• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.003 actors
  • 9.371.552 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2021

horizons

• 5687 messages
  • 2404 votes

Gezien de Kubrick liefde deze editie is die kans best groot.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Ik zie die ook niet dalen. Ik doe mee kapp.

In 2017 stond hij immers ook op 1.

magdiragdag

• 11 messages
  • 994 votes

Wat een fijne 2 weken waren dit, om de onthulling van de lijst en de discussies hier te volgen. Dank Film Pegasus! Fijn om steeds de films te raden aan de hand van de stills.

En voor iemand die nog maar 3½ jaar serieus film kijkt ben ik erg tevreden met mijn 454/993 - en ook nog eens veel inspiratie opgedaan.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Van de top 7 heb ik enkel op Fight Club, 2001: A Space Odyssey en Pulp Fiction gestemd. Niet op The Godfather, Once Upon a Time in the West, Mulholland Dr. en Apocalypse Now. Al is het bij sommigen van die erg nipt, maar ik vind dat ik ze eigenlijk alle vier nog eens moet zien. Al geldt dat voor alle zeven misschien, want Fight Club is te lang geleden. Pulp Fiction begint al te vervagen in mijn herinnering. 2001: A Space Odyssey zit het frist in mijn hoofd denk ik.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Ik denk dat 2001 niet naar 1 gaat maar ook niet zal dalen. Ik ben bang dat Pulp fiction of The godfather het gaat worden.

nathaniel177

• 574 messages
  • 2726 votes

pulp fiction op 7!

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

eRCee wrote:

Ik denk dat 2001 niet naar 1 gaat maar ook niet zal dalen. Ik ben bang dat Pulp fiction of The godfather het gaat worden.

Wel Pulp Fiction zal het niet worden

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Heerlijk!

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Zoooo dat is een beste daling

Van 2013 naar 2015 daalde Pulp Fiction 6 plaatsen, van 2017 naar 2019 steeg hij er weer 8, en nu weer 5 naar beneden.

Flavio

• 4893 messages
  • 5225 votes

Gelukkig. Die was wel een outsider voor de nummer 1. Vind het geen slechte film hoor (had hem immers ook in mijn lijst staan) maar top 3 was wel te veel eer.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

John Milton wrote:

Zoooo dat is een beste daling

Ja. Anderzijds ook al een keer buiten de top-10 beland. Bij Tarantino heb je misschien een soort verdunningseffect. Al z'n nieuwe films belanden ook in de lijst.

stephan-0115

• 1358 messages
  • 2200 votes

Zo. Flinke verschuiving van Pulp Fiction! Denk dat Mulholland weer de nummer 1 wordt. 2001 is destijds uitgelopen op een flinke desillusie, eigenlijk de enige Kubrick die ik niet kon waarderen, maar als 2001 op 1 komt te staan is dat een goede reden deze a.s.a.p. te herzien. Denk dat ik deze nu beter kan waarderen dan een jaar of 6 terug.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Ik had Pulp op #11 dus wat mij betreft staat hij zo slecht niet hier. Wel een film met een vrijwel oneindige herkijkwaarde voor mij, al keek hem in de jaren ‘90 en ‘00 wel veel vaker dan de 10’s. En dit decennium heb ik hem volgens mij nog helemaal niet gezien.

Maar ik kijk hem zo nog een keer, al ken ik de meeste dialogen uit mijn hoofd. 15-20 keer gezien, gok ik.

Brave-Neo

• 607 messages
  • 1826 votes

Ik hoop dat de aandacht door The Final Cut van Apocalypse Now deze dit jaar op 1 eindigt!

Nr 2 graag Fight Club ( maar dat verwacht ik zeker niet ).

horizons

• 5687 messages
  • 2404 votes

Oef. Da's meevaller. Laagste waardering voor een film in deze contreien van mij.

Pulp Fiction viel voor mij zwaar tegen bij herzieningen.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

7e voor Pulp Fiction is zeker geen schande, vind ik. Hoort wel thuis in de top 10, maar ben zeker tevreden. Vind het trouwens een erg mooie top 10, los van wat er gebeurt. De film die er het minst in thuishoort, is weg (nl. Se7en).

De hoogste genoteerde film die ik nog niet gezien heb is The Godfather part II trouwens, niet Idi i Smotri. Hoe dan ook komen ze zeker allebei aan de beurt (en dan is de herziening van de eerste Godfather ook meteen een feit).

Het zijn alleen geen films die je zomaar even opzet, en je moet er wel tijd voor vrijmaken, en ook attent en fris bijzitten (voor een vrij lange zit, drie keer toch). Geldt ook voor bepaalde andere top 10 films, zoals die andere Coppola die nog komt. En ook wel Once Upon a Time in the West, maar die ligt me ietsje meer, maar net zoals Apocalypse Now liet ik hem eruit omdat hij niet fris genoeg meer in mijn hoofd zat, dus die komt normaalgezien zeker vrij snel aan de beurt, toch zeker tegen 2023 als er een volgende editie komt.

En dan is er ook nog Mulholland Dr. maar van Lynch in het algemeen moet ik sowieso eens wat meer zien. Dat zal ook mettertijd wel nog gebeuren.

nathaniel177

• 574 messages
  • 2726 votes

Hoogst geplaatste film die ik nog nooit heb gezien is The Thin Red Line

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Hup hup MHD!

Flavio

• 4893 messages
  • 5225 votes

Hoop op een top 3 met 2001, Mulholland Drive en OUATITW.

Volgorde maakt me niet zo veel uit als 2001 maar weer bovenaan staat.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Brave-Neo wrote:

Ik hoop dat de aandacht door The Final Cut van Apocalypse Now deze dit jaar op 1 eindigt!

Goeie verklaring i.i.g voor de stijging.

Brave-Neo

• 607 messages
  • 1826 votes

Hoogst geplaatste film die ik nog niet heb gezien zal Mulholland Drive zijn

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

TornadoEF5 wrote:

7e voor Pulp Fiction is zeker geen schande, vind ik. Hoort wel thuis in de top 10, maar ben zeker tevreden. Vind het trouwens een erg mooie top 10, los van wat er gebeurt. De film die er het minst in thuishoort, is weg (nl. Se7en).

Persoonlijk zou ik zowel American Beauty, Apocalypse Now en Drive onder de bus gooien (eentje ervan althans), om Se7en erin te krijgen, maar veel scheelt het niet.

Voor mij is Se7en gewoon nog net iets specialer. Vind ze ook wel moeilijk te vergelijken

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

John Milton wrote:

Persoonlijk zou ik zowel American Beauty, Apocalypse Now en Drive onder de bus gooien (eentje ervan althans), om Se7en erin te krijgen, maar veel scheelt het niet.

Nee dank u!

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Op het einde na is Se7en niet zo heel bijzonder.

Vrij gedateerde 90s film.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Je kunt gerust zijn eRCee, didn’t happen

nathaniel177

• 574 messages
  • 2726 votes

Fight Club op 6 verwachte ik eigenlijk wel

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

kappeuter wrote:

Op het einde na is Se7en niet zo heel bijzonder.

Vrij gedateerde 90s film.

Zo oneens.

Flavio

• 4893 messages
  • 5225 votes

Gelukkig, Fight Club is ook geneutraliseerd.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Niemand had Pulp Fiction en Fight Club ook op 1, valt me nu pas op.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Flavio wrote:

Gelukkig, Fight Club is ook geneutraliseerd.

Inderdaad. Volgende keer mag die wel wat lager uitkomen.

Kan toch niet anders dan dat nu Apocalypse now komt.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.