• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.905 actors
  • 9.370.278 votes
Profile

De Wereld Rond: Een film uit ieder land op aarde

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Malick wrote:

Heb zo mijn twijfels bij Algerije.

Werd door Algerije voor de Oscars genomineerd in de categorie Foreign Language. Frankrijk nomineerde een andere film:

List of submissions to the 79th Academy Awards for Best Foreign Language Film - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Malick wrote:

Heb ook zo mijn twijfels bij de onderstaande titels:

Zou deze films / documentaires bij andere landen plaatsen.

Ik heb op filmaffinity.com gekeken:

- In the Fog (Wit-Rusland) - klopt

- The Gods Must Be Crazy (Botswana) -> Zuid-Afrika

- Letters from the South (Birma / Myanmar) - niet gevonden

- Song From the Forest (Centraal Afrikaanse Republiek) - Duitsland

- Undertow (Colombia) - Peru

- The Redemption of General Butt Naked (Liberia) - USA

- What a Wonderful World (Moldavië) - Marrocco

- Music by Prudence (Zimbabwe) - USA

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Ik heb IMDb en MM gevolgd, zo staat een The Gods Must Be Crazy op IMDB als eerste als Botswana vermeld. Een In the Fog weer niet, maar ik geloof dat ik op dat moment MM nog niet gebruikte en op IMDb kun je geloof ik een onderscheid maken in co-productie.

Tevens 'was ik een beetje dom', ik dacht even dat Belarus, Wit Rusland en Oekraine allemaal hetzelfde was Veel van die lijst is op zeer onchristelijke tijdstippen samengesteld, al dan niet lichtelijk beneveld.

Ik ga er nog eens kritisch naar kijken mannen, much appreciated!

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

arno74 wrote:

Werd door Algerije voor de Oscars genomineerd in de categorie Foreign Language.

Je hebt gelijk. Vind dit echt zo'n film die tussen wal en schip valt. Het is niet echt Algerije maar ook niet Frankrijk. Maar vanwege de nominatie zou ik voor de eerste gaan. Echter In the Fog is Rusland.

Woland

• 4796 messages
  • 3815 votes

John Milton wrote:

Woland al een lijstje gemaakt?

Nou, John Milton, het heeft even geduurd, maar ik ben eraan begonnen. De hele wereld vind ik een nogal megalomaan project dus ik ben klein begonnen, met Zuid-Amerika. Mijn eerste versie van de lijst is als volgt:

Argentinie: El Aura

Bolivia: Ukamau

Brazilie: A Meia-Noite Levarei Sua Alma

Chili: Machuca

Colombia: La cara occulta

Ecuador: Que tan lejos

Guyana: nog geen geschikte film gevonden

Paraguay: 7 cajas

Peru:La boca del Lobo

Suriname: Wan Pipel

Uruguay: 25 Watts

Venezuela: Libertador

Met excuses voor het gebrek aan accenten hierboven. Bij sommigen ben ik benieuwd of ik nog op fatsoenlijke wijze aan films en ondertiteling kan komen, maar we gaan het zien. Ik sta uiteraard open voor andere suggesties, en als iemand nog een (goede) film uit Guyana weet, ik hoor het graag.

En zal nu eens even kijken in hoeverre deze lijst overeenkomt met het Zuid-Amerikaanse contingent van John Milton's lijst.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Ik heb er sowieso een hoop daarvan overwogen. Zitten ook aantal dezelfde bij

Straka

• 206 messages
  • 564 votes

Woland wrote:

Peru:La boca del Lobo

Bij sommigen ben ik benieuwd of ik nog op fatsoenlijke wijze aan films en ondertiteling kan komen, maar we gaan het zien.

Uit persoonlijke ervaring weet ik dat deze film hoogstens met Spaanse ondertiteling beschikbaar is.

Indien je een alternatief zoekt: La Muralla Verde

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

En anders wel Días de Santiago.

Straka

• 206 messages
  • 564 votes

Dacht ik ook lastig om ondertiteling voor te krijgen, of was daar nog een Tiger Release van?

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Is gewoon op DVD te krijgen.

Straka

• 206 messages
  • 564 votes

Dan weet ik nu niet meer waarom het zo lastig was om deze film te vinden, maar inderdaad een aanrader voor Peru.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Nou, ik weet het wel. Heb je überhaupt de mogelijkheid tot het kijken van een DVD / BR?

Straka

• 206 messages
  • 564 votes

Tuurlijk, maar er moeten keuzes gemaakt worden (en eigenlijk weet jij het dan nog steeds niet, maar dat terzijde).

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Ik heb achter jouw keuzes even de mijne geplakt Woland, voor eenvoudige vergelijking. Let wel, ik ben nog bezig met een tweede keer doorlopen van de keuzes op beschikbaarheid, en omdat ik intussen meer manieren om te zoeken heb gevonden en dus evt titels over het hoofd heb gezien. Dus ze zijn nog niet helemaal definitief heb die film uit Guyana trouwens idd kunnen vinden bij de pindaboer.

Argentinie: El Aura--------JM=Nine Queens

Bolivia: Ukamau------------JM=Yvy Maraey

Brazilie: A Meia-Noite Levarei Sua Alma--------JM= Central do Brasil

Chili: Machuca-------JM=Machuca

Colombia: La cara occulta------- JM=Contracorriente

Ecuador: Que tan lejos-------JM=Silencio en la Tierra de Su...

Guyana: nog geen geschikte film gevonden------ JM= Guiana 1838

Paraguay: 7 cajas------JM= 7 cajas

Peru:La boca del Lobo-------JM=La Teta Asustada

Suriname: Wan Pipel------ JM=Wan Pipel

Uruguay: 25 Watts------- JM=Whisky

Venezuela: Libertador------ JM=Araya

Woland

• 4796 messages
  • 3815 votes

Straka wrote:

Uit persoonlijke ervaring weet ik dat deze film hoogstens met Spaanse ondertiteling beschikbaar is.

Indien je een alternatief zoekt: La Muralla Verde

Dank voor de tip, deze heb ik (in tegenstelling tot de meeste anderen) inderdaad niet met ondertiteling kunnen lokaliseren. Jammer, de film sprak me op voorhand behoorlijk aan, maar Spaans ga ik niet trekken. Ik zal nog eens verder kijken, maar La Muralla Verde en Dias de Santiago lijken allebei prima opties.

John Milton, ook een mooie collectie (hopelijk). Een paar zijn ook bij mij voorbij gekomen als optie, ik ben benieuwd hoe ze bevallen - maar gezien jouw alfabetische voornemen kan dat nog wel even duren .

Woland

• 4796 messages
  • 3815 votes

Nou, ik zit op 3 voorlopig, binnenkort maar eens verder met nummer 4, Machuca. De meest obscure was ook de interessantste, Ukamau, met de Argentijnse en Braziliaanse films beiden best aardig maar niet heel verrassend of overdreven boeiend.

Hoe gaat het met jouw lijst, John Milton?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Berichten verplaatst naar De Site > Gebruikers > Vakantie

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Omdat ik bijna bij de 2250 stemmen ben, ben ik van plan om dan mijn landenlijstje te updaten. Mijn laatste volledig geupdate landenlijst was bij 1750 stemmen. Sindsdien heb ik ook films gezien uit Chili, Peru, Thailand, Turkije, Estland, en Uruguay. En van de vele landen die ik nog niet gezien heb staan op de planning (o.a.):

Hongarije - Saul Fia (tevens voor de thrillerchallenge)

Indonesië - Serbuan Maut (tevens voor de thrillerchallenge)

Cuba - Conducta

Filipijnen - Foster Child

IJsland - Hrutar

Macedonië - Before the Rain

Wit Rusland - The Brest Fortress

Griekenland - Landscape in the Mist

En zo schoot me de vraag binnen: hoe staat het met je project John Milton ?

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Cryo-stasis

Ik Wil het nog steeds doen hoor, maar de site waarop het wilde publiceren (mijn eigen nadelunch.com) ligt ook stil. Ik kom er simpelweg niet aan toe. Dus ik heb voor nu nog geen concrete plannen, helaas.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Thanks Beavis! Die ga ik zeker even aandachtig bekijken als ik de boel nieuw leven inblaas!

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Misschien leuk om het ook op dit topic te plaatsen: Beste film per land. Zodra ik bij de 2250 stemmen ben zal ik ook daar mijn lijstje plaatsen.

Heb nog 12 films te gaan uit landen waar ik nog niets van heb gezien, maar daarna ga ik zeker wel op zoek naar inspiratie . Het aanvullen van landen is geen prioriteit, maar wel leuk om zo af en toe een nieuw land te ontdekken. Al blijft het lastig om een film aan een land toe te wijzen, zo is de ene film die ik uit Guatemala zag en op mijn vorige lijst stond 'verdwenen', waarschijnlijk zijn de landen gewijzigd en ik heb geen idee meer welke dat was, maar binnenkort ga ik toch wel Ixcanul bekijken dus komt dat wel goed. En zo'n film uit Luna Papa is ook lastig om een land aan toe te kennen, ik hou het op Duitsland omdat het zo op IMDb staat (MM neemt het daaruit over), maar Duits kan ik dat zeker niet noemen. Jammer dat IMDb met landentoewijzing aan films zo slordig omspringt.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Hoezo 2250?

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

De eerste keer dat ik mijn "uit welke landen kijk jij films"-lijst volledig opstelde was vanwege de MM-top1000 en toen stond ik op 1751 stemmen, 500 stemmen later mag best een nieuwe update komen, vandaar. En die lijstjes vergen nogal veel handwerk dus het is niet iets dat je zo af en toe even doet .

Nog 17 films te gaan... spannend!

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Luna Papa heb ik als Tadzjiekse film genoteerd.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Die 'voormalig' film uit Guatemala is waarschijnlijk La Jaula de Oro (2013). Zelf helaas gemist in de bioscoop.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Dat moet m haast wel zijn, heb even op andere sites door films uit Guatemala gebladerd en daar kom ik niets tegen wat ik al gezien heb, bedankt.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.