- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Favoriete LOTR personage
Favoriete LOTR personage
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Tom Bombadil, alleen die komt helaas (maar wel logisch) niet in de films voor
Tom Bombadil was (samen met Gollum) ook mijn favoriet in de boeken, want hij is een lekker vaag figuur. Wie is hij? God? In ieder geval de oudste van Middenaarde (alhoewel dat later ook over de enten geclaimd wordt!)
Gollum is tegen wil en dank uiteindelijk de redder van Middenaarde en daarom mijn favoriet! 
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
God schepte de aarde en het rijk van Tolkien is geschept door de vader van Gandalf met de naam: Illuvatar.
Lad
-
- 5700 messages
- 0 votes
Gimli. Grappig en krachtig.;)
Al speelde Sam ook zeer sterk!
En Gandalf mag ik ook niet vergeten.
WhoKnowZ
-
- 5336 messages
- 2208 votes
1. Gandalf
2. Theoden
3. Galadriel
4. Witchking of Angmar
5. Eowyn
Spetie
-
- 38871 messages
- 8145 votes
1 Gandalf
2 Aragorn
3 Gollum
4. Gimli
5. Sam
bebdn
-
- 1884 messages
- 1148 votes
1. Gollum
2. Gandalf
3. Eowyn
4. Sam
5 Aragorn
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Ik geloof dat niemand nog Frodo heeft gezegd...grappig.
Ik vind hem namelijk ook zeker niet de leukste.
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
Ik had Frodo
Samen met Sam, Merry en Pippin, maar toch.
Hayabusa
-
- 453 messages
- 115 votes
1. Gandalf (You shall not past)
2. Legolas
3. Gimli
4. Ent (ben de naam vergeten)
5. Aragorn
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
1. Gandalf (You shall not past)
2. Legolas
3. Gimli
4. Ent (ben de naam vergeten)
5. Aragorn
Als Gandalf dat zegt...dat moment...echt geweldig! The Bridge of Khazad-Dum is dan ook echt één van mijn lievelings scenes en de muziek is ook prachtig.
En die Ent heet: Treebeard.
Zelf vind ik Treebeard ook best wel goed gemaakt maar Gimli en Gandalf blijven toch echt de 2 leukste personages.
Hayabusa
-
- 453 messages
- 115 votes
Treebeard idd, zijn "leidersschap" bij de slag om Mordor was fantastisch. "This is the last marsch of the Ents" (let niet op mijn Engels
)
Gandalf's scené met de Balrog is de op één na mooiste scené naar mijn mening dan, alleen de slag om Helmsdeep overtreft hem. 
wyatt earp
-
- 5006 messages
- 2629 votes
1. Gandalf
2. Gimli
3. Aragorn
4. Sam.
Als laatste vind ik merry en pippin heel grappig
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Elke dooie lotr karakter is een goeie lotr karakter. 
Jorick
-
- 8776 messages
- 2335 votes
Erg moeilijk. Er zijn meerdere personages die mij erg aanspreken.
Als ik dan echt moet kiezen: Gandalf. 
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Ik vind dit zo'n suf topic.
Ik maak dadelijk een favoriete Seven Samurai karakter-, favoriete Dirty Dozen karakter- en een favoriete smurf-topic aan.
Dit vind ik echt fanboy geneuzel.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ongetwijfeld, maar je hoeft hier niet te reageren 
Als je toch bezig bent, maak meteen effe een favoriete 12 Angry Men-topic 
film_kaza
-
- 3140 messages
- 0 votes

"You Shall Not Pass!", De Balrog is een heerlijk duister en monsterlijk beest.
Overigens: ... bijna iedereen.
- Gimli houd de humor erin (meestal met Legolas), maar kan ook hard tekeer gaan in gevechten. Word ook erg goed gespeeld.
- Legolas is ook geweldig. Herinner me nog de tijd dat de film net op dvd was. Bijna alle jongens waar ik mee omging waren helemaal weg van Legolas z'n boog techniek. Maarja... Legolas doet dan ook werkelijk alles met een boog. Jammer dat Orlando Bloom tegenwoordig meerendeel door meisjes word gewardeerd omdat hij "sexy is" zeggen ze. Ik mis toch het idee dat ie gewaardeerd werd door zijn moeie zetten in films.
- Diezelfde tijd dat de dvd uitkwam waren de vrouwen (meisjes) waar ik mee omging gek op Aragorn. Een persoon die uitbeeld hoe een echte man moet zijn, hoewel zijn gevoel voor humor wat aan de lage kant ligt. Aragorn "ziet er knap uit" zeiden ze, maar ook erg slim, zelfbeheerzing, doet het goed bij vrouwen (in de film heb ik het over
) en is ook een echte zwaardsman. Ook Aragorn laat zich van zijn goeie kant zien in de gevechten.
- Gandalf word werkelijk zo ongeloofelijk goed gespeeld door Ian McKellen. Dat is 1 van de indrukwekkendste staaltje acteerpresentaties waar ik op zou kunnen komen. Hoe hij Gandalf neer weet te zetten.. poef. Gandalf ik kwa vechten niets anders dan Gimli, Legolas en Aragorn. Maar Gandalf neemt het daarintegen ook op tegen de Balrog
Korte scene maar erg goed. Vooral die muziek na zijn sterfscene is zo mooi...
Wat wel slecht is bij Gandalf. Hij = dood. Maar OMDAT zijn taak niet af was werd hij teruggestuurd als "de witte". Waarom zijn bvb die tig-duizen orks niet teruggestuurd? Of Sauron? Saruman? Balrog etc? Hun missie was ook niet af lijkt mij....
- Gollum. "My Precious" kennen we allemaal. Ook Gollum is prachtig neergezet en ontzettend goed gespeeld. (Bezeten door de ring, erg oud, leeft in het wild etc)
Ook bijna alle vijanden (Uruk-Ai's, Orks, Sauron, Trollen etc) zijn goed neergezet. Om het bericht niet nog langer te maken hou ik die voor me.
Maarja een spectaculaire reeks van 682 minuten (extended edition) gebeurd ook zoveel. Je moet er maar van houden, anders word het pure leed.
film_kaza
-
- 3140 messages
- 0 votes
Ongetwijfeld, maar je hoeft hier niet te reageren 
Als je toch bezig bent, maak meteen effe een favoriete 12 Angry Men-topic 
Klinkt niet eens zo slecht
!
'Bugsy'
-
- 16 messages
- 1 votes
Légolas is veruit het coolste personage, de scene waarin in the return of the king waarin hij op z'n eentje een olifaunt neerhaalt is meesterlijk cool
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Légolas is veruit het coolste personage, de scene waarin in the return of the king waarin hij op z'n eentje een olifaunt neerhaalt is meesterlijk cool
Het antwoord van Gimli daarop was:'Still as one'! 
Lad
-
- 5700 messages
- 0 votes
Het antwoord van Gimli daarop was:'Still as one'! 
Yep, plat van het lachen! 
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Ik snap je smiley niet helemaal.
Vind je dat ik gelijk heb of niet?