• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.379 votes
Profile

Beste waargebeurde films

medusa

• 2 messages
  • 0 votes

The Thomas Princess

The Amy Fisther story

In the best interest of the children

Mommie Dearest

Lies of the heart

Shattered innocence

The ultimate lie

Stolen innocence

When innocence is lost

It was him or us

Stay the night

(Ja, ik ben GEK op de woensdagavond films.. )

jipt

• 3461 messages
  • 3470 votes

Fargo lol

Ik heb ooit eens een waargebeurd verhaal gezien over een vrouw die met haar vriendin een avondje uit ging en onderweg naar huis werd ze verkracht. Het kind heeft ze ter adoptie afgestaan. Toen het kind 7 jaar oud was werd het geadopteerd tegen haar zin in en bij de nieuwe ouders werd vaak alleen gelaten toen die waren gescheiden. Later ging ze opzoek naar haar echt moeder en de vrouw die haar 7 jaar lang had opgevoed.

Wie weet hoe deze film heet? via google kan ik hem niet vinden

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

The Ghost and the darkness

Gaat over de gebeurtenissen in het Tsavo-wildpark in 1898.

Toen werden tijdens de aanleg van de spoorweg door het Tsavo-wildpark/jungle op een jaar tijd 140 mensen gedood/opgegeten door leeuwen. Werknemers werden s'nachts uit de bewaakte tentjes geplukt, en dorpsbewoners aangevallen. Opmerkelijk dat de 2 verantwoordelijke leeuwen voor dit 2 onvruchtbare mannetjes waren (geen manen!). Ze aten enkel mensenvlees.

Opmerkelijk is dat 100 jaar later (vlak na het maken van de film) er weer zoiets gebeurde in de buurt van Tsavo. Toen werd de moordenaar vroeger gevat. (slechts enkele tientallen doden). En wat het meest op viel: alweer een onvruchtbaar mannetje!

Heb hem na lang zoeken toch gevonden door alle titels die hier al staan na te kijken het is Deep in My Heart

Jeremiah1989

• 164 messages
  • 3121 votes

An american crime.

heftig!!

dyantha

• 25 messages
  • 1 votes

ik vind Rivals ook een hele mooie film..Na deze gebeurtenis werd de we tegen stalking in amerika ingevoerd.. ook miracle run is goed.. en Christiana F.

dyantha

• 25 messages
  • 1 votes

Pastichio Rocker wrote:

(quote)

Ja, de romance is waargebeurd maar het schip is nooit echt gezonken. Beetje onrealistisch dat zo'n groot schip tot zinken wordt gebracht door zo'n lullig ijsbergje.

ik denk dat de titanic waargebeurts is. zo niet dan lijkt mij de romance niet egt waar de titanic staat er om dat het schip zinkt.. en als een lullig ijsbergje een schip goed raakt dan scheurt ie verder

killerfreak

• 846 messages
  • 1066 votes

Pastichio Rocker wrote:

Ja, de romance is waargebeurd maar het schip is nooit echt gezonken. Beetje onrealistisch dat zo'n groot schip tot zinken wordt gebracht door zo'n lullig ijsbergje.

You're kidding right? Het schip is echt gezonken, de romance is een beetje verzonnen om het attractiever te maken voor het publiek aangezien er al zoveel Titanicfilms waren geweest. Maar ie is wel degelijk gezonken...

Of om het met Wikipedia-woorden te zeggen: "Tijdens de eerste reis van de RMS Titanic in april 1912 kwam het schip in aanvaring met een ijsberg; een deel van de stuurboordzijde werd op verscheidene plaatsen doorboord, en binnen drie uur was het schip gezonken. 1522 opvarenden kwamen om het leven, waarmee dit niet alleen één van de ergste scheepsrampen in vredestijd in de geschiedenis is, maar ook één van de, zo niet de bekendste."

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Onze leraar Geschiedenis zei altijd dat het een fabeltje was. Later hoorde ik dat hij was opgenomen in een psychiatrische inrichting. Geen idee of dit met elkaar te maken heeft.

renz92

• 1 messages
  • 0 votes

ik vind hostel (valt onder horror) de beste waargebeurde film. en voor de rest maakt het mijn iet zo uit

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

renz92 wrote:

ik vind hostel (valt onder horror) de beste waargebeurde film. en voor de rest maakt het mijn iet zo uit

En waar is Hostel dan op gebaseerd?

MNV2

• 6932 messages
  • 1899 votes

renz92 wrote:

ik vind hostel (valt onder horror) de beste waargebeurde film

Samio

• 100 messages
  • 172 votes

In Film > Toplijsten en favorieten > Beste Film gebaseerd op waargebeurd verhaal:

Wat is jullie top 5 beste film gebaseerd op een waargebeurd verhaal

vanaf de jaren '90

lamalord

• 83 messages
  • 127 votes

Schindler's list, 300, Troy, Boys don't cry.

Fikret8

• 6169 messages
  • 4233 votes

De volgende genoemde films:

Pieter Montana wrote:

Schindler's List

Dagonet wrote:

Mar Adentro

lowhusky wrote:

La Passion de Jeanne d'arc

WhoKnowZ wrote:

A Beautiful Mind

basketballerke wrote:

Titanic

matthijs_013 wrote:

Bonnie and Clyde

Silvio Dante wrote:

Das Experiment

peynez

• 1 messages
  • 18 votes

Ik vond een waargebeurde film heel mooi waarvan ik de titel niet meer van weet.

Ik weet alleen dat hij wel een paar keer op rtl4 op een woensdag avond werd gedraaid.

Het ging over kinderen die op kamp gingen en bij de terugweg door hevige regenval terug moesten en werden getroffen door een rivier dat erg woest werd door de regenval en al die kinderen werden meegesleurd.

Weet iemand welke ik bedoel en wat de titel van de film is?

Ik dacht Who saves our children, maar daar heb ik niks bij kunnen vinden..

peynez wrote:

Ik vond een waargebeurde film heel mooi waarvan ik de titel niet meer van weet.

Ik weet alleen dat hij wel een paar keer op rtl4 op een woensdag avond werd gedraaid.

Het ging over kinderen die op kamp gingen en bij de terugweg door hevige regenval terug moesten en werden getroffen door een rivier dat erg woest werd door de regenval en al die kinderen werden meegesleurd.

Weet iemand welke ik bedoel en wat de titel van de film is?

Ik dacht Who saves our children, maar daar heb ik niks bij kunnen vinden..

Volgens mij is dit hem: Flood: Who Will Save Our Children?, The (1993)

clockwork72

• 2780 messages
  • 1737 votes

Schindler's List

Saving Private Ryan

wimnoot

• 3963 messages
  • 3922 votes

Fargo

Ali

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Van alle genoemde films is La Passion de Jeanne d'Arc met afstand de beste film in deze categorie.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

wimnoot wrote:

Fargo

Ali

Fargo is niet waargebeurd, maar kennelijk ben je er ingetrapt.

wimnoot

• 3963 messages
  • 3922 votes

Montorsi wrote:

(quote)

Fargo is niet waargebeurd, maar kennelijk ben je er ingetrapt.

Fargo is gebaseerd op ware gebeurtenissen. Alleen de namen zijn aangepast.Heb je zitten slapen toen de film begon?

wimnoot wrote:

(quote)

Fargo is gebaseerd op ware gebeurtenissen. Alleen de namen zijn aangepast.Heb je zitten slapen toen de film begon?

Dat is de grap met deze film. Fargo is niet waargebeurd!

De Coenbrothers hebben bij jou precies hun doel bereikt. Jij hebt met een ander gevoel naar deze film gekeken; een 'deze-film-is-waargebeurd-gevoel'.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

wimnoot wrote:

(quote)

dat zeg ik dus, blijkbaar ben je er ingetrapt..

wimnoot

• 3963 messages
  • 3922 votes

Laat mij maar ff zien dan waar staat dat het niet echt gebeurt is. Ik was echt in de eronderstellng dat het wel echt gebeurt was.Ik ben niet zo'n Coenbrothers kenner.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

wimnoot wrote:

Laat mij maar ff zien dan waar staat dat het niet echt gebeurt is. Ik was echt in de eronderstellng dat het wel echt gebeurt was.Ik ben niet zo'n Coenbrothers kenner.

Even googlen en je kan het ook zelf vinden, maar vooruit..

http://www.snopes.com/movie...

wimnoot

• 3963 messages
  • 3922 votes

Montorsi wrote:

(quote)

Even googlen en je kan het ook zelf vinden, maar vooruit..

http://www.snopes.com/movie...

bedankt voor de info want ik had niet zo'n zin om te googlen.Maar je hebt wel gelijk, ik ben er zwaar in getrapt.Ik ga mooi van alle films van de coen brothers een half puntje afhalen. Dat zal ze leren! De rotzakken!

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

In the name of the Father (over onterecht veroordeelden voor een IRA-bom)

misterwhite

• 4726 messages
  • 656 votes

Into the wild

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.