- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter Awards 1996
MovieMeter Awards 1996
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Na een maand stilte, kunnen we verder gaan met de volgende MovieMeter award, voor het jaar 1996. Ik trek 2 weken uit voor de eerste ronde en 2 weken voor de tweede ronde. Dan doen we net een maand per jaar.
Hieronder staat nog eens de uitleg van het spel.
De nummer één krijgt steeds 5 punten, de nummer twee 3 punten, en de nummer drie 1 punt. Voel je niet verplicht om ook daadwerkelijk ook voor elke categorie drie films/personen te nomineren; minder mag ook. Alle films die op IMDb en MovieMeter met het jaar 1996 gemarkeerd zijn dingen mee voor deze awards, ongeacht de datum van release in Nederland of België. Gebruik de volgende link om snel te zien op welke films uit 1996 je gestemd hebt:
http://www.moviemeter.nl/user/1/votes/1996
(en vervang de 1 door je eigen gebruikersnummer)
De categorieën zijn:
Beste Engelstalige film
Beste niet-Engelstalige film
Beste film uit de Benelux
Beste regie
Beste mannelijke hoofdrol
Beste vrouwelijke hoofdrol
Beste mannelijke bijrol
Beste vrouwelijke bijrol
Beste originele script
Beste bewerkte script
Beste (originele) filmscore
Beste cinematografie
Beste montage
Beste animatiefilm
Stuur de lijstje via een pm naar mij.
Ik dacht aan de deadline al te zetten op 14 augustus om 10.00u ('s morgens)
Laat maar komen... 
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Leuk! Maak gelijk een lijstje na absentie de vorige keer 
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Shit wat veel geweldige bijrollen dit jaar. Je hebt de geesten uit the Frighteners, QT in From Dusk Till Dawn(die ik zelf als hoofdrol zag), Earl Mc Graw, en dan nog Mars Attacks vol met briljante bijrollen en Trainspotting en Fargo...
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Één geweldige film(Trainspotting) en 2 heerlijke nonsens-films(From Dusk Till Dawn, The Frighteners).
-
- 31144 messages
- 5447 votes
al 2 lijstje binnen: feanaro surion en catweasel. Bedankt!
aegron
-
- 4030 messages
- 1265 votes
2 5-sterren films: pff dat wordt een lastige.
Zijn de scripts van Romeo + Juliet en Hamlet bewerkte scripts of originele scripts (want het is de originele toneeltekst).
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Twee films uit de benelux gezien (De Zeemeerman en Naar de Klote!) en twee keer een 0,5* uitgereikt
Ik stem maar niet in die categorie denk ik 
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ik krijg inderdaad (voorlopig) weinig binnen voor Benelux. Nochtans enkele mooie films: Alles moet weg, Le huitieme jour, Lisa, De Jurk, ...
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Al 5 lijstjes in totaal:
feanaro surion
catweasel
Chainsaw
aegron
moviefreak#1
Zelf wil ik nog eerst Fargo even zien voor ik m'n stemmen uitbreng.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Dit is het grootste flutjaar dat ik tot nu toe tegengekomen ben. 5 sterren voor het meesterlijke Fargo. 4 sterren voor het sterke Secrets & Lies en... dan wordt het stil. Geen enkele film meer te vinden die het werkelijk waardig is om ergens voor te nomineren. Er zijn nog wel enkele films uit 1996 die me wel interessant lijken, maar waarvan ik ook weer niks wereldschokkends verwacht. Ik wacht nog eventjes met het insturen van mijn Fargo-lijstje.
Is William H. Macy volgens MovieMeter een hoofd- of bijrol. bij de Oscars werd hij genomineert voo bijrol, maar dat heb ik nooit logisch gevonden. McDormand lijkt me trouwens wel hoofdrol, maar Buscemi dan weer bijrol.
Queto Yurlunyur
-
- 4775 messages
- 3110 votes
Ik heb Macy bij hoofdrol ingevuld; waarom de Academy hem bij de bijrollen indeelde begrijp ik niet zo goed. Verder lijkt me inderdaad dat McDormand een hoofdrol heeft, en Buscemi een bijrol.
Koekebakker
-
- 2540 messages
- 3981 votes
Ik krijg inderdaad (voorlopig) weinig binnen voor Benelux. Nochtans enkele mooie films: Alles moet weg, Le huitieme jour, Lisa, De Jurk, ...
Ook nog: La Promesse, Blind Date en met een beetje goeie wil Buenos Aires Vice Versa (da's de mooiste van het stel)
Maar al met al in de breedte niet zo'n sterk jaar, wat mij betreft. Fargo en Secrets & Lies heb ik veruit het vaakst genoemd.
Overigens kan ik echt niets met de categorie montage. Ik acht mij niet in staat een film daarop te beoordelen, zou niet weten waar ik een uitmuntende montage aan zou kunnen herkennen. Waar baseren jullie je voordrachten op?
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Omdat je kan discussieren over hoofd/bij rol van William H. Macy in Fargo heb ik om ineens de knoop door te hakken, Macy in de categorie bijrol gezet (had daar toch ook z'n oscarnominatie in). Het is inderdaad een twijfelgeval, maar ik kan hem moeilijk in 2 categorieën zetten, dan zouden trouwens zijn stemmen verspreid worden.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Van mij mag je Macy wel in een bijrol zetten, maar ik zou dat graag toegelicht zien (door de Oscarjury het liefst, maar ja...). Is eigenlijk helemaal niet logisch.
Timothy Spall lijkt me wel een bijrol voor Secrets & Lies, of niet? Alleen Brenda Blethyn als hoofdrol...
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ik zit al aan 9:
feanaro surion
catweasel
Chainsaw
aegron
moviefreak#1
Queto Yurlunyur
citybird
Koekebakker
bebdn
Nu het regent zullen de lijstje wel snel binnen komen.
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ik hoop dit weekend Fargo te zien, dan kan ik mijn stemmen ook insturen naar mezelf.
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Deze week kan je nog je keuze inzenden voor 1996. Hopelijk zijn er niet te veel mensen op vakantie...
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ik hoop nog wat lijstjes binnen te krijgen, want blijkbaar zijn er toch veel mensen op verlof. Ik heb ondertussen Fargo kunnen zien, dus ik kan mijn lijstje ook opmaken.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Volgens mij zijn er inderdaad nogal wat vaste users op vakantie. Ik wil zelf wel een lijstje inzenden, maar ik ben bang dat die te mager wordt om serieus genomen te worden. Ik kan niet eens een mannelijke hoofdrol bedenken die het waardig is om genomineert te worden.
Wellicht met 1995 wachten tot de vakantie overal voorbij is.
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Volgens mij zijn er inderdaad nogal wat vaste users op vakantie. Ik wil zelf wel een lijstje inzenden, maar ik ben bang dat die te mager wordt om serieus genomen te worden. Ik kan niet eens een mannelijke hoofdrol bedenken die het waardig is om genomineert te worden.
Wellicht met 1995 wachten tot de vakantie overal voorbij is.
Moest ik te weinig lijstjes binnen hebben, verleng ik de periode van de eerste ronde nog. In een vakantieperiode kan dat geen kwaad en het zou zonde zijn om het jaar '96 snel snel af te handelen.
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ik verleng de eerste ronde nog omdat er weinig respons komt in deze vakantieperiode. Stuur ondertussen nog je lijstjes binnen, want het gaat uiteraard gewoon door.
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Deze gebruikers hebben al een lijstje ingediend voor 1996:
feanaro surion
catweasel
Chainsaw
aegron
moviefreak#1
Queto Yurlunyur
citybird
Koekebakker
bebdn
danuz
Film Pegasus
Door de vakantieperiode ga ik nog verder tot eind van deze week. Ongeacht het aantal deelnemers ga ik maandag dan de finalisten bekend maken. Het volgende jaar zal wel weer vlotter lopen als de vakantie gedaan is. Alvast bedankt iedereen die een lijstje ingestuurd heeft of nog gaat insturen.
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Triestig jaar, ik ga maar geen lijstje insturen want ik heb geen enkele film meer dan 3.5 * gegeven
.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik heb wel een lijst ingestuurd, maar het aantal keren dat Fargo en Secrets & Lies voorkomen is eigenlijk belachelijk. En ik had niet eens een nominatie voor Mannelijke hoofdrol
Gelukkig ziet 1995 er weer beter uit.
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Gelukkig ziet 1995 er weer beter uit.
Leaving Las Vegas! 
-
- 31144 messages
- 5447 votes
1996 is inderdaad nogal eentonig qua inzendingen. Binnenkort doen we 1995 wat veel beter is.
Art
-
- 13507 messages
- 3658 votes
Eentonig? Heb je mijn lijstje dan nog niet binnen?