- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Vakantie
Vakantie
Goodfella_90
-
- 10408 messages
- 2596 votes
Onderhond en ik zijn gisterenavond teruggekomen van 3 dagen Venetie! Het was er erg mooi en nog steeds zo'n 25 graden. Foto's volgen nog
Ik was onlangs in Venetie en dat viel me enorm tegen om eerlijk te zijn. De stad voelt totaal niet authentiek aan; waar je ook kijkt zie je weer zo'n gast in een zwart-wit gestreept truitje die een gondelvaart aanbiedt aan de toeristen. Het wemelt er echt van. Zal ongetwijfeld leuk zijn, maar was niets voor mij. Er is ook vrij weinig te doen. Een maat van me maakte de grote fout er een half jaar te gaan studeren voor zijn uitwisseling en dat viel hem ook enorm tegen; de lokale studenten stappen niet maar zitten massaal op terrasjes wat met elkaar te eten.
Zal het vooral herinneren als een vieze stad. Heb er wel lekker gegeten en vond de voordeuren rechtstreeks aan het water - die lui hadden geen eens een fiets, enkel een boot - fantastisch, wat het nog tot niet zo'n slechte dag maakte. 
rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
de lokale studenten stappen niet maar zitten massaal op terrasjes wat met elkaar te eten.

Purmerend
-
- 2775 messages
- 3311 votes
Woesdag vlieg ik naar Shanghai (China) voor een rondreis van 17 dagen. Waar ook o.a. Hongkong en Peking aan de beurt komen.
Ben benieuwd naar al die Chinezen 
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8285 votes
Ben benieuwd naar al die Chinezen
Ga je ze allemaal stuk voor stuk ontmoeten dan? 
Venetië ben ik ooit eens voor mijn werk geweest in februari. Toen was het toevallig erg mooi weer overdag, toeristenarm en 's avonds mysterieus mistig. Met op het San Marcoplein zo'n orkestje dat 'Chattanooga Choo Choo' en 'Strings of Pearls' speelde. Zou helemaal perfect zijn om met je liefje daar heen te gaan.
Hetzelfde jaar met een groep vrienden in augustus vanuit Cattolica een dagje naar Venetië geweest en toen vond ik er geen hol aan. Nog drukker als de Kalverstraat op Koninginnendag.
Het eten was wel voortreffelijk. Zwarte Spaghetti!
Purmerend
-
- 2775 messages
- 3311 votes
1.88 m dat moet wel op gaan vallen daar. 
Dankjewel.
Wordt lastig idd
.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8285 votes
Veel plezier in ieder geval. Prachtig land om heen te gaan.
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Ik ga over een paar week naar Lappieland! Via Kopenhagen en Stockholm naar ergens boven de poolcirkel.
Wiehoe.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Is Wiehoe Laps voor "ik heb er zin an"?
Joy4ever
-
- 4613 messages
- 1836 votes
Ik ga over een paar week naar Lappieland! Via Kopenhagen en Stockholm naar ergens boven de poolcirkel.
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Ik heb inderdaad mijn scoutingswerk verlegd naar dat gebied, nadat ik bij Juventus alleen maar talentlozen aan het werk heb gezien.

moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Haha je zult er maar een geniale Lapse rechtsbuiten tegenkomen 
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Dat zal een welkome toevoeging zijn voor Veendam. 
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Net terug van een weekje Belgie.
Antwerpen, Brugge, Gent en Ieper aangedaan.
movie acteurs
-
- 3086 messages
- 3244 votes
Leuk Justin. Ik ga morgen trouwens ook op vakantie. Ik vertrek naar Istanbul (voor het eerst dat ik daar heen ga). Ben benieuwd naar de cultuur, eten, straten etc. Hopelijk kom ik ook eens een keer aan de beurt voor mijn eerste echte Kebab
. Blijf daar 4 daggies.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Van de kerst/winter periode misschien eens een keer de zon opzoeken. Ben al jaren niet meer op vakantie geweest, en eigenlijk nooit echt naar zo'n paradijselijk oord (mijn ouders sprongen voor de ontspanning op de fiets en zetten koers naar fucking Denemarken
), maar heb er wel eens zin in.
Ben dus een totale leek, heeft er iemand tips? Een paradijsje dat nog niet door elke toerist is ontdekt, maar al wel vrij goed te doen is voor een beginneling?
En waar zeker gewoon een week zon is? Thailand spreekt me bijvoorbeeld heel erg aan, om maar iets te noemen.
kos
-
- 46702 messages
- 8857 votes
Blegh, Thailand, ga dan naar de Seychellen of zo.
.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik ga in december een maandje met m'n vriendin de oostkust van Australie verkennen... met oud en nieuw in Sydney 
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Erg gaaf Jordy, ga je dan ook een kijkje nemen op Bondi Beach? Zo ja, dan mag je die leuke lifeguards daar wel even de groetjes doen van mij 
maxcomthrilla
-
- 15579 messages
- 2845 votes
Gaaf, maar je hebt toch zeker wel al een hostel gereserveerd in het centrum van Sydney voor tijdens oud en nieuw, anders kun je het misschien wel schudden. 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Nou we waren er wel wat laat mee, maar ik heb uiteindelijk nog een hotel iets buiten Sydney kunnen vinden. Ben vast wel aan wat luxe toe na 4 weken backpacken 
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Ik ga in december een maandje met m'n vriendin de oostkust van Australie verkennen... met oud en nieuw in Sydney
[Insert willekeurig synoniem voor het woord jaloers]
Tof man, bij deze alvast veel plezier. 
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Klinkt goed Jordy! Alvast heel veel plezier gewenst.
Wij denken alvast na over onze reis voor volgende zomer. Alle tips zijn welkom! 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3282 votes
Doe de groeten aan mijn zus. Die zit er ook al met kerst. Best wel bizar volgens mij om op het strand bij 30 graden kerst en Nieuwjaar te vieren.
Australië is ook wel belachelijk populair geworden. Echt iedereen gaat daar naartoe.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Volgens mij is het ook een stuk betaalbaarder geworden om daar heen te vliegen. Maar wel tof zo'n Christmas Beach Party.
Ik heb voor november weer een tripje Egypte geboekt voor 11 dagen, ga weer lekker duiken 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3282 votes
Wat noem jij betaalbaar? 800+ euro ben je volgens mij al snel kwijt.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Dat vind ik best betaalbaar aangezien je naar de andere kant van de wereld vliegt. Een paar jaar terug waren die tickets echt veel duurder, meer in de orde van E1800,- staat me bij.
wimnoot
-
- 3963 messages
- 3923 votes
Volgens mij is het ook een stuk betaalbaarder geworden om daar heen te vliegen. Maar wel tof zo'n Christmas Beach Party.
Ik heb voor november weer een tripje Egypte geboekt voor 11 dagen, ga weer lekker duiken
Charm el sheik of Hurgada?