• 178.094 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.679 votes
Profile

iCheckMovies

joachimt (crew films)

• 3797 messages
  • 9727 votes

48 gezien. The Cranes are Flying heb ik in mijn all-time top 10 staan.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

5/473.

Valt eigenlijk nog mee. The Summer of Sangaile, Plemya, Zvizdan, Saul Fia and Letyat Zhuravli gezien!

joachimt (crew films)

• 3797 messages
  • 9727 votes

Wat vond je van Saul Fia, TornadoEF5? Ik zie niet veel films in de bios, maar deze toevallig wel. Ik vond het zeer vermoeiend om te zien op een groot scherm, maar zeker indrukwekkend.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Zelfde, ik heb in de laatste vijf jaar nog geen tien films in de bios gezien, maar Son of Saul was er één van. Ik ben eigenlijk vrij veel van de film vergeten. Qua inhoud kon ik ook niet echt altijd volgen. Het gaat meer om de ervaring van het scherm (en het speciale ratio dat ervoor zou zorgen dat je dicht op de huid zit). Maar het is toch een film dat ik vrij snel vergeten heb. Sowieso vind ik de bios niet echt altijd de juiste plaats om een film te bekijken voor mij, doordat er veel stoorzenders aanwezig zijn. The Neon Demon was daar een uitzondering op. En Everest ook, maar ik had de hele cinéma voor mij alleen! The Summer of Sangailé heb ik ook groot scherm gezien, op een soort van LGBTQ-festival (maar ik ben zelf geen LGBTQ), maar het leek me wel een coming-of-age film voor mij, dus die heb ik gezien die éne keer dat ik de kans heb, en ik heb er ook een DVD van liggen.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

De poll voor Doubling the Canon is vandaag afgerond!

de lijst op ICM is op dit moment nog niet ververst, maar van alle films die vanaf nu officieel zullen worden zijn dit mijn tien favorieten (alfabetisch):

Au pan coupé

La corruzione

L'important c'est d'aimer

L'invenzione di Morel

Natvris khe

Party (1996)

Szerelmem, Elektra

Un coeur en hiver

Un lac

Vedreba

(waar wacht je op, ga ze nu zien en checken! )

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

Nog een paar te gaan........

153/1200

Alastor

• 2634 messages
  • 3018 votes

Mooie lijst, afgaande op wat ik zag! 158/1200

16/118 van de nieuwe toevoegingen.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Zag er 254. Pittige lijst!

EW101

• 1256 messages
  • 2284 votes

Maar 25/1200

Sowieso probeer ik binnenkort zilver te halen voor 'horror' en 'thriller'. Ik moet nog enkele klassiekers inhalen en dan ben ik er.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Volgens mij 1 film gezien van de nieuwe toevoegingen, maar wel één van mijn all-time favorieten: Kreuzweg!

In totaal uit de volledige Doubling the Canon 6 films gezien: Per qualche dollaro in più, Fucking Åmål, Twelve Monkeys, Kreuzweg, '71 en Per un pugno di dollari

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ik kom ook tot 254 checks in totaal, zelfde als Verhoeven dus. van de nieuwe toevoegingen zag ik er 17

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

paar grote updates de afgelopen dagen (Doubling, 1000 Noir en They shoot Zombies)

netto lijk ik er zo'n 17 checks op vooruit te gaan... dus het valt allemaal weer mee

wat betreft Doubling ging het voor mij van:

779/1201 -> 756/1200 = -23

rank #23 -> #19 = 4 omhoog

blijft een van de interessantste lijsten op ICM!

EW101

• 1256 messages
  • 2284 votes

Voor 'They shoot zombies' sta ik ongeveer 400/1000

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Die lijst is er echt zwaar op achteruitgegaan, vooral voor de liefhebbers van recente horror.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ik verlies er voor DtC net als beavis ook 23, namelijk 280 —> 257

Voor They Shoot Zombies eveneens gek genoeg, 493—>470.

Brons moet nog even wachten voor de horror dus, net nu ik er bijna was...

Of hij er voor- of achteruit op is gegaan, kan ik zo even snel niet inschatten tijdens het vluchtig scannen in de lunchpauze.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

TSPDT 1000 Noir Films (124) + They Shoot Zombies, Don't They? (304). Duidelijk niet mijn genres.

GoodOldJack

• 1339 messages
  • 4625 votes

Kom ik dan met men 35 stuks op Doubling The Canon

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

TSPDT 1000 Noir Films sta ik trouwens ook maar op 145 hoor Verhoeven. Ook niet mijn favoriete, al mag ik er nu en dan best graag eentje zien... volgens mij is die trouwens nog niet geupdate, staat nog op 14-01-2018 voor zover ik zie.

Er is er een voor recenter werk in de maak, Onderhond: The 21st Century’s Most Acclaimed Horror Films | They Shoot Zombies, Don't They? (of hier gelijk de Icheckmovies link)

En zie evt het begeleidend stukje van deze editie hier: The 1,000 Greatest Horror Films | They Shoot Zombies, Don't They?

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Serieus, wat een verschrikkelijke update. Exorcist 2: The Heretic die nieuw binnenkomt. Alsjeblieft zeg. Enige wat wel goed is, is dat die drama's zoals Requiem for a Dream er eens uitvallen. Maar waarom As Above, So Below of Mama er uit moeten vallen. God weet het. Het gaat om een lijst met 1000 horrorfilms. Meesterwerken zijn het niet, maar horen toch altijd genoemd te worden in een lijst met 1000 horrorfilms. Get Out, Don't Breathe en Grave wel nieuw binnen, al kun je ook opmerken dat ze veel te laag binnenkomen.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Dat is niet raar, aangezien ze op alle oudere lijstjes zullen ontbreken. Van die 2362 horrorlijstjes zal het merendeel ouder zijn dan 5 jaar, gok ik.

Maar inderdaad, ik zag ook zat titels die ik niet best vind...

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Ik zal wellicht dan wel stemmen op de MM top 1000 lijst, en de 21st Century TSZDT list.

En sowieso moet men wel niet te oude lijsten gaan gebruiken. Bijvoorbeeld, ik las een discussie waar men eventueel een nieuwe Braziliaanse toplijst zou gaan toevoegen, naast een toplijst uit al 2001 (!) die nu een officiële lijst is. Dat zijn voor mij de soort lijsten die gewoon vervangen moeten worden. Zelfde geldt denk ik voor Denemarken, want hoe Reconstruction en Allegro niet officieel zijn, terwijl die films toch een behoorlijke reputatie kennen, is mij ook een raadsel. Men moet meer inzetten op dynamische lijsten, en minder op statische lijsten die al lang niet meer geupdated worden. Natuurlijk moet je ook veel lijsten over vroeger, en zullen er zijn die hun waarde kennen. Maar ik denk niet dat een Braziliaanse filmlijst een dergelijke reputatie zal kennen dat hij de alwetende lijst der lijsten is, en ondertussen is die behoorlijk gedateerd, en is Brazilie 17 jaar aan filmgeschiedenis rijker, waaronder City of God en Tropa de Elite.

MM top 1000 is op dat vlak echt een prima lijst, omwille van de kleine recency bias wat balanceert met de vele oude films die in een karrenvracht van lijsten staan, en MM heeft nog geen toplijst, en het is bovendien een dynamische lijst (als het zal blijven georganiseerd worden).

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Ik ben helemaal niet zo blij met die update van de horrorlijst. Ik bedoel: 192 nieuwe films! Dat vind ik abnormaal veel. Zeker in een genre waar 90% van de films toch al matig tot slecht is. Volgens mij verlies ik ook in één klap zo'n 100 officiele checks. Tsja.. horror is eigenlijk toch wel mijn nieuwe voorliefde de laatste jaren dus ik ben alweer flink aan het kijken gegaan. Eerste films vielen niet mee....

joachimt (crew films)

• 3797 messages
  • 9727 votes

TornadoEF5 wrote:

En sowieso moet men wel niet te oude lijsten gaan gebruiken. Bijvoorbeeld, ik las een discussie waar men eventueel een nieuwe Braziliaanse toplijst zou gaan toevoegen, naast een toplijst uit al 2001 (!) die nu een officiële lijst is. Dat zijn voor mij de soort lijsten die gewoon vervangen moeten worden. Zelfde geldt denk ik voor Denemarken, want hoe Reconstruction en Allegro niet officieel zijn, terwijl die films toch een behoorlijke reputatie kennen, is mij ook een raadsel. Men moet meer inzetten op dynamische lijsten, en minder op statische lijsten die al lang niet meer geupdated worden. Natuurlijk moet je ook veel lijsten over vroeger, en zullen er zijn die hun waarde kennen. Maar ik denk niet dat een Braziliaanse filmlijst een dergelijke reputatie zal kennen dat hij de alwetende lijst der lijsten is, en ondertussen is die behoorlijk gedateerd, en is Brazilie 17 jaar aan filmgeschiedenis rijker, waaronder City of God en Tropa de Elite.

MM top 1000 is op dat vlak echt een prima lijst, omwille van de kleine recency bias wat balanceert met de vele oude films die in een karrenvracht van lijsten staan, en MM heeft nog geen toplijst, en het is bovendien een dynamische lijst (als het zal blijven georganiseerd worden).

Het vervangen van de Braziliaanse lijst is een optie, die we zeker open houden. Hebben we met de mods nog niet echt over gesproken, dus wellicht volgt dat nog.

Ik snap je punt over dynamische lijsten, maar zo simpel is het niet. Het vinden van dynamische algemene all-time lijsten is niet zo moeilijk (TSPDT, IMDb Top 250, 1001MYMSBYD, etc...). Het vinden van dynamische lijsten voor landen of genres e.d. is een stuk lastiger. Het liefst zou je dan een poll willen die met enige regelmaat herhaald wordt. Die zijn er niet zo veel.

joachimt (crew films)

• 3797 messages
  • 9727 votes

John Milton wrote:

TSPDT 1000 Noir Films sta ik trouwens ook maar op 145 hoor Verhoeven. Ook niet mijn favoriete, al mag ik er nu en dan best graag eentje zien... volgens mij is die trouwens nog niet geupdate, staat nog op 14-01-2018 voor zover ik zie.

Hij wordt regelmatig ge-update, alleen PeacefulAnarchy zet het vinkje bij "minor edit" aan. Daardoor blijft de datum op 14-1-2018 staan. 1000 Noir Films wordt regelmatig uitgebreid met 5 extra titels. Hier zie je de geschiedenis van de updates:

http://www.theyshootpictures.com/noir1000updates.htm

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Is dat bewust? Ik probeer daar zelf altijd heel secuur mee om te gaan, al vergeet ik het ook wel eens.

joachimt (crew films)

• 3797 messages
  • 9727 votes

PA is nog van plan de volgorde van die lijst logischer te maken, maar is er nog niet aan toegekomen. Ik geloof dat hij daarom als minor edit opslaat, zodat hij het later in één keer goed kan doen. Of zoiets, denk ik, zelfs ik weet ook niet altijd alle details......

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

https://i.imgur.com/mKlpAXT.png

Verdeling van de jaartallen bij TSZDT

Welk jaar in de jaren '70 springt er daar zo uit? 1973?

Ik neem aan dat films zoals As Above, So Below en Mama er hopelijk binnen x aantal jaar dan weer terug bijkomen, zoals de TSPDT lijsten ook oudere films flink bevoordelen (zoals opvalt in de 21th Century List bovenaan), en er dus simpelweg meer tijd moet over gaan voor die films.

Rose Red, Behind the Mask: The Rise of Leslie Vernon, The Mothman Prophecies, When Darkness Falls, Wendigo, Hannibal, Uzumaki en Scary Movie zijn de enige films (naast de nieuwkomers) die er op vooruitgaan uit deze eeuw in de lijst.

Ik hoop dat onze MM top 1000 trouwens officieel mag worden.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Als ik klik op de button van het toevoegen van een film gaat 'ie niet naar de betreffende pagina |

maar terug naar m'n homepage, hebben jullie dat ook?

joachimt (crew films)

• 3797 messages
  • 9727 votes

tbouwh wrote:

Als ik klik op de button van het toevoegen van een film gaat 'ie niet naar de betreffende pagina |

maar terug naar m'n homepage, hebben jullie dat ook?

Hoe ver kom je wel? Kom je niet op deze pagina?

Login - iCheckMovies.com - beta.icheckmovies.com

Of gaat het pas mis, als je "Add title" klikt?

Ik weet dat Marijn deze week aan het stoeien is met de import-pagina. Wellicht is hij daar nu mee bezig.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Nee via die link kom ik 'gewoon' op m'n profiel, joachimt.

''add movie(s)'' aanklikken onder movies lukt gewoon, maar als je dan klikt op ''Please use our beta to import movies. Click here to go to the add movie page on the beta'' schakelt 'ie weer terug naar m'n profielpagina.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.