- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Favoriete filmmuziek
Favoriete filmmuziek
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Lord of The Rings is inderdaad ook zeer goed. Had vroeger die soundtrack gekocht puur vanwege Enya, maar het hele album bleek één grote verrassing.
wyatt earp
-
- 5006 messages
- 2630 votes
Lord of the Rings is prachtig inderdaad
. Enya ook trouwens. Ik ga eens kijken of ze nog meer interessante dingen gemaakt heeft.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Enya heeft inderdaad erg mooie liedjes. Mijn favoriete soundtrack blijft toch die van Pearl Harbor
Echt zo ontzettend mooi, ik heb hem echt al helemaal zwart gedraaid en nog ben ik hem nog lang niet zat.
Favoriete componisten zijn toch wel Hans Zimmer, John Williams en Danny Elfman. Daar zijn ook verschillende mooie nummers van. Ook de soundtracks van de originele Disney Classics vind ik ge-wel-dig! 
wyatt earp
-
- 5006 messages
- 2630 votes
.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Een cd van Enya of de soundtrack van Pearl Harbor? 
wyatt earp
-
- 5006 messages
- 2630 votes
Pearl Harbor bedoelde ik. Heb het even veranderd
.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Ja bevalt het? Vind het zo'n mooie cd. Je hoort elke keer hetzelfde thema terugkomen zowel in de emotionele als in de bombastische stukjes. Kan hem inmiddels helemaal uit mijn hoofd, en het is echt een cd die je nooit zat word 
wyatt earp
-
- 5006 messages
- 2630 votes
Ja bevalt het? Vind het zo'n mooie cd. Je hoort elke keer hetzelfde thema terugkomen zowel in de emotionele als in de bombastische stukjes. Kan hem inmiddels helemaal uit mijn hoofd, en het is echt een cd die je nooit zat word
. Ik heb em vandaag en gister al een stuk of 3 keer geluisterd. Prachtige soundtrack.
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Normaal ben ik nooit zo met filmuziek bezig maar als ik even snel drie opvallende stukjes muziek mag noemen die me meteen te binnen schieten,
Para One - Naissance de Pieuvres
Thomas Bagalter - Irreversible
Edit: Die van Jeroentjuhhhh is ook prachtig!
Ken je deze: Goblin - Suspiria ook al? Toch wel een van de meest creepy/sfeervolle horror soundtracks die ik ken, samen met CH. Beide een meerwaarde voor de films...
Walkure
-
- 1690 messages
- 0 votes
Als we het toch over de Argento film soundtracks hebben, kan deze natuurlijk ook niet ongenoemd blijven:
Gewoonweg geniaal. 
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Ken je deze: Goblin - Suspiria ook al? Toch wel een van de meest creepy/sfeervolle horror soundtracks die ik ken samen met CH. Beide een meerwaarde voor de films...
Schitterend! Film staat al té lang op de lijst, dit moedigt aan om er sneller aan te beginnen. Sfeer van die soundtrack alleen is al om te smullen 
Sgerrard_8
-
- 198 messages
- 232 votes
De muziek van James Newton Howard uit Blood Diamond vind ik zeer de moeite waard. één van men favoriete soundtracks.
En niet te vergeten, de muziek uit The Assassination Of Jesse James By The Coward Robert Ford 
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Ik was aangenaam verrast wanneer ik erachter kwam dat niemand minder dan Tangerine Dream de soundtrack voor Risky Business heeft verzorgd. Tangerine Dream, een band die al voor een paar zeer fijne soundtracks heeft gezorgd, waaronder ook die van Near Dark. Heerlijk sfeervolle jaren '80 synth-muziek.
Djarune
-
- 296 messages
- 903 votes
"Last Of The Mohicans" van Trevor Jones is een geweldige score. Bevat 1 thema wat bijna overal terugkeerd, maar helemaal niet stoort bij het kijken van de film.
Freckles
-
- 488 messages
- 544 votes
De soundtrack van Pirates of the Caribbean 3 is geweldig 
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
De film zelf is vreselijk, maar de muziek blijft toch érg mooi.
Lady Thornball
-
- 6 messages
- 6 votes
Momenteel luister ik graag naar Let the Right One in van Johan Soderqvist.. Voornamelijk de nummers 'Eli's Theme' en 'Let the Right One In'. Erg mooi!
Verder:
- El Laberinto Del Fauno door Javier Navarette
- Into the Wild door Eddie Vedder
- Het nummer 'The Battle' van Narnia door Harry Gregson Williams
- Gladiator door Hans Zimmer & Lisa Gerrard
- Atonement door Dario Marianelli
- Van Hans Zimmer mag ik veel graag luisteren
- De Opening van Elizabeth the Golden Age door Craig Armstrong
- Schindler's List van John Williams blijft ook erg mooi'
- Once Upon a Time in the West van Ennio Morricone is ook tof
En vast nog wel meer maar daar kom ik zo even niet op 
DeepeR
-
- 7 messages
- 0 votes
Jerry Goldsmith - Star Trek First Contact End Credits
Het geweldige bekende Star Trek muziekje afgewisseld met de prachtige First Contact theme.
DeCol
-
- 7009 messages
- 3022 votes
Vorige week True Romance gezien. Heel vrolijk, fris en leuk nummer.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Bijna elke Nightmare on Elm Street heeft wel geweldige openings credits, maar die van deel 4 springt er toch wel uit. 80's!
huVILEub
-
- 3081 messages
- 537 votes
Mr. Nobody:
De verdere muziek in de film vond ik ook tof.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Oei wat heeft Ink een ijzersterke soundtrack zeg.
Ook gewoonweg briljant.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Een bijna vergeten soundtrack, maar oh zo mooi:
Nand
-
- 350 messages
- 279 votes
De muziek van James Newton Howard uit Blood Diamond vind ik zeer de moeite waard. één van men favoriete soundtracks.
En niet te vergeten, de muziek uit The Assassination Of Jesse James By The Coward Robert Ford 
(embed)
Ja idd. The assasination heeft een shitterende soundtrack. Nick Cave en Warren Ellis FTW!
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Heat, perfecte muziek bij schitterend einde.