• 177.992 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 647.001 actors
  • 9.371.163 votes
Profile

Favoriete filmmuziek

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Lord of The Rings is inderdaad ook zeer goed. Had vroeger die soundtrack gekocht puur vanwege Enya, maar het hele album bleek één grote verrassing.

wyatt earp

• 5006 messages
  • 2630 votes

Lord of the Rings is prachtig inderdaad . Enya ook trouwens. Ik ga eens kijken of ze nog meer interessante dingen gemaakt heeft.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Enya heeft inderdaad erg mooie liedjes. Mijn favoriete soundtrack blijft toch die van Pearl Harbor Echt zo ontzettend mooi, ik heb hem echt al helemaal zwart gedraaid en nog ben ik hem nog lang niet zat.

Favoriete componisten zijn toch wel Hans Zimmer, John Williams en Danny Elfman. Daar zijn ook verschillende mooie nummers van. Ook de soundtracks van de originele Disney Classics vind ik ge-wel-dig!

wyatt earp

• 5006 messages
  • 2630 votes

Rianneke_Dan wrote:

Mijn favoriete soundtrack blijft toch die van Pearl Harbor

Vanmiddag net in huis gehaald. Ben em nu aan hett luisteren, bevalt me prima tot nog toe .

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Een cd van Enya of de soundtrack van Pearl Harbor?

wyatt earp

• 5006 messages
  • 2630 votes

Pearl Harbor bedoelde ik. Heb het even veranderd .

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Ja bevalt het? Vind het zo'n mooie cd. Je hoort elke keer hetzelfde thema terugkomen zowel in de emotionele als in de bombastische stukjes. Kan hem inmiddels helemaal uit mijn hoofd, en het is echt een cd die je nooit zat word

Pipoo!

• 446 messages
  • 2635 votes

De tune van Enya uit Braveheart!

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Mooier ken ik ze niet

wyatt earp

• 5006 messages
  • 2630 votes

Rianneke_Dan wrote:

Ja bevalt het? Vind het zo'n mooie cd. Je hoort elke keer hetzelfde thema terugkomen zowel in de emotionele als in de bombastische stukjes. Kan hem inmiddels helemaal uit mijn hoofd, en het is echt een cd die je nooit zat word

Zeker . Ik heb em vandaag en gister al een stuk of 3 keer geluisterd. Prachtige soundtrack.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Goed zo

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Normaal ben ik nooit zo met filmuziek bezig maar als ik even snel drie opvallende stukjes muziek mag noemen die me meteen te binnen schieten,

Para One - Naissance de Pieuvres

Decoder Ring - Somersault

Thomas Bagalter - Irreversible

Edit: Die van Jeroentjuhhhh is ook prachtig!

Ken je deze: Goblin - Suspiria ook al? Toch wel een van de meest creepy/sfeervolle horror soundtracks die ik ken, samen met CH. Beide een meerwaarde voor de films...

Walkure

• 1690 messages
  • 0 votes

Ken je deze: Goblin - Suspiria ook al? Toch wel een van de meest creepy/sfeervolle horror soundtracks die ik ken samen met CH. Beide een meerwaarde voor de films...

Als we het toch over de Argento film soundtracks hebben, kan deze natuurlijk ook niet ongenoemd blijven:

Goblin - Profondo Rosso

Gewoonweg geniaal.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

niethie wrote:

Ken je deze: Goblin - Suspiria ook al? Toch wel een van de meest creepy/sfeervolle horror soundtracks die ik ken samen met CH. Beide een meerwaarde voor de films...

Schitterend! Film staat al té lang op de lijst, dit moedigt aan om er sneller aan te beginnen. Sfeer van die soundtrack alleen is al om te smullen

Sgerrard_8

• 198 messages
  • 232 votes

De muziek van James Newton Howard uit Blood Diamond vind ik zeer de moeite waard. één van men favoriete soundtracks.

En niet te vergeten, de muziek uit The Assassination Of Jesse James By The Coward Robert Ford

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Ik was aangenaam verrast wanneer ik erachter kwam dat niemand minder dan Tangerine Dream de soundtrack voor Risky Business heeft verzorgd. Tangerine Dream, een band die al voor een paar zeer fijne soundtracks heeft gezorgd, waaronder ook die van Near Dark. Heerlijk sfeervolle jaren '80 synth-muziek.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Hier nog meer Tangerine Dream:

Djarune

• 296 messages
  • 903 votes

"Last Of The Mohicans" van Trevor Jones is een geweldige score. Bevat 1 thema wat bijna overal terugkeerd, maar helemaal niet stoort bij het kijken van de film.

Freckles

• 488 messages
  • 544 votes

De soundtrack van Pirates of the Caribbean 3 is geweldig

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

De film zelf is vreselijk, maar de muziek blijft toch érg mooi.

Momenteel luister ik graag naar Let the Right One in van Johan Soderqvist.. Voornamelijk de nummers 'Eli's Theme' en 'Let the Right One In'. Erg mooi!

Verder:

- El Laberinto Del Fauno door Javier Navarette

- Into the Wild door Eddie Vedder

- Het nummer 'The Battle' van Narnia door Harry Gregson Williams

- Gladiator door Hans Zimmer & Lisa Gerrard

- Atonement door Dario Marianelli

- Van Hans Zimmer mag ik veel graag luisteren

- De Opening van Elizabeth the Golden Age door Craig Armstrong

- Schindler's List van John Williams blijft ook erg mooi'

- Once Upon a Time in the West van Ennio Morricone is ook tof

En vast nog wel meer maar daar kom ik zo even niet op

DeepeR

• 7 messages
  • 0 votes

Jerry Goldsmith - Star Trek First Contact End Credits

Het geweldige bekende Star Trek muziekje afgewisseld met de prachtige First Contact theme.

DeCol

• 7009 messages
  • 3022 votes

Vorige week True Romance gezien. Heel vrolijk, fris en leuk nummer.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Bijna elke Nightmare on Elm Street heeft wel geweldige openings credits, maar die van deel 4 springt er toch wel uit. 80's!

huVILEub

• 3081 messages
  • 537 votes

Mr. Nobody:

De verdere muziek in de film vond ik ook tof.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Oei wat heeft Ink een ijzersterke soundtrack zeg.

Ook gewoonweg briljant.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Een bijna vergeten soundtrack, maar oh zo mooi:

Nand

• 350 messages
  • 279 votes

Sgerrard_8 wrote:

De muziek van James Newton Howard uit Blood Diamond vind ik zeer de moeite waard. één van men favoriete soundtracks.

En niet te vergeten, de muziek uit The Assassination Of Jesse James By The Coward Robert Ford

(embed)

Ja idd. The assasination heeft een shitterende soundtrack. Nick Cave en Warren Ellis FTW!

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Heat, perfecte muziek bij schitterend einde.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.