• 177.886 movies
  • 12.199 shows
  • 33.965 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.819 votes
Profile

Taalclichés op MovieMeter

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Dk2008 wrote:

Zo worden niet meer worden gemaakt

Deze heb ik omarmd.

Meest irritante is: ...voor die tijd...

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

mikey wrote:

(quote)
Deze heb ik omarmd.

Meest irritante is: ...voor die tijd...

?

Ja, dat staat hier.

mikey wrote:

Zo worden ze niet meer gemaakt-en variaties erop. Ook door mij met liefde gebruikt

.

Maar moet je mij niet quoten

Onderhond

• 87585 messages
  • 12834 votes

mikey wrote:

Zo worden ze niet meer gemaakt

Goeie quote ja. Laat andere mensen ook de vrijheid om naar eigen gevoel aan te vullen met "gelukkig".

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

We worden niet meer zo gelukkig gemaakt

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Geen gevoel voor humor (32.900) (en soortgelijke reacties). Als tegenreactie op dat men een film niet leuk vindt/een lage stem geeft. Net of we allemaal hetzelfde gevoel voor humor hebben. De één is wat serieuzer en is wat moeilijker aan het lachen te krijgen en de ander lacht al heel gauw. Komt daar nog bij dat (gevoel voor) humor in verloop van jaren ook verandert

tukkerstein

• 2214 messages
  • 3465 votes

Het woord "sterk" gebruiken in de betekenis van "goed". "Sterke film". "Sterke rol". Ik vind het zo semi-intellectueel/interessant klinken.

Dievegge

• 3166 messages
  • 8188 votes

tukkerstein wrote:

Het woord "sterk" gebruiken in de betekenis van "goed". "Sterke film". "Sterke rol". Ik vind het zo semi-intellectueel/interessant klinken.

Vanaf nu heb ik het over een krachtige acteerprestatie. Of flamboyant.

Een obsessie van mij is dat ik nooit het woord film gebruik in een mening. Ik moet me soms in allerlei bochten wringen om het te mijden.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

(quote)
Het woord hype heeft de laatste tijd wel enorme vlucht genomen.

Bijna alles is nu een hype: Star Wars, The Hateful Eight, The Revenant. Of liever zelfs nog overhypet.

Overhyped door de fanboys inderdaad. Het woord fanboys: brrrr...

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

'Sterk' vind ik wat anders dan 'goed', sterk staat voor meer dan goed, het zijn wat mij betreft zeker geen synoniemen.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Zwolle84 wrote:

Het woord fanboys: brrrr...

Alleen fanboys haten die term !

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

en fangirls. Ze drukken hun stempel op films, alleen als ze dan ze hun zin niet krijgen haken ze af en zijn ze snel weg van de site.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

automatische piloot (was al genoemd) maar grappig cliché, gebruik is soms ook wel.

weinig/meer... van verwacht (is die al genoemd?) 71.700 resultaten, cliché die ik de laatste tijd ook erg veel gebruik. Ik heb echt zo'n houding ik heb het allemaal al gezien, maar toch kom ik nog wel goede/leuke films tegen.

Beide hebben wel wat met elkaar te maken. (Het is een lichte teleurstelling of juist een verrassing).

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

"die je als filmliefhebber gezien moet hebben" (en variaties). Aantal hits, lastig, kom hem wel met regelmaat tegen.

Nietszeggend cliché ("Spring in het water (of je kunt zwemmen of niet), dan loop ik ondertussen verder" zo komt het bij mij over. (En als je dat niet wil dan ben je een ....(vul zelf wat in)).

Alastor

• 2634 messages
  • 3018 votes

otherfool wrote:

"Verstand op nul / 0" film: 25.940

Wat ik me afvraag: Als je je verstand op nul zet, wat ik me overigens maar moeizaam kan inbeelden, hoe zet je het dan weer terug? En hoe krijg je het vervolgens, zodra je je lacuneuze mentale toestand verlaten hebt, voor elkaar om tot een zinnige score te komen wanneer je je stem uitbrengt hier?

Onderhond

• 87585 messages
  • 12834 votes

Je zet er vooraf gewoon een timertje op natuurlijk en je stemt gewoon op gevoel.

Dievegge

• 3166 messages
  • 8188 votes

Is "tenenkrommend slecht" nog niet genoemd? Sommige mensen moeten inmiddels erg kromme tenen hebben na het zien van al die slechte films.

-fal

• 2028 messages
  • 2290 votes

Vor mensen in dit topic die er klaarblijkelijk niet van houden: "beeldspraak" is er ook zo eentje

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Verstand op nul- is leuk!

Paalhaas

• 1582 messages
  • 2569 votes

Waar ik me aan erger? Aan mensen die te pas en te onpas verkleinwoorden gebruiken in hun berichten. De topper is natuurlijk een speelfilm, waar waarschijnlijk een heleboel mensen hun ziel en zaligheid in hebben gelegd, een "filmpje" noemen. Enorm denigrerend en hautain.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Paalhaas wrote:

Waar ik me aan erger? Aan mensen die te pas en te onpas verkleinwoorden gebruiken in hun berichten. De topper is natuurlijk een speelfilm, waar waarschijnlijk een heleboel mensen hun ziel en zaligheid in hebben gelegd, een "filmpje" noemen. Enorm denigrerend en hautain.

Nou, vermoed dat de regisseur ergens in de wereld wel een traantje laat als een gemene Moviemeter-bezoeker het over een ''filmpje'' heeft.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Even over het woord 'oubollig" wat ik regelmatig tegenkom bij oude films/series Oubollig - 5 definities - Encyclo. Een woord dat ik nooit bij berichten zou gebruiken, het heeft iets negatiefs bij mij. Ik gebruik liever ouderwets, de betekenis is wel hetzelfde maar de ene keer is het bij mij inderdaad, negatief zoiets als dat was "vroeger leuk maar nou niet meer" maar de andere keer is het juist wel leuk "de beleefde manier van praten, wat liepen ze er deftig bij....wel lastig uit te leggen maar ik moest het toch even kwijt.

(Ik las ook een aantal dagen geleden Keurig Tagesschau verwelkomt geen 'dames en heren' meer - nos.nl blijkbaar zijn we in Nederland ook weer wat moderner dan in Duitsland)

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Iets "cult" noemen wat twintig, dertig jaar geleden gewoon een blockbuster film was, die heel veel heeft opgebracht destijds. Dat is niet de definitie van cult.

Graaf Machine

• 9787 messages
  • 1412 votes

Ik verbaas me altijd wel als men het heeft over 'de acteerprestaties'. Dat woord zie ik echt heel vaak. Zelden of nooit zie ik bijvoorbeeld 'de regieprestatie' of 'de belichtingsprestatie' of 'de scenarioschrijfprestatie'. Maar bij acteren moet er dan zo'n gekunsteld woord gebruikt worden.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.