- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Favoriete LOTR personage
Favoriete LOTR personage
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
The Lord of the Rings blijft echt een geweldige Triology maar dat zou het nooit geweest zijn zonder de muziek, en de decors en de camera's...en natuurlijk zonder de Cast!!!
Natuurlijk is de Cast echt geweldig maar ook de rollen vind ik wel goed gedaan. Ik had Gandalf ook echt zo voor gesteld en ook zo Aragorn een beetje. Dit zijn mijn 2 lievelings karakters want ik vind ze beide echt vet cool! 
Gandalf & Gimli.
Wat zijn die van jullie?
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Wat betreft de favoriete LOTR karakter is dat bij mij ook Gollum, tot nu toe de best geproduceerde CGI karakter ooit.
Wat betreft het boek, in mijn jeugd 4 keer gelezen en tweemaal in het engels voor mijn eindexamen. En in die context beleef ik de karakters totaal anders dan in de film waar de hoofdrolspelers toch iets te clownesk neergezet.
Laat ik het zo stellen, in het boek zijn de karakters veel naargeestiger en een stuk serieuzer dan in de film en in die hoedanigheid sprak mij Aragorn het meest aan.
Ik ben dan ook zeer benieuwd hoe "ze" The Hobbit gaan vertolken, want in tegenstelling tot Lord of the Rings is The Hobbit heel duidelijk een kinderboek, vol komische scènes, tevens zeer luchtig geschreven.
basketballerke
-
- 4727 messages
- 0 votes
Gimli, de ene rake opmerking na de andere
.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Gollum is lekker gemeen, Aragorn is uitermate stoer. Maar ik ga voor Frodo, omdat hij toch de hoofdpersoon is van the LotR trilogie, een jongen met een missie. Misschien niet het meest kleurrijke personage van the Lord of the Rings trilogie, maar zonder Frodo was the trilogie niet geweest wat het nu is geworden
..
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
zonder Frodo was the trilogie niet geweest wat het nu is geworden
..
die eer dicht ik de auteur J.R.R. Tolkien toe... 
Sven Vermant
-
- 472 messages
- 4543 votes
Gimli, de ene rake opmerking na de andere
.
Gimli is ook mijn favoriet.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
die eer dicht ik de auteur J.R.R. Tolkien toe...
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Ik vond Frodo (Wood) juist helemaal niet zo goed spelen. Hij verbleekt bij Sam!
@Sven Vermant + Basketballerke:
Jullie weten waar over je praat! 
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Ik verdenk Frodo ervan dat hij verliefd was op Sam. Daarom gaat hij ook weg op het eind van 'Return of the King' met Big Gay Al's Big Gay Boat Ride om zijn true 'identity' te vinden.
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Pardon?
Waarom een Gay boot?
Waar slaat dat in godsnaam nou op, is iedereen op die boot gay dan???
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Ik verdenk Frodo ervan dat hij verliefd was op Sam.
Ik had dat andersom.
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Gríma Wormtongue. Heerlijk achterbaks en ook voortreffelijk neergezet door Brad Dourif.
Gollem, Sauron en The Mouth of Sauron zijn ook wel tof, trouwens.
Mat_
-
- 737 messages
- 1334 votes
Gimli zeker en vast, en dan vooral in de dialogen met Legolas.
Wie was Tom Bombadil ook alweer, want het is al een tijdje geleden dat ik de boeken heb gelezen
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Tom Bombadil had de film terecht niet gehaald. Vreselijk personage uit de boeken.
Gandalf is mijn favoriet. Gevolg door Gollum en Sam. Opmerkelijk genoeg vind ik Frodo zowel in de boeken als in de film het minst interessante personage.
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Tom Bombadil had de film terecht niet gehaald. Vreselijk personage uit de boeken.
Gandalf is mijn favoriet. Gevolg door Gollum en Sam. Opmerkelijk genoeg vind ik Frodo zowel in de boeken als in de film het minst interessante personage.
Sam is veel leuker in de boeken en in de films speelt hij ook vele malen beter.
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
Legolas blijft wel hét stoerste actiepersonage bij uitstek uit de trilogie. Verreweg Blooms beste prestatie in een film.
Maar The Lord of the Rings is voor mij vooral een verhaal van vriendschap, en daarom zijn de vier hobbits (respectievelijk Frodo, Sam, Merry en Pippin) mijn favorieten. Al kan ik natuurlijk ook niet om Gollum heen.
Rodajc
-
- 11537 messages
- 1435 votes
En wat te denken van de Ork die de aanval op Minas Tirith leidt?

" The age of men has passed, the age of the Ork has now begun !"
Baksteen
-
- 720 messages
- 748 votes
Merry en Pippin maar die elf is ook cool.
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
En wat te denken van de Ork die de aanval op Minas Tirith leidt?

Die ene Ork die die steen zowat op zijn kop krijgt...
Ja die is wel grappig.
Merry en Pippin maar die elf is ook cool.
Elf = Legolas.
sangha
-
- 605 messages
- 517 votes
Gollum en Aragorn. Twee totaal verschillende personages natuurlijk, maar ik kan maar niet kiezen tussen die twee.
Gollum vind ik eigenlijk echt de ultieme bad-guy van de films en de boeken, omdat hij zo dichtbij Frodo kan komen en de missie behoorlijk bedreigd. Sauron bedreigt de missie natuurlijk ook, maar Gollum staat zo dicht bij Frodo, en Frodo begint ook steeds meer op hem te lijken.
Aragorn daarentegen is erg heldhaftig en moedig, wat in de films al naar voren komt, maar in de boeken nog veel meer.
Baksteen
-
- 720 messages
- 748 votes
Elf = Legolas.
Ja die. Gimli mag ik overigens ook wel, vooral als hij zo koppig doet 
gondwana
-
- 1212 messages
- 1464 votes
boek : Faramir, maar aangezien hij in de film een mega-sissi is geworden: Gandalf.
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Wat is als ik vragen mag een mega-sissi?
P8rb
-
- 10773 messages
- 1820 votes
Legolas en Aragorn vind ik toch wel de twee coolste personages, maar er zitten zoveel geweldige personages in de LOTR trilogie!
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
Tom Bombadil, alleen die komt helaas (maar wel logisch) niet in de films voor