• 178.124 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.155 actors
  • 9.373.416 votes
Profile

Vakantie

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4894 votes

jarno1975 wrote:

Ook bij ons begint het "Amerika-virus" weer de kop op te steken na vorig jaar december een week in Orlando te zijn geweest. We zijn ons dan ook voorzichtig aan het oriënteren voor de vakantie van volgend jaar. En we willen een grote droom van ons maar eens een keer in werkelijkheid brengen. Het plan is om 3 weken met een camper door West Amerika te trekken.

De route die we voor ogen hebben:

1e dag: Aankomst in San Francisco

2e dag: San Francisco

3e dag: San Francisco - Yosemite (342 km)

4e dag: Verblijf in Yosemite

5e dag: Yosemite - Mono Lake (145 km)

6e dag: Mono Lake - Las Vegas (524 km)

7e dag: Las Vegas - Zion (268 km)

8e dag: Zion - Bryce Canyon (137 km)

9e dag : Verblijft in Bryce Canyon

10e dag: Bryce Canyon - Arches (443 km)

11e dag: Verblijf in Arches

12e dag: Arches - Monument Valley (236 km)

13e dag: Monument Valley - Page (201 km)

14e dag: Page - Grand Canyon (244 km)

15e dag: Verblijf Grand Canyon

16e dag: Grand Canyon - Joshua Tree (614 km)

17e dag: Joshua Tree - Los Angeles (214 km)

18e dag: Verblijf in Los Angeles

19e dag: Verblijf in Los Angeles

20e dag: Terugvlucht naar Europa

21e dag: Weer thuis

Heb maar eens wat offertes opgevraagd, dus ben benieuwd of het ook allemaal nog een beetje in het budget gaat passen. De campers zijn trouwens wel alleen te krijgen in de formaten groot, groter grootst

Erg mooi! Alleen wel een heel druk schema en zou ik zelf een dagje meer reserveren voor Las Vegas en Los Angeles, daar valt zoveel moois te zien.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Opvallend dat Amerika toeristen altijd dat soort tripjes houden. The USA is bigger you know .

jarno1975 (moderator series)

• 10971 messages
  • 2790 votes

@HJS, LA zijn we 2,5/3 dagen (afhankelijk van hoe laat we terugvliegen), dat lijkt me voldoende. SF zou misschien een dag langer mogen. Maar in principe is het helemaal vrij en staan alleen de vluchten vast.

De eerste offerte is inmiddels ook binnen maar dat was nog wel even slikken. Vooral de prijs van de vliegreis viel me erg tegen.

Naomi Watts wrote:

Opvallend dat Amerika toeristen altijd dat soort tripjes houden. The USA is bigger you know .

Wat voor tripje zou jij houden dan? Tuurlijk, het is een enorm land en er zijn 1001 mogelijkheden, maar je zal toch keuzes moeten maken.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

jarno1975 wrote:

Wat voor tripje zou jij houden dan?

Ikzelf ben verliefd op het karakteristieke Lousiana. En heb ook veel met buurstaat Texas. Dat zou mijn gedroomde trip zijn.

Tuurlijk, het is een enorm land en er zijn 1001 mogelijkheden, maar je zal toch keuzes moeten maken.

Uiteraard, geen verwijt hoor . Is ook heel erg mooi, maar als je leest dat iemand naar de VS gaat is het jou (uitstekende) tripje of de tegenhanger aan de "eastside".

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4894 votes

jarno1975 wrote:

@HJS, LA zijn we 2,5/3 dagen (afhankelijk van hoe laat we terugvliegen), dat lijkt me voldoende. SF zou misschien een dag langer mogen. Maar in principe is het helemaal vrij en staan alleen de vluchten vast.

De eerste offerte is inmiddels ook binnen maar dat was nog wel even slikken. Vooral de prijs van de vliegreis viel me erg tegen.

In principe kun je in 2,5 / 3 dagen best wat bekijken in L.A. Wij zijn bijvoorbeeld ook naar Universal Studios geweest, daar waren we al een dag kwijt; 's ochtends vroeg tot 's avonds uur of 8. Dan heb je nog Hollywood, Beverly Hills, Mulholland Drive, Griffith, dagdeeltje shoppen op Rodeo Drive, skydiven in Santa Barbara (ook een dag kwijt), etc. Wij hadden dan ook 5 / 6 dagen.

Las Vegas is geen ramp dat je daar geen week bent, dat kost je een vermogen dan daar.

Maar het is maar net wat je wil, wij zijn bijv. niet in San Fransisco geweest. En als je de voor heel de Westkant gaat, weet je dat je véél gaat zien en je dus een strak schema hebt.

Kun je niet zelf bijv. via cheaptickets vlucht boeken? Da's altijd goedkoper.

• 10971 messages
  • 2790 votes

Leland Palmer wrote:

(quote)
In principe kun je in 2,5 / 3 dagen best wat bekijken in L.A. Wij zijn bijvoorbeeld ook naar Universal Studios geweest, daar waren we al een dag kwijt; 's ochtends vroeg tot 's avonds uur of 8. Dan heb je nog Hollywood, Beverly Hills, Mulholland Drive, Griffith, dagdeeltje shoppen op Rodeo Drive, skydiven in Santa Barbara (ook een dag kwijt), etc. Wij hadden dan ook 5 / 6 dagen.

Las Vegas is geen ramp dat je daar geen week bent, dat kost je een vermogen dan daar.

Maar het is maar net wat je wil, wij zijn bijv. niet in San Fransisco geweest. En als je de voor heel de Westkant gaat, weet je dat je véél gaat zien en je dus een strak schema hebt.

Kun je niet zelf bijv. via cheaptickets vlucht boeken? Da's altijd goedkoper.

Universal Studios

(afbeelding)

Daar zijn we al geweest in Orlando, dat willen we dus overslaan, want zoals je zegt kost je dat weer een dag. Skydiven laten we ook maar schieten

Het is inderdaad een redelijk strak schema, maar je kan ter plaatse altijd ergens een dag langer blijven, of een andere route nemen. Dat is dus handig met een zo'n RV, je kan gaan en staan waar je wilt en bent helemaal self supporting.

Vliegreis kwam op ca 1100,- p/p, dat kan volgens mij wel een paar honderd euro goedkoper. Maar het is natuurlijk nog vroeg. Wanneer je de vliegreis een paar weken voor vertrekt boekt zal je een stuk goedkoper uit zijn. Maar het is ook maar weer de vraag of je daar op moet gaan gokken...

Als ik bijvoorbeeld kijk wat de vlucht kost als ik volgende week vertrek: 628 euro, dat scheelt dus bijna de helft...

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4894 votes

Ahja, dan kun je Universal Studios wel overslaan idd. Een erg groot risico is het denk ik niet hoor, om zo vroeg voor de tijd te boeken. Een (dikke) maand voor de tijd moet altijd goed zijn, dan zit je ook qua prijs op zo'n beetje de beste deal denk ik.

Zelf baas zijn is het beste idd, dan kun je altijd je schema nog wat aanpassen en gaan en staan waar je wilt. Wij hebben bewust gekozen om niet de hele rondreis te doen en er ook nog een beetje een ''relax''-vakantie van te maken.. een aantal dagen bij het zwembad liggen in Las Vegas was dan ook lekker en in Los Angeles hadden we nog wat tijd over, dus heeft m'n vriendin een kleine tattoo laten zetten bij L.A. Ink, terwijl ik met Greg Siebel over films aan het discussiëren was.

(afbeelding)

SilverGun

• 1151 messages
  • 818 votes

Dit jaar nog een tweede vakantie gevierd en een paar daagjes m'n broer opgezocht vlakbij Venetië, die daar seizoenswerk doet. Toevallig was het Venice film festival nog bezig en we besloten om naar Passion te gaan van Brian De Palma. Het bleek te gaan om de gala première en wij kwamen met korte broek en gympies over de rode loper tussen tig man pers door de zaal in - dezelfde loper waar De Palma himself en Noomi Rapace een paar minuten na ons binnenliepen (en later zo'n 20 meter achter ons zaten). Bijzondere ervaring, maar nog nooit zo ongemakkelijk in de bioscoop gezeten:

(afbeelding)

Nog wat plaatjes:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

De rest hier.

• 10971 messages
  • 2790 votes

@ Silvergun: Vet!

Vreemd dat je daar zomaar een kaartje voor kon kopen, had ik niet verwacht!

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

jarno1975 wrote:

Het plan is om 3 weken met een camper door West Amerika te trekken.

De reis van LA naar Vegas, in een roestige Greyhound mind you, is de mooiste die ik ooit heb gemaakt. Bij LA vond ik Venice Beach extreem rustgevend. De Grand Canyon is overweldigend. Yosemite (ja in diezelfde tenten) een heerlijkheid, al schijnt het in vakantietijd extreem druk en toeristisch te zijn. Hoe dan ook: nu al een jaloersmakende trip!

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4894 votes

otherfool wrote:

Bij LA vond ik Venice Beach extreem rustgevend.

Venice Beach!

Minotaures

• 7810 messages
  • 2535 votes

Wederom prachtige foto's.

• 10971 messages
  • 2790 votes

Inmiddels hebben we allebei toestemming van het werk om in het voorjaar te gaan (eigenlijk zijn we allebei gebonden aan de bouwvak). En we willen dan ook eind mei begin juni gaan. Dit scheelt namelijk enorm in de kosten! Alleen de camperhuur is al 1850 euro goedkoper

Als ik het nu allemaal een beetje uitreken komen we hier op uit:

Vliegreis AMS-SFO en LAX-AMS: 1200 euro

Camperhuur (17 dgn): 1150 euro

Benzine: 700 euro

Campings: 500 euro

3 hotelovernachtingen: 450 euro

Totaal 4000 euro (blijft een bak geld natuurlijk).

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

jarno1975 wrote:

Inmiddels hebben we allebei toestemming van het werk om in het voorjaar te gaan (eigenlijk zijn we allebei gebonden aan de bouwvak). En we willen dan ook eind mei begin juni gaan. Dit scheelt namelijk enorm in de kosten! Alleen de camperhuur is al 1850 euro goedkoper

Als ik het nu allemaal een beetje uitreken komen we hier op uit:

Vliegreis AMS-SFO en LAX-AMS: 1200 euro

Camperhuur (17 dgn): 1150 euro

Benzine: 700 euro

Campings: 500 euro

3 hotelovernachtingen: 450 euro

Dat is enorm veel, daar zitten wij 2,5 maand lang voor in Zuid Spanje.

ik ben bijna aan de beurt

• 10971 messages
  • 2790 votes

606 wrote:

(quote)
Dat is enorm veel, daar zitten wij 2,5 maand lang voor in Zuid Spanje.

ik ben bijna aan de beurt

Tja dat is ook niet te vergelijken natuurlijk. Voor dat geld kun je ook een half jaar op de veluwe zitten.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

jarno1975 wrote:

Tja dat is ook niet te vergelijken natuurlijk. Voor dat geld kun je ook een half jaar op de veluwe zitten.

Zo was het ook niet de bedoeling

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4894 votes

jarno1975 wrote:

Weekje in Vegas ben je het ook kwijt met z'n tweëen.

Maar lijkt me veder een prima deal.

• 10971 messages
  • 2790 votes

HarmJanStegenga wrote:

(quote)
Weekje in Vegas ben je het ook kwijt met z'n tweëen.

Maar lijkt me veder een prima deal.

In Vegas kun je dat in 2 seconde al kwijt zijn

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

We gaan een paar dagen naar de belgische kust, Spencer mee. niet echt vakantie maar wel lekker om er even uit te zijn. Zeker omdat mijn hondje ook mee kan.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Elineloves wrote:

We gaan een paar dagen naar de belgische kust, Spencer mee. niet echt vakantie maar wel lekker om er even uit te zijn. Zeker omdat mijn hondje ook mee kan.

Veel plezier, en hoop dat je mooi weer hebt.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Elineloves wrote:

Ik hoop dat je beter weer hebt dan mijn kampeertrip in Oostende/Bredene. Heel de week ervoor was het enorm mooi weer, we komen aan op de camping en het begint daar te gieten gelijk zot! Nog wel geamuseerd maar met zo'n 3-seconden tentjes heb je niet echt veel beschutting (al was mijn 3 personentent, waar ik alleen in lag, wel het beste van heel de hoop)

Dreiecke

• 2768 messages
  • 902 votes

Jij hebt zeker ook zo'n driepersoons tent nodig om diagonaal een beetje normaal uitgestrekt te kunnen liggen om überhaupt te kúnnen slapen ?

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Het scheelt toch niet veel Een maat van mij had zo'n 1 persoonstent en hij kreeg zelfs zijn veldbed er niet in opgezet..

Brix

• 19677 messages
  • 5114 votes

@Elineloves:

Nu benijd ik je wel een beetje.(benijden is geen afgunst )

Vooral om die heerlijke zeelucht.

Ik mis dat wel die Belgische kust.

Vroeger jaar in jaar uit gewerkt, iedere zomer met het circus.

Alle plaatsen, groot of klein, tig keren bezocht, van Knokke-Heist tot De Panne.

Heel veel plezier gewenst.

Jesper187

• 6434 messages
  • 2462 votes

Zelf ook nog niet zo lang geleden een weekendje naar de Belgische kust geweest. De Haan om precies te zijn, prachtig plaatsje. Veel plezier, dat zal vast wel lukken.

tommykonijn

• 5139 messages
  • 2356 votes

Ik ben er al vaker geweest, en nu ook weer een weekend: Renesse in Zeeland. Overdag lekker aan het strand en 's avonds het dorp in. Gezellig plaatsje

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Weekendje weg was leuk! Ook nog een uitstapje naar Cadzand gemaakt, Spencer vond het heerlijk. Was fijn om even uit te waaien op het strand (Mooi weer ook!), snel nog eens doen! Maar dan niet meer naar Knokke, dat was 's avonds echt uitgestorven, er was veel dicht en de boulevard was stukken minder gezellig dan toen we er 1,5 jaar geleden waren.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

ibendb

• 5037 messages
  • 3219 votes

Mooie foto's, Eline! Ik vind dat Blankenberge iets meer leeft 's avonds dan Knokke. Aan de dijk zijn er verschillende leuke café's open en een erg gezellig terras met van die fatboys. Het is ook iets minder druk dan Knokke.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ja we hebben echt een flink eind moeten lopen voordat het éindelijk een beetje 'leefde' daar, en dat op vrijdagavond! Misschien zaten we dan juist aan het verkeerde deel van Knokke, maar het leek wel uitgestorven daar. We hebben paar terrasjes gepakt langs het strand, maar was niet je-van-het daar. Jammer. In Cadzand zeiden ze ook al dat het daar 's avonds wel drukker was, en in Knokke minder. Dat daar de drukte vooral overdag is.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Mooi dat je het gezellig hebt gehad. Ziet er ook nog wel leuk uit daarzo. Hier aan de kust is het trouwens ook niet zo druk eind september. Volgende keer misschien een paar maandjes eerder gaan?

De duckface mag ook nooit bij je ontbreken hè, Eline. Wat hebben vrouwen daar toch mee?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.