• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.914 votes
Profile

Top 300 Horrorfilms

Shaky

• 3735 messages
  • 13044 votes

Sluit me aan bij mijn voorgangers alexspyforever; die twee uit 2017 zijn troep. Die uit 2019 is verrassend leuk. Let wel; het was een bioscooprelease, dus dan weet je meteen dat het behoorlijk braaf blijft. Maar dan nog; aardig filmpje hoor.

Noodless

• 10040 messages
  • 6176 votes

16/20 gezien

Rampo Noir 2005 a lang op de watchlist, maar kan er voorlopig niet aan geraken.

Ook benieuwd naar The Similars...

4 nominaties : Der Goldene Handschuh net niet in de top 10, Dressed to Kill, Wrong Turn 2 en Dolls..een late ontdekking

Suspiria 2018, geef mij maar de originele. Headless vond ik erg tegenvallend.

Al de films met thema exorcisme wisten mij niet te bekoren.

Witchfinder General vond ik wel leuk.

En ondanks heel wat aanhang wisten deze films mij totaal niet te bekoren : The Rambler, Rubber en The Lords of Salem.

joolstein

• 10828 messages
  • 8911 votes

17 van 20 gezien (48 van 60)

Zo naar een dagje andere beeldende kunst te hebben gekeken onder het mom van werken nu even een stukje typen:

Ditmaal veel uit mijn lijstje van genomineerde!

The Rambler en Rubber Zo horen voor mij horror-komedies te zijn! (Quentin Dupieux maakt sowieso komedie-films waar ik enorm van geniet en kan lachen) Waren ze allemaal maar zo!? Al is er nog één die ik nog beter vind en die staat op nr. 27 van mijn lijst!

Rampo Noir Ik ben gek op anthologie-films in dit behoort tot het neusje van de zalm!

Headless brengt eigenhandige het slasher-genre een stapje verder! Perfecte Gore gecombineerd met een vakkundig verhaal en camerawerk. Meer van dit graag!

Dolls Stuart Gordon maakte naar mij bescheiden mening één van de beste enge poppen-films. Ken maar twee films waar ik de pop ook eng in vond (een Aziatische waar ik naam van ben vergeten en Dead by Night (mijn nr. 26)

The Similars aka Los parecidos bijzondere film met een sterke jaren 60 sfeer, kan er niet veel anders over zeggen!

The Lords of Salem de beste Rob Zombie Die man is een talent Al hoop ik wel dat hij nu klaar is met de familie Firefly, die worden nu best wel vervelend! En een film met sektes of heksen tja...dan ben ik fan!

Witchfinder General Zoals gezegd heksen of sektes en dan ook nog Vincent Price als de heksenjager dat kan bijna niet anders dan dat ik de maximale punten geef!

Met best veel van mijn genomineerde films in deze lijst van twintig valt er helaas ook één film in de categorie; 'ik kan er maar weinig mee' Ditmaal is dat The Invitation. Geen opmerking bij die film maar voor mij was de opbouw te lang en de afhandeling in de laatste twintig minuten was voor mij als iemand die (vermoedelijk) teveel horror heb gezien te standaard. (vier films van regisseur Karyn Kusama gezien maar ik ben niet echt enthousiast)

Net als Brian De Palma's The Fury is Dressed to Kill een film die ik nog steeds op het lijstje heb staan om ooit eens te kijken!

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Krijgen we op het laatst ook nog de hele lijst ergens? Ik heb ondertussen de helft gemist

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Glacius wrote:

Krijgen we op het laatst ook nog de hele lijst ergens? Ik heb ondertussen de helft gemist

Ik hoop dat je de top 300 als geheel bedoeld want ik zie het niet zitten om een lijst van 1200 films te gaan plaatsen...

Ik tag je nochtans iedere keer.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Glacius wrote:

Je kan toch gewoon de vorige berichten lezen?

joolstein

• 10828 messages
  • 8911 votes

Glacius wrote:

Via de zoekfunctie op de naam alexspyforever zoeken en dan krijg je alleen zijn berichten, Hij post alle lijstjes dus zouden ze in beeld moeten komen

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Ik hoop dat je de top 300 als geheel bedoeld want ik zie het niet zitten om een lijst van 1200 films te gaan plaatsen...

Ik tag je nochtans iedere keer.

Oh, ik dacht je hebt alles wat je post eerst in een tekstbestandje gezet. Never mind.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Bob Gray

Boeikens

DjFrankie

Film Pegasus

Glacius

ikkegoemikke

joolstein

Kondoro0614

leatherhead

mikey

Observator

Onderhond

Theunissen

umbra

wendyvortex

Woland

Noodless

horizons

Shaky

Shadowed

john mcclane 2

Q Jones

Collins

dualcia

MovieMind

U96

Metalfist

wibro

IH88

Dag 4: 240-221

De stills zijn ja alweer van joolstein (en ja er zijn ook anderen die er hebben voorzien )

‎MM Horror Top 300, a list of films by Johan_Wow • Letterboxd

240 Constantine (2005)

281 punten – 3 lijstjes

https://culturageek.com.ar/wp-content/uploads/2020/07/keanu-constatine2.jpg

239 Gokudô Kyôfu Dai-gekijô: Gozu (2003)

Gozu

282 punten – 3 lijstjes

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNjQ0NjViNTEtODM3Ny00OTU2LWFmNTQtZTA0OTQ5YzhhNzcwXkEyXkFqcGdeQXVyNzg3NDI3MjM@._V1_.jpg

238 Pandorum (2009)

283 punten – 5 lijstjes

https://www.syfy.com/sites/syfy/files/2017/08/screen_shot_2017-08-11_at_11.53.57_pm.png

237 Storm of the Century (1999)

285 punten – 3 lijstjes

https://pm1.narvii.com/6376/b7f9133f0927b6630b3d53e216a8d9edc61bed0e_hq.jpg

236 Welp (2014)

Cub

286 punten – 4 lijstjes

https://uploads-ssl.webflow.com/5ba6a773b828fcdc0b525cc7/5ba6c56ae33cb6231b1bb0f5_slide5.jpg

235 The Silence of the Lambs (1991)

288 punten – 3 lijstjes

https://i.pinimg.com/originals/07/0c/d5/070cd5518b308178df7161c09c1803a2.jpg

234 Hausu (1977)

House

290 punten -3 lijstjes (hoogste punten: 118)

https://i.pinimg.com/originals/f7/ca/71/f7ca7130b089cfac4d46d7d67f6210aa.jpg

233 A Girl Walks Home Alone at Night (2014)

290 punten -3 lijstjes (hoogste punten: 148)

https://i.pinimg.com/originals/6e/51/58/6e51583dd51bb1875bad6eeabbe5a2ae.jpg

232 The Hunt (2020)

290 punten -4 lijstjes (hoogste punten: 119)

https://theplaylist.net/wp-content/uploads/2020/02/the-hunt-betty-giplin.jpg

231 Demon Seed (1977)

290 punten -4 lijstjes (hoogste punten: 137)

https://i.ytimg.com/vi/8dWy5LD2jyA/maxresdefault.jpg

230 Frankenstein's Army (2013)

292 punten – 3 lijstjes

https://www.lifeandstylemag.com/wp-content/uploads/2017/10/horror-frankensteins-army.jpg?w=750&h=499&crop=1&resize=1180%2C785

229 The Human Centipede (First Sequence) (2009)

292 punten – 5 lijstjes

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6d/Still8_Human_Centipede_cropped.jpg

228 Begotten (1990)

294 punten – 3 lijstjes

https://i.ytimg.com/vi/ZuMzjI2PuR0/maxresdefault.jpg

227 Død Snø (2009)

Dead Snow

296 punten – 4 lijstjes

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNmNmY2FlZjQtMGEwMS00NTNjLWE3OWQtMTc4MWYyM2YwOGEzXkEyXkFqcGdeQXVyMjUyNDk2ODc@._V1_.jpg

226 The Howling (1981)

297 punten – 3 lijstjes (hoogste punten: 121)

https://i.pinimg.com/originals/37/ea/9c/37ea9ceaca78a7c2670b27dc917cd2d8.jpg

225 Annihilation (2018)

297 punten – 3 lijstjes (hoogste punten: 133)

https://i.pinimg.com/originals/e4/c2/25/e4c225f8c47b6b55b7370517794ea4cb.jpg

224 The Blob (1988)

297 punten – 5 lijstjes

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNmJmNDg4MDAtZDMwNC00ZjQwLWE0ZWYtMzJmNTQxYWRjODQxXkEyXkFqcGdeQXVyMTAzMTgxMzU5._V1_.jpg

223 The Babysitter (2017)

299 punten – 3 lijstjes

https://ekladata.com/8kGZ9aCOO3K4lrHjxDwx0mWrmTY.jpg

222 Bride of Frankenstein (1935)

299 punten – 4 lijstjes (hoogste punten: 109)

https://img.csfd.cz/files/images/film/photos/159/250/159250248_2030d1.jpg

221 Trick 'r Treat (2007)

299 punten – 4 lijstjes (hoogste punten: 137)

https://wickedhorror.com/wp-content/uploads/2015/10/Sam-in-Trick-r-Treat.jpg

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

17/20 gezien (63/80)

Niet gezien:

Pandorum

Begotten

A Girl Walks Home

Die laatste leek me de enige interessante maar als ik de berichten lees lijkt het mij toch eerder style over substance, traag en weinig horror. Jammer want dat zwart/wit leek me wel interessant. Tenzij iemand mij op een of andere manier kan overtuigen. Film Pegasus gaf er 5* en als ik zijn recensie lees weet ik eigenlijk al genoeg. Dat is nu net niet wat ik van een horrorfilm verwacht.

Eigen nominaties

Demon Seed

Andere die ik wel goed vond

The Blob

The Human Centipede (tegen alle verwachtingen in eigenlijk, de sequel vind ik dan weer bagger)

The Bride of Frankenstein (altijd beter gevonden dan Frankenstein)

Silcence of the Lambs vond ik destijds wel goed net als Constantine maar geen behoefte om die te herzien. Denk niet dat ik er nu nog veel aan ga vinden.

Een echt rotslechte zit er ditmaal niet tussen. Al zijn er wel een aantal waar ik niet veel mee kon

The Howling: dacht dat het een soort klassieker was, viel dat even tegen, soms wel goede gore maar over het algemeen redelijk dom en lachwekkend

Hausu: zo een film die zo hyperkinetisch is dat je u afvraagt hoe ze een kijker meer dan een half uur kunnen boeien

Gozu: ik was al vergeten dat ik deze had gezien, nu goed denk toch dat ik deze de slechtste vind van de hoop, bizarre scènes die uiteindelijk niet leuk of grappig zijn en duurt te lang

Deze waren hoopvol maar uiteindelijk toch niet echt kunnen genieten:

The Babysitter: typische brave horror comedy a la Final Girls, weinig grafisch, naakt mag niet, gericht op jongeren en 30+ ers die nostalgisch zijn mbt tot hun schone jeugd

Dead Snow: Shock Waves maar dan in de sneeuw, heel vervelende personages

Frankenstein's Army: film die ik echt wel goed wou vinden, uiteindelijk ben ik het wel eens met joolstein dat het origineel en goed in elkaar steekt, maar de saaie personages, het lange rondlopen en vooral de manier van filmen maakten het toch niet zo een leuke kijkervaring

Shaky

• 3735 messages
  • 13044 votes

16/20

Niet gezien:

Bride of Frankenstein

The Howling

Welp

Gozu

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

69/80 ... wat je wel een beetje krijgt nu dat de community eerder krimpt dan uitbreidt is dat de genoemde films veelal bekenden zijn uit eerdere challenges en lijstjes.

Enkel A Girl Walks Home niet gezien, maar ook redelijk bewust aangezien je van verre voelt aankomen dat horror het primaire niet zal zijn. Wel een degelijk lijstje verder, met Demon Seed als enige echte tegenvaller.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Alleen Silence o/t Lambs en the Howling genomineerd. Demon Seed is trouwens ook een cultfavorietje. Eentje die onder mijn huid zit.

Noodless

• 10040 messages
  • 6176 votes

16/20 gezien.

3 nominaties : nr 238, 227 en 221

Th Blob en Hausu nog steeds op mijn watchlist.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Zo zie je maar dat smaken verschillen, enkele pareltjes in deze lijst die anderen wat minder zullen liggen. Maar het maakt de lijst gevarieerd. Mooi!

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Onderhond wrote:

69/80 ... wat je wel een beetje krijgt nu dat de community eerder krimpt dan uitbreidt is dat de genoemde films veelal bekenden zijn uit eerdere challenges en lijstjes.

Enkel A Girl Walks Home niet gezien, maar ook redelijk bewust aangezien je van verre voelt aankomen dat horror het primaire niet zal zijn. Wel een degelijk lijstje verder, met Demon Seed als enige echte tegenvaller.

The Howling gaf je ook maar 1,5* dat leek me toch ook geen meevaller dan

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

Nee, maar dat lag meer binnen de verwachting, Bride of Frankenstein staat ook op 1.5*

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Shaky wrote:

16/20

Niet gezien:

Bride of Frankenstein

The Howling

Welp

Gozu

Ach ja en over Welp had ik nog niks gezegd. Je kan zeggen aardig naar Belgische/Vlaamse normen maar weet zich ook niet te onderscheiden van soortgelijke werkjes uit het buitenland. Blijft ondanks een duistere sfeer oppervlakkig en vaag qua verhaal en personages (waar weinig echt sympathiek zijn). Ook vrij tam. Gelukkig doet Yummy het beter in deze lijst.

Shaky

• 3735 messages
  • 13044 votes

Die plotomschrijving op MovieMeter maakt me niet bepaald enthousiast, maar ik zet Welp toch op de kijklijst

alexspyforever.

komt 'ie weer met z'n Yummy. Jij moet haast wel aandelen in de film hebben.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Gozu moet ik nog steeds kijken... Al een aantal jaar lang. Vind het vaak lastig om aan Aziatische films te beginnen. Meestal wordt de kwaliteit om zeep geholpen door flauwe humor en/of melodramatiek. Vaak lange speelduur wil ook niet helpen.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Shaky wrote:

Die plotomschrijving op MovieMeter maakt me niet bepaald enthousiast, maar ik zet Welp toch op de kijklijst

alexspyforever.

komt 'ie weer met z'n Yummy. Jij moet haast wel aandelen in de film hebben.

Het zou me niet verbazen dat je Welp ook nog goed gaat vinden en wellicht beter dan Yummy.

Ik heb zo het gevoel dat je sfeervol dan toch net wat leuker vindt dan grafisch.

Ik ben nu trouwens bezig met de lijst voor morgen en bij gelijke standen moet ik dan kijken welke de hoogste punten is bij elke film. Ik kan ook zien van wie de hoogste score komt. BIj eentje komt die van jou, jouw nummer 12 en die bedeelde ik dan weer met 0,5* (joolstein trouwens ook). Uiteindelijk kwam er een franchise van ondanks sterk verdeelde reacties van heel eng tot saaie prul. Volgens mij had jij ook de hype die destijds was ontstaan flink gevoed dan Oh en ik heb die film nog in de bios gezien vóór de officiële release (als onderdeel van Halloweenspecial) dus ik stomverbaasd toen ik te horen kreeg dat er uiteindelijk een publiek voor bleek te zijn.

Shaky

• 3735 messages
  • 13044 votes

Ik heb zo het gevoel dat je sfeervol dan toch net wat leuker vindt dan grafisch.

Geen voorkeur; een film moet voor mij kloppen als geheel. Ik kan niet zo goed in hokjes denken.

Uiteindelijk kwam er een franchise van ondanks sterk verdeelde reacties van heel eng tot saaie prul. Volgens mij had jij ook de hype die destijds was ontstaan flink gevoed dan Oh en ik heb die film nog in de bios gezien vóór de officiële release (als onderdeel van Halloweenspecial) dus ik stomverbaasd toen ik te horen kreeg dat er uiteindelijk een publiek voor bleek te zijn.

...ondertussen zou je toch moeten weten dat zulke steken onder water mij niet zoveel doen....

Enige wat ik er over kan zeggen is dat je me heel slecht inschat als je denkt dat ik aan hypes meedoe .

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Shaky wrote:

...ondertussen zou je toch moeten weten dat zulke steken onder water mij niet zoveel doen....

Enige wat ik er over kan zeggen is dat je me heel slecht inschat als je denkt dat ik aan hypes meedoe .

Dat was niet eens een steek onder water, gewoon een (onnozele) tegenreactie op het feit dat ik aandelen zou hebben in Yummy.

Geen voorkeur; een film moet voor mij kloppen als geheel. Ik kan niet zo goed in hokjes denken.

Dat is natuurlijk vaag. Maar denk dat het bij mij hetzelfde is. Al maakt het dan wel moeilijk om te weten welke aanbevelingen te doen. Ik heb wel zo mijn voorkeuren maar levert niet altijd een vermakelijke film op.

Shaky

• 3735 messages
  • 13044 votes

alexspyforever wrote:

Al maakt het dan wel moeilijk om te weten welke aanbevelingen te doen.

Van de ene kant ontzettend gemakkelijk bij mij, van de andere kant uitermate lastig. Ik snap je helemaal.

Meestal hanteer ik gewoon de regel: heeft iemand een film die hij/zij mij aanraadt, gewoon noemen. Maar inderdaad; als tipgever kun je dan lastig van te voren inschatten wat je kunt noemen.

Gelukkig ben ik een veelvraat op filmgebied, dus het pluspunt is dat elke aanbeveling welkom is: ik zit er dan ook echt niet mee als ik een aanbevolen film kijk waar ik niets aan bleek te vinden. So be it.

Zal straks bij de horror challenge in oktober ook wel weer veelvuldig gaan voorkomen dat ik films ga kijken die ik te slecht voor woorden vind, heerlijk.

joolstein

• 10828 messages
  • 8911 votes

19 van 20 gezien (67 van 80)

Constantine is de enige die ik niet heb gezien! Nu denk ik bij regisseur Francis Lawrence door zijn andere werk ook niet zo gauw aan horror maar wie weet?

Eigen nominaties;

Gokudô Kyôfu Dai-gekijô: Gozu met Takashi Miike in mijn top 10 is dat niet zo gek!

The Human Centipede (First Sequence) Het begin van de trilogie en het zal in het tweede deel nog veel beter worden, helaas met derde deel ook veel zwakker.

En dan mijn nummer 3; Frankenstein’s Army Die film was puur genieten Wat een creaturenontwerp en heerlijke Gore I love that film!

Erg fijne films waren 4* voor The Blob, Hausu,Trick ’r Treat en A Girl Walks Home Alone at Night (al scoort die meer op romantiek)

3,5* voor Cub aka Welp, The Hunt,The Howling, The Bride of Frankenstein (al zet die wat teveel in op komedie)

3* voor Storm of the Century, Annihilation en The Babysitter die vond ik alle niet bijzonder genoeg maar wel prima films. Begotten was onsamenhangend maar intrigerend en wereldvreemd

In dit lijstje dus maar weinige echt slechte waarderingen.De film met de laagste waardering is Demon Seed Beetje braafjes (zelfs The Silence of the Lambs bezat meer spanning) Uit mijn opmerking bij de film; De film moet het verder niet hebben van grootse special effects, actiescènes of schrikeffecten. en Het camerawerk is degelijk. (Doet aan als van die tv-films) Hierdoor blijft helaas wel het echte vuurwerk een beetje uit.

Nee, voor mij geen film die je nog eens opzet voor een fijn avondje fijn griezelen van horror.

Shaky

• 3735 messages
  • 13044 votes

joolstein wrote:

The Human Centipede (First Sequence) Het begin van de trilogie en het zal in het tweede deel nog veel beter worden, helaas met derde deel ook veel zwakker.

Begotten was onsamenhangend maar intrigerend en wereldvreemd

Van mij ook 3* voor Begotten. Helemaal mee eens: 'intrigerend maar onsamenhangend'. Al voeg ik er voor mezelf nog aan toe: te saai en het riep bij mij niet dat beklemmende, ijzige gevoel op dat het bij sommige kijkers wel schijnt op te roepen. Vond het nog een vrij lange zit voor zo'n korte film.

Wat betreft The Human Centipede trilogie; Ik heb Laurence R. Harvey, Eric Roberts en Dieter Laser gesproken over de films. Bij een gepast moment zal ik wat van hun visies / ideeën over de trilogie delen in één van de vele horrortopics van alexspyforever.

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4883 votes

Horror 260-241 : 7/20 gezien (3 nominaties - The Possession/You're next/The Invitation)

Horror 240-221 : 6/20 gezien (3 nominaties : Demon Seed/The Hunt/Bride of Frankenstein)

Vind het eigenlijk raar dat Dressed to Kill en The Silence of the Lambs hier opduiken. Vind dit eerder thriller dan horror. En het word toch eens tijd dat ik "Rubber" ga kijken. Schijnt hilarisch te zijn

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

ikkegoemikke wrote:

Horror 260-241 : 7/20 gezien (3 nominaties - The Possession/You're next/The Invitation)

Horror 240-221 : 6/20 gezien (3 nominaties : Demon Seed/The Hunt/Bride of Frankenstein)

Vind het eigenlijk raar dat Dressed to Kill en The Silence of the Lambs hier opduiken. Vind dit eerder thriller dan horror. En het word toch eens tijd dat ik "Rubber" ga kijken. Schijnt hilarisch te zijn

Als je van satire en droge humor houdt, dan is het misschien wel wat voor jou? Ik herken dat soort humor vaak niet eens.

joolstein

• 10828 messages
  • 8911 votes

alexspyforever wrote:

Als je van satire en droge humor houdt, dan is het misschien wel wat voor jou? Ik herken dat soort humor vaak niet eens.

Nee geen satire... en ook eigenlijk geen droge humor (al kan het zijn dat je die definitie anders bedoeld) Nergens in films van Quentin Dupieux is maatschappijkritiek. ironie of sarcasme te vinden. Wel zijn ze de grappen absurd en doorspekt van (doordachte) gekkigheid. Kortom absurde humor want dingen gebeuren gewoon zonder echte reden. Een persoon die steeds probeert een blauwe auto, geel te schilderen, constant regen binnen in een kantoorgebouw of zoals bij Rubber mensen die vanaf de zijlijn met verrekijkers de film bekritiseren.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

joolstein wrote:

(quote)

Nee geen satire... en ook eigenlijk geen droge humor (al kan het zijn dat je die definitie anders bedoeld) Nergens in films van Quentin Dupieux is maatschappijkritiek. ironie of sarcasme te vinden. Wel zijn ze de grappen absurd en doorspekt van (doordachte) gekkigheid. Kortom absurde humor want dingen gebeuren gewoon zonder echte reden. Een persoon die steeds probeert een blauwe auto, geel te schilderen, constant regen binnen in een kantoorgebouw of zoals bij Rubber mensen die vanaf de zijlijn met verrekijkers de film bekritiseren.

Zoals ik al zei ik herken het soort humor niet eens. En dat is wellicht omdat ik het gewoon niet grappig vind. Maar aan de andere kant heb ik toch ergens gelezen dat iemand van satire sprak?

edit:

Dit schreef Basto in een reactie op mijn recensie:

Geen gevoel voor (gort) droge humor?

De film is een ijzersterke satire. Een van de allerleukste slashers.

Dus ja kennelijk is zijn idee van satire en droge humor toch iets anders

Nu goed ik ben dan toch eerder geneigd om jou te geloven

Wat er ook van zei ik snap wel dat sommige mensen het grappig vinden, maar die humor moet je liggen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.