• 177.976 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.057 votes
Profile

Persoonlijke top 100

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Opvallend voor de films die ik zelf gezien heb is Habitación en Roma (2010), dat op MM helaas geen hoog gemiddelde heeft, maar ik de laatste tijd wel hier en daar vernoemd zie. Leuk.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

88 van gezien, maar dat verrast me niet

Cellulord

• 597 messages
  • 2382 votes

bedankt voor die lijst, heb er 52 van gezien, een deel staan in de wachtlijst en die word nu weer een stukje langer

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

Badalamenti wrote:

Je bent één van de weinigen.....

Onbegrijpelijk!

Overigens de lijst ook maar even geüpdatet op iCheckMovies.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

ik zag er 69 waarvan veel hoge scores voor me maar toch ook best wel veel mindere, maakt het onzeker of er ook nog tips tussen zitten al staan er toch wel behoorlijk wat op mijn te zien lijstje, dus dat komt wel goed.

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

Observator wrote:

Heb ik ook geprobeerd, maar is niet gelukt ??

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

Wat gaat er mis?

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

Heb een excel bestand gebruikt...... moet geconverteerd naar cvs en daar is het fout gelopen.

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

Je kan het geconverteerde bestand openen met Kladblok/Notepad o.i.d. en kijken hoe het eruit ziet. Moet volgens mij één imdb url per regel zijn.

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

Thnx, ik probeer het nog een keer......

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Van Observator zijn lijst zag ik er ruim 60. Who's next?

Prinz

• 1085 messages
  • 4221 votes

Slechts 32 van de lijst van Observator. Verder wel interessant, binnenkort eens meer uit pikken.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

35 van de lijst van Observator gezien. Ik had er minder verwacht, omdat mijn stijl van films niet per se hoofdzakelijk visueel is zoals de lijst doet uitschijnen.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

beavis wrote:

ik zag er 69 waarvan veel hoge scores voor me maar toch ook best wel veel mindere, maakt het onzeker of er ook nog tips tussen zitten al staan er toch wel behoorlijk wat op mijn te zien lijstje, dus dat komt wel goed.

Ook exact 69 gezien en bij de rest kan ik me ook wel aansluiten.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Beetje eng, maar ook ik zag er 69.

Wij zitten denk ik met zijn drieën te vaak bij dezelfde voorstelling

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

De overige 31 heb ik ook zelf verzonnen.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

of dat helemaal dezelfde zijn is te betwijfelen. Ik moet hoog genoteerde films als Once, Shiki-Jitsu, Three Times, Allegro en Strange Circus nog steeds zien... wil daar al tijden eens werk van maken...

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

En ik heb films als Eyes Wide Shut, The Matrix, Amélie en Lilja 4-ever nog niet gezien

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

Weirdos.

( )

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

48 gezien van Observator zijn lijst. Veel Aziatische films. Heb 'Ruang Rak Noi Nid Mahasan' wel direct weer op de lijst gezet om te herzien. Fantastische prent. Verder best interessant. Kijk steeds meer Aziatische films en dit is een mooi lijstje om tips uit op te doen.

Finisterra

• 15532 messages
  • 4689 votes

87 gezien van deze erg mooie lijst. Leuk die Medems inderdaad. Zelf vooral fan van het totaal ondergewaardeerde Habitacion en Roma, al zou Lucia misschien wel met de eerste Medem-plek gaan lopen. Verder heel veel - mooi - recent Aziatisch werk. Hetun is een erg mooie - maar toch onverwachte - nummer 1.

Zou zelf ook nog eens eentje moeten maken, maar eigenlijk wil ik eerst wat films herzien. Helaas heb ik de laatste tijd wat minder tijd om überhaupt films te zien, laat staan te hér-zien.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Observator wrote:

(quote)
Onbegrijpelijk!

Ik kom slechts tot 24. Zoals HJS zegt, veel Aziatische films en dat is niet mijn favoriete cinema (op Zuid-Korea na wellicht).

Ik ga van het weekend eens kijken of ik er een kan knutselen, zo'n top 100

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

John Milton wrote:

(op Zuid-Korea na wellicht)

Aziatisch Hollywood

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Labels, labels...

Maar als het dat is, dan is het wellicht een mooie deur naar het echte werk, Onderhond!

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

Buiten misschien kleurgebruik, belichting en een voorliefde voor expliciete vunzigheid moet je niet veel brug/deur verwachten.

Nooit begrepen wat men in die grote ZK films ziet.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Onderhond wrote:

Buiten misschien kleurgebruik, belichting en een voorliefde voor expliciete vunzigheid moet je niet veel brug/deur verwachten.

Nooit begrepen wat men in die grote ZK films ziet.

fair enough..!

Dan mag je drie Aziatische films noemen van de afgelopen 20 jaar, die je aan zou raden als brug.

Dus niet de beste voor reeds ingewijden, maar voor relatieve rookies als ik, waar het Aziatische cinema aankomt. Ik zal ze kijken

Ik durf niet zomaar 3 Aziatische uit de top 10 van jouw top 100 lijst te pakken, hopend op een gentle introduction.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

Je kan zeker beginnen met

01. Hetun [Blowfish]: Obs' nummer 1. Een ietwat klassieker drama met een aantal moderne touches. Maar ook typisch gestileerd en verstild. Dan heb je ineens ook een beeld van modern Taiwan (de niet Tsai/Hou scene).

02. Monday: Vlotte en losse film. Qua tempo/humor aardig Japans, beetje maf maar ook weer niet overdreven. Sowieso maakt Tanaka niet al te moeilijke films, z'n laatste is misschien wel de uitzondering op de regel.

03. Kikujiro: Toegankelijke Kitano. Paar eigenaardigheidjes qua plot en structuur, maar ook vooral luchtig en makkelijk te verteren. Sowieso is Kitano een goeie introductie, al moet je wel wat oppassen met z'n recente introspectieve trilogie, die is wat aan de weirde kant en werkt beter als je weet wie Kitano is.

Niet noodzakelijk een garantie op succes uiteraard, het kan ook makkelijk zijn dat de toon/sfeer je niet zo ligt, maar dit zijn toch drie films die typisch genoeg zijn zonder daarvoor echt in een beperkte niche vast te zitten.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Onderhond wrote:

Je kan zeker beginnen met

[...]

Niet noodzakelijk een garantie op succes uiteraard, het kan ook makkelijk zijn dat de toon/sfeer je niet zo ligt, maar dit zijn toch drie films die typisch genoeg zijn zonder daarvoor echt in een beperkte niche vast te zitten.

Thanks! Ik ga ze eens opsnorren!

edit: ik heb films wel eens makkelijker gevonden, Onderhond, vooral Blowfish, maar het is gelukt. Ben benieuwd! Met name die Blowfish zag er leuk uit als ik de stills zo zag. Van Monday hoop ik dat hij niet té cyberpunk is

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Monday en Kikujiro zijn idd erg fijne films! Blowfish nog niet gezien, die gaat ik opsnorren.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

John Milton wrote:

Van Monday hoop ik dat hij niet té cyberpunk is

Je hebt het idee gekregen door de poster misschien? In ieder geval alles behalve ... wie entry-level films zoekt raad ik uiteraard geen cyberpunk aan Monday is een vlotte comedy met wat verschillende genretoetsjes en een kleine portie absurdisme.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.