• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.453 votes
Profile

Persoonlijke flop 10

KrisV

• 8061 messages
  • 1173 votes

1. The Green Mile

2. Beavis and Butt-head do America

3. Junior

4. Green Card

5. Jerry Maguire

6. Edward Scissorhands

7. Meet the Parents

8. Cast Away

9. Troy

10. From Dusk till Dawn

Allemaal films waarvan ik, omwille van de acteurs, regisseur of kritieken nogal wat verwachtte, maar die ik absoluut niet de moeite waard vond, hoewel ik besef dat niet iedereen het met me eens zal zijn

Alastor

• 2634 messages
  • 3018 votes

Edward Scissorhands had ik ook torenhoge verwachtingen van. Maar ik kwam bedrogen uit..

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Alastor wrote:

(quote)

Terecht, ik heb slechts enkele horrorfilms gezien. En me er al helemaal niet in verdiept.

(quote)

Het is inderdaad niet mijn ding, dan is het toch legitiem om 0,5 sterren te geven?

Ik oordeel niet op kwaliteiten of reputaties, ik oordeel op de indruk die de film mij geeft.. Dat de film trendsetter is heeft daar niets mee van doen.

Ah jij bent ook zo'n onobjectieve beoordeler 0,5* zie ik toch echt als waardeloos in elk aspect en past bij de slechtste films ooit. Als je weet dat een film zeer belangrijk is geweest voor n genre kan je toch wel wat subtieler zijn? Ik bedoel ik hou totaal niet van musicals maar toch krijg ik het niet over mn hart The Sound of Music 0,5* te geven alhoewel ik er geen reet aan vond.

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

KrisV wrote:

hoewel ik besef dat niet iedereen het met me eens zal zijn

Met je nr 1, The Green Mile ben ik het zekr met je eens. Zo'n ongelovelijke saaie film.

Turkeyloverz

• 4239 messages
  • 1459 votes

Doom wrote:

(quote)

Met je nr 1, The Green Mile ben ik het zekr met je eens. Zo'n ongelovelijke saaie film.

dat noem je niet saai, maar een drama...

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Turkeyloverz wrote:

(quote)

dat noem je niet saai, maar een drama...

Dramatische film dan...

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

Jullie zijn gewoon ongevoelige flegels.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

De makers van de film zijn pas ongevoelig. Zoveel cliche en formule is om duizelig van te worden

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

De 10 films waar zoveel rond te doen was en die mij echt niet konden overtuigen zijn:

- War of the worlds van Spielberg

- Moulin Rouge

- Dumb & Dumber

- Bad boys II

- Romeo + Juliet

- Eyes wide shut

- Hook

- Chicago

- Interview with the vampire

- Men of honor

Uiteraard zijn er veel meer echt slechte films. Maar van deze films had ik meer verwacht en waren teleurstellend en in mijn ogen een gemiste kans. (flop dus...)

Bonusfilm is inderdaad The Green Mile die qua niveau een (groene) mijl onder het boek staat. Als ik het boek niet eerst had gelezen had ik er waarschijnlijk anders naar gekeken.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Als ik een flop 10 films moest maken met films die over het algemeen hoog beoordeelt worden kom ik zo uit:

1. Easy Rider

2. Ying Xiong

3. Memories

4. The Ring

5. The Sound of Music

6. Lilja 4-Ever

7. Kes

8. Donnie Darko

9. The Searchers

10. Lost in Translation

Maar gelukkig staan alleen de bovenste twee in mijn echte flop 10.

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

Wat vond je zo erg aan Easy Rider ?

Ok ik vond hem ook wat saai , maar een 0.5 ?

Bas17

• 986 messages
  • 1010 votes

Doom wrote:

(quote)

denk dat sommige de neiging hebben wanneer een topfilm volgens MovieMeter toplijsten geen topper is en het bevalt ze niet helemaal dat ze dan te gemakkelijk een 0.5 * geven.

Ik denk dat dat mensen omdat het een topper is volgens moviemeter of imdb en het bevalt ze niet helemaal toch 5* geven. Ik moet zeggen dat the real cancun van moviemeter af is , anders zou die op nummer 1 staan, eerst stond hij wel op moviemeter.

Nee die 0.5s staan er en gaan er niet vanaf, ik kijk gewoon niet naar een film zijn ranking. Heb 5 sterren die niet in toplijsten staan ook en 5 sterren die wel in toplijst

en staan.

Wat wel zo is ik heb veel 0.5s maar deze eruit gekozen omdat ze zowel helemaal niet bevielen als dat ik er meer van verwacht had dus dubbelflop (natuurlijk zijn er ook werken als Costa en VOlle Maan die gewoon slechter zijn, maar daar had ik het ook helemaal van verwacht, van the real cancun ook trouwens, maar dat overtrof echt alles). Vond Snatch. , Butterfly Effect en The Green Mile echt vreselijk helaas

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Ik heb ook gemerkt dat ik sneller naar de 0,5* grijp dan voorheen, maar dat heeft niet zo zeer te maken met een eventuele positie in een toplijst. Als ik een film niks vind dan heeft 't eigenlijk ook helemaal geen nut meer om te tobben tussen 0,5* of 2*. Het blijft een klotefilm. Ik ben er in ieder geval makkelijker in geworden dan voorheen.

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5068 votes

Ik ben dan weer heel voorzichtig met mijn 0.5*-films. Misschien wel te voorzichtig. Als ik een of twee dingen aan de film niet ronduit verschrikkelijk vond dan geef ik al snel 1.0* of 1.5* . Neemt niet weg dat ik de drie top 250-films die ik 1 ster gaf ook echt verschrikkelijk slecht vond. En Braveheart zou ook zonder enig verwachtingspatroon van anderen mijn flop 10 met gemak halen. Ik vind 'm geen haar beter dan mijn andere 1 ster films, integendeel.

Ik moet zeggen dat the real cancun van moviemeter af is ,

Waarom is dat eigenlijk? Heeft gewoon in de VS in de bios gedraaid ondanks de (wat vreemde) genre-aanduiding Reality-TV op IMDB.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

mikoz wrote:

Wat vond je zo erg aan Easy Rider ?

Ok ik vond hem ook wat saai , maar een 0.5 ?

Easy Rider vond ik, ondanks een goed acterende Nicholson (enige pluspunt), een hel om te kijken. Die film is van ongeloofelijke saaiheid. Hij duurt maar anderhalf uur, maar naar mijn gevoel leek het alsof ik er al dagen zat. Niet vooruit te branden, die film. Ook irritante hoofdrolspelers en verouderde thematiek helpen niet echt. En die LSD-trip wil ik nooit meer zien.

Vandaar 0,5*

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2839 votes

Tja, het is allemaal maar de manier waarop de stemt. Ik geef alleen films een 0.5 wanneer ik het echt het laagste van het laagste vind. Ik erger me verschrikkelijk aan Harry Potter en kan een hele rits negetieve dingen erover opnoemen, maar de decors en special effects en volkgens mij ook de muziek zijn gewoon goed en vandaar toch nog 2*. Ik kijk niet alleen van wat ik er van vind, maar ook naar of het op bepaalde punten misschien wel goed is.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

starbright boy wrote:

Ik ben dan weer heel voorzichtig met mijn 0.5*-films.

Ik ook. Ik ben ook geneigd om mensen die een toren aan 0,5 sterren hebben minder serieus te nemen.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Heb ik nu met mensen die erg weinig 0.5* hebben

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

BoordAppel wrote:

(quote)

Ik ook. Ik ben ook geneigd om mensen die een toren aan 0,5 sterren hebben minder serieus te nemen.

Precies.

Voor mij ook moeilijk om zulke mensen serieus te nemen.

Een 0.5 geef je alleen als je een film echt afschuwelijk vond.

Helaas is het probleem bij veel mensen dat als ze een ''top film'' minder vinden dan het gemmidelde dat ze dan een extreem laag cijfer geven , een beetje een hype is dat om te laten zien dat je een unieke stemmer bent.

Jammer want als je nagaat welke nou echt slechter was , dan is die b film die nergerns over gaat toch even iets minder leuk dan die LOTR ( bijv ) film die wel tegenviel maar natuurlijk wel erg mooi was.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Iedereen stemt op zijn eigen manier.

Bas17

• 986 messages
  • 1010 votes

Jammer want als je nagaat welke nou echt slechter was , dan is die b film die nergerns over gaat toch even iets minder leuk dan die LOTR ( bijv ) film die wel tegenviel maar natuurlijk wel erg mooi was.

Zo stemt iedereen toch? En een b-film (als je b-film in definitie van budget film bedoelt) hoeft slechter te zijn dan LoTR

Helaas is het probleem bij veel mensen dat als ze een ''top film'' minder vinden dan het gemmidelde dat ze dan een extreem laag cijfer geven

Helaas denken mensen vaak als mensen een 0.5 geven uit een film uit de toplijsten dat ze dat alleen doen om het gemiddelde te verlagen ofzo of tegen de hype in te stemmen en zal je je ook uitbebreid moeten verklaren :/

Bad_Religion

• 624 messages
  • 628 votes

Onderhond wrote:

Heb ik nu met mensen die erg weinig 0.5* hebben

Dank je

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

Bas17 wrote:

Zo stemt iedereen toch? En vaak zijn budget-films (als je daar op doelt) toch echt beter dan LOTR en vermakelijker.

Sure.

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Flop 10 (Grootste mislukte films, in mijn ogen.)

1. Skinned Deep (2004)

2. Bizita Q (2001)

3. Showgirls (1995)

4. Crossroads (2002)

5. Ernest Goes to Jail (1990)

6. Problem Child 2 (1991)

7. House Arrest (1996)

8. Good Girl, The (2002)

9. Police Academy: Mission to Moscow (1994)

10. Over the Top (1987)

Top Flop 5 (Bekende titels die mislukt zijn in mijn ogen.)

1. Bizita Q (2001)

2. Kôkaku Kidôtai (1995)

3. Taxi Driver (1976)

4. American Beauty (1999)

5. Ocean's Twelve (2004)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

BoordAppel wrote:

(quote)

Je moest eens weten hoeveel slechte films er zijn.

http://www.moviemeter.nl/user/3898/votes/0.5

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Doom wrote:

1. Bizita Q (2001)

2. Kôkaku Kidôtai (1995)

3. Taxi Driver (1976)

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

danuz wrote:
(quote)

Bizita Q
De 'humor' gaat me gewoon te ver. Over de ergste dingen van wat er is maar lollig gaan doen, verkrachting en moorden. Sorry maar vond het misselijk makend, geen lol aan te beleven. Vooral de manier waarop het werd gebracht, oohh niet om aan te zien.

Kôkaku Kidôtai
Is meer iets wat je ligt of niet. Ik ben niet bekend met Japanse animatie en ben er dus zeker niet ervaren mee. Deze film kon mij totaal niet boeien, snapte het verhaal niet eens. Zat te kijken naar wat bewegend beelden, maar dat was het wel. Er was niet veel wat me echt kon boeien, zelfs de animatie/scenes/muziek niet.

Taxi Driver
Kan begrijpen dat mensen dit een goede film vinden. Helaas kan ik hetzelf niet aan zien. Het is zo'n drama film waarbij het mij allemaal te langzaam gaat en waarin gewoon bijna niks gebeurd. En als er iets gebeurd dan is het zo onrealistisch en/of onbegrijpelijk. Persoonlijk zie ik er dus het mooie niet van in, vind het eerder slaap verwekkend.

Zo, heb ik ze ook nog uitgelegd.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Deze film kon mij totaal niet boeien, snapte het verhaal niet eens.

Zo moeilijk is het nochthans echt niet.

Art

• 13507 messages
  • 3658 votes

Doom wrote:

Zo, heb ik ze ook nog uitgelegd.

Zo, en nu dan de overige twee En kijk volgende keer Taxi Driver als je uitgerust bent

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 messages
  • 5305 votes

1: Female Vampire

2: Demoniac

3: Austin Powers 2

4: Silent Night Deadly Night part 2

5: the Ring 2

6: White Noise

7: Police Academy 7

8: Glen or Glenda

9: Queen Kong

10: Elephant

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.