- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Beste sportfilms
Beste sportfilms
gimli f
-
- 1454 messages
- 0 votes
OK, ik ken niet zoveel films, maar ik ben wel fan van goede sport.
Wie kent er goede, echt goede, sportfilms. En ik bedoel niet die Rocky-shit en aanverwante goedkope bagger..
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Hector met Urbanus, gaat over wielrennen. 
gimli f
-
- 1454 messages
- 0 votes
Verdomd, je hebt natuurlijk nog gelijk ook...
Maar serieus: "goede sportfilms" refereert aan films die iets van spanning of zo hebben...
gimli f
-
- 1454 messages
- 0 votes
Raging Bull, was dat die honkbalfilm niet? ik geloof dat ik deze ken, hij was redelijk OK.
Kijk, nu komen we ergens: ik denk dat we voor sportfilms in de USA wezen moeten, daar de sportcultuur daar belangrijker is dan elders. Al die honkbal-, basketbal-, ijshockey-films, sommige ken ik wel, de meeste echter niet...
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Honkbalfilm ? Nee joh, Raging Bull gaat over stierenvechter La Motta.
gimli f
-
- 1454 messages
- 0 votes
Pardon?!, hoe kom ik daar dan bij. Ik ken een honkbalfilm met een heel bekende acteur, volgens mij DeNiro. Welke is dat dan?
gimli f
-
- 1454 messages
- 0 votes
Fan, fan van wat? Is dat die film waar een geschifte fan die honkballer volgt? Nooit gezien, is het wat?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik geef het op. Zucht.
GerwinF
-
- 1643 messages
- 0 votes
Mean machine natuurlijk
En The Big Lebowski...bowling dude!
gimli f
-
- 1454 messages
- 0 votes
sorry joh, ik ben gewoon niet zo'n filmkenner. Wellicht komt dat nog, als ik eens wat meer op deze site rondsnuffel. But anyway, thanks voor het meedenken..
gimli f
-
- 1454 messages
- 0 votes
Yes, de Big Lebowski ken ik wel zeker! Goede film trouwens, althans: ik ben wel een soort fan van die Harrelson...
GerwinF
-
- 1643 messages
- 0 votes
Harrelson...dat was in Kingpin man. Jeff Bridges is The Dude niet Woody.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
the longest yard is wel een echte aanrader.
gimli f
-
- 1454 messages
- 0 votes
Shit, je hebt gelijk. Die twee lijken soms zo op elkaar, ze hebben zelfs volgens mij wel eens ergens samengespeeld, in een of andere jank-familie-kutfilm (wel bekend trouwens).
The longest yard, waar gaat die over?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Zoek maar even op zou ik zeggen..
gimli f
-
- 1454 messages
- 0 votes
Pfff, opzoeken zetg 'ie. Zeg eeh, ik heb geen video-collectie zoals waarschijnlijk de hele mikmak hier, en naar de winkels gaat ik er zeker niet voor. Maar ik had net nieuwe inbreng: Cool Runnings natuurlijk, de best smokende Rastamannen die bobsleeen gaan!
Ja man!
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Duh. Opzoeken op de site bedoelde ik. Je ziet links een wit vakje waar je je zoekopdracht kunt intypen. Klik vervolgens op het loep icoon. Begrepen ?
Typ bijvoorbeeld longest in.
Begrepen ?
gimli f
-
- 1454 messages
- 0 votes
Si senor, comprando...
Esta very stupid von mir, should have knwon beter
gimli f
-
- 1454 messages
- 0 votes
OK, opgezocht.
Lijkt me een leuk verhaal, maar ik heb een paar weken geleden een film gezien met Vinnie Jones, die Engelse ex-voetballer/ bruut die iets te veel vocht in het veld. De maker van die film maakte ook Lock,stock..., volgens mij was het Guy Ritchie of zo, maar deze film lijkt ontzettend op The longest yard. Alleen wordt dan voetbal gespeeld.
Trouwens, ik heb het vermoeden dat dit verhaal een beetje is afgeleid van een waargebeurd Tweede Wereldoorlog-verhaal. De nazi's speelden een wedstrijdje voetbal tegen een Oekrains team (ik geloof Dinamo Kiev, het was volgens mij geen gevangenenteam) en dat team was beter als de nazi's... Als zij van de nazi's wonnenen werden ze afgeslacht, ter plekke. Hoe het afliep weet ik niet meer, ik geloof dat dat Oekrains team won (met 5-3 volgens mij). Anyway, ze werden op zeker gedood..
Bizar verhaal he?
Hobbes
-
- 2911 messages
- 1195 votes
Guy ritchie was enkel executive producer op the mean machine (da's de film waar je het over hebt)
mean machine is een remake van de longest yard
gimli f
-
- 1454 messages
- 0 votes
geweldig, nu ben ik weer bij: ik wist de naam van die film niet meer...
gimli f
-
- 1454 messages
- 0 votes
Thanks, zal ze eens opzoeken...
Zelf heb ik Jerry Maguire nog even opgebraakt. Wel meesterlijk!
Sjoerd
-
- 999 messages
- 1348 votes
Jullie moeten Shaolin Soccer eens kijken...
Dat is een Chinese (?) film over voetbal, met een humoristische en kung fu-achtige ondertoon
. Heel erg grappig vond ik zelf.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Misschien bedoel je Ron Shelton;
Heeft met Bill Durham (1988 nog niet op de site) een meesterlijke film over Baseball gemaakt (met Kevin Costner) Daarna behandelde hij Basketball (White men can't Jump 1992), Baseball ( Cubb 1994 ) Golf ( Tin Cup 1996) Boxen ( Play it to the bone 1999)
Zijn nieuwste heet Dark Blue en moet nog in premiere. Om naar uit te kijken...
GerwinF
-
- 1643 messages
- 0 votes
Dat was dus Mean Machine Gimli...hij is een remake van The Longest Yard.
gimli f
-
- 1454 messages
- 0 votes
Die film van Sjoerd ga ik eens uitproberen, en FisherKing had gelijk: die baseballfil die ik gezien heb, was Bill Durham (ik dacht "Bull"...) en met Kostner, en niet met DeNiro...
Jaja, ik ben dus niet zo'n groot filmkenner. En White men can't jump heb ik natuurlijk wel gezien, een grappige film ook...
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Je hebt gelijk met Bull Durham. Kevin Costner schrijf je trouwens zo. 
Film is overigens nu toegevoegd !