- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Beste zwarte acteur
Beste zwarte acteur
Lad
-
- 5700 messages
- 0 votes
Wie vinden jullie de beste zwarte acteur(s)/actrice(s)?
Voor mij komen deze meteen op: Morgan Freeman, S.L.Jackson en Denzel Washington.
Er zullen er wel nog meer zijn maar deze komen nu in mij op...;)
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
--> http://www.moviemeter.nl/forum/4
Zoveel zijn er eigenlijk helemaal niet trouwens, vreemd genoeg.
Veelal dezelfde acteurs worden telkens ingehuurd (daarom klaagt ook iedereen dat je Freeman en Jackson in talloze films ziet opduiken)
.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Mij zul je iig niet horen klagen. Vind Morgan Freeman een enorm goeie acteur. Hoe meer hij opduikt, hoe liever.
Lad
-
- 5700 messages
- 0 votes
Mij zul je iig niet horen klagen. Vind Morgan Freeman een enorm goeie acteur. Hoe meer hij opduikt, hoe liever.
Daar ben ik het mee eens, hetzelfde met S.L. Jackson en andere Denzel Washingtons...
Spetie
-
- 38871 messages
- 8145 votes
Jamie Foxx is zeker ook niet slecht dacht ik zo.
Lad
-
- 5700 messages
- 0 votes
Jamie Foxx is zeker ook niet slecht dacht ik zo.
Is voor mij zeker ook een goede acteur, maar ik vind hem toch een trapje lager als de vorig genoemden.
Lad
-
- 5700 messages
- 0 votes
Don Cheadle.
Zeer sterk in Crash vind ik.
Hotel Rwanda is één van de films die ik zeker nog wil zien.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Berney Mac, vooral in Bad Santa.
Slechte acteurs zijn toch vooral de 'komische' acteurs, zoals Eddie Murphy en Chris Rock.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Forest Whitaker
Ja, zie hem ook altijd graag bezig! Veel charisma ook.
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
Don Cheadle.
Idd, uiterst sterke performance in Hotel Rwanda
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Don Cheadle, Terrence Howard, Forest Whitaker, Samuel L. Jackson, Morgan Freeman en Denzel Washington zijn wat mij betreft de uitschieters. Kan op dit moment ff niet meer bedenken.
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
Dennis Haysbert. Ook wel bekend van The Unit en 24 (waar ik hem voornamelijk van ken).
Turkeyloverz
-
- 4239 messages
- 1459 votes
Denzel Washington, Samuel L. Jackson, maar ook Michael Clarke Duncan mag best genoemd worden.
geronimo
-
- 1955 messages
- 0 votes
Avery Brooks
wijlen Howard E. Rollins jr.
Eddie Murphy in z'n jonge jaren
salvatore
-
- 1937 messages
- 3236 votes
Nog niet genoemd, Cuba Gooding Jr, erg sterke rol in Radio
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Ik ben erg fan van Samuel L. Jackson. Wat mij betreft de beste zwarte acteur van deze tijd.
valerio2003
-
- 575 messages
- 3900 votes
top 5 is bij mij
1 Morgan Freeman
2 Samuel L. Jackson
3 Djimon hounsou
4 Forest Whitaker
5 Denzel Washington
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Al eerder genoemd, maar Don Cheadle en Forest Whitaker mogen zeker genoemd worden. Deze acteurs kunnen mijns inziens elke rol (hoe breed en divers ook) tot een succes maken. Morgan Freeman heeft voor mijn gevoel te weinig bereik qua acteertalent en Samuel L. Jackson lijkt zijn talent te verkwanselen aan simpele 'bad motherfucker' rollen. Ik zeg hier trouwens niet dat het geen goede acteurs zijn. Het zijn prima acteurs zolang ze maar binnen een bepaald genre blijven.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Denzel Washington
Samuel L. Jackson
Forest Whitaker
Morgan Freeman
Eddie Murphy in z'n jonge jaren
Cuba Gooding Jr
James Earl jones
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Ik zeg hier trouwens niet dat het geen goede acteurs zijn. Het zijn prima acteurs zolang ze maar binnen een bepaald genre blijven.
Ik ben het met je eens wat Samuel L Jackson betreft, maar Morgan Freeman kan toch wel alles aan. Al komt hij natuurlijk wel het best uit de verf in zijn typische wijze man - achtige rol (ligt een beetje aan zijn uitstraling/stemgeluid).
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Ik ben het met je eens wat Samuel L Jackson betreft, maar Morgan Freeman kan toch wel alles aan. Al komt hij natuurlijk wel het best uit de verf in zijn typische wijze man - achtige rol (ligt een beetje aan zijn uitstraling/stemgeluid).
nee in de film contract is hij uitstekend
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Bizar forum, is er zo'n verschil tussen blanke, gele en zwarte acteurs dat er een forum moet bestaan over de zwarte acteur???