- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2019
MovieMeter top 1000 project - Editie 2019
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Gelukt. Alle lijstje verwerkt! Ik ken de nr 1 en de 999 pareltjes die daarop volgen. Of voorafgaan bij de bekendmaking.
72 deelnemers, een mooi aantal. Veel nieuwe mensen. Niet iedereen van de vorige editie is er ook dit keer bij. Sommigen vonden er helaas de tijd niet meer voor. Maar het is sowieso een succes! Met een mooie gevarieerde lijst die ongetwijfeld voor filmtips kan zorgen.
Nu nog even dubbel checken en ontbrekende stills verzamelen (al heb ik toch al het grootste deel). Normaal denk ik maandag te beginnen met de presentatie!!
TheBunk
-
- 746 messages
- 3093 votes
Normaal denk ik maandag te beginnen met de presentatie!!
!!!!
-
- 31144 messages
- 5447 votes
De uitslag zal in dit topic te zien zijn: MovieMeter Top 1000 Project uitslag - Editie 2019
Discussies houden we hier, dat topic is enkel voor de uitslag.
nathaniel177
-
- 574 messages
- 2725 votes
Gelukt. Alle lijstje verwerkt! Ik ken de nr 1 en de 999 pareltjes die daarop volgen. Of voorafgaan bij de bekendmaking.
72 deelnemers, een mooi aantal. Veel nieuwe mensen. Niet iedereen van de vorige editie is er ook dit keer bij. Sommigen vonden er helaas de tijd niet meer voor. Maar het is sowieso een succes! Met een mooie gevarieerde lijst die ongetwijfeld voor filmtips kan zorgen.
Nu nog even dubbel checken en ontbrekende stills verzamelen (al heb ik toch al het grootste deel). Normaal denk ik maandag te beginnen met de presentatie!!
Ben benieuwd naar de uitslag!
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
goed dat het deelnemersaantal blijft groeien, daar kun je tegenwoordig op fora niet meer zomaar vanuit gaan. en zo te lezen is er nog meer groeipotentieel ook! denk dat het een hele goede keuze was om deze poll 2-jaarlijks te doen. zo behoudt het exclusiviteit én relevantie.
-
- 31144 messages
- 5447 votes
De lijst heeft 1.000 films en er is niemand van wie alle films in die top geraakt zijn. Ook die van mij niet natuurlijk. Jammer van de ontbrekende films, maar 1.000 filmtips is toch ook al de moeite!
1 film wil ik toch graag in de kijker brengen. Deze heeft het helaas niet gehaald. Toch mooi wat stemmen, maar volgens mij nog gewoon te weinig gekend: A Girl Walks Home Alone at Night (2014)
https://roosterillusionreviews.files.wordpress.com/2015/05/screen-shot-2015-05-27-at-2-18-18-pm.png
gauke
-
- 9852 messages
- 13069 votes
Film Pegasus: ik zou het leuk vinden wanneer je de komende dagen, een in jouw ogen goede film vermeldt, die het niet gehaald heeft. A Girl Walks Home Alone at Night, ken ik bijvoorbeeld niet.
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ik zal elke dag zo 1 film lossen hier, die toch goed gescoord heeft maar niet in de top 1.000 geraakt is. Dat warmt alvast op tegen de eindlijst zelf. 
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Oeh, zonde alvast dat die het niet heeft gehaald. Dé scène blijft fenomenaal.
Haar andere film The Bad Batch (2016) is overigens ook erg tof. Wel een gevalletje love it or hate it.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
A Girl Walks Home Alone at Night staat op de lijst voor de horror challenge in oktober.
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Een film die het verrassend goed deed en ergens rond plaats 1015 eindigde (heb de lijst hier niet bij mij) is de Vlaamse klassieker Daens. Jammer dat die er niet in geraakt is. Net als D'Ardennen ook enkele plaatsen later. Vlaanderen had al meer films gemaakt en sommige ervan deden het niet slecht in het buitenland, maar dat waren niet de grotere films en het bleef een uitzondering. De vernieuwing zou pas komen rond Zaak Alzheimer en we helemaal los kwamen van de vele boerenfilms. Daens was een mijlpaal en werd zelfs genomineerd bij de Oscars. Wel wat gedateerd met momenten, maar toch nog heerlijk om te zien. Maar niet in de top 1.000 dus ...
https://www.shootingstar.nl/wp-content/uploads/2016/12/Daens-Still1.jpg
gauke
-
- 9852 messages
- 13069 votes
Scoort op IMDb zelfs nog hoger dan hier op MovieMeter.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Film Pegasus het is maar een klein dingetje, maar volgens mij heb je de verkeerde Horizons getagd in de uitslag. Volgens mij moet het horizons zijn?
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Film Pegasus het is maar een klein dingetje, maar volgens mij heb je de verkeerde Horizons getagd in de uitslag. Volgens mij moet het horizons zijn?
Klopt. Heb het aangepast. Die andere user had maar 1 stem. Daarmee kom je niet in de top 1.000. 
horizons
-
- 5687 messages
- 2402 votes
But I have seen it! I've seen it!
#/voiceofreason.
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
A Girl Walks Home Alone at Night, nummer 43 van mijn ingezonden lijst haalt de top1000 niet, teleurstellend!
Heb het vermoeden dat men meer pareltjes buiten de top1000 zou ontdekken, dan in de top1000. 
gauke
-
- 9852 messages
- 13069 votes
.... dan nu maar pleiten voor het Belgische filmjuweel Girl (2018), genomineerd voor een Golden Globe en wellicht net wat te heftig voor een Oscarnominatie. Mooier, sterker en aangrijpender dan het gehypete en daardoor in mijn ogen overgewaardeerde Roma (2018).
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
#Voorpret, vast een Top 10 voorspelling:
10. Requiem for a Dream (2000)
09. The Tree of Life (2011)
08. Il Buono, il Brutto, il Cattivo (1966)
07. Taxi Driver (1976)
06. The Godfather (1972)
05. Stalker (1979)
04. Apocalypse Now (1979)
03. C'era una Volta il West (1968)
02. 2001: A Space Odyssey (1968)
01. Mulholland Dr. (2001)
De vorige keer schampte #11 Eyes Wide Shut ook verrassend tegen een Top 10 notering aan, laten we hopen dat hij nog een klein stapje voorwaarts doet. Al denk ik dat hij daarvoor net tekort komt.
Andere kanshebbers voor een Top 10 notering: Drive, Magnolia, Fight Club, The Big Lebowski & Pulp Fiction ''die het ook al eerder waargemaakt hebben''. En Gaspar Noe zou wel eens kunnen gaan verrassen met zijn hoogste notering ooit.
gauke
-
- 9852 messages
- 13069 votes
Van mij hoeft het niet maar ik denk dat het 2001: A Space Odyssey weer gaat worden.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Eerlijk gezegd vind ik de hele top pakweg 250 niet echt interessant. Dit zijn toch de te verwachtte ´mainstream´ films die ik al ken of waar ik van op de hoogte ben. Bovendien verwacht ik niet veel films uit mijn baggerlijst in die helft van de lijst (boeit me eigenlijk niet zo waar ze eindigen).
De lagere regionen van de lijst zijn wat mij betreft waarschijnlijk interessanter, omdat ik daar nog leuke tips in zou kunnen opdoen. Of me aansporen ze in mijn kijkachterstandfilms op te sporen, het stof ervan af te vegen en ze eindelijk eens te kijken.
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ik doe niet mee met de voorspellingen. 
Maar laat jullie gaan natuurlijk. Wat gaat er op nr 1 staan? Wie is de hoogste nieuwkomer? Welke films van 2018 (of 2019) zouden de lijst gehaald hebben?
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
Een film die het verrassend goed deed en ergens rond plaats 1015 eindigde (heb de lijst hier niet bij mij) is de Vlaamse klassieker Daens. Jammer dat die er niet in geraakt is.
Verdomme, die had ik ook vrij hoog staan. Maar blijkbaar niet hoog genoeg. Voor de Nederlanders hier (ik vermoed dat alle Vlamingen hem wel verplicht hebben moeten zien op school), zeker de moeite om eens te kijken. Daens stond overigens in 'onze' lijst in 2015 (923), maar verdween in 2017. Blijkbaar een geval van 'net niet'.
gauke
-
- 9852 messages
- 13069 votes
Verdomme, die had ik ook vrij hoog staan. Maar blijkbaar niet hoog genoeg. Voor de Nederlanders hier (ik vermoed dat alle Vlamingen hem wel verplicht hebben moeten zien op school), zeker de moeite om eens te kijken. Daens stond overigens in 'onze' lijst in 2015 (923), maar verdween in 2017. Blijkbaar een geval van 'net niet'.
.... en als Vlaming Girl (2018) van Lukas Dhont niet gezien?
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
.... en als Vlaming Girl (2018) van Lukas Dhont niet gezien?
Dat is te recent. Die heb ik misschien gezien tegen de volgende Moviemeter Top 1000
.
ArjanvDijk
-
- 28 messages
- 1472 votes
Oeh, zonde alvast dat die het niet heeft gehaald. Dé scène blijft fenomenaal.
Haar andere film The Bad Batch (2016) is overigens ook erg tof. Wel een gevalletje love it or hate it.
De film heb ik gezien, maar gezien mijn stem en herinnering was het een hate it.
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
Film Pegasus wie is Ome henk ?
geregistreerd op 23 juni
SimonSav
-
- 337 messages
- 3414 votes
Hoeveel Belgische films heb je in totaal?
Ik eigenlijk 'maar' 10 (op 400) en ook geen enkele echte 'klassieker' genre Daens. Vrees dat ik weinig van mijn Belgische inzendingen terug ga zien 
Mat_
-
- 737 messages
- 1335 votes
België doet het goed bij mij. Net zoals vorige keer 13 noteringen, waaronder 1 nieuwe film.
Ondanks wat je vaak te horen krijgt in de media, gaat het best OK met de Belgische film
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Twee jaar geleden zei ik nog vol branie dat Once Upon a Time in the West op nummer 1 zou staan. Wat een naïeve beginneling op dit forum was ik toen nog
. Die fout maak ik niet nog een keer. Mister Kubrick zal wel weer op één staan.