- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Persoonlijke top 100
Persoonlijke top 100
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Opvallend voor de films die ik zelf gezien heb is Habitación en Roma (2010), dat op MM helaas geen hoog gemiddelde heeft, maar ik de laatste tijd wel hier en daar vernoemd zie. Leuk. 
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
88 van gezien, maar dat verrast me niet 
Cellulord
-
- 597 messages
- 2382 votes
bedankt voor die lijst, heb er 52 van gezien, een deel staan in de wachtlijst en die word nu weer een stukje langer 
Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
Je bent één van de weinigen.....

Overigens de lijst ook maar even geüpdatet op iCheckMovies.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
ik zag er 69 waarvan veel hoge scores voor me maar toch ook best wel veel mindere, maakt het onzeker of er ook nog tips tussen zitten
al staan er toch wel behoorlijk wat op mijn te zien lijstje, dus dat komt wel goed.
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3565 votes
Heb ik ook geprobeerd, maar is niet gelukt ??
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3565 votes
Heb een excel bestand gebruikt...... moet geconverteerd naar cvs en daar is het fout gelopen.
Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
Je kan het geconverteerde bestand openen met Kladblok/Notepad o.i.d. en kijken hoe het eruit ziet. Moet volgens mij één imdb url per regel zijn.
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3565 votes
Thnx, ik probeer het nog een keer......
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Van Observator zijn lijst zag ik er ruim 60. Who's next?
Prinz
-
- 1085 messages
- 4221 votes
Slechts 32 van de lijst van Observator. Verder wel interessant, binnenkort eens meer uit pikken.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
35 van de lijst van Observator gezien. Ik had er minder verwacht, omdat mijn stijl van films niet per se hoofdzakelijk visueel is zoals de lijst doet uitschijnen.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
ik zag er 69 waarvan veel hoge scores voor me maar toch ook best wel veel mindere, maakt het onzeker of er ook nog tips tussen zitten
al staan er toch wel behoorlijk wat op mijn te zien lijstje, dus dat komt wel goed.
Ook exact 69 gezien en bij de rest kan ik me ook wel aansluiten.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Beetje eng, maar ook ik zag er 69.
Wij zitten denk ik met zijn drieën te vaak bij dezelfde voorstelling 
Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
De overige 31 heb ik ook zelf verzonnen.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
of dat helemaal dezelfde zijn is te betwijfelen. Ik moet hoog genoteerde films als Once, Shiki-Jitsu, Three Times, Allegro en Strange Circus nog steeds zien... wil daar al tijden eens werk van maken...
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
En ik heb films als Eyes Wide Shut, The Matrix, Amélie en Lilja 4-ever nog niet gezien 
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
48 gezien van Observator zijn lijst. Veel Aziatische films. Heb 'Ruang Rak Noi Nid Mahasan' wel direct weer op de lijst gezet om te herzien. Fantastische prent.
Verder best interessant. Kijk steeds meer Aziatische films en dit is een mooi lijstje om tips uit op te doen.
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4689 votes
87 gezien van deze erg mooie lijst. Leuk die Medems inderdaad. Zelf vooral fan van het totaal ondergewaardeerde Habitacion en Roma, al zou Lucia misschien wel met de eerste Medem-plek gaan lopen. Verder heel veel - mooi - recent Aziatisch werk. Hetun is een erg mooie - maar toch onverwachte - nummer 1.
Zou zelf ook nog eens eentje moeten maken, maar eigenlijk wil ik eerst wat films herzien. Helaas heb ik de laatste tijd wat minder tijd om überhaupt films te zien, laat staan te hér-zien.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes

Ik kom slechts tot 24. Zoals HJS zegt, veel Aziatische films en dat is niet mijn favoriete cinema (op Zuid-Korea na wellicht).
Ik ga van het weekend eens kijken of ik er een kan knutselen, zo'n top 100
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
(op Zuid-Korea na wellicht)
Aziatisch Hollywood 
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Labels, labels... 
Maar als het dat is, dan is het wellicht een mooie deur naar het echte werk, Onderhond!
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
Buiten misschien kleurgebruik, belichting en een voorliefde voor expliciete vunzigheid moet je niet veel brug/deur verwachten.
Nooit begrepen wat men in die grote ZK films ziet.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Buiten misschien kleurgebruik, belichting en een voorliefde voor expliciete vunzigheid moet je niet veel brug/deur verwachten.
Nooit begrepen wat men in die grote ZK films ziet.
fair enough..!
Dan mag je drie Aziatische films noemen van de afgelopen 20 jaar, die je aan zou raden als brug.
Dus niet de beste voor reeds ingewijden, maar voor relatieve rookies als ik, waar het Aziatische cinema aankomt. Ik zal ze kijken 
Ik durf niet zomaar 3 Aziatische uit de top 10 van jouw top 100 lijst te pakken, hopend op een gentle introduction.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
Je kan zeker beginnen met
01. Hetun [Blowfish]: Obs' nummer 1. Een ietwat klassieker drama met een aantal moderne touches. Maar ook typisch gestileerd en verstild. Dan heb je ineens ook een beeld van modern Taiwan (de niet Tsai/Hou scene).
02. Monday: Vlotte en losse film. Qua tempo/humor aardig Japans, beetje maf maar ook weer niet overdreven. Sowieso maakt Tanaka niet al te moeilijke films, z'n laatste is misschien wel de uitzondering op de regel.
03. Kikujiro: Toegankelijke Kitano. Paar eigenaardigheidjes qua plot en structuur, maar ook vooral luchtig en makkelijk te verteren. Sowieso is Kitano een goeie introductie, al moet je wel wat oppassen met z'n recente introspectieve trilogie, die is wat aan de weirde kant en werkt beter als je weet wie Kitano is.
Niet noodzakelijk een garantie op succes uiteraard, het kan ook makkelijk zijn dat de toon/sfeer je niet zo ligt, maar dit zijn toch drie films die typisch genoeg zijn zonder daarvoor echt in een beperkte niche vast te zitten.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Je kan zeker beginnen met
[...]
Niet noodzakelijk een garantie op succes uiteraard, het kan ook makkelijk zijn dat de toon/sfeer je niet zo ligt, maar dit zijn toch drie films die typisch genoeg zijn zonder daarvoor echt in een beperkte niche vast te zitten.
Thanks! Ik ga ze eens opsnorren!
edit: ik heb films wel eens makkelijker gevonden, Onderhond, vooral Blowfish, maar het is gelukt. Ben benieuwd! Met name die Blowfish zag er leuk uit als ik de stills zo zag. Van Monday hoop ik dat hij niet té cyberpunk is 
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Monday en Kikujiro zijn idd erg fijne films! Blowfish nog niet gezien, die gaat ik opsnorren. 
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
Van Monday hoop ik dat hij niet té cyberpunk is
Je hebt het idee gekregen door de poster misschien? In ieder geval alles behalve ... wie entry-level films zoekt raad ik uiteraard geen cyberpunk aan
Monday is een vlotte comedy met wat verschillende genretoetsjes en een kleine portie absurdisme.