- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Gebruikersmijlpalen
Gebruikersmijlpalen
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Ik heb ook vaak 5 films op een dag gekeken thuis, soms zelfs meer als we kortere meetellen. Zeker wanneer een challenge tijdens een vakantie viel of rustige periode op werk. Afgelopen jaar is mijn voornaamste prestatie beduidend minder kijken, maar ik was vrij fanatiek in bepaalde periodes.
En Kenneth Anger op je 16e, Nathaniel. Brave new world. 
Ik had een stuk meer moeite om aan dat soort titels te komen, niet eens zo heel lang geleden. From my perspective that is. En als het lukte waren het gare dvd’s. En dan nog was ik 20+ voor ik daarmee en andere filmhistorische mijlpalen buiten Hollywood in aanraking kwam.
#Darkdayswithouttheinternet
nathaniel177
-
- 574 messages
- 2725 votes
Ik heb ook vaak 5 films op een dag gekeken thuis, soms zelfs meer als we kortere meetellen. Zeker wanneer een challenge tijdens een vakantie viel of rustige periode op werk. Afgelopen jaar is mijn voornaamste prestatie beduidend minder kijken, maar ik was vrij fanatiek in bepaalde periodes.
En Kenneth Anger op je 16e, Nathaniel. Brave new world. 
Ik had een stuk meer moeite om aan dat soort titels te komen, niet eens zo heel lang geleden. From my perspective that is. En als het lukte waren het gare dvd’s. En dan nog was ik 20+ voor ik daarmee en andere filmhistorische mijlpalen buiten Hollywood in aanraking kwam.
#Darkdayswithouttheinternet
Haha yes. Zeker wel handig dat heel veel films, en dan vooral kortfilms zo online te vinden zijn.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Ik kan me er verder ook niks bij voorstellen. De tijd dat ik nog op de middelbare school zat en veel meer vrije tijd had (toen sportte ik ook nog niet zo veel) was mijn maximum een keer vier films die ik op een dag heb gehaald met kijken, dat hield ik wel geteld één dag vol daarna waren het gewoon weer twee of één film per dag. Het is mogelijk om in drie weken tijd 100 films te kijken, ook zeker de lockdown er is nu, wat kun je anders doen?
apolicum
-
- 451 messages
- 5036 votes
Dat er op kortfilms gestemd kan worden, allemaal goed en wel. Maar ik vind wel dat er een onderscheid gemaakt mag worden in de toplijsten en/of gebruikersmijlpalen. In de toplijsten zie ik nu ineens soms gebruikers die op 1 dag op meer dan 10 films stemmen. Als ik die "films" dan bekijk, allemaal stukjes video van 1 tot 10 minuten... Op die manier is de toplijst "Stemmen" ook niets meer waard helaas. Een filter in die lijst met enkel films > 60 minuten zoals voorheen zou wel handig zijn.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Dat ging normaal gezien mee in het nieuwe design van de site worden meegenomen apolicum maar dat loopt blijkbaar de nodige vertraging op. Kan me vergissen maar ik dacht dat eind januari nu de deadline was. Volledig mee akkoord trouwens, ik hoop dat dat onderscheid er echt wel komt.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik erger me helemaal kapot aan die rommel op deze site. Echt flauwekul dat we stukjes van 6 minuten hier als stembaar hebben gekregen. Ik hoop ook dat die ongein snel uit de updates weg is, want de helft van die lijst met updates is tegenwoordig kortfilm. Ik weiger er op te stemmen vooralsnog.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Dat laatst is toch prima, je zult mij niet snel op romcoms zien stemmen, maar voel me niet het minst verplicht om dat te doen. Ik ben erg blij met de shorts, moet ik zeggen. Altijd al groot fan van geweest.
Maar dat ze gefilterd zouden kunnen worden uit het update overzicht is wellicht geen slecht idee, voor mensen die alleen de updates van langere films willen zien. Als ik nu bij Updates - films kijk zie ik in die hele lijst overigens maar een enkele short, doordat Metalfist op Buster Keatons The Goat heeft gestemd?
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Misschien moeten deze berichten naar het feedbacktopic zodat weer duidelijk is dat meerdere mensen hierop zitten te wachten? Zoals al eens eerder gezegd houd ik de shorts in een aparte lijst bij (en volgens mij ben ik de enige?) maar ben ik ook een voorstander van gescheiden stemmen films/(mini)series/shorts. Waarbij mijn persoonlijke grens 40 min. is en ik hier twijfel of het nog steeds 45 is of inmiddels 30 (omdat vroeger op MM niets onder de 45 kon maar er een tussenfase tot 30 is geweest, meen ik).
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Dat laatst is toch prima, je zult mij niet snel op romcoms zien stemmen, maar voel me niet het minst verplicht om dat te doen. Ik ben erg blij met de shorts, moet ik zeggen. Altijd al groot fan van geweest.
Maar dat ze gefilterd zouden kunnen worden uit het update overzicht is wellicht geen slecht idee, voor mensen die alleen de updates van langere films willen zien. Als ik nu bij Updates - films kijk zie ik in die hele lijst overigens maar een enkele short, doordat Metalfist op Buster Keatons The Goat heeft gestemd?
Shorts hebben in mijn ogen niks te maken met waar deze site voor staat.
Een romcom is gewoon een genre in de filmwereld, een short is gewoon een paar minuten video gemaakt door veelal amateurs. Hartstikke leuk, maar niet voor deze site. En het is al helemaal onuitstaanbaar die dat onzin constant in de updates zichtbaar is.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
wacht, nee maar dit kan weer niet
ik weet dat er hier wat discussie is geweest toen er ook pretfilmpjes van 1 minuut werden toegevoegd, maar er zijn zo gruwelijk veel shorts die kwalitatief zijn, esthetisch/filmhistorisch belang hebben, de carrières van filmmakers gelanceerd hebben etc. Menig short is een waardevoller toevoeging aan de site dan menig langspeler, het vraagstuk is vooral of er voor curatie (wat wel, wat niet) gekozen had moeten worden. Lastig, want haast niet te doen zonder nog veel meer discussie en onenigheid te genereren. En het kost weer extra tijd en mankracht.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Dat mag je uiteraard vinden 
Ik herken er niets in, voor mij zijn shorts korte films door exact dezelfde filmmakers die ook lange films maken met als enige verschil de lengte. Maar ik weet dat ik je mening daarover niet ga veranderen, daar is je antipathie voor shorts te groot voor. Ik haalde romcoms enkel aan met betrekking op je 'ik weiger erop te stemmen' trouwens, ik snap dat dat een genre is 
Wat Tim zegt, sommige shorts zijn zelfs meesterwerkjes!
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
Wat Tim zegt, sommige shorts zijn zelfs meesterwerkjes!
Inderdaad, parels voor de zwijnen
. Maar kennelijk zit het sommigen zo hoog dat ze een ruim halfjaar later nog steeds de neiging voelen om erover te klagen in topics die daar nota bene niet eens geschikt voor zijn.
Had trouwens geen idee dat mensen die Stemmen Toplijst zo serieus namen
.
starbright boy (moderator films)
-
- 22398 messages
- 5070 votes
Ik ontdek toevallig dat mijn vorige bericht mijn 19000e was.
narva77 (crew films)
-
- 12723 messages
- 6540 votes
Kennelijk was Sonnenstich (2004) mijn 1400ste toevoeging. Yeay 
Donkerwoud
-
- 8661 messages
- 3940 votes
Aantal berichten als mening gemarkeerd: 1815
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Deze keer ging het iets sneller, en dat terwijl MM toch minder leuk begint te worden, maar inmiddels zit ik op 8.000. Was me met een 2020 zonder corona waarschijnlijk niet gelukt
.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Heb 10.013 stemmen gehaald
, kwam er net pas achter tienduizend 
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Zonder de fusie van TVmeter en nog met de klassieke modus is dit mijn 8000ste bericht! Gaat lekker zo!
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Zonder de fusie van TVmeter en nog met de klassieke modus is dit mijn 8000ste bericht! Gaat lekker zo!
Gefeliciteerd en altijd mooi die 1000 getallen (geldt natuurlijk ook voor banksaldo's en dan natuurlijk de positieve saldo's) en die zal ik binnenkort ook gaan bereiken met "Aantal stemmen / Aantal berichten als mening gemarkeerd", want daar zit ik nu bijna op de 5000.
Ik zag ook dat door de fusie van TVmeter, dat het "Aantal stemmen / Aantal berichten als mening gemarkeerd" bij sommige gebruikers (die ook ook actief zijn geweest op TVmeter) niet meer gelijk is aan elkaar (wel als je de aantallen optelt). Dat zullen die gebruikers wel niet mooi vinden om te zien.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Klopt dat heb ik ook. Ik twijfel eraan om al mijn stemmen te verwijderen bij TV meter al heb ik al wel al mijn meningen weggehaald. Zo heb ik nog wel de aantal bekeken films en de aantal meningen gelijk staan. Dat oogt in ieder geval alweer wat beter.
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Klopt dat heb ik ook. Ik twijfel eraan om al mijn stemmen te verwijderen bij TV meter al heb ik al wel al mijn meningen weggehaald. Zo heb ik nog wel de aantal bekeken films en de aantal meningen gelijk staan. Dat oogt in ieder geval alweer wat beter.
Bij jou viel het me niet op en dat komt dus omdat je de meningen al had weggehaald. Het viel me vooral op bij "Ajax&Litmanen1", die het altijd prettig vond (en wat ik me goed kan voorstellen) dat het aantal stemmen gelijk was aan het aantal meningen. Maar vanwege het nieuwe uiterlijk / fusie, ziet dat er nu (althans ik zag dat gisteren) bij hem afwijkend uit.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Bij jou viel het me niet op en dat komt dus omdat je de meningen al had weggehaald. Het viel me vooral op bij "Ajax&Litmanen1", die het altijd prettig vond (en wat ik me goed kan voorstellen) dat het aantal stemmen gelijk was aan het aantal meningen. Maar vanwege het nieuwe uiterlijk / fusie, ziet dat er nu (althans ik zag dat gisteren) bij hem afwijkend uit.
Ja hier baal ik enorm van. Heb in het feedback topic een melding geplaatst of ze films en series weer netjes gaan scheiden. Mag het hopen.
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Ja hier baal ik enorm van. Heb in het feedback topic een melding geplaatst of ze films en series weer netjes gaan scheiden. Mag het hopen.
Ik zie het, goed gedaan, want het ziet er nu niet fraai uit. Het werd ook gelijk opgepakt en hopelijk gaan ze er wat mee doen, net zoals vele andere items die er niet fraai uitzien.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Klopt, dat heb ik ook. Ik wacht ook even af wat ze er mee gaan doen, mocht het niet tot weinig veranderen haal ik hoe dan ook mijn stemmen op series weg en stem ook daar pas op met een mening.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Berichten verplaatst naar De Site > Algemeen > Mijn Films: je eigen filmlijstjes op MovieMeter
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Zojuist m'n 7000ste mening geplaatst.
Ik dacht dat ik er veel had, maar jij hebt er gewoon 2,5x zoveel 
Klasse hoor. Ga zo door.