- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter Top 100 2016 (+ persoonlijke top 10 2016 en floplijst)
MovieMeter Top 100 2016 (+ persoonlijke top 10 2016 en floplijst)
Noodless
-
- 10040 messages
- 6176 votes
Toch wel een verrassende top 10 zo op het eerste gezicht....maar tja...jammer van het aantal stemmen
Dikke pluim voor de mensen hier allemaal ( zowel de mensen (de crew) die hier tijd voor maken en alles goed in banen proberen te leiden en de gebruikers. Toch fijn om meningen te lezen, ook al verschillen die uiteenlopend en om leuke ontdekkingen te doen. Top mensen...doe zo verder !
Van mijn top 10 heeft 70 % de top 100 gehaald, waarvan 2 maar de top 10.
Filmjaar 2016 is voor mij althans geen geweldig filmjaar, maar dat is een heel subjectief gegeven want het ligt er ook wat je hebt gezien en nog moet zien. Beste wensen voor alle mm'ertjes.
horizons
-
- 5687 messages
- 2402 votes
8/10.
2 in top 10.
Helemaal eens met Onderhond's laatste reactie.
Laatste site update van filmtotaal.nl bijvoorbeeld is nog steeds een drama. De template die ze gebruiken is ellende.
UmbraVitae
-
- 4313 messages
- 4021 votes
2 in de top 10 nl Deadpool en The Neon Demon, totaal 4 van mijn top 10 in de top100, tja ik weet dat mijn keuzes vaak niet mainstream zijn en moet meestal nooit afgaan op gemiddelde scores xD Films zoals The Revenant zeggen mij helemaal niets, horror, thrillers/mystery, vette actie en absurde humor (foute films) vullen vaak mn lijstje...avontuur, western, drama, romantiek, docu, historische films zeggen me vaak niet veel.
Koen87
-
- 437 messages
- 1244 votes
Lijkt me sowieso beter dat MM meer een volwaardige nichesite wordt/blijft dan krampachtig gaat veranderen om jongere/nieuwe mensen aan te trekken. Zulke dingen gaan zelden goed en community sites tegenwoordig zijn toch meer gericht op mensen zelf dan op een specifiek onderwerp.
Ja inderdaad. Voor mijn gevoel zijn dit jaar vooral de populaire films hoog geëindigd t.o.v. kwalitatief hoogstaande films. Zelf heb ik dit jaar relatief weinig films gezien en veel pop-corn vermaak gezien. Soms het ik het idee dat het niveau van de reacties op films lager is. Zal een generatie-dingetje zijn, maar is zonde voor de kwaliteit van MM.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ik was zwaar teleurgesteld in het overhypte The Revenant. Deadpool en The Hateful Eight waren wel leuk, maar ook niet meer dan dat. Maar het is logisch dat momenteel vooral de populaire films de lijst halen. Het duurt even voor mensen meer films ontdekt hebben.
The Revenant en Room staan ook bovenaan in de toplijst van productiejaar 2015, dus zijn zeker geen verrassing. Room zat ook in mijn top 10.
Ben vooral blij met mijn eigen nr 1 van voorbije jaar: Captain Fantastic.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Ben vooral blij met mijn eigen nr 1 van voorbije jaar: Captain Fantastic.
Die staat overigens ook op nummer 1 van het Cinneville jaarlijstje als publieksfavoriet (en zal te zien zijn in oa 't Hoogt te Utrecht
). Zelf hoorde ik alleen maar negatieve dingen over Captain Fantastic van vrienden, maar dat terzijde.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Een lijst met weinig verrassingen en het was te verwachten dat 'The Revenant' op één zou eindigen. Des te leuker is het om 'The Neon Demon' op vijf te zien. Wel had ik 'Hacksaw Ridge' een plekje hoger gegund. Daarnaast vind ik 'La La Land' te laag staan, maar dat zal waarschijnlijk komen omdat de film net een paar weken uit is.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
HOOGTEPUNTEN (92):
01. Dawson City: Frozen Time (Bill Morrison)
02. Maudite Poutine (Karl Lemieux)
03. Mama (Vlado Skafar)
04. La Última Tierra (Pablo Lamar)
05. Midnight Special (Jeff Nichols)
06. Home (Fien Troch)
07. Spira Mirabilis (Massimo D'Anolfi en Martina Parenti)
08. Light Years (Esther Campbell)
09. Toni Erdmann (Maren Ade)
10. The Wailing (Hong-jin Na)
11. Fuocoammare (Gianfranco Rosi)
12. The Island Funeral (Pimpaka Towira)
Complete lijst: KLIK
DIEPTEPUNTEN (102):
01. Tenemos la Carne (Emiliano Rocha Minter)
02. (M)uchenik (Kirill Serebrennikov)
03. Of Ik Gek Ben (Frank Lammers)
04. Grave (Julia Ducournau)
05. Ma Ma (Julio Medem)
06. The Woman Who Left (Lav Diaz)
07. The History of Love (Radu Mihaileanu)
08. Parched (Leena Yadav)
09. De Held (Menno Meyjes)
10. I, Olga Hepnarova (Petr Kazda en Tomás Weinreb)
11. The Here After (Magnus Von Horn)
12. Remember (Atom Egoyan)
Complete lijst: KLIK
Gorro
-
- 701 messages
- 11654 votes
Zal ik even een Icheckmovies lijst maken ervan? Of doet iemand dat al? Gorro doet ze tot nu toe steeds, weet niet of het OK is dat ik hem opeens ga maken.
Ik ga hem nu maken 
Voila: https://www.icheckmovies.com/lists/moviemeter+film+of+the+year+2016/gorro/
SimonSav
-
- 337 messages
- 3414 votes
Behoorlijk pittig om uit een 130-tal titels een best of van dit jaar te maken, maar here we go.
01. The Neon Demon // N.W. Refn
02. Home // F. Troch
03. Hjartasteinn (Heartstone) // G.A. Guðmundsson
04. La Tortue Rouge (The Red Turtle) // M.D. de Wit
05. Es Esmu Seit (Mellow Mud) // R. Vimba
06. Forushande (The Salesman) // A. Farhadi
07. Blue Jay // A. Lehmann
08. Arrival // D. Villeneuve
09. Julieta // P. Almodóvar
10. Bai Ri Gaobie (Zinnia Flower) // T. Lin
11. Sangailes Vasara (Summer of Sangaile) // A. Kavaïté
12. La Memoria Del Agua (Memory of Water) // M. Bize
13. Morgan // L. Scott
14. Midnight Special // J. Nichols
15. 10 Cloverfield Lane // D. Trachtenberg
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Ik ga hem nu maken 
Voila: https://www.icheckmovies.com/lists/moviemeter+film+of+the+year+2016/gorro/
Ik eindig op 84/100. En van die 16 wil ik er nog 3 zien. De overige 11 lijken me niet al te best.
Al met al een behoorlijke score, vind ik zelf 
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
En van die 16 wil ik er nog 3 zien. De overige 11 lijken me niet al te best.
Ehm... John?
horizons
-
- 5687 messages
- 2402 votes
Ik eindig op 84/100. En van die 16 wil ik er nog 3 zien. De overige 11 lijken me niet al te best.
En die andere twee? 
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Ik zit nu op 65/100 ...maar heb best veel commerciële films die me niets voor mij leken laten gaan dit jaar. Je kan en hoeft nu ook weer niet alles te zien, zeker gezien de krankzinnige hoeveelheid releases de laatste tijd (of ligt het aan mij? Zelfs met 267 films in de bios dit jaar (en 119 uit het jaar 2016) heb ik het gevoel nog veel te hebben gemist...)
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Dat geldt dus in iets mindere mate voor mij. Ik had nu wel een Pathé pas, waardoor ik meer niet-persé-moetjes gezien heb dan vorig jaar. Van de 16 die ik er niet zag wil ik rond de 10 ook echt liever niet zien, 3 eigenlijk nog wel en 3 zijn me om het even...
skinny_tie
-
- 1227 messages
- 3648 votes
Ik heb er 94 gezien. Eddie The Eagle ligt bij de dvd-speler te wachten om gekeken te worden, The Handmaiden en Train To Busan wil ik heel graag zien en komen binnenkort in de bioscoop. Hunt For The Wilderpeople en Anthropoid wil ik ook wel zien op basis van het eerdere werk van de regisseurs, maar dan zal ik op een home video-release moeten wachten. In The Fundamentals of Caring heb ik tot nu toe eigenlijk geen interesse gehad.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
De lijst der lijsten.
.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Nou, ja voor de Tenemos la Carne-liefhebbers onder ons is er wel nog La Noche die op een kleine tien lijsten is terug te vinden. Had er nog nooit van gehoord - en ik ga hem ook zeker niet zien - maar volgens mij wel iets voor bepaalde gebruikers hier.
Heb zelf overigens alleen Sleep Has Her House van Scott Barle genoteerd. Check dit:
Yann Samsa
-
- 52 messages
- 0 votes
1. The Neon Demon (Nicolas Winding Refn)
2. La Última Tierra (Pablo Lamar)
3. O Ornitólogo (João Pedro Rodrigues)
4. Ah-ga-ssi (Chan-wook- Park)
5. Poesía Sin Fin (Alejandro Jodorowsky)
6. Mal de Pierres (Nicole Garcia)
7. Mama (Vlado Skafar)
8. Oscuro Animal (Filipe Guerrero)
9. King of the Belgians (Peter Brosens & Jessica Woodworth)
10. La Tortue Rouge (Michael Dudok de Wit)
Docu’s
1. One More Time with Feeling (Andrew Dominik)
2. Voyage of Time (Terrence Malick)
3. Eat That Question: Frank Zappa in His Own Words (Thorsten Schütte)
DionneDarko
-
- 648 messages
- 6108 votes
62 van de 100 gezien. Best aardige score.
Rvdz
-
- 633 messages
- 2693 votes
Ik heb mijn top 25 beste films van vorig aar in zelf ge-edit filmpje filmpje gegoten.
Voor wie daar geen zin in heeft, mijn top 10 is als volgt.
1: The Hateful Eight
2. Doctor Strange
3. Bone Tomahawk
4. Macbeth
5. Hell Or High Water
6. High-Rise
7. Arrival
8. Captain America: Civil War
9. Moana
10. Green Room
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Op de valreep mijn top 10 productiejaar 2016:
01. Goksung [The Wailing] (2016)
02. Sing Street (2016)
03. Certain Women (2016)
04. Hateful Eight, The (2016)
05. Everybody Wants Some!! (2016)
06. Nocturnal Animals (2016)
07. American Pastoral (2016)
08. Rogue One (2016)
09. Arrival (2016)
10. Juste la Fin du Monde [It's Only the End of the World] (2016)
Met La La Land (2016) achter de kiezen mag deze lijst gelijk op de schop. Kortom: ik heb dit jaar gewoon te weinig films uit 2016 gezien om een échte toplijst te maken - eigenlijk zijn alleen mijn nummers 1 t/m 3 pure toppers (en nu zou La La Land daaraan mogen worden toegevoegd). Werk aan de winkel!
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5398 votes
La La Land was denk ik op plek 4 of 5 geëindigd. Inmiddels gezien en net gerecenseerd.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1725 votes
Lijkt me sowieso beter dat MM meer een volwaardige nichesite wordt/blijft dan krampachtig gaat veranderen om jongere/nieuwe mensen aan te trekken. Zulke dingen gaan zelden goed en community sites tegenwoordig zijn toch meer gericht op mensen zelf dan op een specifiek onderwerp.
Het internetlandschap is gewoon een heel pak anders dan vandaag de dag. Bovendien gaat alles sneller, directer en rechtlijniger. Dit heeft alles te maken met de opkomst van sociale media, tabletten en smartphones. Verder hebben series aan populariteit gewonnen, deels ten koste van films.
Laat het maar zoals het is. Het is goed zo, prima site, fijne users en fijn forum.
MrEd
-
- 338 messages
- 2910 votes
Wat ik wel jammer vind is dat er eerst gevraagd wordt je top 10 in te vullen maar dat de lijst al binnen een week nergens meer te vinden is. Ben net terug van vakantie en had graag de lijst willen inzien. Net als voorgaande lijsten. Of kijk ik gewoon niet goed genoeg?