• 177.917 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.299 votes
Profile

Beste oorlogsfilms

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Hangt af wat je onder 'veel' verstaat...

Uzza_Sparta

• 1195 messages
  • 2138 votes

AGE-411 wrote:

1. Ran (1985)

2. Schindler's List (1993)

3. Lawrence of Arabia (1962)

4. Braveheart (1995)

5. Untergang, Der (2004)

Bij die 3de staat er bij genre wel 'Drama/avontuur'. 'Oorlog/avontuur' zou eigenlijk beter passen aangezien de film toch gaat over een aantal belangrijke veldslagen in WO1.

helemaal mee eens. Lawrence of Arabia is een film dat afspeelt tijdens WO1

Uzza_Sparta

• 1195 messages
  • 2138 votes

Minotaures wrote:

Hangt af wat je onder 'veel' verstaat...

sorry hoor, maar mensen die Saving Private Ryan noemen hebben duidelijk niet meer dan 20 oorlogsfilms gezien

beter?

Uzza_Sparta

• 1195 messages
  • 2138 votes

Minotaures wrote:

.... Amerikaanse Onafhankelijkheidsoorlog,.....

die maken ze in hollywood graag. Het blijft de enigste oorlog in hun hele geschiedenis die ze alleen gewonnen hebben, en zelfs met deze is er een vraagteken

Uzza_Sparta

• 1195 messages
  • 2138 votes

A.L.I.E.N wrote:

..........

03 - March Or Die (1977)

......

deze film is zwaar onderschat maar het zou niet in een top 5 horen.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Saving Private Ryan zou absoluut in mijn top-5 staan. Alleen heb ik geen idee over het aantal oorlogsfilms die ik heb gezien.

Beste mensen,

Ik weet niet waar ik precies moet zijn voor deze vraag het is voor mij allemaal nog nieuw. Sinds kort kijk ik oorlogsfilms, Black Hawk Down, Tears of the Sun en The hurt locker gezien. Dit speelt zich zoals jullie weten met Amerikaanse soldaten af en zijn ''vrij nieuw'' vergeleken met saving private ryan etc. Nou is mijn vraag: Kennen jullie nog van zulke films ( met Amerikaanse soldaten) ong. vanaf het jaar 2000? Hopelijk zie ik snel wat namen van films tegemoet. Alvast bedankt!

Groetjes.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Wat bedoel je met '2000'? Release-jaar? Of films over oorlogen die vanaf het jaar 2000 tot nu toe worden gehouden?

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

DannyRamos wrote:

Beste mensen,

Ik weet niet waar ik precies moet zijn voor deze vraag het is voor mij allemaal nog nieuw

Film >> Algemeen >> Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp)

Ja films die over oorlogen die vanaf het jaar 2000 tot nu toe worden gehouden. Bedankt voor de namen Minotaures en cneeke. Hopelijk is het advies waardevol, zodra nog wat bij jullie opkomt hoor ik het graag. Deze films ga ik bekijken en reactie's hierover krijg je zeker!

Nogmaals bedankt!

MaartenF

• 112 messages
  • 2426 votes

Nog niet genoemd:

Johnny Got His Gun (1971)

In mijn ogen de beste oorlogsfilm aller tijden. Het gaat over een soldaat die tijdens WOI is geraakt door een mortier. Hierdoor heeft hij zowel zijn armen als benen verloren, en daarnaast is zijn gezicht ernstig beschadigd, waardoor hij niet meer kan horen, ruiken, zien of praten. Het enige wat hij nog heeft zijn zijn herinneringen/dromen, hij is dus als het ware gevangen in zijn eigen lichaam. Een bizarre, zeer aangrijpende film die mij diep heeft geraakt en nog steeds in mijn hoofd blijft rondspoken. En een geweldig statement tegen de oorlog.

LuukRamaker

• 2020 messages
  • 925 votes

1. The Pianist (2002)

2. Saving Private Ryan (1998)

3. Windtalkers (2002)

herder

• 425 messages
  • 0 votes

Moet nog gemaakt worden, maar The Thin Red Line is wel een van de betere.

Fikret8

• 6169 messages
  • 4233 votes

Helderziend?

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Nog gemaakt worden? Het is een film van 13 jaar geleden. Misschien dat er een remake komt (die het hopelijk wél goed zal doen).

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Minotaures wrote:

Nog gemaakt worden? Het is een film van 13 jaar geleden.

Hij zal wel bedoelen dat hij tot nu toe nog geen enkele goede oorlogsfilm heeft gezien, maar dat hij die één van de betere vindt.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Op die fiets. Had het anders aangenomen.

RuudC

• 4636 messages
  • 2529 votes

MaartenF wrote:

Nog niet genoemd:

Johnny Got His Gun (1971)

In mijn ogen de beste oorlogsfilm aller tijden. Het gaat over een soldaat die tijdens WOI is geraakt door een mortier. Hierdoor heeft hij zowel zijn armen als benen verloren, en daarnaast is zijn gezicht ernstig beschadigd, waardoor hij niet meer kan horen, ruiken, zien of praten. Het enige wat hij nog heeft zijn zijn herinneringen/dromen, hij is dus als het ware gevangen in zijn eigen lichaam. Een bizarre, zeer aangrijpende film die mij diep heeft geraakt en nog steeds in mijn hoofd blijft rondspoken. En een geweldig statement tegen de oorlog.

Heeft Metallica daar geen nummer over geschreven?

MaartenF

• 112 messages
  • 2426 votes

RuudC wrote:

Heeft Metallica daar geen nummer over geschreven?

Klopt, het nummer 'One' is daarop gebaseerd. In de videoclip van dat nummer zitten scenes uit die film verwerkt.

Ik zou echter niet gelijk de videoclip bekijken als je Johnny Got His Gun nog niet hebt gezien. Een groot deel van de sleutelscenes zitten namelijk in de videoclip.

daxclusive

• 2560 messages
  • 2409 votes

Rescue Dawn

Black Hawk Dawn

Flyboys

Jarhead

Brothers

Pearl Harbor

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

01. Idi I Smotri (1985) 5*

02. Nanjing! Nanjing (2009) 4.5*

03. Schindler's List (1993) 4.5*

04. Bronenosets Potyomkin (1925) 4.5*

05. Der Untergang (2004) 4.5*

06. The Pianist (2002) 4.5*

07. Taegukgi Hwinalrimyeo (2004) 4*

08. Platoon (1986) 4*

09. Saving private ryan (1998) 4*

10. The greyzone (2001) 4*

Warren Stantin

• 185 messages
  • 0 votes

De oorlogsfilms die de meeste indruk op mij gemaakt hebben, en nog steeds, zijn Platoon, The Deer Hunter maar vooral Der Untergang (met een briljant goede rol van Bruno Ganz).

LuukRamaker

• 2020 messages
  • 925 votes

Moet mijn top 3 toch enigszins bijwerken:

1. The Pianist (2002, 5*)

2. Schindler's List (1993, 5*)

3. Uprising (2001, 4.5*)

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Update van 6-3-2011

1 The Longest Day (1962)

2 Soldaat van Oranje (1977)

3 To hell and back (1955)

4 The eagle has landed (1976)

5 The bridge at Remagen (1969)

6 Sbarco di Anzio (1968)

7 Battle of Britain (1969)

8 Flyboys (2006)

9 Heroes of Telemark (1965)

10 Ten force to Navarone (1978)

Warren Stantin

• 185 messages
  • 0 votes

Persoonlijk vind ik The Deer Hunter, Platoon, Gettysburg en Gods and Generals erg goed. De eerst genoemde vind ik tegenwoordig trouwens wel wat aan de lange kant maar het sublieme acteerwerk van met name De Niro en Walken maken dat goed. Platoon vind ik nog steeds geweldig, zelfs 25 jaar na dato. Heftig verhaal, schitterende muziek van Samuel Barber en een uitermate sterke rol van Tom Berenger als sergeant Barnes. De laatste twee films (Gettysburg en Gods and Generals dus) heb ik gekozen omdat ik wel gefascineerd ben door de Amerikaanse burgeroorlog maar ook omdat met name Gettysburg enkele groots opgezette veldslagen laat zien. Niet dat ik blij ben om een veldslag te zien, integendeel, maar in deze film zijn deze wel erg knap in beeld gebracht.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Oh, dus Gods and Generals staat gelinkt met Gettysburg. Dat wist ik niet. Gettysburg is een film die ik nog wil zien, dan lijkt Gods and Generals mij ook een film om erna te kijken.

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Het derde deel in de reeks van gods and generals en gettysburg is dat nu al uit? kan er nergens iets over vinden.

NYSe

• 1749 messages
  • 1611 votes

Mijn persoonlijke top 5:

01. Apocalypse Now

02. The Thin Red Line

03. De Jeugd van Ivan

04. Full Metal Jacket

05. Kom en Zie

daxclusive

• 2560 messages
  • 2409 votes

Niet in specifieke volgorde, en daarnaast staat er nog meerdere oorlogsfilms in mijn dvd collectie, dus die moet ik nog zien. Op dit moment mijn top als volgt.

1. Rescue Dawn

2. Jarhead

3. Black Hawk Dawn

4. Home of the Brave

5, Flyboys

6. Brothers

7. Pearl Harbor

Ik ben gisteren begonnen met We were Soldiers, kon helaas hem niet afkijken, dus dat gaat vandaag gebeuren. En in me dvd collectie staan nog o.a.

Full Metal Jacket

Cold Mountain

Saving Private Ryan

Platoon

Apocalypse Now

Born on the fourth of July

U571

The Pianist

Oorlogswinter

The hurt Locker

Valkyrie

En zal er ongetwijfeld een aantal hebben vergeten te benoemen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.