- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Je persoonlijke top 10
Je persoonlijke top 10
guulbert
-
- 1618 messages
- 18 votes
Dank 
Beter of de vorige?? 
Wat ben ik toch jaloers op jou 5 sterren lijst(je)...
Alleen jammer dat het al zo een moeilijke verkrijgbare titels zijn en met mijn weinig zakgeld kan ik er maar zo een 2 films per maand mee kopen 
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Ik vind de nieuwe nét wat beter, al was de vorige ook sterk.
Sommige dvd's zijn idd. veels te duur maarja. Er is ook altijd nog het www als oplossing. 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Voor de laatste maand van het jaar mijn Top 10 aangepast in mijn persoonlijke Top 10 voor films die dit jaar in NL zijn uitgekomen.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
1. Fight Club (1999)
2. Homem Que Copiava, O (2003)
Alternatieve titel: The Man Who Copied
3. American Beauty (1999)
4. Lord of the Rings: The Two Towers, The (2002)
5. Boot, Das (1981)
6. Abre los Ojos (1997)
7. Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring, The (2001)
8. Monty Python and the Holy Grail (1975)
9. His Girl Friday (1940)
10. Being John Malkovich (1999)
1. Cashback (2006)
2. Inland Empire (2006)
3. Lost and Delirious (2001)
4. Fight Club (1999)
5. Control (2007)
6. My Summer of Love (2004)
7. Homem Que Copiava, O (2003)
Alternatieve titel: The Man Who Copied
8. American Beauty (1999)
9. Blue Velvet (1986)
10. Conseguenze dell'Amore, Le (2004)
Alternatieve titel: The Consequences of Love
Enorm veranderd in de afgelopen half jaar. Alleen de top 3 van toen heeft het overleefd, de rest is gesneuveld.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Halfjaarlijkse update:
Eind 2006:
01 - American History X
02 - Hôhokekyo Tonari no Yamada-kun
03 - North by Northwest
04 - Halloween
05 - Mulholland Drive
06 - Survive Style 5+
07 - Fargo
08 - Le Fabuleux Destin `d Amelie Poulain
09 - Saw
10 - Haute Tension
Medio mei 2007:
01 - American History X
02 - Le Fabuleux Destin `d Amelie Poulain
03 - Inland Empire
04 - Survive Style 5+
05 - Hôhokekyo Tonari no Yamada-kun
06 - 2001: A Space Odyssey
07 - Halloween
08 - Le Notti di Cabiria
09 - Irreversible
10 - Dead Leaves
Eind november 2007:
01 - Le Fabuleux Destin `d Amelie Poulain
02 - Hôhokekyo Tonari no Yamada-kun
03 - Mulholland Drive
04 - Survive Style 5+
05 - Cashback
06 - Byousoku 5 Senchimeetoru
07 - American History X
08 - Halloween
09 - 2001: A Space Odyssey
10 - Le Notti di Cabiria
Meest opvallend is dat ik na zo `n 2 jaar weer een nieuwe nummer 1 heb en wat voor een! Mulholland drive nestelt zich na herziening definitief in de top van mijn top 10, ten koste van Inland Empire.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Meest opvallend is dat ik na zo `n 2 jaar weer een nieuwe nummer 1 heb en wat voor een!
Een hele matige ja. 
Vind je nummer vijf toch beter.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Ik heb m'n top 10 even vernieuwd
1 Alien (1)
2 Il buono, il brutto, il cativo (2)
3 Requiem for a dream (3)
4 Shichin no samurai (6)
5 Adventures of Robin Hood (-)
6 Great Dictator (9)
7 Third man (10)
8 Amadeus (-)
9 Der Untergang (-)
10 West Side Story (4)
Helaas verdwenen, maar er is maar plaats voor 10:
- Gladiator
- Marcelino pan y vino
- Lost in translation
NKyou
-
- 3081 messages
- 747 votes
Een thema top10 voor nu. Leuker en betrouwbaarder dan een aller-besten-lijstje, die ook maar van mijn stemming afhangt.
1. Sanxia Haoren (2006)
Alternatieve titel: Still Life
2. Manufactured Landscapes (2006)
3. Suzhou He (2000)
Alternatieve titel: Suzhou River
4. Nanguo Zaijan, Nanguo (1996)
Alternatieve titel: Goodbye South, Goodbye
5. Zhantai (2000)
Alternatieve titel: Platform
6. Fang Xiang Zhi Lu (2006)
Alternatieve titel: The Road
7. Xiao Wu (1997)
Alternatieve titel: Artisan Pickpocket
8. Sheng Si Jie (2005)
Alternatieve titel: Stolen Life
9. Jidu Hanleng (1996)
Alternatieve titel: Frozen
10. Tong Nien Wang Shi (1985)
Alternatieve titel: Time to Live and the Time to Die
Voor diegene die het niets zegt. Het zijn allen films die het veranderende China van de afgelopen ca 60 jaar prachtig vangt.
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Niet eens 2046?
Heb er verder nog geen enkele gezien al lijken me een paar titels erg mooi.
NKyou
-
- 3081 messages
- 747 votes
Nee niet eens, alhoewel het wel één van mijn dikke favorieten is ja. Maar in 2046 zit geen enkel raakvlak met de thematiek die deze top10 voor mij moet hebben nu. Welke je sowieso moet zien is Sanxia Haoren, al is enige kennis van de Chinese geschiedenis wel gewenst. Je mist anders een hoop. Verder zijn Hou's natuurlijk altijd aan te raden
.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Interessant, zo'n thema top10 en dan vooral het thema dat je nu gekozen hebt. Zitten aardig wat films tussen die ik nog wil zien.
Zelf wissel ik wel eens wat films in mijn top, maar blijft hij toch vrij stabiel. Een thematop moet ik maar niet aan beginnen, dan blijf ik wisselen
Overigens vanmiddag Keane er even in gezet, blijft spoken en dwalen door mijn hoofd.
NKyou
-
- 3081 messages
- 747 votes
Je blijft wisselen ja. Maar ik kreeg een beetje afkeer van de titels omdat ik ze er elke keer zag staan. Ze werden te gewoontjes, en dat moet je niet hebben.
Zie dat ik Keane trouwens te laag heb beoordeeld, dacht toch echt dat ik de eerste keer al 4,5* had uitgedeeld...
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Interessant, ik heb dat ook wel ja, dat de titels 'gewoontjes' worden. Af en toe kijk ik daarom wat scenes uit mijn topfilms, daarna zijn ze weer net zo bijzonder als voorheen en begrijp ik waarom ze zo geniaal zijn.
Bij elke film kan ik zo een paar scenes noemen die me echt bij de strot grijpen.
garlic senior
-
- 4690 messages
- 0 votes
1. Green Mile, The
2. Gladiator
3. Léon
4. Lion King, The
5. Cast Away
6. Lord of the Rings: The Return of the King, The
7. Land Before Time, The
8. Last King of Scotland
9. Witness for the Prosecution
10. Pirates of the Caribbean: Curse of the Black Pearl
Mijn top 10 nu:
1. One Flew over the Cuckoo's Nest
2. Green Mile, The
3. Spirited Away
4. Léon
5. After the Wedding
6. Pan's Labyrinth
7. Lion King, The
8. Cast Away
9. Land Before Time, The
10. Last King of Scotland, The
Aan mijn top 10 is best veel verandert, ben benieuwd wat jullie daarvan vinden. 
Fikret8
-
- 6170 messages
- 4233 votes
Ik vind dat je nog meer films moet zien voor een vaste top 10, binnen een jaar staat de helft van die titels al niet meer in je lijstje. 
Snakesonic
-
- 61 messages
- 61 votes
1. Hotaru no Haka (1988)
2. Shichinin no Samurai (1954)
3. Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back (1980)
4. One Flew over the Cuckoo's Nest (1975)
5. Requiem for a Dream (2000)
6. Kill Bill: Vol. 1 (2003)
7. Clockwork Orange, A (1971)
8. Sen to Chihiro no Kamikakushi (2001)
9. Tonari no Totoro (1988)
10. Control (2007)
Ik zie de filmwereld zo:
1.ghibli
2.Real-life films
3 anime
4.oude animatie
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Crimson King
-
- 3 messages
- 0 votes
Ghibli is inderdaad geweldig. Mijn (allesbehalve definitieve) top 10:
1 Raging Bull
2 Goodfellas
3 Godfather pt II
4 One flew over the Cuckoo's nest
5 Pulp Fiction
6 Hotaru no Haka (Grave of the fireflies)
7 Once upon a time in America
8 Alien
9 The Graduate
10 Star Wars Episode 5: The Empire Strikes Back
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik heb mijn top gewijzigd:
1. C'era una Volta il West (1968)
2. Casablanca (1942)
3. Rio Bravo (1959)
4. Big Lebowski, The (1998)
5. It's a Wonderful Life (1946)
6. Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring, The (2001)
7. Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (1964)
8. Strangers on a Train (1951)
9. Taxi Driver (1976)
10. In a Lonely Place (1950)
Hiervoor was het:
1. C'era una Volta il West (1968)
2. Casablanca (1942)
3. It's a Wonderful Life
4. The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring
5. Dr. Strangelove
6. The Big Lebowski
7. Monty Python and the Holy Grail
8. Notorious
9. Adaptation.
10. The Night of the Hunter
Ik was al een tijdje niet meer tevreden over mij top 10 en wellicht zal ik dat wel nooit worden, aangezien de keuze veel te groot is. Even wat keuzes toelichten, dat maakt het wat interessanter dan gewoon hier een top 10 plaatsen in dit topic:
Degene waarvan ik het meest jammer vind dat hij er uit is, is Monty Python and the Holy Grail. De reden waarom die eruit moest was omdat ik vond dat komedie al teveel de lijst overheerste, met ook nog The Big Lebowski en Dr. Strangelove. Ik koos vooral voor Monty Python omdat die andere twee geregisseerd zijn door regisseurs waarvan ik fan ben en ik wilde mijn grote favoriete regisseurs allemaal vertegenwoordigd hebben. Het is dus niet zo dat ik The Holy Grail minder ben gaan waarderen.
The Night and the Hunter en Adaptation gingen eruit omdat ik wel echt vond dat ik toch grotere favorieten had dan die twee.
De Hitchcock-film blijft een lastig punt. Ik heb 5 Hitchcockfilms op 5 sterren staan (Strangers on a Train, Notorious, North by Northwest, Rear Window en Psycho) en ik vind ze allemaal evengoed. Kiezen is gekkenwerk, maar ik wou het bij 1 film laten. Ik heb vooral voor Strangers on a Train gekozen omdat Psycho en Rear Window al genoeg reclame krijgen over het algemeen en die andere twee heb ik al eens in mijn top 10 gehad. Strangers zal in de toekomst wel eens vervangen worden denk ik.
Rio Bravo keert terug in de top en ook flink hoog. Hij had er al eens kort in gestaan, maar ik was er nooit tevreden over dat hij weg was. Daarnaast moest er toch echt een Hawksfilm in komen en dit is zijn beste. In a Lonely Place zit er ook vooral in om Nicholas Ray te promoten, maar ook gewoon omdat het een ijzersterke film is. Taxi Driver had laatst een geweldige herziening bij mij en moest gewoon de top 10 in. Scorsese verdiende verder ook een plaatsje.
Verder had ik veel andere films kunnen kiezen die het evengoed verdiende. Met name My Darling Clementine wou ik er graag inhebben, maar ik wilde ook weer de western niet laten domineren. Eervolle vermeldingen: Magnolia, The Third Man, Sideways, The Maltese Falcon en M.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Ik was al een tijdje niet meer tevreden over mij top 10 en wellicht zal ik dat wel nooit worden, aangezien de keuze veel te groot is.
Dat zal altijd voor iedereen een salomonsoordeel blijven denk ik. Ik ben er dus onlangs ook mee gestopt. Eén Top 10 Aller Tijden. Ik ga voortaan iets thematisch doen.
Grappig dat je dat doet. De processen die zich in je hoofd afspelen zie ik bij mezelf ook terug. Eentje van elk.
Ook leuk om te lezen dat er gelukkig ook nog andere mensen van Westerns houden. Heb ik ook gehad (is nu wat minder) en de twee die je noemt (Rio Bravo en My Darling Clementine) zou ik ook bij de beste 5 willen scharen. Misschien is een Western Knock Out dan een goeie 
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Dat zal altijd voor iedereen een salomonsoordeel blijven denk ik. Ik ben er dus onlangs ook mee gestopt. Eén Top 10 Aller Tijden. Ik ga voortaan iets thematisch doen.
Heb ik ook overwogen, maar dat werkt denk ik niet echt. Ik zie een top 10 als een soort van visitekaartje, waarmee je jouw smaak probeert weer te geven. Als je dan één thema aanhoudt verdwijnt dit een beetje. Een top 10 met bijvoorbeeld alleen maar westerns zou voor iemand die niet weet dat ik thematische top 10's doe de indruk wekken dat ik alleen maar westerns leuk vind. Dat is niet helemaal mijn bedoeling.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Heb ik ook overwogen, maar dat werkt denk ik niet echt. Ik zie een top 10 als een soort van visitekaartje, waarmee je jouw smaak probeert weer te geven. Als je dan één thema aanhoudt verdwijnt dit een beetje. Een top 10 met bijvoorbeeld alleen maar westerns zou voor iemand die niet weet dat ik thematische top 10's doe de indruk wekken dat ik alleen maar westerns leuk vind. Dat is niet helemaal mijn bedoeling.
Het klopt dat het ook weer een nadeel heeft, maar ja. Ik hoop dat jullie mij goed genoeg kennen om de Top 10 telkens op waarde te schatten. 
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Precies. De users die hier al jaren zitten weten toch wel hoe het met mijn smaak zit. Ik vind het wel leuk om die top 10 zo af en toe aan te passen. Misschien doen users dan nog wel wat leuke tips op.
Alastor
-
- 2634 messages
- 3018 votes
Ja, had een tijdje terug ook zo'n thema top10, maar ik vraag me af in hoeverre mensen daar echt tips uit opdoen. Heb er in ieder geval geen reactie op gehad, misschien een volgende keer wat meer in de publiciteit brengen..
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Ja, had een tijdje terug ook zo'n thema top10, maar ik vraag me af in hoeverre mensen daar echt tips uit opdoen. Heb er in ieder geval geen reactie op gehad, misschien een volgende keer wat meer in de publiciteit brengen..
Nou bij deze! Ik kan niet zeggen dat ik dagelijks Top 10-en van users met vergelijkbare smaak (of een smaak die er in mijn ogen toedoet
) zit te screenen en kijken wat ze voor films zij hoog waarderen. Maar zo af en toe struin ik die users wel langs. Een van de belangrijkste redenen om hier actief te zijn. Misschien ook wel om aan die 'idiote' games mee te doen. Je ziet welke users een smaak hebben die jou aanstaat.
Jij hoort daar ook bij (het zal je niet verbazen), dus het was me wel opgevallen die thema Top 10. En sinds ik uit jouw "echte" Top 10 L'Ange nog moet, was die thematische al een brug te ver
Maar ja, tips die onvindbaar zijn leveren dan weer stress op.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Precies. De users die hier al jaren zitten weten toch wel hoe het met mijn smaak zit. Ik vind het wel leuk om die top 10 zo af en toe aan te passen. Misschien doen users dan nog wel wat leuke tips op.
De users die hier al jaren zitten weten inderdaad jouw smaak. Ik weet dat de jaren '70 martial arts films die nou in je top 10 staan thematisch gekozen is en dat het niet werkelijk jouw favoriete films zijn. Maar nieuwkomers dan? Die denken dat je alleen van martial arts houdt? Je hoeft je niets van hun aan te trekken uiteraard, maar als profilering is het wat nietszeggend. En de top 10 zie ik op de eerste plaats dus als een onderdeel van het profiel. Een visitekaartje om het zo te zeggen.
Dat je je top 10 af en toe aanpast vind ik verder wel logisch, aangezien je toch tussen veel topfilms kiest. De top 10 die ik nu heb is zeker niet definitief en ik zal ook nooit een definitieve top 10 hebben denk ik.
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
En ik maar denken dat een top 10 gewoon jouw 10 favoriete films weergaf. Niks 'één western, één komedie, één actiefilm' maar gewoon die 10 die jouw het meest raken/ontroeren/vermaken/boeien/wat jij ook van een film verwacht.
Misschien ligt het vormen van een top 10 voor mij gewoon wat eenvoudiger omdat ik met mijn 270 stemmen flink onderdoe voor vele anderen hier
.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Misschien ligt het vormen van een top 10 voor mij gewoon wat eenvoudiger omdat ik met mijn 270 stemmen flink onderdoe voor vele anderen hier
.
Ik vond het toen ik hier net was ook veel makkelijker. Maar nu heb ik zoveel keuze dat het zonde zou zijn als ik alleen maar westerns en komedies zou gebruiken.
belchinees
-
- 4182 messages
- 2326 votes
Kunnen jullie er ook bijzetten hoeveel keer je die films al hebt gezien. 
1. Bin-jip (2004) 4x, 1x gehuurd, 3x DVD
2. Bom Yeoreum Gaeul Gyeoul Geurigo Bom (2003) 2x, 1x huur, 1xDVD
3. Oldboy (2003) 2x, 1x huur, 1xDVD
4. Nabbeun Namja (2001) 3x, 1x huur, 2xDVD
5. Taegukgi Hwinalrimyeo (2004) 1x
6. Yeopgijeogin Geunyeo (2001) 2x
7. Kikujirô no Natsu (1999) 1x
8. Suchwiin Bulmyeong (2001) 1x
9. Ni Neibian Jidian (2001) 2x, 1x bioscoop, 1xDVD
10. Git (2004) 1x
Momenteel nog voornamelijk Koreaanse film, met Kim Ki-Duk als favoriete regisseur.