Aardrijkskunde

- ANW (Algemene natuurwetenschappen)

- CKV

- Engels

- Flexuur

- Frans

- Geschiedenis

- Godsdienst

- Kubv (Beeldvorming dus)

- Letterkunde

- LO (gymnastiek)

- Maatschappijleer

- Nederlands

- Spaans

- Wiskunde C (nieuw; Wiskunde C is eigenlijk de meest simpele versie. Wiskunde D is het moeilijkst. Ook is er nog wiskunde A en B)

Geen idee of dit veel afwijkt van het gemiddelde profiel van een ander.

Edit: Ben nog redelijk tevreden met mijn vakken. Aardrijkskunde en ANW zou ik nog het liefst laten vallen, maar je kan niet alles hebben.

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

matthijs_013 wrote:

VWO (is dat nou met of zonder hoofdletters?)

Afkortingen met (enkel 'zelfstandige' afkortingen zoals tv zonder).

us_raider

• 2034 messages
  • 0 votes

Quentin wrote:

(quote)
Afkortingen met (enkel 'zelfstandige' afkortingen zoals tv zonder).

Vwo en havo horen worden ook gewoon zonder hoofdletters gespeld.

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Ja kan, volgens mij zijn regels mbt. afkortingen niet echt eenduidig.

P8rb

• 10773 messages
  • 1820 votes

Zit nu in 4 havo, profiel Economie en Maatschappij. Daarna even een HBO opleiding doen

En wat betreft de jeugd van tegenwoordig, volgens mij gaat dat inderdaad niet echt goed, vrienden van me vinden woorden als "argument" bijvoorbeeld al een ingewikkeld woord..

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Dat is wel zorgwekkend.

nietdatdus

• 222 messages
  • 843 votes

5gymnasium, EM met duits2 en latijn.

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

5T2 Theoretische leerweg.

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Pff, al die nieuwe termen. Wat is 5T2?

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

us_raider wrote:

vwo en havo horen worden ook gewoon zonder hoofdletters gespeld.

Inderdaad, en sinds de nieuwe spellingsregels is het:

havoër

vwo'er

Van Nunen

• 791 messages
  • 0 votes

Zijn er hier ook nog mensen die iets afgemaakt hebben en een leuke baan hebben dankzij de studie?

-jack_sparrow-

• 823 messages
  • 1158 votes

ik niet , ik volg op school publiciteits grafiek in het 5e jaar

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Net te horen gekregen dat ik mijn propedeuse in één keer gehaald heb .

MXO

• 1449 messages
  • 532 votes

Gefeliciteerd! Scheelt een hoop tijd met herkansingen lijkt mij.

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Waarom weet je dat nú pas?

Overigens is het bij mij zo dat herkansingen hier los van staan: met een herkansing hoop je een vak alsnog te halen. Als je je propedeuse hebt, heb je alle vakken in één jaar gehaald (al dan niet met een herkansing).

Als je níet het benodigd aantal vakken (studiepunten) hebt gehaald, haal je je propedeuse niet in één keer. Je zult dan de gemiste vakken opnieuw moeten volgen.

Maar ik weet natuurlijk niet of dat overal zo is.

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Omdat ik vorig jaar pas in oktober begonnen ben met het tweede blok, heb het eerste blok dit jaar pas gedaan ... als laatst dus.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

MXO wrote:

Gefeliciteerd! Scheelt een hoop tijd met herkansingen lijkt mij.

Wat BlueVelvet ook al zegt, ik heb in mijn propedeuse jaar op 1 vak na alles moeten herkansen. Dus dat scheelt maar weinig

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

4 VMBO-T. Examenjaar dus.

Manschot

• 152 messages
  • 0 votes

4 HAVO E&M met tekenen, wiskunde B en frans.

Pure

• 770 messages
  • 0 votes

vwo 5, Economie & Maatschappij (inmiddels spijt van deze keuze, ik zou nu voor C&M kiezen).

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Toetsen leren van oa Biologie, Natuurkunde en Scheikunde in een week!!!! Verzin iets ergers kwa school.

Een toets leren vind ik al veel te veel.

volgend jaar hogeschool voor de kunst utrecht,

ik ga audiovisual media doen, ik kan niet wachten!!!!

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

the godmother wrote:

volgend jaar hogeschool voor de kunst utrecht,

ik ga audiovisual media doen, ik kan niet wachten!!!!

Leuk! Dat heb ik in een ver verleden ook gestudeerd!

-edit- correctie, muziek technologie aan de Hoge School voor de Kunsten in Hilversum (afdeling van Utrecht zo gezegd). Daarnaast zit de afdeling Beeld Media technologie, waar ik mijn huidige positie voor een deel aan te danken heb

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Ik zit nog op school, in weliswaar het verschrikkelijkste jaar: EINDEXAMENJAAR.

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

Ik nam vandaag 2uur vrij voor een staking. Landelijk zijn duizenden leerlingen de straaten op gegaan tegen de 1040 uur regeling. Ik was er dus een van. Eerst ginen wij met onze school weg om 11.10 en toen gingen we eerst daar het Sint Josef MAVO en gingen daar de school echt binnen om mensen te halen, sommigen gingen toen mee. Daarna belde sommige met hun gsm's mensen van het Willem II College en toen gingen wij met onze stoet (zo'n 100 a 150 man) daar heen. Toen we daar bijna waren kwam een hele stoet van zo', 6 a 7 honderd man aan van het Willem II Collage. Dat was echt vet om zoveel mensen aan te zien komen. Daarna gingen we terug naar het Josef MAVO en daar werden we niet meer binnen gelaten. Leerlingen van die school wisten van binnen uit de poort open te maken en toen kwamen er weer een paar mee. Toen liep ik inmiddels bijna helemaal vooraan en toen gingen we naar het centrum, maar dan moes je eerst een trapje van een paar treden op. Ik stond dus bijna vooraan en keek over die hele stoet uit. Dat gaf wel een kik. De conrector was ongelofelijk kwaad. We weten nog niet wat onze straf word, maar schijt. Ik had wel de dag van mijn leven.

Ik en een paar anderen gingen terug naar school toen we er langs kwamen. Dat was blijkbaar wel verstandig, want een paar minuten daarna kwamen er politie helicopters en werd er vuurwerk afgestoken.

Ik wil verder niet uitwijden over de 1040 uur regeling omdat politieke discussies hier verboden zijn.

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

sinterklaas wrote:

Toetsen leren van oa Biologie, Natuurkunde en Scheikunde in een week!!!! Verzin iets ergers kwa school.

Een toets leren vind ik al veel te veel.

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

veron35 wrote:

Ik wil verder niet uitwijden over de 1040 uur regeling omdat politieke discussies hier verboden zijn.

Je bent dus wel een van de weinige die weet waarvoor er wordt gedemonstreerd?

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

Quentin wrote:

(quote)

Je bent dus wel een van de weinige die weet waarvoor er wordt gedemonstreerd?

Ja. De meeste hadden gewoon een sterk vermoede, maar sommige leeraren zeggen weer domme dingen zoals dat wij demonstreerde voor meer uur . Toen wist iemand uit mijn klas ook niks anders te zeggen dan oh. Maar hij weet zelf niet waarom de leerlingen demonstreerde.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.