• 177.917 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.279 votes
Profile

Geniaalste / ingewikkeldste plots

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

dat effect schoot bij mij misschien een beetje zijn doel voorbij. Je kan iets zó ingewikkeld maken dat de kijker niet meer zeker is dat het écht nog allemaal hout snijd of dat het gewoon een kwestie van slechte presentatie van een slecht verhaal is... oftewel de film bood mij verder niets. Bij Lynch raak ik tenminste nooit de draad kwijt zélfs als het (lijkt of het) geen hout snijd

... genoeg over hout

Van Nunen

• 791 messages
  • 0 votes

beavis wrote:

Bij Lynch raak ik tenminste nooit de draad kwijt

Bij wie dan wel?

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

HarmJanStegenga wrote:

(quote)

Tuurlijk niet. Waarom dan?

Aan de titel te zien geeft dit topic ruimte aan iedereen om zijn favoriet hier neer te zetten. Ik vind Snatch. een geniaal plot hebben, maar echt ingewikkeld is het allemaal niet. etc. etc.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

beavis wrote:

Je kan iets zó ingewikkeld maken dat de kijker niet meer zeker is dat het écht nog allemaal hout snijd of dat het gewoon een kwestie van slechte presentatie van een slecht verhaal is.

Wat mij betreft is het gewoon voor de kijker net zo "take it as it comes" als voor de personages. De beste benadering van de tijdreis paradox wat mij betreft. Anders krijg je toch steeds vergezochte verklaringen en klinkklare nonsens.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Van Nunen wrote:

Bij wie dan wel?

ik had het over Primer.

voor de duidelijkheid had ik misschien nog een quote van het voorgaande berichtje van Onderhond kunnen neerzetten, maar je had zelf ook even terug kunnen lezen...

Fox McCloud

• 951 messages
  • 841 votes

Primer zojuist gezien...

Een super ingewikkeld plot. Een werkelijke breinbreker. Het blijft gewoon een prachtig concept, die in deze film wel heel diep gaat. Ik moet zeggen, de eerste keer begreep ik er niet veel van..maar is dit wel de bedoeling? Misschien is deze chaos wel een prachtige bijdrage aan de ongelovelijke sfeer die hier in deze film gecreëerd word.

Dus, op zoek naar een echte breinbreker: Primer (2004)

ILDIB

• 3061 messages
  • 2378 votes

De eerste keer dat ik echt steeds verrast werd was bij wild things. Fenomenaal.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Ik vond primer nou niet bijster ingewikkeld. Prachtige film daar niet van, zeker gezien het besteedbare budget om de film te produceren.

Ingewikkeld plot vind ik: Offret (1986)

Ik moest de film twee keer zien voordat ik de film goed begreep, kleine nuance, bij de eerste kijkbeurt was ik behoorlijk moe. Dit laatste is ook vrij cruciaal, wanneer men moe is is het lastiger een plot te volgen.

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Ik was erg onder de indruk van OldBoy van Chan-wook Park. Niet al te ingewikkeld, maar wel erg indrukwekkend, grauw en hard plot.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Verassende actiefilm, in positieve zin, inderdaad.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Soy Cuba

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Wouter wrote:

Soy Cuba

Die heeft toch een vrij helder plot? Of plotten, beter gezegd.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Shit. dacht dat er shots stond....

killerfreak

• 846 messages
  • 1066 votes

Mulholland Drive en Donnie Darko. En Memento de eerste keerste dat ge 'm ziet

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2312 votes

Van Way Of War snapte bijna niemand, ook van moviemeter de film. Ik weet eigenlijk niet als dat een goed plot is of niet want ik snapte er niets van.

megaman

• 1484 messages
  • 229 votes

A Tale of Two Sisters

desert

• 107 messages
  • 801 votes

Geniaal : Saw

Ingewikkeld: Memento/Mulholland drive

perri

• 26 messages
  • 451 votes

Eternal Sunshine of the Spotless Mind

die naam alleen al.

clockwork72

• 2780 messages
  • 1737 votes

Ongetwijfeld The usual suspects. Bij de eerste keer viel me mond echt open en een kwartier later zat ik nog met me onderkaak op de grond. Het beste einde allertijden wat mij betreft.

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Ik hou volstrekt niet van ingewikkelde plots.. maskeren meestal een matige of zwakke film. Saw vond ik wel tof de eerste keer, of seven.. maar dat zijn dan ook meteen films die je daarna amper meer hoeft te kijken. Jacob's Ladder heeft net dat beetje extra als film met een diepere plot of Dead Man's Shoes.. maar Donnie is natuurlijk de beste als film met een onnavolgbaar verhaal en plot, terwijl de film van a tot z boeiend blijft. Dat vind ik pas echt knap, kan zelfs meester Lynch iets van leren (hoop ik).

Miron

• 744 messages
  • 74 votes

The Big Sleep was naar mijn mening onnodig ingewikkeld, echt niet leuk meer.

Popeye Doyle

• 276 messages
  • 0 votes

The Shining

Scorpio

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Naked Lunch

Adaptation

The Player

Bad Timing

Eureka (Roeg)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

orbit wrote:

Ik hou volstrekt niet van ingewikkelde plots.. maskeren meestal een matige of zwakke film. Saw vond ik wel tof de eerste keer, of seven.. maar dat zijn dan ook meteen films die je daarna amper meer hoeft te kijken. Jacob's Ladder heeft net dat beetje extra als film met een diepere plot of Dead Man's Shoes.. maar Donnie is natuurlijk de beste als film met een onnavolgbaar verhaal en plot, terwijl de film van a tot z boeiend blijft. Dat vind ik pas echt knap, kan zelfs meester Lynch iets van leren (hoop ik).

Ga je mond spoelen. Leuk teenage angst filmpje, maar veelmeer dan een lekkere soundtrack heeft DD niet te bieden....

Vind je stelling dat een ingewikkeld plot een matige film maskeert onzinnig. Ingewikkelde plots kunnen net als makkelijke plots goed en slecht verfilmd worden. Plot is slechts een uitgangspunt. Hoe dat naar film vertaald wordt is totaal aan de regisseur. Neem bijvoorbeeld Bad Timing. Briljant (en complex) plot, was in handen van elk ander regisseur een compleet andere film geworden...

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Reinbo wrote:

(quote)

Ga je mond spoelen. Leuk teenage angst filmpje, maar veelmeer dan een lekkere soundtrack heeft DD niet te bieden....

Vind je stelling dat een ingewikkeld plot een matige film maskeert onzinnig. Ingewikkelde plots kunnen net als makkelijke plots goed en slecht verfilmd worden. Plot is slechts een uitgangspunt. Hoe dat naar film vertaald wordt is totaal aan de regisseur. Neem bijvoorbeeld Bad Timing. Briljant (en complex) plot, was in handen van elk ander regisseur een compleet andere film geworden...

Bad Timing is eerder opbouwen naar een climax, niet echt ingewikkeld, wel heel bevreemdend en verontrustend.

En ja, hoe ingewikkelder of gekunstelder, hoe slapper de film vaak wordt. Vooral bij al die hitjes van de afgelopen 10 jaar, Vanilla Sky, Butterfly Reject, Revolver, etc etc.. totaal overthetop verhaaldwalingen die alleen maar angstig goed laten zien wat er NIET aan die films klopt, namelijk de intensiteit, geloofwaardigheid, spanning of interessante menselijke verhoudingen.

DD is onnodig complex, maar die film heeft zoveel sfeer en onheilspellendheid. Verder is het juist een teenage angst verheven tot kunstwerk, vind je omschrijving een beetje denigrerend.. zo kan je natuurlijk van alles wegzetten als kut. Je hebt goede teenage angst en slechte, zo simpel is het. DD is ecellente, butterfly reject is in en in slechte (wansmaak komt bij me op). Maar ik kan jou toch niks wijsmaken, dus laten we maar besluiten.

jipt

• 3461 messages
  • 3470 votes

Primer zonder twijfel

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 messages
  • 5305 votes

Triangle van Christopher Smith. Troep.

Karl van H.

• 2808 messages
  • 2251 votes

Synecdoche, New York. Vooral tegen het einde, als de film in een draaikolk van zichzelf dreigt te raken en alles zo snel voorbij gaat dat het, de eerste keer in ieder geval, nog maar amper te volgen is. Om nog maar te zwijgen van de symbolische waarde van elke plotwending. Aan de andere kant maakt dat de film ook weer leuk om (meerdere malen) te kijken.

Miron

• 744 messages
  • 74 votes

Snatch is trouwens ook aardig ingewikkeld.

Vooral vanwege het hoge tempo van de film moet je je ogen er goed bij houden.

Plankie

• 6 messages
  • 1 votes

The Prestige

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.