- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Je persoonlijke top 10
Je persoonlijke top 10
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Het is geen verwijt. Ik zeg alleen dat ook mensen met een hele bijzondere en brede smaak best een t10 kunnen maken met die films die zij de beste 10 vinden.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Mensen als jeroentjuhhhhh zijn overduidelijk, qua smaak, vanwege hun top 10.
Ben ik 't zelf niet mee eens. Ik heb 7 verschillende genres erin, maar zo mis ik absoluut de aanwezigheid van splatter, troma, slashers, foute jaren 80 actie werkjes... ook ontbreken er de klassiekers zoals The Thing, Evil dead en ga zo maar door.
Kan moeilijk zeggen dat het representatief is voor mijn smaak, het is nog niet de helft van de genres/stromingen die ik ontzettend waardeer. Het is dan ook gewoon een lijstje van favorieten, niet meteen van mijn smaak, daar is niet de ruimte voor.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Ik zal niet meer naar jullie top 10 kijken dan om een smaak te ontdekken.
Wel zonde, want hoopte dat een top 10 daar hier een beetje voor bedoelt was. Bij mij is het duidelijk dat ik van misdaad/maffia en drama houd.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Dat zeg je helemaal niet. Jij zegt dat het die top 10 er is, om je smaak kenbaar te maken aan de buitenwereld, terwijl dat niet eens mogelijk is
Puur gevoelsmatig per individu, dat dat voor jou niet het geval is is voor mij totaal niet relevant.
Zo zwart/wit zie ik het niet, ook maar net wat voor criteria je aan je top 10 verbindt waardoor het helemaal niet opgaat dat het de tien films die jij het beste vindt. Zo hebben sommigen regels van diversiteit van genre's aanbrengen, één film per director etc.
Maar goed, maakt niet uit. Als ik vind dat mijn top 10 op dit moment niet uitstraalt, wat ik wil dat ie uitstraalt, moet ik maar gaan puzzelen.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Wel zonde, want hoopte dat een top 10 daar hier een beetje voor bedoelt was. Bij mij is het duidelijk dat ik van misdaad/maffia en drama houd.
maerk
-
- 4249 messages
- 2702 votes
Eindelijk heb ik een top 10 waar ik echt tevreden mee ben.
Hard Candy viel, geheel onverwachts, best tegen na herziening. Die is er dus uit en The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring komt erin als opvuller. Erg goede film, maar eigenlijk niet een top 10 film voor mij.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Top 10 dilemma eindelijk opgelost. Vervelend als je 15 top 10 kandidaten hebt. Ik heb ook het juiste contrast kunnen vinden in mijn interesse. Perfecte combinatie van sfeervolle, perfect geconstrueerde mindfucks, moderne campy horror, (s)exploitation, pinky violence, cinematografisch sterke hollywood produkties en wat contemplatieve cinema. Net geen ruimte voor een comedy en martial-arts/aktie maar dat vind ik ook niet zo'n probleem. Eerder genoemde genres hebben toch een specialer plekje in mijn film hart. Ik heb nu wel een top 10 die grotendeels mijn interesses weergeeft en tegelijkertijd laat zien wat ik de 10 beste films vindt.
misterwhite
-
- 4726 messages
- 656 votes
Gedurfde en erg intressante top 10 Gilles. Piranha 2de plaats had ik niet zien aankomen

Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik voorheen dat ik 'm zag ook niet maar hij past perfect in mijn straatje qua campy horror en exploitation, ook een rare combo in de moderne horrorindustrie. Piranha is toch een erg dierbaar filmpje geworden voor mij, die #2 is dik verdiend, en als je een Lynch naar huis speelt kan je wel wat. Vanavond weer er heen
. Al is het een enorme verrassing deze Piranha.
misterwhite
-
- 4726 messages
- 656 votes
Ik vind het best wel jammer dat Inland Empire er niet meer instaat, maar lost highway en Mulholland Dr. maken dat al goed 
Ben heel benieuwd naar Bitch Slap 
Deze week ga ik ook eens Dolls terug kijken, maakt grote kans op top 10 plaats.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik ben benieuwd
. Het was ook een lastige keuze maar voor Piranha was dat een opoffering die ik graag maakte. Bitch Slap is enorm ondergewaardeerd, beste moderne exploitation wat mij betreft. Niks Tarantino, niks Rodriguez, Jacobson is de man
.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Bitch Slap vind ik best tegenvallen, als je met tieten wilt pronken wil ik ze ook echt zien
Dit is gewoon teaseren.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
lol
. Al is Bitch Slap meer dan tieten alleen natuurlijk.
Ik vond het juist geniaal hoe de film eigenlijk diverse facetten van exploitation wist te combineren. Bikinisploitation, WiP, actionsploitation, allemaal in één ode naar de koning van de (s)exploitation Russ Meyer. Maar ik ben dan ook een fan.
simonvinkie
-
- 2271 messages
- 827 votes
Hard Candy viel, geheel onverwachts, best tegen na herziening. Die is er dus uit en The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring komt erin als opvuller. Erg goede film, maar eigenlijk niet een top 10 film voor mij.
Probleem heb ik ook een beetje, zit eigenlijk te wachten op een briljant meesterwerk die Fargo eruit knalt.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
lol
. Al is Bitch Slap meer dan tieten alleen natuurlijk.
Ik vond het juist geniaal hoe de film eigenlijk diverse facetten van exploitation wist te combineren. Bikinisploitation, WiP, actionsploitation, allemaal in één ode naar de koning van de (s)exploitation Russ Meyer. Maar ik ben dan ook een fan.
Hmm, dat constante gezoom op die tieten heeft me dusdanig afgeleid dat ik er weinig meer in kan herkennen haha.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
. Dat was lekker overdone, ik vond het echt briljant.
DonOswaldo
-
- 6430 messages
- 1931 votes
Ik vind het briljant dat je Bitch Slap in je top 10 hebt gezet
Voor mij de reden dat ik de Faster Pussycat Kill Kill op dvd heb gehaald 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Dank je, ik ben er ook wel blij mee, al schaam ik me dat het er niet eerder van gekomen is. De herziening van de week was genoeg. Blijft een enorm onderschat werkje. Terwijl veel weglopen met het Grindhouse werk van Tarantino en Rodriguez, laten ze dit links liggen. Begrijp ik niet zo.
Faster Pussycat is cool, als je die ziet zie je pas in hoe cool deze re-imagination is. Russ Meyer is een held. Ook grappig om te horen dat Jacobson het Bitch Slap project is begonnen toen hij las dat Tarantino Faster Pussycat wou remaken. Gister ook de making of gezien, erg boeiend. Benieuwd wat je van Faster Pussycat vindt.
DonOswaldo
-
- 6430 messages
- 1931 votes
Zelf ook benieuwd wat ik er van vind, maar een gaatje prikken blijkt altijd best lastig als er zoveel films zijn die je nog wil zien 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Dan gelijk het hele oeuvre van Meyer meepikken
.
DonOswaldo
-
- 6430 messages
- 1931 votes
Loop inderdaad al op die Russ Meyer Collection box te loeren, toch maar eens een keer geld voor weg leggen. Al is het natuurlijk ook fijn om eerst alleen Faster P te hebben om te zien of z'n werk me bevalt 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Voor 18 euro heb je die box al, zit alleen net niet zijn allerbeste film bij. Ik be necht enorm fan en raadt het je wel aan maar ik zal eerst een paar films kijken. Russ Meyer is zeker niet voor iedereen. Als je Ultra Vixens goed vindt, dan moet je het zeker doen.
Q Jones
-
- 3524 messages
- 2880 votes
Voor 18 euro heb je die box al, zit alleen net niet zijn allerbeste film bij. Ik be necht enorm fan en raadt het je wel aan maar ik zal eerst een paar films kijken. Russ Meyer is zeker niet voor iedereen. Als je Ultra Vixens goed vindt, dan moet je het zeker doen.
Waar kan je die kopen NW begin nu toch stiekem benieuwd te worden. Ik heb Bitch Slap ook nog niet gezien vanwege de slechte reacties. Zal ik me toch ook eens aan wagen.
DonOswaldo
-
- 6430 messages
- 1931 votes
@Naomi Watts: Die box is inderdaad best goedkoop, dacht dat daar wel een hoger prijskaartje aan hing. Zal ik zeker eens meepakken dan
Maar waar ligt ie voor 18 euro dan? Waar ik hem zie kost ie minimaal het dubbele.
@Q Jones: Play.com in ieder geval, al is ie daar geen 18 euro.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik zie dat je de eerste Kill Bill in je top 10 hebt staan. Misschien Pinky Violence een idee om je in te verdiepen? 
DonOswaldo
-
- 6430 messages
- 1931 votes
Ook die box staat in de planning
(kon ik maar alles in 1 keer kopen
) Nog aanraders binnen dat (nog) onbekende genre?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Mijn nummer 9 uit mijn top 10 natuurlijk, dan heb je nog Lady Snowblood, Terrifying Girls High School, Zero Woman: Red handcuffs. Of zie de posts van Ramon K.
Een bewijs dat Kill Bill Vol. 1 een zeer geslaagde re-imagination is van deze coole stroming. Alleen lijkt Quentin een beetje allergisch voor nudity. Een beetje de Bitch Slap voor Pinky Violence dus.
DonOswaldo
-
- 6430 messages
- 1931 votes
Hmm Lady Snowblood toevallig in bezit, paar die ik (van naam) ken, maar voor de rest weer wat om aan de kooplijst toe te voegen 
kathmandu
-
- 288 messages
- 686 votes
Een top 10:
Robert Enrico's Le vieux fusil, een absoluut meesterwerk.
Geweldige rollen van Romy Schneider en Philippe Noiret.
M'n favoriete Koreaanse regisseur Ji-woon Kim heeft met a Bittersweet Life een film van formaat afgeleverd.
Werkelijk schitterend camerawerk !
Voice of a Murderer, gewoon de beste film over een gijzeling ooit gemaakt. Ijzingwekkend als aan het eind van de film de stem van de echte moordenaar gebruikt wordt. Naar een waargebeurd verhaal...
04 : Aura, El (2005)
De veel te vroeg overleden regisseur Fabián Bielinsky
heeft met El Aura laten zien waar hij toe in staat was.
Helaas heeft hij maar twee films kunnen voltooien...
05 : Clan des Siciliens, Le (1969)
Persoonlijk vind ik Le clan des Siciliens de beste gangsterfilm.
Prachtig acteerwerk van Ventura, Delon en Gabin.
06 : Boksuneun Naui Geot (2002)
Ik vind dit de beste film van Chan-wook Park,
hoewel Oldboy en Sympathy for Lady Vengeance er ook mogen zijn.
Jean-Pierre Melville, al z'n werk is meesterlijk.
Prachtfilm. Yves Montand is geweldig.
Deze film komt het meest in de buurt op de aanslag op Kennedy.
09 : Killing of a Chinese Bookie, The (1976)
John Cassavetes, dat zegt meer dan genoeg....
Een van z'n beste films. R.I.P Claude Chabrol