• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.372.182 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2021

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Een laatste blokje voor vandaag.

Dievegge

• 3170 messages
  • 8193 votes

De remake van King Kong staat hoger dan het origineel...

Brave-Neo

• 607 messages
  • 1827 votes

We schieten al flink op vind ik! Ik heb het idee dat we sneller gaan in het begin dan 2 jaar geleden in ieder geval.

Tot nu toe 31 in de eindlijst en zeker gezien 57/200. Wat lager dan in 2019 maar nu wel 3 meer films al in de eindlijst.

Van die 31 komen er 10 uit mijn top 100; die staan uiteraard veel te laag maar hebben in ieder geval de eindlijst gehaald!

Wel mooi dat 2 daarvan nieuw zijn : Sleepers en Ajeossi dus daar ben ik erg blij mee!

Brave-Neo

• 607 messages
  • 1827 votes

Dievegge wrote:

De remake van King Kong staat hoger dan het origineel...

En nu nog even wachten wat Godzilla vs Kong gaat doen

mezzanine

• 398 messages
  • 2939 votes

En hier nog een keer dik 4 sterren voor survival style 5+. Wat een fantastische film, heeft enorm zo’n quirky 90’s mtv vibe. Blijft continu verassen en houdt dat perfect tot einde vol. Zelfs mijn zoon van 12 heeft ademloos zitten meekijken en vergat een uur zijn tik-tok.

DVD-T

• 15565 messages
  • 3123 votes

102/200 voor vandaag. Tot nu toe 12 uit mijn eindlijst voorbij zien komen.

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4886 votes

71/200 afgevinkt en 16 nominaties

Ik zie dat ik vergeten ben "Papillon" een cijfer te geven op MM waardoor die niet meegenomen werd. Die had anders ook een plaatsje gekregen in mijn lijst!

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

185/200

Cold Fish is zo'n titel die ik al jaren wil zien en ook gewoon in de kast heb staan, kom er steeds niet aan toe

met Polytechnique uit de batch van gisteren de enige van de 15 die al op mijn kijklijst stonden. Weet niet of ik de andere 13 onmiddelijk toe moet voegen... Takse Shelter, III en Comet intrigeren wel...

mezzanine

• 398 messages
  • 2939 votes

Ben blij met nieuwe entree voor Ida en monos.

Zag verder robocop en Total recall langskomen, dus ging eens kijken wat ik bij Verhoeven had. Blijkt dat ik 2 jaar geleden 5 films van hem in mijn lijst had en ze er nu alle 5 uitgegooid heb. Geen idee wat hij mij misdaan heeft.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ook ICM bijgewerkt.

154/200 kennelijk.

Metalfist wrote:

Al blijf ik het wel een vreemd fenomeen vinden dat The Departed het nog altijd zo goed blijft doen. Ik vond die op alle vlakken minder, maar het is eerlijk gezegd al heel lang geleden dat ik die nog heb gezien

Ik moet me ook bij IH88 voegen, ik heb The Departed op plek 77 maar liefst, en Infernal affairs zou mijn top 1000 niet eens halen. Wonderlijk hoe dat kan verschillen.

Koddig detail: Prometheus (2012) exact op dezelfde plek als 2 jaar geleden. Dat noemen ze nou een stabiele, harde kern aan fans. Genoeg 7's en 8-en, maar niet genoeg om de top 500 te halen. Kis Uykusu moet ik trouwens hoognodig herzien.

Verder weinig van mijn nominaties bij laatste paar batches. Enige van de laatste 30 waar ik aan meegeholpen heb was nog een Aziatische film ook, met Kaze Tachinu. Je verwacht het niet.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

John Milton wrote:

154/200 kennelijk

Same here

John Milton wrote:

ik heb The Departed op plek 77

Hnnnngggh.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ik heb je schreeuwende rubber lovers gekeken zonder morren, you can take this

Sanderkeuh

• 582 messages
  • 2953 votes

Van 24/100 waarvan 14 in mijn lijst stonden;

naar 62/200 waarvan 40 in mijn lijst stonden.

Van de nieuwkomers in de lijst vooral blij met Memories of Murder en Signs. Verrast me vooral van die eerste dat die nooit eerder in de lijst stonden.

Op de watchlist: Redline; Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives; The Taste of Tea; Vertical Ray of the Sun; The Night of the Iguana; Pop Skull

Al op de watchlist maar nog niet toe gekomen: Hana-Bi (Fireworks); The Warriors; Infernal Affairs

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Twee middelvingers bij het laatste tiental (in de stills). Tempo is uitstekend trouwens FilmPegasus. Dit vind ik een ideaal tempo (op ICM ging dat veel te snel imo).

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

89/200

11 Nominaties zijn afkomstig uit mijn lijstje. totaal nu 19/500

Twee Giallo's Profondo Rosso en het heerlijke L'Étrange Couleur des Larmes de Ton Corps

En eindelijk Pavel Khaleev III staat in de lijst! Yes!! Huh... Nosferatu was een nieuwkomer?

Plus ook de fijne Swiss Army Man ! Verdere nominaties waren Kiki's Delivery Service, Ôdishon, Logan, Crank, The Virgin Suicides, en Pop Skull

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Tot nu toe 32 films uit m'n lijst voorbij gekomen. Waarvan Logan m'n hoogst genoteerde was.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Over 900-801: 49 gezien, maar slechts op 5 zelf gestemd. Dus duidelijk mindere reeks dan de eerste 100 films. Echt een paar vreselijke vehikels voorbij zien komen.

kaketoe

• 827 messages
  • 1708 votes

Ik heb er 18 uit mijn lijst. Mijn lijst komt vooralsnog het meest overeen met mezzanine:

1. mezzanine 7 [39%]

2. SimonSav 5 [28%]

3. Film Pegasus 5 [28%]

4. Flavio 5 [28%]

5. TheBunk 5 [28%]

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Lekkere nieuwkomers hoor. Risttuules hoort zeker in de lijst thuis. De manier van filmen kan misschien wat gekunsteld overkomen, maar voor mij werkte het wel. De verschrikkingen die de personages doormaken kwamen nog steeds binnen.

Hostiles en Youth bevielen me ook erg goed. De still van Youth is wel een beetje saai Pegasus. Uit die betreffende scene is een leukere still beschikbaar .

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Opvallend dat The Descent het zeer goed deed in 2013 om dan van de radar te verdwijnen. Sinds 2019 gelukkig terug opgepikt, maar wel onderaan de lijst. Heerlijke horror!

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Zeker heerlijke horror. Eén van mijn favorieten. Mooi dat Frantz nieuw in de lijst terecht is gekomen. Ik heb de film gezien nadat ik de lijst al had ingeleverd, en hij had misschien wel in mijn lijst gestaan als ik hem later had ingeleverd.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Gaspar Noe doet het altijd wel goed hier. Toch wel een verassing dat Love het heeft gehaald. Niet mijn soort film, maar interessant was het zeker.

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Niet de beste Noé, maar toch fijn dat Love erin gekomen is. Sowieso een erg fijn blok met drie eigen nominaties, al zijn twee daarvan wel flink gedaald helaas.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Ja heel wat films die ik nog wil zien. Toch veel Aziatische films - niet allemaal - die klappen krijgen opnieuw. Maar bepaalden stonden toch ook wel héél erg hoog vroeger. Ik denk dat het percentage Asiamaniacs gewoon lager ligt dan 4-6-8 jaar geleden.

51/200 gezien (Den Skyldige heb ik wel gisterenavond nog gezien).

Ferdydurke

• 1353 messages
  • 854 votes

IH88 wrote:

verassing

Ja, de filmwereld zit er vol mee. Bijvoorbeeld deze, deze, en deze.

De laatste is een vaste klant voor deze lijst. Dat is dan weer geen verrassing.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

TornadoEF5 wrote:

Toch veel Aziatische films - niet allemaal - die klappen krijgen opnieuw. Maar bepaalden stonden toch ook wel héél erg hoog vroeger. Ik denk dat het percentage Asiamaniacs gewoon lager ligt dan 4-6-8 jaar geleden.

Ze zijn er nog wel, maar hebben dit keer geen lijst ingeleverd (o.a. Bbarbie en Mochizuki Rokuro), wat een shift in de lijst zal hebben gegeven. Jammer dat al diegenen die vorige keer meededen niet weer meegedaan hebben, want dat had pas echt een variabele lijst gegeven.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ik vind sowieso dat er veel films terug hun intrede maken na in 2019 verdwenen te zijn. Of is dat slechts een gevoel?

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Hoe vaak gebeurt het eigenlijk dat je een film op exact dezelfde positie hebt ingevuld als een andere gebruiker, en dan ook nog even in lagere regionen van de lijst? Viel me net voor het eerst op bij In the Crosswind, een nieuwe binnenkomer waarmee ik natuurlijk erg content ben (maar waarom was dat in 2019 nog niet gelukt?)

stephan-0115

• 1358 messages
  • 2203 votes

Wat een veldslag ineens in de hogere regionen van mijn lijst. Op 773 mijn nummer 5, op 772 mijn nummer 26 en op 771 mijn nummer 12. Prima blokje.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Columbus!!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.