- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Beste gevangenisfilm
Beste gevangenisfilm
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes
is er ook een film wat echt puur over de 2de wereld oorlog gaat en dan afspeelt in een concentratie kamp?
The Great Escape.
gortdroog
-
- 116 messages
- 0 votes
Zijn stiekum toch best veel toppers die gevangenisfilms GreenMile shawshank/great escape en niet te vergeten midnight run!! en last but not least BLOOD in BLOOD out, toch ook zekers een toppertje...
brucecampbell
-
- 3315 messages
- 7363 votes
Lang geleden deze gezien: http://www.moviemeter.nl/film/10221
Ik vond hem toen prachtig.
WhoKnowZ
-
- 5336 messages
- 2208 votes
Shawshank Redemption
Escape from Alcatraz
The Last Castle
Hurricane
American History X
In the Name of the Father
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
Shawshank Redemption
Escape from Alcatraz
The Last Castle
Hurricane
American History X
In the Name of the Father
American History X vind ik niet echt een gevangenisfilm, maar Escape from Alcatraz is echt een goeie ja. 
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
46-Okunen no Koi! 
Heel andere film dan de andere films hier, maar de beste film die zich in een gevangenis afspeelt, dat zeker 
N811
-
- 1459 messages
- 913 votes
Ik vind dat we wat missen in dit genre.
Shawshank redemtion en the green mile zijn mooie films maar het lijkt me ook eens intressant om eens een gevangenisfilm te zien waar we wat krijgen te zien over prison gangs wat zo heftig is in de amerikaanse gevangenissen. Blood in Blood out laat dit ook wel enigzins zien het is geen slechte film, maar ik heb er soms nog me twijfels over. Ik zou wel een gevangenisfilms over gangs van Taratino willen zien.
O jah serie OZ en Prison Break zijn helemaal nep.
Naar PB valt wel te kijken, maar serieus voelt het niet.
N811
-
- 1459 messages
- 913 votes
Das expiriment is zeker een goede film, maar vind het lastig om deze als gevangenisfilm te tellen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Stalag 17, Cool Hand Luke, Brute Force.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Moet deze - volgens mij kanshebbers - nog steeds zien:
http://www.moviemeter.nl/film/5549
http://www.moviemeter.nl/film/6405
http://www.imdb.com/title/tt0270211/
http://www.imdb.com/title/tt0061287/
SLK
-
- 107 messages
- 44 votes
The Green Mile vindt ik persoonlijk meer een sprookje geen echte gevangenisfilm. American Me, Doing Hard Time is ook redelijk en laten we Escape from Alcatraz niet vergeten
gortdroog
-
- 116 messages
- 0 votes
Ik vind dat we wat missen in dit genre.
Shawshank redemtion en the green mile zijn mooie films maar het lijkt me ook eens intressant om eens een gevangenisfilm te zien waar we wat krijgen te zien over prison gangs wat zo heftig is in de amerikaanse gevangenissen. Blood in Blood out laat dit ook wel enigzins zien het is geen slechte film, maar ik heb er soms nog me twijfels over. Ik zou wel een gevangenisfilms over gangs van Taratino willen zien.
O jah serie OZ en Prison Break zijn helemaal nep.
Naar PB valt wel te kijken, maar serieus voelt het niet.
ik denk dat we Taratino moeten mailen. Dan n harde vrouwelijke variant, iets van een vernieuwde Bangkok Hilton versie. Suggestie voor de hoofdrollen Charlize theron vs Uma Thurman...
gortdroog
-
- 116 messages
- 0 votes
Dus dan ook maar even een vernoeming voor Bangkok Hilton. Dan hebben we Midnight Express nog, wordt hier weinig genoemd toch een juweeltje van een gevangenisfilm!!
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Ben er geen fan van maar er is wel 1 absoluut meesterwerk:
- Dead leaves
tukkerstein
-
- 2216 messages
- 3467 votes
ik denk dat we Taratino moeten mailen. Dan n harde vrouwelijke variant, iets van een vernieuwde Bangkok Hilton versie. Suggestie voor de hoofdrollen Charlize theron vs Uma Thurman...
Ik denk niet dat je bij Tarantino moet aankomen voor een serieuze waarheidsgetrouwe gevangenisfilm.
lucdecoster
-
- 1644 messages
- 6323 votes
1. Green Mile
2. Cool hand luke
3. The Shawshank Redemption
4 Escape from Alcatraz
5. Papillon
6. Midnight Express
7. Bangkok Hilton
8. Birdman of Alcatraz
Andere gevangenisfilms heb ik nog niet gezien.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Ik denk niet dat je bij Tarantino moet aankomen voor een serieuze waarheidsgetrouwe gevangenisfilm.
Dat hoeft toch ook niet?
gortdroog
-
- 116 messages
- 0 votes
Gewoon waar die goed in is lkkr over the top, met die dames moet hij er iets aparts van kunnen maken. Laat dat maar aan zijn geniale brein over...
N811
-
- 1459 messages
- 913 votes
Dat is ook weer zo.
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Ben dol op gevangenis films, weet niet wat het is maar kan er wordt altijd zo in zo'n film meegesleept.
De beste,
-cool hand luke
-midnight express
-escape from alcatrez
-shawshank redemption
-american history x
-the green mile
Maar moet nog een heel hoop klassiekers zien oa birdman of alcatrez
N811
-
- 1459 messages
- 913 votes
Maar er moet ook een vettte film uitkomen over de us gevangnissen met het hele gang gebeuren. Dat kan nog eens intressante dingen opleveren.
FilmFreakDimi
-
- 135 messages
- 512 votes
Ik vind de serie Prison Break eigenlijk de beste maar als ik dan een film moet kiezen, dan wordt het toch the escape from alcatraz