- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Beste komische acteur
Beste komische acteur
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
mooi lijstje fk! alleen vind ik martin zo vreselijk NIET leuk, dat ik echt een hekel heb gekregen aan die kop van hem...
ben trouwens blij dat niemand het nog over leslie nielsen heeft gehad.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
mooi lijstje fk! alleen vind ik martin zo vreselijk NIET leuk, dat ik echt een hekel heb gekregen aan die kop van hem...
Grrrr..
Leslie Nielsen is ook grappig inderdaad 
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Om petey maar even na te doen, [fluistermode]Laurel en Hardy vind ik maar HEEL vervelend [fluistermode]
Hobbes
-
- 2911 messages
- 1195 votes
merkwaardig dat Andy Kaufman nog niet genoemd is.
Moviestar
-
- 821 messages
- 0 votes
Makkelijk : ROBIN WILLIAMS uiteraard!!!!!!!

Er zijn weinig (geen) acteurs die elke maar dan ook echt elke rol fantastisch neer kunnen zetten en het ook nog geloofwaardig houden. En dit gaat over komisch talent,nou een groter komisch talent dan Robin Williams is er niet!!!
Phooze
-
- 2544 messages
- 597 votes

Er zijn weinig (geen) acteurs die elke maar dan ook echt elke rol fantastisch neer kunnen zetten en het ook nog geloofwaardig houden. En dit gaat over komisch talent,nou een groter komisch talent dan Robin Williams is er niet!!!
T®inity
-
- 571 messages
- 0 votes
Anthony Anderson, Chris Tucker & Seann William Scott
petey
-
- 1901 messages
- 3828 votes
Hoeveel heeft Linda betaald?? 
petey
-
- 1901 messages
- 3828 votes
Wat me trouwens opvalt, niemand heeft nog een vrouw genoemd.
Zijn er dan geen komische vrouwenrollen?? Eigenlijk zijn Whoopi en Bette Midler de enige komische actrices die me zo te binnen schieten, maar geen van twee zouden in mijn top 100 van komische acteurs komen (Ze staan net boven Ernest).
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Zal wel te maken hebben met de topic titel 
Vrouwen zijn zelden komisch eigenlijk.
Misschien in Monty Python als Eric Idle, Michael Palin en John Cleese in vrouwenkleding optraden.
Yekezzez
-
- 2512 messages
- 1126 votes
Zal ik er maar een in gooien dan?
Jennifer Saunders
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Zou ik bijna nog 2 namen vergeten.
Fares Fares
Torkel Petersson (uit Jalla Jalla en Kopps)
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
Misschien dat er wat minder actrices zijn die zich puur op humor hebben gericht, of dat ze net iets te zelden een hoofdrol krijgen, maar dat zegt niets over komisch talent.. Wil ik verder nog graag even noemen: Janeane Garofalo, Rosie Perez, Dianne Wiest, Kathy Bates, allemaal regelmatig erg grappig.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
merkwaardig dat Andy Kaufman nog niet genoemd is.
Helemaal niet. De meeste mensen kennen hem enkel van Taxi en een vertolking door een andere acteur in Man on the Moon.
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Bill Murray
John Cleese (eigenlijk Allemaal van MP)
Gene Wilder (Pryor in mindere mate)
Louis de Funes
Peter Sellers
Terrence Hill (Bud Spencer in mindere mate)
vast nog wel iemand vergeten. 
pinky
-
- 373 messages
- 1999 votes
Als we het dan toch over de dames gaan hebben: Judy Holiday moet vermeld worden. Jean Hagen in Singin' In The Rain. Katherine Hepburn kon soms erg grappig zijn (Bringing Up Baby). Maar de mooiste van allemaal was natuurlijk Margaret Rutherford. (Goed, toegegeven, mooiste is misschien wat ongelukkig uitgedrukt goed uitgedrukt.)
O, en niet te vergeten Frances McDormand in Fargo!
lindastuurman
-
- 1006 messages
- 0 votes

I couldn´t agree more!!!! 
renske
-
- 1105 messages
- 926 votes
Ahum Petey, ik had een paar rollen opgenoemd in Buffy, alleen er geen namen bijgegeven van de namen van de actrices...
Overigens ben ik het er wel eens, er zijn veel minder grappige vrouwen dan mannen. Raoul Heertje had daar laatst een theorie over in de Opzij maar de theorie ben ik vergeten... Ik heb trouwens ook een eigen theorie maar dat komt wel een keertje.
Maar er zijn er wel: Illeana Douglas in To die for, de vrouwen in Friends (vooral Jennifer Aniston en Phoebe), Carla in Cheers, de vrouwen van Smack the Pony en de vrouwen in Absolutely Fabulous.
Judy Holliday schijnt ook grappig te zijn maar ik heb zelf nog nooit een film met haar gezien (hoop dat deze week te doen).
Ik vergeef mezelf trouwens nóóit dat ik Jack Lemmon was vergeten in mijn eerdere lijstje.
lindastuurman
-
- 1006 messages
- 0 votes
Ik hoor een echo.......
Ik niet.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Vrouwen zijn zelden komisch eigenlijk.
Loes Luca...!
Ze is goed, maar een Echte actrice ? Ik waardeer meer haar radiowerk enzo.
Annet Malherbe dan ...!