• 177.923 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.308 votes
Profile

De ultieme 'feel bad movies'

ThaMovieVoter

• 3637 messages
  • 2242 votes

We hebben hier al een topic over de ultieme feel good movies.

Dan vind ik dit ook wel toepasselijk, er zijn namelijk ook zoveel films die een naar einde hebben of een einde waar je je in ieder geval niet goed bij voelt...

ThaMovieVoter

• 3637 messages
  • 2242 votes

Ik zal er direct een paar opnoemen;

- Once Upon a Time in America

- The English Patient

- Gladiator

- All quiet on the Western front

- The Last Emperor

- A Bronx Tale

- Donnie Brasco

- The Pianist

- Watership Down

blabla

• 2070 messages
  • 5242 votes

Il Grande Silenzio

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Requiem For A Dream, Saving Private Ryan, Lilja 4-ever

ThaMovieVoter

• 3637 messages
  • 2242 votes

Ik was nog een zeer belangrijke vergeten;

- Braveheart

Prachtige film die erg dramatisch eindigt, maar dat maakt de film zeker niet slechter.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

ThaMovieVoter

• 3637 messages
  • 2242 votes

Bedoel je dat deze film zo'n slecht einde heeft, of dat de film zo erbarmelijk slecht is

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

is dat een serieuze vraag?

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Nagenoeg alle Haneke-films, met als toppunt misschien toch wel 'Funny Games'.

Andere kandidaten:
Requiem For A Dream
Cannibal Holocaust
Lilja 4-Ever
Audition
Das Experiment
Heavenly Creatures*
Dancer In The Dark
Videodrome

* Heavenly Creatures-spoiler! Op zich echt een feelgood-film, maar het einde hakt er echt in

Diesel

• 9411 messages
  • 0 votes

ThaMovieVoter schreef:
Gladiator
Een happier einde kan niet.

Begrijp echt niet waarom je Gladiator een feel bad einde vind hebben.

ThaMovieVoter schreef:
A Bronx Tale
Hier ook hetzelfde als bij Gladiator, het einde is wel degelijk happy te noemen. Sonny wordt vermoord maar dit maakt duidelijk dat Calogero hoogswaarchijnlijk nooit het slechte pad op zal gaan omdat hij letterlijk ziet wat er met criminelen gebeurt. En als Joe Pesci, de nieuwe boss, hem aan het einde van de film zegt dat hij altijd langs kan komen slaat Calogero dit aanbod af,ook dit is het bewijs van dat hij niets meer met de onderwereld te maken wil hebben, het komt allemaal wel goed met Calogero, dat is wat het einde duidelijk aangeeft.

Happy ending dus.

Diesel

• 9411 messages
  • 0 votes

Enkele 'feel bad movies':

Se7en

Taxi Driver

Straw Dogs

Blood Simple

Apocalypse Now

Bringing out the Dead (al is het einde wel happy te noemen)

The Texas Chainsaw Massacre (het origineel uiteraard)

FeZ

• 460 messages
  • 3170 votes

Abre Los Ojos Vanilla Sky

ThaMovieVoter

• 3637 messages
  • 2242 votes

Ik vond het zwaar klote dat Sonny werd doodgeschoten, zo slecht was hij immers niet, zonde!
En wat ik ook lelijk vond is dat er daarna zo'n sfeertje was van; 'nobody gives a fuck'

Aangepast

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5068 votes

Spoilers!

Diesel

• 9411 messages
  • 0 votes

Heb mijn eigen bericht even aangepast maar aan die van ThaMovieVoter kan ik natuurlijk niets veranderen.

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

- Idi i Smotri

- 21 Grams

- U-Turn

Diesel

• 9411 messages
  • 0 votes

Heb 21 Grams nog niet gezien maar U-TURN en IDI I SMOTRI zijn beide inderdaad echt extreem deprimerend, dit soort films noem ik zelf altijd een toure de mindfuck.

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

tovenaar wrote:

- Idi i Smotri

Wow ja, hoe kon ik die vergeten?

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Schindler's List ...

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

RFAD natuurlijk

aegron

• 4030 messages
  • 1265 votes

requiem for a dream

ook bij donnie darko bleef ik met een naargeestig gevoel zitten. Dit lag niet aan het end, maar meer aan de film als geheel.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Feel Bad ? Ik heb wat moeite met die term. Sowieso alle films die ik 0,5 heb gegeven, maar bedoelen jullie ook films met een zwaar einde ofzo ?

ThaMovieVoter

• 3637 messages
  • 2242 votes

FisherKing wrote:

Feel Bad ? Ik heb wat moeite met die term. Sowieso alle films die ik 0,5 heb gegeven, maar bedoelen jullie ook films met een zwaar einde ofzo ?

Ik bedoel het dus niet cynisch, met 'feel bad' bedoel ik simpelweg; films die een naar einde hebben of je gewoon een rot gevoel geven, dus zeker niet dat een film slecht is

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Maar een slechte film (waar ik me enorm aan irriteer) geeft me ook een ongelofelijk rot-gevoel. En dat bedoel ik niet cynisch.

Een film met een rot-einde geeft me niet per definitie een slecht (bad) gevoel hoor . Als ik lyrisch over een film ben (ondanks thema en einde), ben ik alleen maar gelukkig.

ThaMovieVoter

• 3637 messages
  • 2242 votes

FisherKing wrote:

Maar een slechte film (waar ik me enorm aan irriteer) geeft me ook een ongelofelijk rot-gevoel. En dat bedoel ik niet cynisch.

Een film met een rot-einde geeft me niet per definitie een slecht (bad) gevoel hoor . Als ik lyrisch over een film ben (ondanks thema en einde), ben ik alleen maar gelukkig.

Klopt, maar laat ik dus ff duidelijk zijn dat ik niet de nadruk leg op gewoon slechte films, maar gewoon films die zielig eindigen of je een deprimerend gevoel geven.

Bijv. Braveheart, prachtige film, het einde is alleen door en door triest...

Ditzelfde geld voor Platoon en All quiet on the Western Front.

Zo zijn er nog wel genoeg op te noemen, terwijl al deze films tot goed of zeer goede rang toebehoren.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Ik kan het begrip 'feel bad movie' op 2 manieren opvatten. Een film die je erg irriteert, of een film waarbij je bijvoorbeeld 'medelijden' krijgt met de hoofdpersoon. Klinkt raar, I know.

Pulp Fiction irriteerde mij nogal door de mate waarin ik vind dat de film overschat wordt. Zo had ik dat ook met Mad Max II.

First Blood heeft me dit jaar tot 5 maal toe een klein beetje 'feel bad' gevoel gegeven.

narva77 (crew films)

• 12723 messages
  • 6540 votes

Had iemand Spoorloos al genoemd?

pascal83

• 2736 messages
  • 2480 votes

1) Uiteraard is Requiem for a Dream al genoemd, die voor mij met stip op 1 staat als feel bad movie ....

2) Vlak (heel vlak) daar achter komt toch wel Seul Countre Tous.

3) Donnie Darko, al laat deze voor mij vooral een triest gevoel achter.

4) Memento; ook vooral een triest gevoel, wanneer het trieste bestaan van Leonard duidelijk wordt.

5) Audition/La Haine

pascal83

• 2736 messages
  • 2480 votes

U-96 schreef:

Ik kan het begrip 'feel bad movie' op 2 manieren opvatten. Een film die je erg irriteert, of een film waarbij je bijvoorbeeld 'medelijden' krijgt met de hoofdpersoon. Klinkt raar, I know.

First Blood heeft me dit jaar tot 5 maal toe een klein beetje 'feel bad' gevoel gegeven.

De film werkte bij mij ook hoogst irriterend

ThaMovieVoter

• 3637 messages
  • 2242 votes

U-96 wrote:

Pulp Fiction irriteerde mij nogal door de mate waarin ik vind dat de film overschat wordt.

Daar ben ik het met je eens, gematigde film, leuk om één keer te kijken, en dan misschien na 5 jaar weer eens.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.