- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- De ultieme 'feel bad movies'
De ultieme 'feel bad movies'
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes
Chinatown
American History X
The Human Stain
en:
Titanic
Moulin Rouge!
One Flew over the Cuckoo's Nest
American Beauty
Rocco e i Suoi Fratelli
Gone with the Wind
Love Me Tender
Novecento
La Vita È Bella
Leaving Las Vegas
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
La Vita È Bella? Mja kan, maar echt feel-bad vind ik het niet (ik vond hem in tegenstelling tot de meeste ook af en toe wat naar, maar om het nou feel-bad te noemen...)
Bij Moulin Rouge!, One Flew over the Cuckoo's Nest, American Beauty had ik het ook totaal niet. Erg vreemd misschien omdat dat wel zou moeten bij zo'n einde. Toch voelde ik me na deze drie films zelfs erg goed 
Glorious Me
-
- 118 messages
- 1303 votes
Had niet echt een goed gevoel overgehouden na het zien van Schindler's List.
P8rb
-
- 10773 messages
- 1820 votes
Bij Moulin Rouge!, One Flew over the Cuckoo's Nest, American Beauty had ik het ook totaal niet. Erg vreemd misschien omdat dat wel zou moeten bij zo'n einde. Toch voelde ik me na deze drie films zelfs erg goed 
Inderdaad, American Beauty is voor mij echt een feel good movie.
Feel bad movie:
Requiem for a Dream.
bijna Feel bad movies:
-irreversible
-cannibal holocaust
Japie Mol
-
- 354 messages
- 1994 votes
Wat dachten jullie van:
- Lilja 4-ever
- Amores Perros
- 21 Grams
- Babel
- La Haine
- Traffic
En ik heb na het kijken van Trainspotting gek genoeg ook een behoorlijk "feel bad"gevoel, ondanks dat er best veel grappige stukken in de film zitten.
Schizonoid
-
- 356 messages
- 188 votes
-Seul Contre Tous
-Au Hasard Balthasar
-Lilja 4 Ever
-Leaving Las Vegas
-Spun
-Pusher
-Lost Highway
-Festen
-Jacob's Ladder
-El Topo
kiriyama
-
- 9849 messages
- 0 votes
- irreversible
- requiem for a dream
- hotaru no haka
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
The Green Mile vond ik de ultieme feel bad movie, wat een drama. En ik kan al helemaal niet tegen mensen die op die manier de doodstraf krijgen, dus 'gezellig' film kijken zat er niet in voor mij. 
-Hotaru no Haka (was ook erg zielig.)
-I am Sam (gewoon de hele film sprak me aan.)
-Soldaat van Oranje (gekeken toen ik kind was, maar één scene vergeet ik nooit meer)
-Saw 3 (Gewoon té erg voor woorden)
film_kaza
-
- 3140 messages
- 0 votes
SAW!! (deel 2 al helemaal) Die maakt mij echt agressief!
Dat komt door die gestoorde Jig-Saw. Ik vind zijn "rede" van moorden en zijn bemoeizuchtig gedrag erg agressief makend.
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
A Bronx Tale
RFAD
Once upon a Time in America
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes
-I am Sam (gewoon de hele film sprak me aan.)
Die liep redelijk goed af. Als Die vrouw uiteinderlijk toch Sam's kant kiest.
-Soldaat van Oranje (gekeken toen ik kind was, maar één scene vergeet ik nooit meer)
Welke?
Mac Hammer Fan
-
- 6014 messages
- 7444 votes
Feel bad - dat ik lijkbleek en misselijk de zaal verliet - is mij één keer overkomen, 35 jaar geleden met "The Mark of the Devil" aka "De bloedige Heksenjacht" na anderhalf uur aanschouwen van de zinloze wreedheden van de Inquisitie en een erg dramatische slotsekwens
Feel bad omdat ik me schuldig voelde een blanke te zijn "Addio Zio Tom" en waarbij ik me er ook op betrapte dat ik genoot van de heerlijk romantische muziek en de geniale beeldcomposities tijdens de in wezen meest afschuwwekkende beelden.
Feel bad - dat ik zo met het personage meeleefde en het onrecht dat hem was aangedaan "The Green Mile", maar dat vind ik een meesterlijke metafoor van het Christus-verhaal
Feel bad in de zin van irriterend camerawerk, pretentieus en misselijk makend: "Irreversible"
Feel bad omdat ik die film gewoon oervervelend vond ofschoon hij door sommigen de hemel werd ingeprezen "Ai no Corrida", ooit gezien als "verrassingsfilm", had ik het geweten, dan had ik mijn kat gestuurd...
Feel sad ... dat zijn er een hele boel
vaak pakkende films zoals The Elephant Man, The Phantom of the Opera (1962), Awakenings, The Curse of the Werewolf, Après la Guerre, zelfs King Kong (1976) 
*Nientjah*
-
- 1441 messages
- 369 votes
Loving Annabelle is echt een feel bad movie in de zin van ongelooflijk droevig
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Die liep redelijk goed af. Als Die vrouw uiteinderlijk toch Sam's kant kiest.
Welke?
Ja maar de film zelf sprak me gewoon aan, niet perse het einde.
En de scene van Soldaat van Oranje was geloof ik dat iemand gemarteld werd door een tuinslang in zijn achterste, en iemand die een prik kreeg binnen in zijn mond Toen ik de film keek vond ik dat echt vreselijk en sindsdien is het me altijd bijgebleven.
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
- Vie Nouvelle, La
- Irreversible
- Great ecstasy of Robert Carmichael, The
- Seul Contre Tous
- Requiem for a Dream
- Hotaru no Haka
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
In elk geval :
Lilja 4-ever
Requiem for a Dream
Irreversible
Leaving Las Vegas
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
Dat "Irréversible". Dat is natuurlijk wel een heel bijzondere film. Het verhaal wordt achterstevoren verteld. Dat betekent dat je alle ellende de eerste helft van de film te zien krijgt. Mijn feel bad gevoel bereikte zijn climax met de verkrachtingscene. Daarna voelde ik mij heel ontspannen, zoiets van; "hè hè dat zit er op".
De film eindigde, juist door de omgekeerde volgorde, als een feel good movie. Monica Belluci die heerlijk lag te zonnen.
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Maar je weet wat de dag voor de characters in petto heeft en dat is toch minder fijn.
Hando
-
- 1808 messages
- 1434 votes
Elephant. Ik ben twee weken lang depressief geweest.
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
Maar je weet wat de dag voor de characters in petto heeft en dat is toch minder fijn.
Maar je vond het niettemin toch een geweldige film, want je hebt hem op nummer 4 in je lijstje staan. Geheel terecht overigens. Ikzelf heb deze film gewaardeerd op 4.5*, maar dat zou best eens 5* kunnen worden. Film heeft bij mij een verpletterende indruk achtergelaten. Ik beschouw het ook als een echte filosofische bad feel movie. Zie mijn reaktie in de rubliek film onder Irréversible.
De DVD gekocht trouwens in de uitverkoop voor 5 euro
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Tuurlijk, alle films uit m'n lijst zijn favo's van me. 
Jisraw
-
- 115 messages
- 192 votes
Ik heb toen ik een jaar of 8 was A Clockwork Orange gezien, en die scene met dat oog dat open word gehouden vond ik toen al angstaanjagend. Ik heb hem weer eens herzien, nu 16, en besef eigenlijk niet waarom juist DIE scene me is bijgebleven, er zitten ergere scenes in
.
WhoKnowZ
-
- 5336 messages
- 2208 votes
Happy Together
La Haine
Thirteen
Requiem for a dream
Fikret8
-
- 6169 messages
- 4233 votes
Babel
Bringing Out the Dead
Requiem (For A Dream)
The Mist
Irreversible
Once Upon a Time in America
The Grey Zone
Pi
gijs (-.-)
-
- 183 messages
- 515 votes
requiem for a dream is de enige film waar ik gewoon depressief van werd. het was een film die niet eng was maar toch was die eng. gewoon niet normaal
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Dancer In The Dark (5*)
Hotaru No Haka (5*)
Irréversible (5*)
Requiem For A Dream (5*)
Funny Games (5*)
Lilja 4-ever (4,5*)
Seul Contre Tous (4,5*)
The Great ecstasy of Robert Carmichael (3,5*)
Ik hou echt niet van "feel bad movies". 
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes
Dogville. Het einde is heel bevredigend, maar de rest van de film is wel een echte feel bad sfeer.