• 177.962 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.370.985 votes
Profile

Beste Nederlandse films (/top 10)

Schizonoid

• 356 messages
  • 188 votes

- Spoorloos

- Soldaat van Oranje

- Flodder 1

- De Lift

- Amsterdamned

ROOSKY

• 29923 messages
  • 7938 votes

Spoorloos. Echt een geweldige film.

Schizonoid

• 356 messages
  • 188 votes

ROOSKY wrote:

Spoorloos. Echt een geweldige film.

jeps een van de betere

Dynamovie

• 260 messages
  • 1673 votes

Mijn top 5 Beste Nederlandse films:

1. Abel

2. Soldaat van Oranje

3. De Aanslag

4. Karakter

5. Max Havelaar

Beste Nederlandse dramaserie:

Bij Nader Inzien

jordybeukeboom

• 6797 messages
  • 2423 votes

Angrod_Pallanén wrote:

1. Stille Nacht

2. Verder kom ik niet, of ik moet alle films mee rekenen, dan komt nu Costa!

3. Zelfde voorwaarde: Volle Maan

4. Nu is het echt op.

Volgens mij heb je titel van dit topic verkeerd gelezen...

bart85

• 24 messages
  • 22 votes

Cloaca (!!!)

Simon

All stars

V

• 8369 messages
  • 3363 votes

Op eenzame hoogte: Simon

stan

• 4649 messages
  • 1288 votes

Simon

Off Screen

All Stars

Soldaat van Oranje

Tweeling

Stille Nacht

En hopelijk wordt de nederlandse film Doodeind ook wat

Sokolsky

• 74 messages
  • 2444 votes

Familie, Simon, Zusje, De Tweeling en Bluebird.

pascal83

• 2736 messages
  • 2480 votes

Ik heb 'Simon nog niet gezien maar 'Spoorloos' en in mindere mate 'Van God Los' behoren tot mijn favorieten.

stan

• 4649 messages
  • 1288 votes

O ja Van God Los helemaal vergeten

Dwejkk

• 301 messages
  • 1884 votes

Simon

jay73

• 1184 messages
  • 1388 votes

1. Simon

2. Spoorloos

3. Cloaca

4. De Aanslag

5. Flodder

Gideon

• 9 messages
  • 8 votes

Zonder voorkeursvolgorde

De Noorderlingen

De Tweeling

Nynke

Ik ook van jou

Minoes

Blind Date

Abel

Het Zakmes

en dan vergeteet ik Turks Fruit geheel...

Koekebakker

• 2540 messages
  • 3981 votes

Gideon wrote:

en dan vergeteet ik Turks Fruit geheel...

Hij staat er gewoon bij, hoor. Op de laatste regel

DRJeFF

• 604 messages
  • 0 votes

1 Te gek om los te lopen

2 Spetters

3 Flodder

4 De Lift of Amsterdamned of toch maar De Lift of..

5 De Johnsons

Met de kanttekening Simon nog niet gezien te hebben.

amsterdammed

soldaat van oranje

turksfruit

bella betien

spoorloos

simon

wat zien ik

blonde dolly

de aanslag

vet hard

de onfatsoenlijke vrouw

van god los

de lift

schorpioen

all stars

SuperSideSwipe

• 4464 messages
  • 2890 votes

Ik ben geen fan van Nederlandse films, toch ga ik ieder gaval de laatste jaren wel naar de meeste van deze in de bios. Op komedie na kan het me niet boeien.

Ik hou het op: Costa en Flodder qua films waar ik echt van heb kunnen genieten, en meerdere malen heb gezien.

Qua overige genres kom ik niet verder dan vrij hoge waardering voor Ciske de Rat.

Veel komedies hebben mij wel kunner vermaken waaronder: Pfileine zegt Sorry, Andre van Duin films, Schnitzelparadijs, Vet Hard, overige Flodders, Loenatik enz. enz.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Costa

Daar schamen we ons allemaal zo voor.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Het heeft denk ik ook eerder met de filmsmaak van SuperSideSwipe te maken dan met het feit dat het Nederlandse films zijn. Als ik zo lees wat je leuk vindt, zijn dat niet de kwaliteitsfilms (om het zo maar even te noemen).

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

1. Soldaat van Oranje

2. Simon

3. Rent-a-friend

4. Turks fruit

5. Flodder

6. Abel

7. All Stars

8. De Inbreker

9. Spoorloos

10. Lang Leve de Koningin

SuperSideSwipe

• 4464 messages
  • 2890 votes

Quido wrote:

Het heeft denk ik ook eerder met de filmsmaak van SuperSideSwipe te maken dan met het feit dat het Nederlandse films zijn. Als ik zo lees wat je leuk vindt, zijn dat niet de kwaliteitsfilms (om het zo maar even te noemen).

Hmmm... dat klinkt verdacht veel als een beledeging haha.

Ik vind weliswaar veel films (vooral komedies) aardig die anderen met de grond gelijk maken. Maar die bewering vind ik nou ook weer overdreven.

Zelf vind ik films top zoals Se7en, Gladiator, Braveheart, LOTR, The Fugative, Leon, Oceans Eleven enz. Dat zijn volgens jou films van lage kwaliteit? Ik vind ze in ieder gaval kwalitatief een stuk beter als de films die je zelf in je 5* lijstje hebt.

FL88

• 241 messages
  • 0 votes

Turks fruit, Simon, Soldaat van Oranje en Het zakmes zijn de betere Nederlandse films, denk ik.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Dat bedoel ik ook niet. Maar als ik het zo lees lijk jij me meer een type die beoordeelt op vermaak dan op kwaliteit (hoewel dat ook gepaard kan gaan natuurlijk en niet in de absolute zin van het woord). En dan is het een feit dat er in Nederland minder van dat soort films gemaakt worden dan in Hollywood. Het hoeft bij mij niet allemaal snel snel, veel van dit en veel van dat, of overdreven emotioneel ed.

Zelf vind ik films top zoals Se7en, Gladiator, Braveheart, LOTR, The Fugative, Leon, Oceans Eleven enz. Dat zijn volgens jou films van lage kwaliteit?
Beetje kort door de bocht geredeneerd. Vermaak staat niet gelijk aan kwaliteit. Ze zullen best allemaal vakkundig gemaakt zijn, maar met welk doel ? Van de films die ik daarvan gezien heb vond ik alleen Se7en (erg) goed. LOTR, Oceans 11 en vast nog wat andere echt niet bijzonder.
Ik vind ze in ieder gaval kwalitatief een stuk beter als de films die je zelf in je 5* lijstje hebt.
Knap dat je dat al weet als je pas 1 van mijn 5-sterren films gezien hebt. (als er nu plotseling stemmen opduiken weet ik genoeg )

SuperSideSwipe

• 4464 messages
  • 2890 votes

Tja ik vind vermaak inderdaad het belangrijkste in een film. Ik denk de meeste mensen wel als ze erover nadenken.

Als ik het zo zie heb je weinig waardering voor Hollywoodfilms. LOTR en Oceans 11 niet bijzonder vinden vind ik knap, al moet ik toegeven dat je niet de enige bent die dat vind. Dat zijn gewoon ongeloovelijk goede films.

Knap dat je dat al weet als je pas 1 van mijn 5-sterren films gezien hebt. (als er nu plotseling stemmen opduiken weet ik genoeg )

Wordt steeds minder goed over mij gedacht hier

Van god los zat ik wel een tijd over te twijfelen, maar na advies van mensen met dezelfde smaak als ik heb ik me er niet aan gewaagd. Ik duide in deze vooral op het gemiddelde cijfer. Zelfs op een Nederlandse site komen de gemiddelden van deze films niet aan die in het lijstje die ik opnoemde van mijn favorieten.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

SuperSideSwipe wrote:

Tja ik vind vermaak inderdaad het belangrijkste in een film. Ik denk de meeste mensen wel als ze erover nadenken.

Bij mij gaat dat gepaard. Alleen erger ik me juist als ik een film als WOTW zie, en geniet ik van een film als Cloaca, terwijl dat bij velen andersom zal zijn.

Wordt steeds minder goed over mij gedacht hier
Er stond niet voor niks een smiley bij ...

En ik weet zeker dat Van God Los je wel zal bevallen

SuperSideSwipe

• 4464 messages
  • 2890 votes

Nou ja, WOTW vond ik behoorlijk middelmatig. Ik vind het best leuk om zulke films te zien, maar als ik het over toppers heb, wil ik wel wat meer inhoud en kwaliteit zien, of in ieder geval een aspect dat me persoonlijk aanspreekt. Oceans Eleven (niet te verwarren met het vervolg) vond ik bijvoorbeeld geen overhaast Hollywood prul. Die film had veel elementen om een topper te zijn. Waaronder een uitmuntende cast welke in goede en interessante personages zijn gegoten. Er zit een erg goede verhouding van Humor, spanning en spectacel in. En vooral een uitmuntend einde.

Het plezier is wel wat minder als je het orgineel al kent natuurlijk.

Ik zal van God Los bekijken als jij Gladiator of The Fugative (denk dat die meer kans van slagen heeft gezien je afkeur voor avontuur / fantasie films) probeert, deal?

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

SuperSideSwipe wrote:

Oceans eleven ...

Dat was voor mij inderdaad ook geen standaard Hollywood werkje.

Toch vond ik het niet zo bijzonder. Ken het origineel niet trouwens. Zal hem nog eens kijken, heb hem toevallig laatst aangeschaft op dvd.

Ik zal van God Los bekijken als jij Gladiator probeert, deal?
Oke deal. Ik zal hem een dezer dagen eens lenen van mijn oom Braveheart staat hier ook nog trouwens, al sta ik -na wat reacties gelezen te hebben- niet te springen die te zien ...

SuperSideSwipe

• 4464 messages
  • 2890 votes

Nee als je niet van het LOTR gebeuren houd, heb je kans dat ook Braveheart niet zo zal bevallen. Gladiator is toch wat moeilijker om matig te vinden. En ik had mijn bericht nog snel even ge edit net om The Fugitive aan te bevelen. Ik dacht dat die film wellicht beter in de smaak kon vallen.

gideonvdb

• 1795 messages
  • 0 votes

turksfruit

de lift

spetters

amsterdammed

soldaat van oranje

flodder

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.