- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Je persoonlijke top 10
Je persoonlijke top 10
B_B
-
- 1969 messages
- 776 votes
Er is ook een forumtopic waar je je top 100 neer kan zetten, dus leef je uit zou ik zeggen 
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Ik wil niet zeurderig overkomen maar een Top 10 vind ik veel te weinig. Het idee is leuk maar een Top 15 leek me beter voor die films die er net onder hangen. Kan je iets meer schuiven.
Nee, want nu moet je een grotere afweging maken wat er wel en wat er niet in je top 10 komt te staan. Dus alles wat in die top 10 staat heeft die plek dubbel en dwars verdiend, aangezien je er lang(er) over hebt moeten nadenken.
Legan
-
- 18121 messages
- 4947 votes
En daarnaast heb je bij een top 15 waarschijnlijk weer hetzelfde probleem. Namelijk dat het geen films bevat die er net onder hangen. En hetzelfde geldt voor een top 20 etc...
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Nou ik heb me top 10 toch maar verwijderd. Als je net een of twee films hebt die je er graag in wilt hebben maar dat niet kan omdat je er geen uit wilt doen dan maar niet. Natuurlijk blijf je bij een Top 15, 20 etc hetzelfde probleem houden maar de marge om te gaan schuiven is dan iets groter.
Gezien de alternatieve top 100 heeft mijn beslissing geen gevolgen.
Deathsign
-
- 4 messages
- 10 votes
1. X-Men Origins: Wolverine (2009)
X-Men Origins: Wolverine (2009)
2. Stigmata (1999)
3. Dominion: Prequel to The Exorcist (2005)
Alternatieve titel: Exorcist: The Original Prequel
4. Fight Club (1999)
5. Wanted (2008)
6. Imagining Argentina (2003)
7. Godfather, The (1972)
Alternatieve titel: Mario Puzo's The Godfather
8. Tom Yum Goong (2005)
Alternatieve titel: Muay Thai Fighter
9. X-Men: The Last Stand (2006)
Alternatieve titel: X-Men 3
10. Bourne Ultimatum, The (2007)
Remi
-
- 6720 messages
- 0 votes
1. Slumdog Millionaire (2008)
2. Big Lebowski, The (1998)
3. 2001: A Space Odyssey (1968)
4. Magnolia (1999)
5. Solyaris (1972)
6. Amadeus (1984)
7. Hotaru no Haka (1988)
8. Deliverance (1972)
9. Desu Nôto (2006)
10. Cidade de Deus (2002)
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Vrij veel nieuwe films op een #1 positie. Ben benieuwd hoe lang dit stand houdt.
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Heb zelf even een ''popcorn' top 10 gemaakt.
01 - Braindead
02 - Dead Leaves
03 - Lat Sau San Taam
04 - Versus
05 - Tokyo Gore Police
06 - Starship Troopers
07 - Bijita Q
08 - South Park: Bigger, Longer & Uncut
09 - Izo
10 - Dip Huet Seung Hung
Kraay
-
- 6190 messages
- 1474 votes
Dead Leaves en Tokyo Gore Police recent bekeken, geweldig vermaak inderdaad.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Nieuwe Top 10 ingevoerd. Het blijft worstelen, omdat het onmogelijk is. Nu maar gekozen om mijn 10 favoriete regisseurs op volgorde te zetten en daarvan mijn favoriete film te kiezen als "afgevaardigde" in de nieuwe Top 10 lijst.
01. Rainer Werner Fassbinder (In einem Jahr mit 13 Monden)
02. Kore'Eda Hirokazu (Distance)
03. Aleksandr Sokurov (Kamen')
04. Andrej Tarkovskiy (Solyaris)
05. Claire Denis (Beau Travail)
06. Hou Hsiao-hsien (Good Men Good Women)
07. Michelangelo Antonioni (Zabriskie Point)
08. John Cassavetes (The Killing of a Chinese Bookie)
09. Derek Jarman (The Angelic Conversation)
10. Douglas Sirk (Written on the Wind)
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
@ Mochizuki Rokuro
Jouw naamgenoot staat niet in je top 10, behoort hij niet tot je favoriete regisseurs?
De keuze is natuurlijk altijd moeilijk bij zo een top 10, maar nu valt je voormalige nummer 1 zelfs uit je top 10.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Nieuwe Top 10 ingevoerd.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Het blijft worstelen, omdat het onmogelijk is.
En het nadeel is dat het ook nog eens steeds moeilijker wordt naarmate je meer films ziet. Ik ben niet echt tevreden over mijn huidige top 10, maar ik twijfel al een tijdje hoe ik hem moet aanpassen. Mijn top 10 regisseurs levert niet echt een oplossing waar ik tevreden over ben, helaas.
Van jouw top 10 zag ik overigens slechts Solyaris en tijdens een college een handjevol scènes uit Zabriskie Point.
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
top 15 lijkt me een leuk idee. En mischien is het ook leuk om er een paar regels tekst eronder te kunnen zetten. Waarom je de film zo goed vind
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
Helemaal mee eens. Dat zou dit topic enige meerwaarde geven.
maerk
-
- 4249 messages
- 2702 votes
top 15 lijkt me een leuk idee. En mischien is het ook leuk om er een paar regels tekst eronder te kunnen zetten. Waarom je de film zo goed vind
Ik vind een top 10 wel genoeg, vind het nu al moeilijk om er eentje te maken en er staat een titel in die eigenlijk alleen als opvulling geldt. Je kunt ook gewoon in dit topic je top 15 zetten en je uitleg eronder. 
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Dat zou kunnen. Toch is het systeem waarmee je je top 10 kunt maken stukken makkelijker (aan te passen) en overzichtelijker dan als je het in een topic doet.
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
Nieuwe Top 10 ingevoerd. Het blijft worstelen, omdat het onmogelijk is. Nu maar gekozen om mijn 10 favoriete regisseurs op volgorde te zetten en daarvan mijn favoriete film te kiezen als "afgevaardigde" in de nieuwe Top 10 lijst.
01. Rainer Werner Fassbinder (In einem Jahr mit 13 Monden)
02. Kore'Eda Hirokazu (Distance)
03. Aleksandr Sokurov (Kamen')
04. Andrej Tarkovskiy (Solyaris)
05. Claire Denis (Beau Travail)
06. Hou Hsiao-hsien (Good Men Good Women)
07. Michelangelo Antonioni (Zabriskie Point)
08. John Cassavetes (The Killing of a Chinese Bookie)
09. Derek Jarman (The Angelic Conversation)
10. Douglas Sirk (Written on the Wind)
Fassbinder op 1.
Een van zijn beste films inderdaad.
Ook fijn dat the killing of a Chinese Bookie er (eindelijk
) in staat.
Ik vind het niet zo'n vreemde top 10. Er zit een duidelijke lijn in Rokuro's film smaak. Veel Psychologische diepgang en vaak kalme bezwerende films met een strakke en consequente vormgeving.
Ben nog benieuwd naar meer werk van Sokurov, Koreeda en Rokuro.
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
Met dat laatste ben ik het wel eens.
Voor mij zou echter een top 5 meer uitkomst bieden. Van de eerste 5 ben ik altijd het meest zeker.
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Ik heb de laatste tijd nogal moeite met mijn top 10. Al sinds het begin staat jurassic Park op 1, puur om het jeugd sentiment. Maar omdat het nou zo'n perfecte film is? Soms denk ik, als ik hem nu pas voor het eerst zie is de hele magie van mijn kijkervaring weg. Als ik hem nu voor het eerst zou zien zou ik hem een 3,5/4 geven. Als ik hem nu voor het eerst zou zien, zou hij verre van perfectie zijn, zoals ik hem wel aanschouw. Daarom kijk ik eens wat er gebeurt als ik hem uit mijn top 10 haal.
1. Pulp Fiction (1994)
2. Batoru Rowaiaru (2000)
Alternatieve titel: Battle Royale
3. Desperado (1995)
Alternatieve titel: El Mariachi 2
4. Crash (2004)
5. Dalkomhan Insaeng (2005)
Alternatieve titel: A Bittersweet Life
6. Fabuleux Destin d'Amélie Poulain, Le (2001)
Alternatieve titel: Amélie
7. Good Bye Lenin! (2003)
8. Oldboy (2003)
Alternatieve titel: Old Boy
9. Van God Los (2003)
Alternatieve titel: Godforsaken
10. Haine, La (1995)
Alternatieve titel: Hate
Misschien een beetje standaard top 10? Dit is niet mijn altenatieve top, maar voor nu laat ik het zo, totdat ik weer een betere kijk heb op potentiele top 10 films...
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Met dat laatste ben ik het wel eens.
Voor mij zou echter een top 5 meer uitkomst bieden. Van de eerste 5 ben ik altijd het meest zeker.
Ik heb wel geprobeerd een top 3 te maken als alternatief maar dat kan dus niet het is of een top 10 of niets.
Verder vind ik het wel leuk als je op een gebruiker klikt wat die zo al in zijn lijstje heeft staan. Ook heel vindingrijk wat Mochizuki Rokuro heeft gedaan. 
kimberlyVD
-
- 5946 messages
- 1567 votes
Mijn top 10 weer even aangepast na het kijken van Babel.
1. Titanic (1997)
2. Blood Diamond (2006)
3. Into the Wild (2007)
4. Finding Nemo (2003)
Alternatieve titel: Op Zoek naar Nemo
5. Before Sunrise (1995)
6. Fight Club (1999)
7. Donnie Darko (2001)
8. Running Scared (2006)
9. Departed, The (2006)
10. Babel (2006)
The truman show ligt er uit, Babel komt binnen op plaats 10.
Of dit lang zo zal blijven weet ik niet want geheel tevreden ben ik er niet over. Binnenkort nog maar eens wikken en wegen...
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
1. ABBA: The Movie
2. Across the Universe
3. Mamma Mia!
4. Rent
5. Moulin Rouge!
6. Walk the Line
7. Untamed Heart
8. Twilight
9. Eternal Sunshine of the Spotless Mind
10. Little Miss Sunshine
Weer eens veranderd, hopelijk blijft het nu eens een tijdje zoals ik hem nu heb
!
kimberlyVD
-
- 5946 messages
- 1567 votes
1. ABBA: The Movie
2. Across the Universe
3. Mamma Mia!
4. Rent
5. Moulin Rouge!
6. Walk the Line
7. Untamed Heart
8. Twilight
9. Eternal Sunshine of the Spotless Mind
10. Little Miss Sunshine
Weer eens veranderd, hopelijk blijft het nu eens een tijdje zoals ik hem nu heb
!
Eternal sunshine of a spotless mind is zeker een mooie aanwinst. 
LEIDENAAR187
-
- 993 messages
- 0 votes
1. Gladiator (2000)
Actie / Avontuur, 156 minuten / 173 minuten (extended edition)
geregisseerd door Ridley Scott
met Russell Crowe, Joaquin Phoenix en Oliver Reed
gemiddelde: 4,16 (6222 stemmen), jouw stem voor deze film is 5,0
1531 berichten, laatste bericht: 15 mei 2009, 16:30 uur
2. Godfather, The (1972)
Alternatieve titel: Mario Puzo's The Godfather
3. Green Mile, The (1999)
4. Sin City (2005)
5. Saving Private Ryan (1998)
6. Kill Bill: Vol. 1 (2003)
7. Indiana Jones and the Last Crusade (1989)
8. Terminator 2: Judgment Day (1991)
9. Laberinto del Fauno, El (2006)
Alternatieve titel: Pan's Labyrinth
10. Cidade de Deus (2002)
Alternatieve titel: City of God
Iemand commentaar of problemen met mijn lijst?
Spreek dan nu of zwijg voor altijd!
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
Nieuwe Top 10 ingevoerd. Het blijft worstelen, omdat het onmogelijk is.
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
Wat voegt dit topic eigenlijk toe aan de top 10 die je van elke gebruiker kunt bekijken?
LEIDENAAR187
-
- 993 messages
- 0 votes
Wat voegt dit topic eigenlijk toe aan de top 10 die je van elke gebruiker kunt bekijken?
Tja je kunt erover praten haha.
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
In mijn top 10 enkel films die ik minstens 3 keer heb gezien.
Bij een goede film moet je meegenomen worden van begin tot eind, mee kunnen leven met de personages en op het einde spijt hebben dat de film erop zit. Daarna moet je zin hebben om deze nog eens te herbekijken en zelfs dan opnieuw van begin tot eind kunnen genieten.
Bij deze tien heb ik dat absoluut. Schitterende verhalen, prachtige sfeer dito dialogen en topacteurs (zelfs Cruise en Kutcher stijgen boven zichzelf uit). Dit is mijn top 10:
1. 25th hour:
Mijn absolute favoriet. Al een stuk of 10 keer gezien en benieuwd of er ooit nog een film deze van mijn 1ste plaats kan stoten. Naturelle Riviera… bestaat er een mooiere vrouwennaam?
2. V for Vendetta:
Niet dat ik anarchistische trekjes heb en het blindelings eens ben met de onderlinge gedachte maar de dialogen en het personage V zijn echt om van te smullen.
3. American History X:
1ste keer in bioscoop gezien en nooit gedacht dat deze inhoudelijk zo sterk zou zijn. Sindsdien om de zoveel tijd herzien en keer op keer meegezogen in het ijzersterke verhaal.
4. Goodfellas:
Als fan van het maffiagenre deze iets hoger gezet dan de rest. Enkel series als La Piovra en The Soprano’s staan qua kwaliteit op dezelfde hoogte als deze meesterlijke film.
5. The Godfather:
De peetvader der maffiafilms mag ook niet ontbreken. Na al die jaren nog steeds een parel.
6. Love & Basketball:
Een recente ontdekking. Hou wel van Amerikaanse sportfilms genre 90’s en deze combineert romantiek met een vleugje sport. De blik van Sanaa Lathan doet het hem…
7. Vanilla Sky:
1ste keer denk je: what the fuck? Bij een tweede keer valt het echter op hoe mooi het scenario is en hoe hard de onderliggende gedachte. Een bijzondere film.
8. The Butterfly Effect:
Een beetje in hetzelfde genre als Vanilla Sky. Erg aangrijpende film.
9. Road to Perdition:
De weg naar de ondergang… Erg trage film maar de relatie tussen Hanks en zijn zoon en de schitterende dialogen maken het gebrek aan actie ruimschoots goed. Scène in de regen is ook erg knap geschoten.
10. Donnie Brasco:
In deze vind ik Pacino echt geweldig. Heb bijna alles van hem gezien maar hier is hij gewoon ijzersterk. Samenspel met Depp is naturel en perfect. Het verhaal chill en meeslepend.
LEIDENAAR187
-
- 993 messages
- 0 votes
Beetje suf om iets te vragen en zelf 1 minuut later je antwoord neer te zetten.