- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Beste romantische film
Beste romantische film
Liwwie
-
- 151 messages
- 329 votes
Bij romantisch denk je toch ook eerder aan zoetsappig en alles, en dat heeft Leaving Las Vegas niet.
Ik niet.... ik vind Leaving Las Vegas heel diep romantisch.... eigenlijk alle onmogelijke liefdes.... Romeo and Juliet is ook onmogelijk.... Casablanca ook....
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Ja zoiets als Rose en Jack van de Titanic, maar ik vond quea romantische gehalte Leaving Las Vegas toch echt geen topfilm.
Maar kan ook komen omdat ik weinig met de personages had, en me niet echt in kon leven, wat ik bijvoorbeeld bij Casablanca wel had.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik niet.... ik vind Leaving Las Vegas heel diep romantisch.... eigenlijk alle onmogelijke liefdes.... Romeo and Juliet is ook onmogelijk.... Casablanca ook....
Romeo & Juliet hadden een relatie met diepgang, zo ook bij Bogart en Bergman maar in Leaving zit er echt geen greintje diepgaand element in de relatie van Shue en Cage.
lowhusky
-
- 8230 messages
- 0 votes
Casablanca is de meest romantische film. raar dat bijna iedereent the notebook opnoemt. nauwelijks romantisch, vind ik. ook helemaal geen goede muziek.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Lost in Translation en Dolls op eenzame hoogte
Liwwie
-
- 151 messages
- 329 votes
Romeo & Juliet hadden een relatie met diepgang, zo ook bij Bogart en Bergman maar in Leaving zit er echt geen greintje diepgaand element in de relatie van Shue en Cage.
Oh jawel.... van meet af aan wetend dat het onmogelijk is en toch zonder dat het een one-night-stand betekenis heeft die ongelijke strijd aangaan. Voor mij is dat zeer romantisch.... zeer diep en zeer krachtig....
dulcinea
-
- 923 messages
- 818 votes
Lowhusky, The Notebook nauwelijks romantisch?? Hebben we het wel over dezelfde film...?
lowhusky
-
- 8230 messages
- 0 votes
The Notebook vind ik echt niet romantisch, hoor. vrij neppe scenes maar toch redelijk boeiend verhaal. Ga Casablanca maar eens zien, daar kun je pas om huilen 
SniPes
-
- 786 messages
- 1724 votes
The Notebook is juist op en top romantisch. Of je het leuk vindt is wat anders, of misschien nep/overdreven. Maar het is zeker wel een romantische film.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
The Notebook vind ik echt niet romantisch, hoor. vrij neppe scenes maar toch redelijk boeiend verhaal. Ga Casablanca maar eens zien, daar kun je pas om huilen 
Casablanca romantisch? The Notebook is veel charismatischer en veel meeslepender. Daarbij komt dat Casablanca nauwelijks romantische scènes bevat. Dat wordt dus The Notebook herzien. 
lowhusky
-
- 8230 messages
- 0 votes
Casablanca romantisch? The Notebook is veel charismatischer en veel meeslepender. Daarbij komt dat Casablanca nauwelijks romantische scènes bevat. Dat wordt dus The Notebook herzien. 
Casablanca vind ik romantisch, ja. the notebook niet. lijkt of er geen muziek in die film zit en vrij slecht acteerwerk. dit is mijn mening, of je het leuk vindt of niet dus stoppen met deze discussie
. En The notebook ga ik nooit meer herkijken, helaas..
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Als je The Notebook niet romantisch vind dan heb je zelf geen greintje gevoel denk ik.
Je hebt verschillende soorten in romantische films, en ieder is voor verschillende dingen gevoelig.
Maar als The Notebook niet romantisch genoemd kan worden dan is er geeneen film romantisch.
lowhusky
-
- 8230 messages
- 0 votes
Als je The Notebook niet romantisch vind dan heb je zelf geen greintje gevoel denk ik.
Je hebt verschillende soorten in romantische films, en ieder is voor verschillende dingen gevoelig.
Maar als The Notebook niet romantisch genoemd kan worden dan is er geeneen film romantisch.
Meningen verschillen! einde discussie. Niet iedereen vindt the Notebook even romantisch hoor.
SniPes
-
- 786 messages
- 1724 votes
Meningen verschillen! einde discussie. Niet iedereen vindt the Notebook even romantisch hoor.
Tis niet echt een mening. The Notebook is een romantische film. Misschien heb je er niks mee, maar daarom is het nog wel een romantische film.
Net zoals een jean-claude van damme film een aktie film is :O.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
The Notebook vind ik echt niet romantisch, hoor.
Jij geeft hier aan dat je het helemaal niet romantisch vind, daar gaat het om want The Notebook ligt onder het genre romantiek, dus kan je niet zeggen dat het geen romantische film is.
Koekebakker
-
- 2540 messages
- 3981 votes
Les Amants du Pont-Neuf
Amelie
The American President
Before Sunrise
Before Sunset
Bin Jip
Der Himmel Uber Berlin
Oasis
Romeo + Juliet
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Tuurlijk wel, je kan een komedie ook niet komisch vinden.
lowhusky
-
- 8230 messages
- 0 votes
Jij geeft hier aan dat je het helemaal niet romantisch vind, daar gaat het om want The Notebook ligt onder het genre romantiek, dus kan je niet zeggen dat het geen romantische film is.
Rianneke, stop eens met deze terugkerende zeik-berichten. Ik begrijp dat je je fav. film wilt beschermen. Maar ik vind deze film niet echt romantisch. Het genre is dan 'romantiek ' maar ik vind de film niet goed in dat genre. Ik heb het toch al duidelijk gezegd?? Ik heb toch geen 0.5 voor de film gegeven ofzo dus je hoeft niet zo moeilijk te doen.
verder met het topic?
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Bin-Jip,
Walk to Remember,
Love me if you dare
En natuurlijk, ik ben Amelie helemaal vergeten te vermelden.
Pride and Prejudice (2005.)
Titanic.
Moulin Rouge.
West Side Story.
Benny and Joon.
Edward Scissorhands.
Tuck Everlasting.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Meningen verschillen! einde discussie.
Zo kan je elke discussie wel doodpraten. Een site als deze is ook bedoelt om door te discussieren (wat jij gelijk zeiken noemt, wat doe je hier dan eigenlijk?
), jouw visie tegenover die van anderen te zetten en een ander proberen te overtuigen of whatsoever.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Niet iedereen vindt zoetsappig geneuzel ook meteen romantisch.. Ook al is het overduidelijk zo bedoeld.
Art
-
- 13507 messages
- 3659 votes
ook helemaal geen goede muziek.
Dat hoeft helemaal geen maatstaf te zijn voor een goede romantische film. Natuurlijk draagt het zijn steentje bij maar het kan ook verkeerd uitpakken.
Voor mij zit de kracht van een goede romantische film in de chemie tussen de spelers. Kijk maar eens naar The Remains of the Day, dat is een goed voorbeeld van wat ik bedoel. Geen zoetsappige taferelen of bombastische muziek maar subtiliteit en twee imponerende acteurs die voor ontroering zorgen. Bin-Jip en Dolls zijn ook twee sterke voorbeelden die in mij opkomen. Die laatste twee zijn dan wat heftiger en minder positief dan bijvoorbeeld een Amélie, dat mijn favoriet is in dit genre 
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Lost in Translation
Helemaal mee eens!
dulcinea
-
- 923 messages
- 818 votes
Lowhusky jij jouw mening hoor, maar ik ben het er op alle gebied totaal niet mee eens. The Notebook wordt op meerdere sites en forums bestempeld als een van de beste romantische films en de 2 hoofdacteurs worden altijd genoemd bij de sterkte van de film, vreemd dat jij ze dan niet goed vindt acteren. Maar bon 't is duidelijk dat we je niet gaan overtuigen:)
Liwwie
-
- 151 messages
- 329 votes
Maar bon 't is duidelijk dat we je niet gaan overtuigen:)
Mij ook niet.....
Zou ook niet moeten.... Tis een kwestie van ´vinden´en niet van ´zijn´..... Het is allemaal subjectief.....