• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.950 actors
  • 9.370.968 votes
Profile

De mooiste opening van een film

by_the_way

• 3792 messages
  • 504 votes

us_raider wrote:

Van de films die ik recentelijk heb gezien, is 2001: A Space Odyssey het meest in het oog springend. Een schitterende eerste 20 minuten.

.

Je bedoelt toch niet die apen he. Ik had wel het idee dat het gewoon mensen waren met een apenpak aan.

us_raider

• 2034 messages
  • 0 votes

Ik doel inderdaad op het stuk met de apen. Bij het uiterlijk van de apen kan je misschien inderdaad vraagtekens zetten, maar het landschap, de kleuren van de hemel(als lucht) en het gedrag van de apen vond ik prachtig.

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

us_raider wrote:

Van de films die ik recentelijk heb gezien, is 2001: A Space Odyssey het meest in het oog springend. Een schitterende eerste 20 minuten.

de laatste 20 minuten waren nog indrukwekkender dan die apen

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

O Homem que Copiava heeft echt een hilarische eerste scene, waarmee meteen het hoofdpersonage goed geinteresseerd is. Maar om even onorgineel te zijn, Once upon a time in the west is ook mijn favoriet.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Knisper wrote:

O Homem que Copiava heeft echt een hilarische eerste scene, waarmee meteen het hoofdpersonage goed geinteresseerd is.

Bedoel je geïntroduceert?

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Ik vind de proloog van The Fellowship of the Ring nog altijd het mooist. Maar zal wel niet echt origineel zijn.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

serpico wrote:

Ik vind de epiloog van The Fellowship of the Ring nog altijd het mooist. Maar zal wel niet echt origineel zijn.

Zeker dat je niet de proloog bedoelt....?

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

merci beaucoup

Alastor

• 2634 messages
  • 3018 votes

't Gaat lekker hier op taalgebied.

The One Ring wrote:

Geïntroduceerd.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Het zijn er nog wel wat doe ik zou kunnen noemen, maar adembenemend was toch wel die van Enduring Love. Na de opening kon het ook eigenlijk enkel bergafwaarts gaan.

Liwwie

• 151 messages
  • 329 votes

Agony wrote:

het begin van Swordfish is ook wel redelijk spectaculair te noemen.

Is ook één van mijn favorieten...

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

ONCE UPON A TIME IN THE WEST: de 1e 10 minuten: opbouw van de spanning, formidabel.

D-ark

• 1755 messages
  • 420 votes

Dogie Hogan wrote:

ONCE UPON A TIME IN THE WEST: de 1e 10 minuten: opbouw van de spanning, formidabel.

In totaal 22 minuten.

Maar Donnie Darko kan er zeker ook mee door net als the roayal tenenbaums waarin alles wordt uitgelegd

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Hitchcock's films beginnen doorgaans ook goed. Neem de fantastische introductie van de twee 'strangers' uit Strangers on a Train' doormiddel van hun voeten, of de droge ontvoering van Cary Grant in North By Northwest.

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

Zeker, misschien wel de mooiste opening ooit. (na stalker)

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

Ik vond het begin van c'era una volta il west helemaal niet zo bijzonder. misschien omdat ik het niet snapte.

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

Ik vond het begin van c'era una volta il west helemaal niet zo bijzonder. misschien omdat ik het niet snapte

Wat snapte je er dan niet aan? Die 3 mannen wachten op harmonica.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Wat valt er niet te snappen? Drie mannen wachten op de trein waarop iemand zit die ze moeten vermoorden. Ze proberen intussen hun spanning te vergeten door uit te rusten, maar onder andere een vlieg en druppels water verstoren hun. Uiteindelijk komt de trein aan. Aanvankelijk lijkt er niemand uit te stappen, maar dan horen ze de harmonika. Er volgt een grappige dialoog en boem, boem, boem, alle 3 de mannen worden gedood. Vrij simpel, maar wel goed.

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

The One Ring wrote:
Wat valt er niet te snappen? Drie mannen wachten op de trein waarop iemand zit die ze moeten vermoorden. Ze proberen intussen hun spanning te vergeten door uit te rusten, maar onder andere een vlieg en druppels water verstoren hun. Uiteindelijk komt de trein aan. Aanvankelijk lijkt er niemand uit te stappen, maar dan horen ze de harmonika. Er volgt een grappige dialoog en boem, boem, boem, alle 3 de mannen worden gedood.
Vrij simpel, maar wel goed.[/quote]

Oh, zo. Bedankt voor de uitleg.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Gauw herzien lowhusky, dan gaat hij ongetwijfeld naar 5 sterren.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Apocalypse Now heeft echt DE opening.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

lowhusky wrote:

Ik vond het begin van c'era una volta il west helemaal niet zo bijzonder. misschien omdat ik het niet snapte.

Wat bijzonder aan de opening van OUATITW is, is dat de eerste 20 mninuten er geen dialoog of muziek gebruikt wordt. Ondanks dat is er een beklemmende soundtrack, volledig opgebouwd uit (ritmische) omgevingsgeluiden. Dat, de ruwe koppen en de schitterende cinematografie.

De opening van Apocalypse Now is ook pure poëzie.

film_kaza

• 3140 messages
  • 0 votes

Ikzelf hou van sprookjes achtig. Zoals:
- The Lord Of The Rings Trilogy (Ieder deel had wel een goeie opening met iets dat je moet weten voor de film. Of iets dat je niet hebt gezien maar wel wist.)

- Shrek ( Mooie muziek + sprookjes verhaal dat vertelt word gevolgt door de opmerking van Shrek waardoor je hem al en beetje leert kennen)

- Forrest Gump (De wite veer aan het begin en het einde)

Maar wat ik vooral intresante openingen vind zijn die mysterieuze openingen. Zoals:
The Green Mile (Boze boeren zitten iets achterna, in mooie slow-motion effects en mysterieuze (mooie, goede) geluideffecten)

- Fallen ( begint met het einde, en daarna kom je te zien hoe het zo gekomen is)

- John Q (Begint met en auto-ongeluk dat niks met de film te maken heeft en ook geen hoofdrol is die overlijd. Achteraf blijkt dit heel belangrijk te zijn en ongeveer gebeurt tussen het midden en het eind)

- Een geluidloos begin waarbij het dan rustig op gang komt.
Zoals bij Cast Away.

Fikret8

• 6169 messages
  • 4233 votes

Hier hoef ik geen twee keer over na te denken, met stip boven de rest:

Begindialoog in The Godfather

The One Ring wrote:

Hitchcock's films beginnen doorgaans ook goed. Neem de fantastische introductie van de twee 'strangers' uit Strangers on a Train' doormiddel van hun voeten

Hier was ik ook erg van gecharmeerd, ben ik overigens van alle meesterlijke ideeen van Hitchcock.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Reeker, niet bepaald "mooi", maar wel erg goed.

Goto

• 1736 messages
  • 0 votes

- Gerry

- Pi

- Vital

- Eraserhead

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

West side Story

W.M.J.M

• 4041 messages
  • 2902 votes

Raging Bull

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Apocalypse Now! Geweldig!

PaulieWalnuts

• 1239 messages
  • 815 votes

The One Ring wrote:

(quote)

Bedoel je geïntroduceerd?

Beste opening inderdaad RAGING BULL

LE SAMOURAÏ, ONCE UPON A TIME IN THE WEST (de High Noon imitatie), THE SHINING ook erg mooi.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.